Kamery nového Jurského světa, který pod dohledem Garetha Edwardse (Godzilla) a Davida Koeppa (Jurský park) restartuje oblíbenou dinosauří sérii, se rozběhnou už v létě. Směle stanovená premiéra na červenec 2025 si po odstoupení původně zvažovaného režiséra Davida Leitche (Kaskadér) žádá rychlý vývoj a podle webu The Insneider se produkce sešla s herečkou Scarlett Johansson ohledně nabídky na hlavní roli. Představitelka Black Widow a držitelka oscarových nominací za Manželskou historii (Marriage Story) a Králíčka Jojo (Jojo Rabbit) zatím nepodepsala, ale její angažování by ambicióznímu projektu prospělo a postavilo ji před novou blockbusterovou výzvu.
Články 54
Gandalf v podání Iana McKellena se nesmazatelně zapsal do popkultury jako jedna z nejikoničtějších fantasy postav. Ať už v šedé, či bílé verzi, charismatický čaroděj je klíčovým tahounem dění ve Středozemi a nepostradatelnou součástí Společenstva Prstenu na jeho misi za zničením Jednoho prstene. Je proto těžké si představit, že by se v této roli mohl objevit někdo jiný než britský elegán McKellen, ale překvapivě k něčemu takovému mnoho nechybělo.
Když v roce 1993 natočil Steven Spielberg Jurský park (Jurassic Park) vytvořil trikovou a blockbusterovou evoluci, z níž těží Hollywood dodnes. Na „první“ trilogii navázal v roce 2015 režisér Colin Trevorrow megaúspěšným Jurským světem (Jurassic World), z něhož vznikla další trilogie. A nyní se producenti chystají na další dinosauří dobrodružství a vsadí u toho na jednoho z nejprověřenějších lidí.
Seriál z dob, kdy i zločin vypadal elegantně, si v letech 2013 až 2022 získal srdce milionů fanoušků a fanynek. Příběhy birminghamského gangu Shelbyových s žiletkami zastrčenými v kloboucích svedly dohromady herce jako Cillian Murphy, Sam Neill nebo Tom Hardy, přičemž nejednoznačný konec dle mnohých volá po libovolném pokračování. Peaky Blinders – Gangy z Birminghamu by měl rozšířit navazující seriál zasazený do Bostonu v polovině 20. století, ale showrunner Steven Knight o Vánocích rovněž prozradil, že dotahuje scénář k vyhlíženému celovečernímu filmu.
Pokud jste to náhodou nevěděli, na 19. listopad připadá od roku 2013 Světový den toalet. Nepostradatelná součást našich životů byla v kinematografii dlouhou dobu tabu a ukazovat prostředníka natolik intimních činností se neslušelo až do roku 1960. Snímek, na který v textu dojde řada, odstartoval podstatně méně diskrétní tvůrčí svobodu, která filmařům dovoluje nad i do záchodových mís situovat nejrůznější situace, které šimrají naše bránice, znechucují i napínají. Seznámíte-li se s následujícími patnácti příklady záchodových filmových scén, které doprovází mírné i pokročilejší riziko spoilerů, návštěva koupelny už pro vás možná nebude tak standardní jako doposud.
Třicet let uplynulo od premiéry filmu, jemuž dlouho náležela trochu nevděčná úloha „toho titulu od ženské filmařky, na jaký si cinefil vzpomene jako první“. Jane Campion se stala první režisérkou, jež získala Zlatou palmu z Cannes. Její Piano bylo v roce 1993 předvojem vlny, která doopravdy dorazila do mainstreamového prostoru vlastně nedávno. V důsledku této své prominence se možná snímek maličko okoukal, stejně jako se hojnou přítomností ve veřejném prostoru oposlouchala geniální hudba Michaela Nymana. Proto snad není zbytečné znovu nahlas říct, že uhrančivý novozélandský opus má své postavení v kánonu právem.
