Martin Müller

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Martin Müller
Martin Müller, narozen 28. prosince 1986 v Turnově, je český režisér a scénárista, který se postupně vypracoval mezi zajímavé osobnosti současné české kinematografie. Vzdělání a začátky kariéry Po absolvování strojní průmyslovky v Liberci nastoupil Martin Müller na Filmovou školu ve Zlíně, kde položil základy své filmové kariéry. Během studia natočil absolventský film Špatné myšlenky (2009), se kterým se umístil na 2. místě v soutěži Noc filmových nadějí. V tomto mysteriózním dramatu si zahrála populární herečka Kateřina Janečková, tehdy proslavená především titulní rolí v seriálu Ošklivka Katka. Film na sebe i na Martina upoutal značnou pozornost. Práce v zahraničních produkcích Po studiích získával Martin Müller cenné zkušenosti jako asistent kamery na seriálu z produkce České televize Znamení koně. Následovala práce v zahraničních produkcích, kde se podílel na natáčení mezinárodního seriálu Borgia a hollywoodského blockbusteru Mission Impossible 4. Tato zkušenost mu poskytla cenný vhled do fungování velkých filmových produkcí a možnost pracovat s profesionály světové úrovně. Návrat k režii a krátkometrážní tvorba Po několika letech, kdy se věnoval natáčení klipů, reklam a propagačních spotů a založil vlastní filmovou produkci, se Martin Müller v roce 2018 vrátil k režijní tvorbě. Natočil krátkometrážní sci-fi Svědomí s Alešem Bilíkem a Denisou Pfauserovou v hlavních rolích. Snímek vznikl do soutěže 48 Hour Film Project Praha a jednalo se o krátkou hříčku na téma cestování časem, kdy si Aleš Bilík objednal v kanceláři u Denisy Pfauserové krátký návrat do minulosti, aby mohl změnit rozhodnutí svého kolegy. Daleko zásadnějším počinem se stal hororový krátký film Poprvé a naposled. Za kameru usedl mladý, ale již zkušený kameraman Václav Tlapák (Lesapán, Pohádky pro Emu). Obsazeni byli mladí a neokoukaní herci Daniel Novák a Kateřina Adámková. Zdánlivě banální příběh, kdy se chce chlapec poprvé milovat se svou dívkou, získal pod Martinovou režií zcela neotřelý nádech. O rok později natočil krátkometrážní komedii Ve skříni, ve které si zahráli Aleš Bilík, Denisa Pfauserová, Kristýna Podzimková a Radim Jíra. Tento snímek se humorně zabývá otázkou, co by se stalo, kdyby se v jeden moment potkala partnerská dvojice i jejich tajní milenci. Od tohoto snímku přibral k sobě do režisérské party Davida Laňku. Celovečerní debut Těmito krátkými filmy na sebe Martin Müller opět upozornil a poučen z předchozích let, rozhodl se pustit do produkce celovečerního filmu. Snímek nazvaný Poslouchej vstoupil do českých kin v roce 2020. Za kamerou se opět představil Václav Tlapák. Tento psychologický thriller se snažil zobrazit autentické hororové podobenství vztahu v krizi. Z tohoto důvodu se jeho tvůrci, Martin Müller a David Laňka (scénář a režie), snažili vybrat ty pravé herecké představitele. Psychologické drama s prvky hororu Poslouchej vzniklo ve scenáristické a režijní spolupráci Davida Laňky a Martina Müllera. Zatímco starší Laňka (nar. 1974) se už dříve podílel na celovečerních filmech Tomáše Magnuska, pro mladšího Müllera se jednalo o celovečerní debut. Hrdiny snímku jsou třicátníci Adam a Eliška, kteří se vydají autem na letní výlet, aby oživili svůj skomírající vztah. Mladá žena má od počátku cesty špatnou náladu, poněvadž se domnívá, že je jí partner nevěrný. Během jízdy po prázdných okresních silnicích odhalí indicie, směřující k děsivějšímu zjištění. První vážnou výstrahou je oznámení o pohřešované dívce vylepené v jedné zapadlé vesnici. Ve filmu Poslouchej si zahráli Kristýna Podzimková a Aleš Bílík, se kterými režiséři spolupracovali již na předchozích krátkých filmech. Oba herci jsou přirození tak, jak žánr první poloviny vyžaduje. Velmi dobře zvládají zjevnou improvizaci. Režisérům se vcelku daří vytvořit odpovídající atmosféru. Ve stísněném prostoru auta při nikam nevedoucích dialozích působí oba protagonisté jako osamělé mimoběžky, které se jen nechtějí rozloučit s tím, co samo odešlo. Martin Müller patří mezi tvůrce, kteří se nebojí experimentovat s žánry a přinášet do české kinematografie nové přístupy. Jeho cesta od asistenta kamery přes krátkometrážní tvorbu až k celovečernímu debutu ukazuje vytrvalost a odhodlání prosadit se v náročném filmovém prostředí.



Martin Müller: Filmy a pořady 33



Dodatečné informace

Narození:
28. 12. 1986
Turnov, Československo

Další články

  1. Herec Aleš Bílík: "Moje přítelkyně je přesvědčená, že dokážu poslouchat všechny kromě ní."
    16. 5. 2020
    Herec Aleš Bílík: "Moje přítelkyně je přesvědčená, že dokážu poslouchat všechny kromě ní."

    Tento čtvrtek mělo v českých kinech premiéru psychologické drama Poslouchej, v němž se v jedné z hlavních rolí po boku Kristýny Podzimkové představil herec Aleš Bílík (Sever, Křižáček, Spravedlnost). Jak se mu improvizovalo, komunikovalo hned s dvojicí režisérů a natáčely erotické scény?

  2. Premiéry v kinech: Přízeň se nedá koupit. Ale co zábava?
    14. 5. 2020
    Premiéry v kinech: Přízeň se nedá koupit. Ale co zábava?
  3. Kristýna Podzimková o improvizaci, přesvědčování režisérů a pohřbívání zaživa
    12. 5. 2020
    Kristýna Podzimková o improvizaci, přesvědčování režisérů a pohřbívání zaživa
  4. Čeští filmaři připravují unikátní dokument z karantény
    24. 3. 2020
    Čeští filmaři připravují unikátní dokument z karantény

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.