?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jean-Baptiste Tiemele: Filmy a seriály

  • Povolání: reportér
    Povolání: reportér (1975)
    FilmRole: vrah
    Co se týče dějové zápletky, je to jedno z Antonioniho nejatraktivnějších děl. Přitom dramatičnost příběhu nejde na úkor režisérových tradičních filozoficko-existenciálních přesahů, z nichž je tentokrát vyzdvižena myšlenka sociální podmíněnosti lidského konání a existence. Novinář David si uvědomuje „jepičí osud“ svého pracovního úsilí i neutěšenost soukromého života. Záhy po výměně pasů zjišťuje, že se ocitá ve vleku nebezpečných událostí odvíjejících se od jeho nové totožnosti prodejce zbraní. Opojení z příslibu náhle nabyté svobody střídá prohlubující se frustrace. Téměř bez použití subjektivních pohledů nám kamera přináší obrazové „zpravodajství“ o Davidově útěku před vlastní minulostí a vypůjčenou přítomností.
    72%
    Co se týče dějové zápletky, je to jedno z Antonioniho nejatraktivnějších děl. Přitom dramatičnost příběhu nejde na úkor režisérových tradičních filozoficko-existenciálních přesahů, z nichž je tentokrát vyzdvižena myšlenka sociální podmíněnosti lidského konání a existence. Novinář David si uvědomuje „jepičí osud“ svého pracovního úsilí i neutěšenost soukromého života. Záhy po výměně pasů zjišťuje, že se ocitá ve vleku nebezpečných událostí odvíjejících se od jeho nové totožnosti prodejce zbraní. Opojení z příslibu náhle nabyté svobody střídá prohlubující se frustrace. Téměř bez použití subjektivních pohledů nám kamera přináší obrazové „zpravodajství“ o Davidově útěku před vlastní minulostí a vypůjčenou přítomností.
    1
  • Elisa
    Elisa (1995)
    Film
    Francouzské psychologické drama režiséra Jeana Beckera ELISA pojednává banální téma sblížení dospělé dcery a jejího neznámého otce zajímavým, nevšedním způsobem. Vyprávění se opírá o postavu dcery, která je obtížena těžkým traumatem z dětství a která se rozhodne je radikálně řešit. Dospívající dívka Marie je sirotek: otce nikdy nepoznala, a když jí byly tři, pokusila se ji její zoufalá matka Elisa zabít, a sama pak spáchala sebevraždu. Dítě však přežilo a dětství prožilo ve výchovných ústavech. Teď se potlouká pařížskými ulicemi ve společnosti kamarádky Solange a arabského kluka Ahmeda, a střechu nad hlavou i obživu si zajišťuje drobnými krádežemi a podvody. Život ze dne na den však dívku neuspokojuje, a když náhodou narazí na stopu svého neznámého otce, rozhodne se dát svému osudu smysl: chce otce najít a pomstít matčin (a snad i svůj) zmarněný život vraždou. Jediným vodítkem je dívce pohlednice s majákem, již otec poslal matce a na niž místo vzkazu načmáral pár taktů ze své kdysi populární písničky o Elise. Marie se rozloučí s přáteli a s nabitou pistolí se vypraví na skalnatý ostrůvek Ile de Sein v Bretani. Nejdřív to vypadá, že nebude těžké zmáčknout spoušť: Jacques Lebovitch je odpudivý hrubec a místní opilec. Marie však nevystřelí - a mezi otcem a dcerou se začne pomalu rodit zvláštní citové i tělesné pouto...

    Snímek vyniká přesnou kresbou charakterů a prostředí; především jeho pařížská část představuje přirozenou a autentickou výpověď o životě mladých lidí bez střechy a bez zákona, kteří zoufale hledají své místo ve světě a svou vlastní identitu. Vynikající představitelku hlavní role našel režisér ve francouzské pop hvězdě Vanesse Paradisové, která hraje Marii s velkou dávkou přirozenosti a naléhavosti. Hrdinčin otec, který většinu vyprávěcího času existuje jen jako abstraktní viník a objekt dceřiny nenávisti, se nakonec ukazuje být vnitřně složitou osobností, padlým umělcem, ve kterém dívka probouzí naději na lepší život. Pro tuto roli si režisér vybral vynikajícího Gérarda Depardieua, který na malé ploše stvořil dalšího ze svých hrubců s citlivým srdcem. V zájmu zmírnění ostrých disproporcí mezi Kráskou a Zvířetem však tvůrce Lebovitche postupně polidšťuje. I přes jistou násilnou artistnost, patrnou především v závěru, je ELISA zajímavým snímkem, který nabízí divákům jinou alternativu, než četné hollywoodské komerční snímky. Film je věnován Serge Gainsbourgovi, ve skutečnosti autorovi titulní písně o Elise i druhého písničkového alba Vanessy Paradisové.
    Žánry:DramaRoad Movie
    66%
    Francouzské psychologické drama režiséra Jeana Beckera ELISA pojednává banální téma sblížení dospělé dcery a jejího neznámého otce zajímavým, nevšedním způsobem. Vyprávění se opírá o postavu dcery, která je obtížena těžkým traumatem z dětství a která se rozhodne je radikálně řešit. Dospívající dívka Marie je sirotek: otce nikdy nepoznala, a když jí byly tři, pokusila se ji její zoufalá matka Elisa zabít, a sama pak spáchala sebevraždu. Dítě však přežilo a dětství prožilo ve výchovných ústavech. Teď se potlouká pařížskými ulicemi ve společnosti kamarádky Solange a arabského kluka Ahmeda, a střechu nad hlavou i obživu si zajišťuje drobnými krádežemi a podvody. Život ze dne na den však dívku neuspokojuje, a když náhodou narazí na stopu svého neznámého otce, rozhodne se dát svému osudu smysl: chce otce najít a pomstít matčin (a snad i svůj) zmarněný život vraždou. Jediným vodítkem je dívce pohlednice s majákem, již otec poslal matce a na niž místo vzkazu načmáral pár taktů ze své kdysi populární písničky o Elise. Marie se rozloučí s přáteli a s nabitou pistolí se vypraví na skalnatý ostrůvek Ile de Sein v Bretani. Nejdřív to vypadá, že nebude těžké zmáčknout spoušť: Jacques Lebovitch je odpudivý hrubec a místní opilec. Marie však nevystřelí - a mezi otcem a dcerou se začne pomalu rodit zvláštní citové i tělesné pouto...

