Igor Sergeyev: Nejlepší filmy a seriály

6.9

Igor Sergeyev: Filmy a seriály

  • Pád Třetí říše
    Pád Třetí říše (2004)
    FilmRole: Russischer Soldat
    Pád třetí říše je historické film, který detailně líčí poslední dny Adolfa Hitlera (Bruno Ganz) a nacistického režimu v Berlíně na jaře roku 1945. Snímek je inspirován vzpomínkami Hitlerovy sekretářky Traudl Junge (Alexandra Maria Lara), která byla svědkem závěrečných okamžiků v bunkru pod Říšským kancléřstvím. Příběh se odehrává v klaustrofobickém prostředí bunkru, kde Hitler a jeho nejbližší spolupracovníci čelí neodvratnému konci Třetí říše. Jak se sovětské jednotky blíží k Berlínu, atmosféra v bunkru je čím dál zoufalejší.
    80%
    Pád třetí říše je historické film, který detailně líčí poslední dny Adolfa Hitlera (Bruno Ganz) a nacistického režimu v Berlíně na jaře roku 1945. Snímek je inspirován vzpomínkami Hitlerovy sekretářky Traudl Junge (Alexandra Maria Lara), která byla svědkem závěrečných okamžiků v bunkru pod Říšským kancléřstvím. Příběh se odehrává v klaustrofobickém prostředí bunkru, kde Hitler a jeho nejbližší spolupracovníci čelí neodvratnému konci Třetí říše. Jak se sovětské jednotky blíží k Berlínu, atmosféra v bunkru je čím dál zoufalejší.
    1
  • Leviatan
    Leviatan (2014)
    FilmRole: Father Vasiliy
    • Edison

    Kolia žije v malém městě blízko Barentsova moře na severu Ruska. Hned vedle domu, kde žije se svou mladou ženou Lilyou a synem z prvního manželství, má vlastní autoopravnu. Avšak starosta blízkého města, Vadim Shelevyat, ho chce o dům, pozemek i práci připravit. Kolia se nenechá koupit, je neústupný a odmítá se vzdát. Nejen majetku a vlastní půdy, ale i veškeré té krásy, která ho již od dětství obklopuje. Vadim se stává stále více agresivním.

    Leviatan se v Bibli objevuje jako mořská příšera, která vzbuzuje strach. V satanismu tento tvor zastupuje třetí ze čtyř prvků pekla – jednotnost pořádku a chaosu, hmoty a antihmoty, jin a jang. Thomas Hobbes ve své knize Leviathan přirovnává příšeru ke státnímu uspořádání, ve kterém má absolutistická moc zabezpečit občanům mír a ochranu.

    Mezinárodně oceňovaný ruský režisér Andrey Zvyagintsev přináší ve svém filmovém díle inspirovaném Hobbesovou knihou působivý pohled na marný boj jednotlivce proti autoritám za svá práva a vlastnictví. Realisticky vyprávěný příběh ve spojení s kouzlem severské krajiny a majestátní, podmanivou hudbou činí z filmu Leviatan intenzivní filmový zážitek. Jeho kvality ocenila porota na MFF v Cannes, která mu v roce 2014 udělila cenu pro Nejlepší scénář, ale také diváci a filmoví kritici na MFF v Karlových Varech 2014, kde film zaznamenal výjimečné ohlasy. (Film Europe)

     

     

    75%

    Kolia žije v malém městě blízko Barentsova moře na severu Ruska. Hned vedle domu, kde žije se svou mladou ženou Lilyou a synem z prvního manželství, má vlastní autoopravnu. Avšak starosta blízkého města, Vadim Shelevyat, ho chce o dům, pozemek i práci připravit. Kolia se nenechá koupit, je neústupný a odmítá se vzdát. Nejen majetku a vlastní půdy, ale i veškeré té krásy, která ho již od dětství obklopuje. Vadim se stává stále více agresivním.

