6.1

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Zygmunt Konieczny: Filmy a seriály

  • Janek Vodnář
    Janek Vodnář (1994)
    Film
    Čtvrtý film jednoho z nejvýznamnějších polských režisérů současnosti, Jana Jakuba Kolskiho, je příběhem soustředěným kolem ústředního hrdiny Janka Vodnáře. Janek žije poklidný venkovský život se svou ženou Veronikou - do doby, než zjistí, že disponuje nadpřirozenými schopnostmi. Po tomto objevu se vydává na cestu svérázného lidového léčitele, který umí zahánět nemoci a ovládat živly, především vodu. Janek na chvíli opouští svou ženu a začíná putovat po okolí a pomáhat lidem. Brzy se k němu připojuje jezdec na motocyklu Harley-Davidson a samozvaný šarlatán Stygma a vytvářejí spolu bizarní dvojici dobráka a podvodníka - ovšem jen do doby, než Veronika porodí Jankovi stigmatizované dítě s čertovským ocasem. Janek v tu chvíli ztrácí své schopnosti a ze všech sil se pokouší o poslední zázrak zázraků - vrátit zpět čas… [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    Žánry:DramaKomedie
    76%
    Čtvrtý film jednoho z nejvýznamnějších polských režisérů současnosti, Jana Jakuba Kolskiho, je příběhem soustředěným kolem ústředního hrdiny Janka Vodnáře. Janek žije poklidný venkovský život se svou ženou Veronikou - do doby, než zjistí, že disponuje nadpřirozenými schopnostmi. Po tomto objevu se vydává na cestu svérázného lidového léčitele, který umí zahánět nemoci a ovládat živly, především vodu. Janek na chvíli opouští svou ženu a začíná putovat po okolí a pomáhat lidem. Brzy se k němu připojuje jezdec na motocyklu Harley-Davidson a samozvaný šarlatán Stygma a vytvářejí spolu bizarní dvojici dobráka a podvodníka - ovšem jen do doby, než Veronika porodí Jankovi stigmatizované dítě s čertovským ocasem. Janek v tu chvíli ztrácí své schopnosti a ze všech sil se pokouší o poslední zázrak zázraků - vrátit zpět čas… [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    Žánry:DramaKomedie
    1
  • Ten, co hraje z talíře
    Ten, co hraje z talíře (1995)
    Film
    73%
    2
  • Pohřeb bramboru
    Pohřeb bramboru (1990)
    Film
    Film zasazený do roku 1946 vypráví příběh polského vesničana, který se vrací domů po letech strávených v koncentračním táboře. Mateusz je starý sedlář, který po návratu domů po letech nachází jen nepřátelství. Není Žid, ale vesničané ho za Žida označí a dávají mu to sežrat. Cítí se provinile za smrt jeho syna na konci války a nechtějí mít otce nablízku. V pozadí se odehrávají počátky komunistického režimu v Polsku.
    Žánry:Drama
    71%
    Film zasazený do roku 1946 vypráví příběh polského vesničana, který se vrací domů po letech strávených v koncentračním táboře. Mateusz je starý sedlář, který po návratu domů po letech nachází jen nepřátelství. Není Žid, ale vesničané ho za Žida označí a dávají mu to sežrat. Cítí se provinile za smrt jeho syna na konci války a nechtějí mít otce nablízku. V pozadí se odehrávají počátky komunistického režimu v Polsku.
    Žánry:Drama
    3
  • Jasminum
    Jasminum (2006)
    Film
    68%
    4
  • Dějiny filmu v Popielawách
    Dějiny filmu v Popielawách (1998)
    Film
    68%
    5
  • Zmory
    Zmory (1979)
    Film
    67%
    6
  • Lawa. Opowiesc o 'Dziadach' Adama Mickiewicza.