    Snímek vyniká přesnou kresbou charakterů a prostředí; především jeho pařížská část představuje přirozenou a autentickou výpověď o životě mladých lidí bez střechy a bez zákona, kteří zoufale hledají své místo ve světě a svou vlastní identitu. Vynikající představitelku hlavní role našel režisér ve francouzské pop hvězdě Vanesse Paradisové, která hraje Marii s velkou dávkou přirozenosti a naléhavosti. Hrdinčin otec, který většinu vyprávěcího času existuje jen jako abstraktní viník a objekt dceřiny nenávisti, se nakonec ukazuje být vnitřně složitou osobností, padlým umělcem, ve kterém dívka probouzí naději na lepší život. Pro tuto roli si režisér vybral vynikajícího Gérarda Depardieua, který na malé ploše stvořil dalšího ze svých hrubců s citlivým srdcem. V zájmu zmírnění ostrých disproporcí mezi Kráskou a Zvířetem však tvůrce Lebovitche postupně polidšťuje. I přes jistou násilnou artistnost, patrnou především v závěru, je ELISA zajímavým snímkem, který nabízí divákům jinou alternativu, než četné hollywoodské komerční snímky. Film je věnován Serge Gainsbourgovi, ve skutečnosti autorovi titulní písně o Elise i druhého písničkového alba Vanessy Paradisové.
    Žánry:DramaRoad Movie
    2
  • Du vent dans mes mollets
    Du vent dans mes mollets (2012)
    Film
    • iTunes
    62%
    3
  • Neige
    Neige (1981)
    Film
    60%
    4
  • État sauvage, L'
    État sauvage, L' (1978)
    FilmRole: Gohanda
    Film L'Etat Sauvage je natočený podle stejnojmenného románu Georgese Conchona, který získal prestižní Goncourtovu cenu. Příběh zachycuje bezduchý rasismus jak odcházejících francouzských koloniálních vládců, tak nově se formujících afrických politiků v nově vznikajícím africkém státě. Laurence (Marie-Christine Barrault) čelí pohoršení svých bílých známých, včetně jejího bývalého milence Gravenoira (Claude Brasseur) a jejího bývalého manžela Avita (Jacques Dutronc), kvůli jejímu vztahu s Patrikem Doumbem (Doura Mane), úředníkem v nové vládě. Ten je zase zesměšňován svými kolegy ministry za to, že si začal s běloškou. Hanobení se stupňuje do té míry, že je Patrik brutálně zavražděn a Laurence sotva unikne ze země živá, s pomocí svého bývalého manžela Avita.
    Žánry:Drama
    58%
    Film L'Etat Sauvage je natočený podle stejnojmenného románu Georgese Conchona, který získal prestižní Goncourtovu cenu. Příběh zachycuje bezduchý rasismus jak odcházejících francouzských koloniálních vládců, tak nově se formujících afrických politiků v nově vznikajícím africkém státě. Laurence (Marie-Christine Barrault) čelí pohoršení svých bílých známých, včetně jejího bývalého milence Gravenoira (Claude Brasseur) a jejího bývalého manžela Avita (Jacques Dutronc), kvůli jejímu vztahu s Patrikem Doumbem (Doura Mane), úředníkem v nové vládě. Ten je zase zesměšňován svými kolegy ministry za to, že si začal s běloškou. Hanobení se stupňuje do té míry, že je Patrik brutálně zavražděn a Laurence sotva unikne ze země živá, s pomocí svého bývalého manžela Avita.
    Žánry:Drama
    5
  • Descente aux enfers
    Descente aux enfers (1986)
    Film
    • Netflix
    Manželství Alana, známého spisovatele, momentálně trpícího tvůrčí krizí, a jeho mladé ženy Loly je v krizi a vypraví se na Haiti, aby s tím něco udělali. Haiti je peklo samo o sobě. Tropický déšť, vedro, dusno, sex, alkohol. Alan se propíjí svojí krizí a propadá se hlouběji a hlouběji do svého alkoholismu. Je posedlý Lolou, ale zároveň cítí, že je dělí nepřekonatelná bariéra. Při opileckých potulkách do nebezpečných částí Port-au-Prince se dostane do násilného konfliktu. Právě mezní prožitek bourá bariéru mezi Alanem a Lolou, neboť i ona má temné tajemství.
    Žánry:KrimiThriller
    54%
    Manželství Alana, známého spisovatele, momentálně trpícího tvůrčí krizí, a jeho mladé ženy Loly je v krizi a vypraví se na Haiti, aby s tím něco udělali. Haiti je peklo samo o sobě. Tropický déšť, vedro, dusno, sex, alkohol. Alan se propíjí svojí krizí a propadá se hlouběji a hlouběji do svého alkoholismu. Je posedlý Lolou, ale zároveň cítí, že je dělí nepřekonatelná bariéra. Při opileckých potulkách do nebezpečných částí Port-au-Prince se dostane do násilného konfliktu. Právě mezní prožitek bourá bariéru mezi Alanem a Lolou, neboť i ona má temné tajemství.
    Žánry:KrimiThriller
    6

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.