    Leviatan se v Bibli objevuje jako mořská příšera, která vzbuzuje strach. V satanismu tento tvor zastupuje třetí ze čtyř prvků pekla – jednotnost pořádku a chaosu, hmoty a antihmoty, jin a jang. Thomas Hobbes ve své knize Leviathan přirovnává příšeru ke státnímu uspořádání, ve kterém má absolutistická moc zabezpečit občanům mír a ochranu.

    Mezinárodně oceňovaný ruský režisér Andrey Zvyagintsev přináší ve svém filmovém díle inspirovaném Hobbesovou knihou působivý pohled na marný boj jednotlivce proti autoritám za svá práva a vlastnictví. Realisticky vyprávěný příběh ve spojení s kouzlem severské krajiny a majestátní, podmanivou hudbou činí z filmu Leviatan intenzivní filmový zážitek. Jeho kvality ocenila porota na MFF v Cannes, která mu v roce 2014 udělila cenu pro Nejlepší scénář, ale také diváci a filmoví kritici na MFF v Karlových Varech 2014, kde film zaznamenal výjimečné ohlasy. (Film Europe)

     

     

    2
  • Izgnanie
    Izgnanie (2008)
    Film
    Alex odjede s manželkou Verou a dvěma malými dětmi z města na venkov, aby prožili několik dní v jeho rodném domě, stojícím na samotě v rozlehlé krajině. Během pobytu Vera oznámí Alexovi, že je těhotná a že dítě není jeho. Rozlícený Alex trvá na potratu. Děti pošle na několik dní ke známým a s pomocí svého bratra Marka zařídí zákrok. Celá událost však nezůstane bez následků, jež Alexe přimějí k zamyšlení nad oprávněností jeho jednání. Očekávaný film Andreje Zvjaginceva, který v roce 2003 vyhrál benátský festival se svým debutem Návrat, byl inspirován krátkou prózou Williama Saroyana Směšná záležitost (1953). Režisér zde podává obraz rodiny, která se ocitla v krizi, a zavádí nás do blíže neurčeného času a prostoru (natáčelo se však v Moldávii, Belgii a ve Francii). Ústřední dvojici vytvořili Konstantin Lavroněnko a Maria Bonnevieová, hvězda skandinávského filmu. Andrej Zvjagincev (1964, Novosibirsk) vystudoval hereckou fakultu na Novosibirském divadelním učilišti (1984) a hereckou fakultu na moskevském GITIS (1990). Jako herec se podílel na několika divadelních projektech, účinkoval v reklamách. Hrál v epizodních rolích televizních seriálů (Buděm znakomy/ Seznámíme se, 1999) a také ve filmech, např. Širli-Myrli (1995, r. Vladimir Meňšov, uveden na karlovarském festivalu v roce 1996). K režii se dostal prostřednictvím TV krimiseriálu Čornaja komnata (Černý pokoj, 2000), pro nějž natočil tři díly. V roce 2003 debutoval celovečerním hraným filmem Návrat, který se stal událostí několika festivalů. Výrazně duchovní rozměr vyprávění charakterizuje i jeho následující Vyhoštění, na němž opět spolupracoval s kameramanem Michailem Kričmanem. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    74%
    Alex odjede s manželkou Verou a dvěma malými dětmi z města na venkov, aby prožili několik dní v jeho rodném domě, stojícím na samotě v rozlehlé krajině. Během pobytu Vera oznámí Alexovi, že je těhotná a že dítě není jeho. Rozlícený Alex trvá na potratu. Děti pošle na několik dní ke známým a s pomocí svého bratra Marka zařídí zákrok. Celá událost však nezůstane bez následků, jež Alexe přimějí k zamyšlení nad oprávněností jeho jednání. Očekávaný film Andreje Zvjaginceva, který v roce 2003 vyhrál benátský festival se svým debutem Návrat, byl inspirován krátkou prózou Williama Saroyana