    Lawa. Opowiesc o 'Dziadach' Adama Mickiewicza. (1989)
    Film
    67%
    7
  • Krajina po bitvě
    Krajina po bitvě (1970)
    Film
    66%
    8
  • Rycerz
    Rycerz (1980)
    Film
    65%
    9
  • Opadly liscie z drzew
    Opadly liscie z drzew (1975)
    Film
    65%
    10
  • Pornografie
    Pornografie (2003)
    Film
    Píše se rok 1943 a Polsko je okupováno německými vojsky. Spisovatel Witold přiváží z Varšavy životem poněkud znaveného přítele, režiséra a umělce Fryderyka, do vesnice Powórna, na statek svého známého Hipolita. Ten si zde má na pár dní odpočinout, zapomenout na válečné dění a v klidu nabrat další nové síly. Místo toho však Fryderyk společně s Witoldem začnou cynicky manipulovat s lidmi. Ústředními postavami v této podivné hře jsou mladík Karol, jeho vrstevnice Hania a její přítel Wacław...

    Film natočil režisér Jan Jakub Kolski, jenž se zde vrátil ke své oblíbené vesnické tematice (kterou dříve zachytil v titulech Pohřeb bramboru, Janek Vodnář, Ten, co hraje z talíře, Dějiny filmu v Popielawách). Pozoruhodným tvůrčím způsobem přitom uchopil stejnojmennou literární předlohu slavného polského spisovatele Witolda Gombrowicze. Na motivy jeho knihy, o níž se dlouho tvrdilo, že je nemožné převést ji na filmové plátno, si také sám napsal scénář. Velký prostor dal hlavním představitelům: Krzysztof Majchrzak podává oslnivý herecký výkon v úloze Fryderyka, neméně působivá je vedlejší postava partyzána Siemiana, jehož hraje Jan Frycz. Film zaujme také vizuální stránkou, velkou zásluhu na tom má kamera, kterou vedl Krzysztof Ptak.
    64%
    Píše se rok 1943 a Polsko je okupováno německými vojsky. Spisovatel Witold přiváží z Varšavy životem poněkud znaveného přítele, režiséra a umělce Fryderyka, do vesnice Powórna, na statek svého známého Hipolita. Ten si zde má na pár dní odpočinout, zapomenout na válečné dění a v klidu nabrat další nové síly. Místo toho však Fryderyk společně s Witoldem začnou cynicky manipulovat s lidmi. Ústředními postavami v této podivné hře jsou mladík Karol, jeho vrstevnice Hania a její přítel Wacław...

    Film natočil režisér Jan Jakub Kolski, jenž se zde vrátil ke své oblíbené vesnické tematice (kterou dříve zachytil v titulech Pohřeb bramboru, Janek Vodnář, Ten, co hraje z talíře, Dějiny filmu v Popielawách). Pozoruhodným tvůrčím způsobem přitom uchopil stejnojmennou literární předlohu slavného polského spisovatele Witolda Gombrowicze. Na motivy jeho knihy, o níž se dlouho tvrdilo, že je nemožné převést ji na filmové plátno, si také sám napsal scénář. Velký prostor dal hlavním představitelům: Krzysztof Majchrzak podává oslnivý herecký výkon v úloze Fryderyka, neméně působivá je vedlejší postava partyzána Siemiana, jehož hraje Jan Frycz. Film zaujme také vizuální stránkou, velkou zásluhu na tom má kamera, kterou vedl Krzysztof Ptak.
