Hardy Rafn: Nejlepší filmy a seriály

6.6

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Hardy Rafn: Filmy a seriály

  • Matador
    Matador (1978)
    Seriál
    Matador je dánský televizní seriál, který vznikal v letech 1978 až 1982. Odehrává se ve fiktivním dánském městě Korsbæk v období 1929 až 1947. Sleduje životy celé řady postav napříč společenským spektrem a zaměřuje se zejména na rivalitu mezi rodinami dvou podnikatelů: bankéře Hanse Christiana Varnæse, místního váženého občana, a ctižádostivého Madse Skjerna, který do města přijíždí na začátku seriálu. Název Matador byl převzat z dánské verze deskové hry Monopoly a v dánštině se výraz "matador" často používá pro označení podnikatelského magnáta, v seriálu odkazuje na postavu Madse Skjerna a jeho podnikatelskou prohnanost. Režíroval ho slavný dánský filmař Erik Balling a autorkou námětu byla Lise Nørgaard, která napsala většinu epizod spolu s Karen Smith, Jensem Louisem Petersenem a Paulem Hammerichem. Seriál je jedním z nejznámějších a nejoblíbenějších příkladů dánské televizní tvorby a představuje vrchol dlouholetého vývoje dánského televizního dramatu veřejnoprávní stanice Danmarks Radio. Seriál se stal součástí moderního dánského sebeuvědomění, a to jednak díky úspěšné kombinaci melodramatu a specifického vřelého dánského humoru v zobrazení postav, které ztvárnila řada tehdy nejoblíbenějších dánských herců, ale také v neposlední řadě díky přesnému zobrazení turbulentního Dánska od počátku Velké hospodářské krize až po nacistickou okupaci Dánska za druhé světové války.
    Žánry:Drama
    93%
    Matador je dánský televizní seriál, který vznikal v letech 1978 až 1982. Odehrává se ve fiktivním dánském městě Korsbæk v období 1929 až 1947. Sleduje životy celé řady postav napříč společenským spektrem a zaměřuje se zejména na rivalitu mezi rodinami dvou podnikatelů: bankéře Hanse Christiana Varnæse, místního váženého občana, a ctižádostivého Madse Skjerna, který do města přijíždí na začátku seriálu. Název Matador byl převzat z dánské verze deskové hry Monopoly a v dánštině se výraz "matador" často používá pro označení podnikatelského magnáta, v seriálu odkazuje na postavu Madse Skjerna a jeho podnikatelskou prohnanost. Režíroval ho slavný dánský filmař Erik Balling a autorkou námětu byla Lise Nørgaard, která napsala většinu epizod spolu s Karen Smith, Jensem Louisem Petersenem a Paulem Hammerichem. Seriál je jedním z nejznámějších a nejoblíbenějších příkladů dánské televizní tvorby a představuje vrchol dlouholetého vývoje dánského televizního dramatu veřejnoprávní stanice Danmarks Radio. Seriál se stal součástí moderního dánského sebeuvědomění, a to jednak díky úspěšné kombinaci melodramatu a specifického vřelého dánského humoru v zobrazení postav, které ztvárnila řada tehdy nejoblíbenějších dánských herců, ale také v neposlední řadě díky přesnému zobrazení turbulentního Dánska od počátku Velké hospodářské krize až po nacistickou okupaci Dánska za druhé světové války.
    Žánry:Drama
    1
  • Evropa
    Evropa (1991)
    FilmRole: Man in Housecoat
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    74%
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    2
  • Det forsømte forår
    Det forsømte forår (1993)
    FilmRole: Aben
    74%
    3
  • 4
  • Een stor familie
    Een stor familie (1982)
    Seriál
    68%
    5
  • Skyggen af Emma
    Skyggen af Emma (1988)
    FilmRole: Police Inspector
    Emma (Line Kruse) je jedenáctiletá jedináček z bohaté dánské rodiny. Zdá se, že Emmovy rodiče se více zajímají o své vlastní zájmy než o ni. Jednoho večera Emma zaslechne svou matku, jak mluví o tom, jaká tragédie musí být, když ti unesou dítě, a Emma se rozhodne zinscenovat svůj vlastní únos. Brzy potká Maltheho, dobrosrdečného, dětinského a naivního čističe kanálů, který na ni doslova narazí. Přesvědčí Maltheho, že je ruská princezna, jejíž rodinu pronásledují bolševici, a tak Malthe nechá Emmu bydlet u něj v jeho velmi skromném příbytku. Po několika dnech "únosu" se Emma rozhodne vrátit domů. Ale právě když se chystá vrátit, zaslechne pár služebníků, jak se baví o tom, že se zdá, že její rodiče nejsou jejím trápením příliš rozrušení....
    Žánry:DramaKomedieDětský
    66%