Směšná záležitost (1953). Režisér zde podává obraz rodiny, která se ocitla v krizi, a zavádí nás do blíže neurčeného času a prostoru (natáčelo se však v Moldávii, Belgii a ve Francii). Ústřední dvojici vytvořili Konstantin Lavroněnko a Maria Bonnevieová, hvězda skandinávského filmu. Andrej Zvjagincev (1964, Novosibirsk) vystudoval hereckou fakultu na Novosibirském divadelním učilišti (1984) a hereckou fakultu na moskevském GITIS (1990). Jako herec se podílel na několika divadelních projektech, účinkoval v reklamách. Hrál v epizodních rolích televizních seriálů (Buděm znakomy/ Seznámíme se, 1999) a také ve filmech, např. Širli-Myrli (1995, r. Vladimir Meňšov, uveden na karlovarském festivalu v roce 1996). K režii se dostal prostřednictvím TV krimiseriálu Čornaja komnata (Černý pokoj, 2000), pro nějž natočil tři díly. V roce 2003 debutoval celovečerním hraným filmem Návrat, který se stal událostí několika festivalů. Výrazně duchovní rozměr vyprávění charakterizuje i jeho následující Vyhoštění, na němž opět spolupracoval s kameramanem Michailem Kričmanem. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    3
  • Svéráz národního lovu
    Svéráz národního lovu (1995)
    FilmRole: граф
    Ve dvou liniích se odvíjí děj filmu Svéráz národního lovu, který se stal patrně nejúspěšnější ruskou komedií 90. let. Jedna linie je smyšlená a svou stylizací připomíná pasáže z Tolstého knihy „Vojna a mír“. Odehrává se ve fantazii mladého finského sociologa Raiva, jenž přijel zkoumat zvláštnosti ruského lovu, o němž se chystá napsat knihu. Druhá linie je reálná. Raivo se zúčastní skutečného lovu, k němuž má dojít v přírodní rezervaci, tvořené vodním a lesním terénem. Přestože jeho očekávání zůstane daleko za skutečností, několikadenní společnost čtyř mužů a místního hajného mu přinese zážitky, na které bude vzpomínat nejen ve zlém. (Seminář ruských filmů)
    Žánry:Komedie
    73%
    Ve dvou liniích se odvíjí děj filmu Svéráz národního lovu, který se stal patrně nejúspěšnější ruskou komedií 90. let. Jedna linie je smyšlená a svou stylizací připomíná pasáže z Tolstého knihy „Vojna a mír“. Odehrává se ve fantazii mladého finského sociologa Raiva, jenž přijel zkoumat zvláštnosti ruského lovu, o němž se chystá napsat knihu. Druhá linie je reálná. Raivo se zúčastní skutečného lovu, k němuž má dojít v přírodní rezervaci, tvořené vodním a lesním terénem. Přestože jeho očekávání zůstane daleko za skutečností, několikadenní společnost čtyř mužů a místního hajného mu přinese zážitky, na které bude vzpomínat nejen ve zlém. (Seminář ruských filmů)
    Žánry:Komedie
    4
  • 5
  • Leningrad 46
    73%
    6
  • Gadkie lebedi
    Gadkie lebedi (2006)
    Film
    66%
    7
  • Čekist
    Čekist (1992)
    FilmRole: Срубов - председатель ГубЧК
    POZOR SPOILER! Sklepní cely jsou plné lidí. Jeden mladík škrtí provazem druhého, bylo to jeho přání. Je tam i kněz. Přicházejí jiní muži. Čtou jména a každý vězeň je potvrdí svými iniciálami. Ti vybraní jsou nahnáni čelem k jakýmsi „dveřím“ po pěti „kusech“ a zezadu jsou zastřeleni. Ten, kdo to zde organizuje a řídí, je čekista soudruh Srubov. V rámci hromadného zatýkání je zatčen i syn jakési výše postavené paní a ta Srubovovi nabídne svou dceru, aby syna zachránila. V rámci hromadných poprav se ve sklepení Srubov setká