    11
  • Golem
    Golem (1980)
    Film
    • MUBI
    63%
    12
  • Objekt
    Objekt (2023)
    Film
    • Netflix
    61%
    13
  • Temetetlen halott, A
    Temetetlen halott, A (2004)
    Film
    Životopisný príbeh Imre Nagya je vlastne základným príbehom maďarských dejín 20. storočia. Bol tým prvým komunistickým vedúcim predstaviteľom, ktorý sa nakoniec stal symbolom národného vzdoru proti útlaku, ministerským predsedom, ktorý vypovedal Varšavskú zmluvu a na svoju dobu mal odvahu proklamovať demokratický systém vládnutia viacerých strán. Mnohí sa domnievajú, že úloha, ktorú zohral roku 1956, nebola len obrazom vernosti k ideám revolúcie, ktoré hlásal až do svojej tragickej smrti, nebola len dôsledkom jeho cesty životom, jeho komunistického presvedčenia, či moskovskej minulosti, ale že k tomu poznaniu dospel postupne, nejakou zvláštnou katarziou, keď sa v ňom odohrali nepochopiteľné myšlienkové pochody. Hoci pre toho, kto dôvernejšie pozná jeho osud, jeho osobnosť, toho tento vývoj až tak veľmi neprekvapí. Imre Nagy vlastne čerpal iba z vlastnej životnej skúsenosti, poznal biedu a strádania vidieckych sedliakov, videl okolo seba krajné spoločenské antagonizmy vo svojom najbližšom okolí a poznatky, ktoré neskôr získal počas zajatia v Rusku, urobili z neho ľavičiara. Pod vplyvom zážitkov z občianskej vojny a Leninom organizovanej revolúcie sa stal komunistom z presvedčenia. Ale od všeobecne známych typov fanatických revolucionárov z povolania sa v niečom vždy odlišoval, a neotriaslo ním ani povedomie vlastenectva, láska k maďarskej pôde, k maďarským ľuďom, ba ani jeho internacionálne presvedčenie. Práve z týchto príčin je jeho osobnosť pre nás tak ohromujúco zložitá, keďže vždy bol ďaleko viac agrárnym politikom túžiacim po mieri a pokoji, univerzitným profesorom alebo veselým otcom, či starým otcom, ako na barikádach bojujúcim revolucionárom. Osud martýra, ktorý si nakoniec sám zvolil, vyvieral z jeho najhlbšieho vnútra, z čestného postoja človeka, ktorý sa dokázal čo najviac stotožniť s osudom svojho ľudu. Jeho spôsoby a postoje boli vždy trochu iné ako u tzv. straníckych funkcionárov. Obraz Muža strany v jeho ponímaní bol vždy prejavom určitého osobnostného štýlu - nielen v Maďarsku, ale v celom komunistickom bloku. Súčasťou tohto postoja bola jeho služba ideám, namiesto posluhovania ľuďom, demonštrované ako puritánstvo, asketizmus, sivo-hnedými oblekmi, či osobitným štýlom straníckej reči, s ktorou sa medzi sebou dorozumievali.
    Žánry:DramaHistorický
    61%
    Životopisný príbeh Imre Nagya je vlastne základným príbehom maďarských dejín 20. storočia. Bol tým prvým komunistickým vedúcim predstaviteľom, ktorý sa nakoniec stal symbolom národného vzdoru proti útlaku, ministerským predsedom, ktorý vypovedal Varšavskú zmluvu a na svoju dobu mal odvahu proklamovať demokratický systém vládnutia viacerých strán. Mnohí sa domnievajú, že úloha, ktorú zohral roku 1956, nebola len obrazom vernosti k ideám revolúcie, ktoré hlásal až do svojej tragickej smrti, nebola len dôsledkom jeho cesty životom, jeho komunistického presvedčenia, či moskovskej minulosti, ale že k tomu poznaniu dospel postupne, nejakou zvláštnou katarziou, keď sa v ňom odohrali nepochopiteľné myšlienkové pochody. Hoci pre toho, kto dôvernejšie pozná jeho osud, jeho osobnosť, toho tento vývoj až tak veľmi neprekvapí. Imre Nagy vlastne čerpal iba z vlastnej životnej skúsenosti, poznal biedu a strádania vidieckych sedliakov, videl okolo