Josef Koníček: Nejlepší filmy a seriály

6.9

Josef Koníček: Filmy a seriály

Josef Koníček, český choreograf a herec, se narodil 2. října 1931 v Praze, Československo (nyní Česká republika). Během své kariéry se podílel na řadě významných filmových projektů, kde uplatnil svůj talent nejen jako choreograf, ale také jako herec v menších rolích.

Začátky filmové kariéry

Koníčekova filmová dráha začala v 60. letech 20. století. V roce 1964 se objevil ve filmu "Starci na chmelu", kde ztvárnil jednoho z trojice kytaristů v černém, společně s Josefem Lauferem a Petrem Musilem. Tento muzikál se stal ikonickým dílem československé kinematografie a Koníčkova role přispěla k jeho nezapomenutelné atmosféře.

Spolupráce s významnými režiséry

V roce 1964 spolupracoval s režisérem Oldřichem Lipským na filmu "Limonádový Joe aneb Koňská opera", kde se podílel na choreografii tanečních scén. Jeho práce na tomto filmu přispěla k dynamice a komediálnímu vyznění snímku. Další významnou spoluprací byla choreografie k filmu "Dáma na kolejích" (1966) režiséra Ladislava Rychmana, kde hlavní roli ztvárnila Jiřina Bohdalová.

Další filmové projekty

Koníček se podílel na choreografii a tanečních scénách v řadě dalších filmů. V roce 1967 pracoval na filmu "Farářův konec" režiséra Evalda Schorma. Jeho choreografické umění bylo rovněž využito ve filmu "Noc na Karlštejně" (1973), kde přispěl k oživení historického prostředí prostřednictvím tanečních čísel.

Televizní tvorba

Kromě filmové práce byl Koníček aktivní i v televizi. V 70. a 80. letech spolupracoval s Československou televizí na řadě zábavných pořadů, jako například "Televarieté" či "Kabaret u dobré pohody", kde jeho choreografie přispívaly k atraktivitě a dynamice těchto programů.

Odkaz a závěr kariéry

Josef Koníček zemřel 3. dubna 2010 v Praze ve věku 78 let.