    Emma (Line Kruse) je jedenáctiletá jedináček z bohaté dánské rodiny. Zdá se, že Emmovy rodiče se více zajímají o své vlastní zájmy než o ni. Jednoho večera Emma zaslechne svou matku, jak mluví o tom, jaká tragédie musí být, když ti unesou dítě, a Emma se rozhodne zinscenovat svůj vlastní únos. Brzy potká Maltheho, dobrosrdečného, dětinského a naivního čističe kanálů, který na ni doslova narazí. Přesvědčí Maltheho, že je ruská princezna, jejíž rodinu pronásledují bolševici, a tak Malthe nechá Emmu bydlet u něj v jeho velmi skromném příbytku. Po několika dnech "únosu" se Emma rozhodne vrátit domů. Ale právě když se chystá vrátit, zaslechne pár služebníků, jak se baví o tom, že se zdá, že její rodiče nejsou jejím trápením příliš rozrušení....
    Žánry:DramaKomedieDětský
    6
  • Gummi-Tarzan
    Gummi-Tarzan (1981)
    Film
    63%
    7
  • Sømænd og svigermødre
    Sømænd og svigermødre (1962)
    Film
    63%
    8
  • Far til fire i byen
    Far til fire i byen (1956)
    Film
    62%
    9
  • Orlí oko
    Orlí oko (1997)
    FilmRole: bratr Grammaticus
    Dánský král Valdemar posílá v roce 1218 svého stejnojmenného mladého syna a dědice do bezpečí, protože na hranicích zuří válka. Svěří ho do péče Erskila, biskupa z Ravensburgu, který má zajistit princovu výchovu. Biskup je však hlavou spiknutí, jehož cílem je zmocnit se koruny, protože většina šlechticů je nespokojena s nekonečnými válkami, které jim nepřinášejí žádný zisk. Princ a kuchyňský chlapec Aske náhodou vypadnou ze zámku a zaslechnou spiklence. Jsou však spatřeni a pronásledováni muži Jednookého, obávaného žoldáka, který se spiknutí účastní, aby se smrtelně pomstil králi za to, že ho nechal na bitevním poli, kde přišel o oko, které sežral orel. Toho orel zkrotil a nyní s ním sdílí svůj zrak.
    57%
    Dánský král Valdemar posílá v roce 1218 svého stejnojmenného mladého syna a dědice do bezpečí, protože na hranicích zuří válka. Svěří ho do péče Erskila, biskupa z Ravensburgu, který má zajistit princovu výchovu. Biskup je však hlavou spiknutí, jehož cílem je zmocnit se koruny, protože většina šlechticů je nespokojena s nekonečnými válkami, které jim nepřinášejí žádný zisk. Princ a kuchyňský chlapec Aske náhodou vypadnou ze zámku a zaslechnou spiklence. Jsou však spatřeni a pronásledováni muži Jednookého, obávaného žoldáka, který se spiknutí účastní, aby se smrtelně pomstil králi za to, že ho nechal na bitevním poli, kde přišel o oko, které sežral orel. Toho orel zkrotil a nyní s ním sdílí svůj zrak.
    10
  • Piger i trøjen
    Piger i trøjen (1975)
    FilmRole: Officer
    57%
    11
  • Mig og mafiaen
    Mig og mafiaen (1973)
    Film
    Šarmantní podvodník Victor "Viffer" Hansen (Dirch Passer) se svým přítelem Richardem Abelsteenem (Klaus Pagh) provede milionovou loupež ve Švédsku. V přestrojení za švédského diplomata, zástupce královské rodiny, podvodně vylákají z italského podnikatele Vittoria Fercciho (Poul Bundgaard) 10 milionů švédských korun. To vše pod záminkou sňatku mezi králem a Vittoriovou dcerou Marcellinou (Susanne Heinrich).
    56%
    Šarmantní podvodník Victor "Viffer" Hansen (Dirch Passer) se svým přítelem Richardem Abelsteenem (Klaus Pagh) provede milionovou loupež ve Švédsku. V přestrojení za švédského diplomata, zástupce královské rodiny, podvodně vylákají z italského podnikatele Vittoria Fercciho (Poul Bundgaard) 10 milionů švédských korun. To vše pod záminkou sňatku mezi králem a Vittoriovou dcerou Marcellinou (Susanne Heinrich).
    12
  • Der var engang
    Der var engang (1966)
    Film
    Princezna z Ilýrie, která odmítla všechny urozené nápadníky, kteří ji požádali o ruku, začíná projevovat zájem o cikána, který se potuluje v okolí hradu a který není nikdo jiný než dánský princ se svým přítelem, Kasperem Røghatem. Princ ji okouzluje svými kouzelnými hračkami, chrastítkem a měděnou konvicí, přičemž cenou je polibek a noc v princeznině komnatě. Kašpar Trpaslík se postará o to, aby byl král informován o "aféře", a princezna je svým otcem vyhozena.
    Režie:John Price
    53%
    Princezna z Ilýrie, která odmítla všechny urozené nápadníky, kteří ji požádali o ruku, začíná projevovat zájem o cikána, který se potuluje v okolí hradu a který není nikdo jiný než dánský princ se svým přítelem, Kasperem Røghatem. Princ ji okouzluje svými kouzelnými hračkami, chrastítkem a měděnou konvicí, přičemž cenou je polibek a noc v princeznině komnatě. Kašpar Trpaslík se postará o to, aby byl král informován o "aféře", a princezna je svým otcem vyhozena.
    Režie:John Price
    13
  • Gøngehøvdingen
    Gøngehøvdingen (1992)
    Seriál
    53%
    14
  • Pigen og drømmeslottet
    Pigen og drømmeslottet (1974)
    Film
    53%
    15
  • Familien Gyldenkål vinder valget
    Familien Gyldenkål vinder valget (1977)
    Film
    51%
    16
  • Reptilicus
    Reptilicus (1961)
    Film
    39%
    17

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.