K tomu zabijáci, co si jdou navzájem po krku, bojovníci toužící pro prastaré knize a superhrdina ze stáje DC, o kterém jste nejspíš nikdy neslyšeli, a přesto se z nějakého důvodu podívá do kin.
Mluvíme-li o filmech, v nichž si herci a herečky museli sáhnout až na dno, musíme zmínit i kultovní horor Posedlost. Snímek polského režiséra Andrzeje Zulawskiho z roku 1981 přetavil rozchod manželů v podání Sama Neilla a Isabelle Adjani v nervydrásající politickou a sociální metaforu, která rezonuje i po čtyřech dekádách. Jak u publika, které film znovu doceňuje po vydání na streamovací službě Shudder, tak u herců, již si odnesli doživotní psychické šrámy.
Život nebývá vždy krásný a příjemný. Následující třicítka filmů jej naopak vybarvuje v těch nejvíce znepokojivých barvách a její depresivní účinek často atakuje meze únosnosti. V této první části dojde na desítku vybraných titulů, zbylých dvacet představíme v pokračováních, která vyjdou o následujících víkendech.
Sam Neill, jedna z hlavních tváří blockbusterové série Jurský park a všestranný představitel vážných i komediálních úloh, dnes slaví 75. narozeniny. Jako herec prorazil až na prahu třicítky, váží si každé profesní zkušenosti i spolupráce s talentovanými umělci a nejraději tráví čas na své farmě na Novém Zélandu, daleko od hektického prostředí showbyznysu.
Úspěch filmu se už léta měří s ohledem na tržby, kterých dosáhne v kinech po celém světě. I když tomu tak nemusí být vždy, historie kinematografie je plná případů, kdy díla v kinech propadla, ale diváci a divačky po celém světě je milují. Pro filmová studia je to ale základ, a tak se snaží, aby film vidělo co nejvíc lidí po celém světě.
Z filmového hlediska se nacházíme v éře dinosaurů, jejichž boom nastal po čtrnáctileté stagnaci roku 2015 a s uvedením trháku Jurský svět. Onu stagnaci přitom zavinilo teprve druhé pokračování ikonického Jurského parku, který roku 1993 změnil kinematografii jako takovou. Jurský park 3, který si dnes večer můžete pustit v televizi, sice studio nepřipravil o peníze a dá se na něj nahlížet jako na přímočaré zábavné dobrodružství, ale jinak šlo o zoufalý propadák s chaotickou produkcí, kvůli němuž se jurská série takřka nadobro pohřbila.
Možná nejslavnější herec světa, jenž zazářil v několika filmových milnících a ztvárňuje dvě z nejoblíbenějších postav – Hana Sola a Indiana Jonese, slaví osmdesáté narozeniny. Harrison Ford si své soukromí střeží, ovšem jeho ryzí a nevypočitatelný charakter je zdrojem legend a jeho postoje k vlastní kariéře bývají často rázovité. Ford je totiž naprostý originál, ať už v životě či na velkém plátně.
Společnost Walt Disney má v kinematografii obrovskou tradici a na poli animované tvorby jí náleží výsadní postavení minimálně od roku 1937, kdy uvedla první celovečerní animák Sněhurka a sedm trpaslíků. V poslední dekádě ale Myší dům vytváří miliardové impérium jednak z Marvelu a Star Wars, jednak z hraných předělávek svých kreslených klasik. Těch existuje zatím osmnáct, ale stále se najdou takové tituly, které modernímu kabátu odolávají. A minimálně v jednom případě je odpor vůči nové verzi vskutku dlouhodobý a všeříkající.
Pětadvacetiletá portugalská herečka Daniela Melchior je vycházející hvězdou, jejíž atraktivní vizáž a charisma poutá pozornost stále více věhlasných tvůrců. Po hollywoodském debutu v novém Sebevražedném oddílu plní titulky filmových magazínů a objevit se má hned ve dvou miliardových sériích – ve Strážcích Galaxie a v Rychle a zběsile.