s „domácím přítelem“, který mu řekne, že ví o tom, že je Srubovova žena stále panna a zda bude popraven, kvůli tomu, že to ví. Srubov mu neodpoví a nechá jej zastřelit spolu s ostatními. Pak je na Srubova spáchán atentát, ale on atentátnici zastřelí. Byla to jeho manželka a neměla opravdovou zbraň. Posléze je Srubov přítomen u skupiny zajatců a jedině on může rozhodnout o jejich osudu. Ale revoluce není filosofie. A potom, co se pokusí o sebevraždu jeden z popravčích, vběhne mezi odsouzené čelem ke dveřím i Srubov sám… (Autor: Pitryx)
    Žánry:DramaExtrémní
    62%
    POZOR SPOILER! Sklepní cely jsou plné lidí. Jeden mladík škrtí provazem druhého, bylo to jeho přání. Je tam i kněz. Přicházejí jiní muži. Čtou jména a každý vězeň je potvrdí svými iniciálami. Ti vybraní jsou nahnáni čelem k jakýmsi „dveřím“ po pěti „kusech“ a zezadu jsou zastřeleni. Ten, kdo to zde organizuje a řídí, je čekista soudruh Srubov. V rámci hromadného zatýkání je zatčen i syn jakési výše postavené paní a ta Srubovovi nabídne svou dceru, aby syna zachránila. V rámci hromadných poprav se ve sklepení Srubov setká s „domácím přítelem“, který mu řekne, že ví o tom, že je Srubovova žena stále panna a zda bude popraven, kvůli tomu, že to ví. Srubov mu neodpoví a nechá jej zastřelit spolu s ostatními. Pak je na Srubova spáchán atentát, ale on atentátnici zastřelí. Byla to jeho manželka a neměla opravdovou zbraň. Posléze je Srubov přítomen u skupiny zajatců a jedině on může rozhodnout o jejich osudu. Ale revoluce není filosofie. A potom, co se pokusí o sebevraždu jeden z popravčích, vběhne mezi odsouzené čelem ke dveřím i Srubov sám… (Autor: Pitryx)
    Žánry:DramaExtrémní
    8
  • Ledokol
    Ledokol (2016)
    FilmRole: капитан судна «Новороссийск»
    60%
    9
  • Lotus Community Workshop
    Lotus Community Workshop (2012)
    Film
    58%
    10
  • Mechenosets
    Mechenosets (2006)
    Film
    56%
    11
  • Sex, kofe, sigarety
    Sex, kofe, sigarety (2014)
    FilmRole: Hamlet (segment Poor Yorick)
    Jedenáct komediálních scének s rozhovory – některé důležité, jiné méně – odehrávající se v restauracích u kávy a cigaret (jak ten čas letí – cigarety jsou v ruských restauracích nyní zakázány). Rozhovory jsou upřímné a dokonce se stáčí do oblasti vraždy. V závěrečných titulcích se režisér omlouvá Jimu Jarmuschovi, jehož dílu (v antologii **Káva a cigarety**, kterou Jarmusch natáčel po částech mnoho let) Oldenburg-Svintsov evidentně vděčí. Příbuznost snímku **Sex, káva, cigarety** s Jarmuschovým filmem spočívá i v tom, že v téměř všech scénkách hrají superhvězdy malé role.
    Žánry:DramaKomedie
    38%
    Jedenáct komediálních scének s rozhovory – některé důležité, jiné méně – odehrávající se v restauracích u kávy a cigaret (jak ten čas letí – cigarety jsou v ruských restauracích nyní zakázány). Rozhovory jsou upřímné a dokonce se stáčí do oblasti vraždy. V závěrečných titulcích se režisér omlouvá Jimu Jarmuschovi, jehož dílu (v antologii **Káva a cigarety**, kterou Jarmusch natáčel po částech mnoho let) Oldenburg-Svintsov evidentně vděčí. Příbuznost snímku **Sex, káva, cigarety** s Jarmuschovým filmem spočívá i v tom, že v téměř všech scénkách hrají superhvězdy malé role.
    Žánry:DramaKomedie
    12

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.