?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Antal Kovacs: Filmy a seriály

  • Zvětšenina
    Zvětšenina (1966)
    Film

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-royce a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    74%

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-royce a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    1
  • Prácička v Itálii
    Prácička v Itálii (1969)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Drsná i odlehčené krimi staré školy z britsko-italské produkce sleduje příběh Charlieho Crokera (Michael Cane), jenž se právě dostává z vězení na svobodu. Odseděl si dva roky a již má v hlavě další mistrný podfuk, tentokrát v zahraničí. V italském Turínu se nabídne lákavá šance ukradnou čtyři miliony dolarů ve zlatě, které převáží obrněný konvoj z letiště do automobilky Fiat. Charliemu však tentokrát nestačí důvtip a drzost, musí na akci sehnat nákladné prostředky. Na záda mu navíc neustále dýchá italská mafie, která obdobné akce na svém území nehodlá tolerovat. Prácička v Itálii je jednou z klasik žánru a uhrane propracovanými dějovými zápletkami a neodolatelným šarmem protagonisty.
    72%
    Drsná i odlehčené krimi staré školy z britsko-italské produkce sleduje příběh Charlieho Crokera (Michael Cane), jenž se právě dostává z vězení na svobodu. Odseděl si dva roky a již má v hlavě další mistrný podfuk, tentokrát v zahraničí. V italském Turínu se nabídne lákavá šance ukradnou čtyři miliony dolarů ve zlatě, které převáží obrněný konvoj z letiště do automobilky Fiat. Charliemu však tentokrát nestačí důvtip a drzost, musí na akci sehnat nákladné prostředky. Na záda mu navíc neustále dýchá italská mafie, která obdobné akce na svém území nehodlá tolerovat. Prácička v Itálii je jednou z klasik žánru a uhrane propracovanými dějovými zápletkami a neodolatelným šarmem protagonisty.
    2
  • Privilege
    Privilege (1967)
    Film
    Steven Shorter, největší popová hvězda Británie, se těší bezmezné adoraci a má naprostou kontrolu nad svými fanatickými fanoušky, mezi které patří téměř celá populace. Shorter však není autonomní umělec – je jen loutkou vlády, která propaguje agendu, jak se jí zlíbí. Když je krásná umělkyně Vanessa Ritchie pověřena namalováním jeho portrétu, tlačí na Shortera, aby zpochybnil svou poslušnost vůči manipulativním manipulátorům.
    Žánry:DramaHudebníSci-fiSatira
    67%
    Steven Shorter, největší popová hvězda Británie, se těší bezmezné adoraci a má naprostou kontrolu nad svými fanatickými fanoušky, mezi které patří téměř celá populace. Shorter však není autonomní umělec – je jen loutkou vlády, která propaguje agendu, jak se jí zlíbí. Když je krásná umělkyně Vanessa Ritchie pověřena namalováním jeho portrétu, tlačí na Shortera, aby zpochybnil svou poslušnost vůči manipulativním manipulátorům.
    Žánry:DramaHudebníSci-fiSatira
    3
  • You Can't Win 'Em All
    You Can't Win 'Em All (1970)
    Film
    61%
    4
  • Joanna
    Joanna (1968)
    Film
    57%
    5

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.