seba krajné spoločenské antagonizmy vo svojom najbližšom okolí a poznatky, ktoré neskôr získal počas zajatia v Rusku, urobili z neho ľavičiara. Pod vplyvom zážitkov z občianskej vojny a Leninom organizovanej revolúcie sa stal komunistom z presvedčenia. Ale od všeobecne známych typov fanatických revolucionárov z povolania sa v niečom vždy odlišoval, a neotriaslo ním ani povedomie vlastenectva, láska k maďarskej pôde, k maďarským ľuďom, ba ani jeho internacionálne presvedčenie. Práve z týchto príčin je jeho osobnosť pre nás tak ohromujúco zložitá, keďže vždy bol ďaleko viac agrárnym politikom túžiacim po mieri a pokoji, univerzitným profesorom alebo veselým otcom, či starým otcom, ako na barikádach bojujúcim revolucionárom. Osud martýra, ktorý si nakoniec sám zvolil, vyvieral z jeho najhlbšieho vnútra, z čestného postoja človeka, ktorý sa dokázal čo najviac stotožniť s osudom svojho ľudu. Jeho spôsoby a postoje boli vždy trochu iné ako u tzv. straníckych funkcionárov. Obraz Muža strany v jeho ponímaní bol vždy prejavom určitého osobnostného štýlu - nielen v Maďarsku, ale v celom komunistickom bloku. Súčasťou tohto postoja bola jeho služba ideám, namiesto posluhovania ľuďom, demonštrované ako puritánstvo, asketizmus, sivo-hnedými oblekmi, či osobitným štýlom straníckej reči, s ktorou sa medzi sebou dorozumievali.
    Žánry:DramaHistorický
    14
  • Nigdy w zyciu!
    Nigdy w zyciu! (2004)
    Film
    60%
    15
  • Šťastný člověk
    Šťastný člověk (2000)
    Film
    60%
    16
  • Cartoon Noir
    Cartoon Noir (1999)
    Film
    Šest animovaných kraťasů se vyhýbá tradiční animaci a představuje nadpřirozené prvky a temnější témata, jako jsou únosy mimozemšťany, život mezi figurínami a duchovní znovuzrození. Mezi filmy patří "Ape", který líčí pár, jenž se každou noc hádá o uvařenou opici; "Příběh kočky a měsíce", což je příběh neopětované lásky; a "Krotká", který vychází z povídky Fjodora Dostojevského.
    58%
    Šest animovaných kraťasů se vyhýbá tradiční animaci a představuje nadpřirozené prvky a temnější témata, jako jsou únosy mimozemšťany, život mezi figurínami a duchovní znovuzrození. Mezi filmy patří "Ape", který líčí pár, jenž se každou noc hádá o uvařenou opici; "Příběh kočky a měsíce", což je příběh neopětované lásky; a "Krotká", který vychází z povídky Fjodora Dostojevského.
    17
  • Běsi
    Běsi (1988)
    Film
    Filmová adaptace nejdiskutovanějšího románu F. M. Dostojevského, který vyvolal pohoršení pro svůj kritický pohled na revoluční radikalismus. Wajda ztvárnil jen část předlohy, rekonstruoval pouze linii politické konspirace, aby demaskoval zhoubnost destruktivních revolučních aktivit nezralých, zakomplexovaných a mocichtivých jedinců. V poněkud akademicky pojatém snímku spočívá značná váha na dialozích a hereckém projevu především francouzských představitelů.
    Žánry:Drama
    57%
    Filmová adaptace nejdiskutovanějšího románu F. M. Dostojevského, který vyvolal pohoršení pro svůj kritický pohled na revoluční radikalismus. Wajda ztvárnil jen část předlohy, rekonstruoval pouze linii politické konspirace, aby demaskoval zhoubnost destruktivních revolučních aktivit nezralých, zakomplexovaných a mocichtivých jedinců. V poněkud akademicky pojatém snímku spočívá značná váha na dialozích a hereckém projevu především francouzských představitelů.
    Žánry:Drama
    18
  • Wrota Europy
    Wrota Europy (1999)
    Film
    57%
    19

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.