Naďa Vinecká, česká herečka a profesionální dublérka nahých scén, se již více než dvě desetiletí specializuje na specifickou oblast filmové a divadelní tvorby. Štíhlá blondýnka se už přes dvacet let specializuje na divadelní "nahotu" a kromě toho se ve filmech svléká a hraje milostné scény místo českých hereček. Čtrnáct let ji obsazují v Národním divadle, ale třeba i v Kalichu nebo v Ypsilonce.
Filmová kariéra
Filmový debut zaznamenala v roce 1998 ve snímku Chained Heat 3: Hell Mountain , kde ztvárnila postavu Erin . Tento akční film s prvky dramatu a hororu se odehrává v apokalyptické budoucnosti, kde tyranský Stryker ovládá jediný zdroj potravy a využívá mladé ženy jako otrokyně k průzkumu dolů v Hell Mountain (Pekelné hoře). Když unese Shiru, její milenec Kal se spojí s posledním profesorem na Zemi, Garrettem, který mu pomáhá Shiru zachránit.
Následně se objevila v dalších zahraničních produkcích jako Chained Heat 2001: Slave Lovers (2001), kde hrála roli "Erica's Girl #2", a ve filmu Rage of the Innocents (2001) ve stejné roli, ačkoli nebyla uvedena v titulcích. V české kinematografii se prosadila především jako dublérka choulostivých scén, a to jak ve filmu, tak v divadle.
Hrála ve všech dílech populární komediální série Kameňák , přičemž v Kameňáku 2 (2004) ztvárnila dívku na kole. Její filmografie dále zahrnuje studentský film Otevřený prostor (2006) a videofilm The Slave Huntress (2007) .
Významným milníkem v její kariéře byla role v českém muzikálovém filmu Kvaska (2007) , který byl natočen během divadelních prázdnin převážně v interiérech divadla Kalich v roce 2006 a premiéru měl 22. února 2007. Film byl natočen ve spolupráci manželů Landových a jeho děj se odehrává v divadle Kalich. V tomto snímku dublovala v milostných scénách Lucii Vondráčkovou.
V roce 2008 se objevila ve videofilmech Příběhy ze života Alžběty, kněžny Čachtické a Příběhy ze života Alžběty, kněžny Čachtické 2 - Vzpoura začíná. V roce 2010 účinkovala v komedii Doktor od Jezera hrochů režiséra Zdeňka Trošky, která byla natočena podle stejnojmenného bestselleru Miloslava Švandrlíka, jehož památce je také film věnován.
V novější tvorbě se Naďa Vinecká objevila v seriálu Modrý kód (2017), kde ztvárnila roli šarlatánky, a v krátkometrážní komedii Single Man (2017).
Divadelní působení
Kromě filmové tvorby je Naďa Vinecká známá především svým dlouholetým působením v divadelním prostředí. Diváci ji mohou vidět v představeních v Národním divadle nebo třeba ve Státní opeře. Štíhlá blondýnka se už přes dvacet let specializuje na divadelní "nahotu". Čtrnáct let ji obsazují v Národním divadle, ale třeba i v Kalichu nebo v Ypsilonce. V divadelních inscenacích se specializuje na role, kde na jevišti nemluví a jen se svléká. Když v nějakém divadelním představení potřebuje režisér hezkou nahou ženu, obvykle ví, komu zavolat. Nejčastěji se této "role" ujme právě Naďa Vinecká.
Dublérská práce
Naďa Vinecká se stala vyhledávanou profesionálkou v oblasti dublování nahých a intimních scén. V milostných scénách dublovala například Zuzanu Bydžovskou ve filmu Revival, Annu Polívkovou v seriálu HBO V objetí či Lucii Vondráčkovou ve filmu Kvaska. Původně studovala veterinu, ale když při první praxi při operaci málem omdlela a totéž se stalo i u druhé, pochopila, že musí dělat něco jiného a začala se živit nahotou. Prozradila také, že s některými herci se jí jako dublérce točí lépe a s některými hůře. "Třeba s Filípkem Tomsou nebo s Hynkem Čermákem to bylo hezký. Oba byli takoví mladí, voňaví a pevní. Ale když přijde nějaký chlupatý a sejratý chlap, který navíc ani moc nevoní, tak to není nic moc," popisovala Naďa Vinecká.
Její specifická profese ji přivedla i do televizních pořadů, kde o své práci otevřeně hovořila. Přiznala, že při svých rolích moc nemluví, jen při jedné roli ve hře Lucrezia Borgia měla za úkol křičet, když byla znásilňována. "Tak jsem kvičela a dopadlo to dobře," pochlubila se.