  • Starci na chmelu
    Starci na chmelu (1964)
    FilmRole: kytarista
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • Canal+
    • +3
    Nejslavnější a dosud nepřekonaný český filmový muzikál z prostředí chmelové brigády, od jehož prvního uvedení uplynulo více než padesát let, sleduje příběh první lásky, jež se střetává s nepochopením spolužáků i vychovatelů. Uvolněná atmosféra poloviny šedesátých let umožnila tvůrcům vyvážit vážnější témata morálky a generačního konfliktu satirickým podtextem. Dějovou linii, proloženou tanečními čísly a písněmi, z nichž se mnohé zapsaly do zlatého fondu české populární hudby, rámuje v roli symbolických průvodců trojice kytaristů s ústřední melodií Milenci v texaskách.
    79%
    Nejslavnější a dosud nepřekonaný český filmový muzikál z prostředí chmelové brigády, od jehož prvního uvedení uplynulo více než padesát let, sleduje příběh první lásky, jež se střetává s nepochopením spolužáků i vychovatelů. Uvolněná atmosféra poloviny šedesátých let umožnila tvůrcům vyvážit vážnější témata morálky a generačního konfliktu satirickým podtextem. Dějovou linii, proloženou tanečními čísly a písněmi, z nichž se mnohé zapsaly do zlatého fondu české populární hudby, rámuje v roli symbolických průvodců trojice kytaristů s ústřední melodií Milenci v texaskách.
    1
  • Sedmikrásky
    Sedmikrásky (1966)
    FilmRole: tanečník
    • Oneplay
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Protože se na světě všechno kazí, rozhodnou se Marie a Marie být také zkažené. S tímto mottem hrají obě dívky hru na vadí - nevadí a nevratnými gesty destruují své okolí. Pro vlastní pobavení jsou schopné udělat téměř vše a neváhají pro tyto účely využívat i muže. Lidé si jich ale příliš nevšímají. Posedlost destrukcí kulminuje závěrečnou sekvencí, v níž Marie a Marie ničí luxusní hotelovou hostinu. Houpají se na křišťálových lustrech, ze kterých padají rovnou do řeky a topí se. Marně škemrají o záchranu s tím, že už nechtějí být zkažené. Nakonec přece jen dostávají šanci vrátit se do zdevastovaného sálu. Obě slibují, že budou hodné a pracovité a snaží se vrátit vše do původního stavu. Výsledek však vyznívá ještě katastrofálněji...
    76%
    Protože se na světě všechno kazí, rozhodnou se Marie a Marie být také zkažené. S tímto mottem hrají obě dívky hru na vadí - nevadí a nevratnými gesty destruují své okolí. Pro vlastní pobavení jsou schopné udělat téměř vše a neváhají pro tyto účely využívat i muže. Lidé si jich ale příliš nevšímají. Posedlost destrukcí kulminuje závěrečnou sekvencí, v níž Marie a Marie ničí luxusní hotelovou hostinu. Houpají se na křišťálových lustrech, ze kterých padají rovnou do řeky a topí se. Marně škemrají o záchranu s tím, že už nechtějí být zkažené. Nakonec přece jen dostávají šanci vrátit se do zdevastovaného sálu. Obě slibují, že budou hodné a pracovité a snaží se vrátit vše do původního stavu. Výsledek však vyznívá ještě katastrofálněji...
    2
  • Jak se krade milión
    Jak se krade milión (1967)
    Film
    Nenápadný účetní, vždy vyhodnocovaný jako nejsvědomitější pracovník, náhodně přijde na způsob, jak zpronevěřovat peníze tak, aby si toho nikdo nevšiml. Ani podrobná kontrola nic závadného v účtech nezjistí, jenže běžný občan, zvyklý žít skromně, vůbec neví, co si má s nakradenými penězi počít. Snímek kolísá na hraně mezi rozvernou podvodnickou komedií a mravoličným zamyšlením. V hlavní roli exceluje Rudolf Hrušínský s příznačně nehnutým výrazem obličeje.
    Žánry:KomedieKrimi
    63%
    Nenápadný účetní, vždy vyhodnocovaný jako nejsvědomitější pracovník, náhodně přijde na způsob, jak zpronevěřovat peníze tak, aby si toho nikdo nevšiml. Ani podrobná kontrola nic závadného v účtech nezjistí, jenže běžný občan, zvyklý žít skromně, vůbec neví, co si má s nakradenými penězi počít. Snímek kolísá na hraně mezi rozvernou podvodnickou komedií a mravoličným zamyšlením. V hlavní roli exceluje Rudolf Hrušínský s příznačně nehnutým výrazem obličeje.
    Žánry:KomedieKrimi
    3
  • Mučedníci lásky
    Mučedníci lásky (1967)
    FilmRole: Rudolf sirotek
    Režisér Jan Němec není podepsán jen pod mimořádně zdařilými tituly, ale také pod nezdařeným experimentem Mučedníci lásky. Nechtěl jím navozovat žádné hlubokomyslné významy ani zkoumat modelové situace, jen volně propojil trojici poetických hříček o různých podobách nesmělé lásky. Němec zdůrazňuje jakoby snové zasazení příběhů, na nichž spolupracoval s Ester Krumbachovou, mimo prostor a čas, zbavuje postavy obvyklých pohnutek. Záměr natočit divácky vděčnou podívanou se však rozplynul v křečovité póze, marně předstírající jinou realitu.
    Režie:Jan Němec
    58%
    Režisér Jan Němec není podepsán jen pod mimořádně zdařilými tituly, ale také pod nezdařeným experimentem Mučedníci lásky. Nechtěl jím navozovat žádné hlubokomyslné významy ani zkoumat modelové situace, jen volně propojil trojici poetických hříček o různých podobách nesmělé lásky. Němec zdůrazňuje jakoby snové zasazení příběhů, na nichž spolupracoval s Ester Krumbachovou, mimo prostor a čas, zbavuje postavy obvyklých pohnutek. Záměr natočit divácky vděčnou podívanou se však rozplynul v křečovité póze, marně předstírající jinou realitu.
    Režie:Jan Němec
    4
  • Zločin v Modré hvězdě
    Zločin v Modré hvězdě (1974)
    Film
    Píše se rok 1920, v Praze vzrůstají politické nepokoje a sociální demokraté se chystají zradit své dějinné poslání, když namísto dělnické třídy upřednostní vlastní sobecké zájmy. Na sociálně demokratického poslance Jandáka doléhá vyděračská aféra, která jej přiměje, aby se zřekl svého přesvědčení. Za těchto okolností se v Praze ukrývá těžce nemocný maďarský revolucionář Kerekes, který musel uprchnout z vlasti. Tento proklamativní, ploše inscenovaný film natočil Antonín Kachlík podle vedlejšího motivu z Olbrachtovy Anny proletářky, na úsvitu normalizace posloužil jako třídně vzorný pohled na novodobé dějiny.
    Žánry:DramaHistorický
    38%
    Píše se rok 1920, v Praze vzrůstají politické nepokoje a sociální demokraté se chystají zradit své dějinné poslání, když namísto dělnické třídy upřednostní vlastní sobecké zájmy. Na sociálně demokratického poslance Jandáka doléhá vyděračská aféra, která jej přiměje, aby se zřekl svého přesvědčení. Za těchto okolností se v Praze ukrývá těžce nemocný maďarský revolucionář Kerekes, který musel uprchnout z vlasti. Tento proklamativní, ploše inscenovaný film natočil Antonín Kachlík podle vedlejšího motivu z Olbrachtovy Anny proletářky, na úsvitu normalizace posloužil jako třídně vzorný pohled na novodobé dějiny.
    Žánry:DramaHistorický
    5

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.