?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Michael Kusley: Filmy a seriály

  • Kmotr II
    Kmotr II (1974)
    Film
    • Netflix
    • SkyShowtime
    • iTunes
    • +2
    Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary. Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla. Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)
    90%
    Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary. Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla. Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)
    1
  • How the West Was Won
    How the West Was Won (1977)
    Seriál
    81%
    2
  • Tajný závod
    Tajný závod (1976)
    Film
    Americká komedie o každoročním tajném závodu z východního pobřeží Spojených států na pobřeží západní, ve kterém neplatí žádné dopravní předpisy a který se odehrává za plného provozu. Jako většina filmů tohoto charakteru nepostrádá ani tento nezbytnou různorodost hlavních protagonistů (ředitel firmy, středoškolský profesor, italský gigolo, šílený motorkář).
    Režie:Chuck Bail
    71%
    Americká komedie o každoročním tajném závodu z východního pobřeží Spojených států na pobřeží západní, ve kterém neplatí žádné dopravní předpisy a který se odehrává za plného provozu. Jako většina filmů tohoto charakteru nepostrádá ani tento nezbytnou různorodost hlavních protagonistů (ředitel firmy, středoškolský profesor, italský gigolo, šílený motorkář).
    Režie:Chuck Bail
    3
  • Alice už tu nebydlí
    Alice už tu nebydlí (1974)
    Film
    • iTunes
    Alice žije s manželom a dospievajúcim synom. Jej manželstvo nie je práve ideálne, už nie je najmladšia a za celé roky strávené v domácnosti akosi zabudla na sny z mladosti, kedy chcela byť speváčkou. Keď jej manžel náhle pri autonehode zomrie, Alice musí čeliť osudu sama. Je bez peňazí a nevie, ako sa postarať o syna Tommyho. Jej jedinou zbraňou je odvaha a viera, že sa raz vráti do rodného Monterey v Kalifornii... Režisér Martin Scorsese využil melodramatický námet na vyrozprávanie príbehu o neprikrášlenej realite amerického sna. Jeho Alice Hyattová (v podaní Oscarom ocenenej Ellen Burstynovej) je na ceste za svojim snom občas hysterická, inokedy veselá, je naivná i prezieravá, miestami prepadá zúfalstvu a opätovne nachádza vieru a nádej, aby na konci pochopila, že sen, za ktorým sa naháňala, má vlastne na dosah ruky.
    71%
    Alice žije s manželom a dospievajúcim synom. Jej manželstvo nie je práve ideálne, už nie je najmladšia a za celé roky strávené v domácnosti akosi zabudla na sny z mladosti, kedy chcela byť speváčkou. Keď jej manžel náhle pri autonehode zomrie, Alice musí čeliť osudu sama. Je bez peňazí a nevie, ako sa postarať o syna Tommyho. Jej jedinou zbraňou je odvaha a viera, že sa raz vráti do rodného Monterey v Kalifornii... Režisér Martin Scorsese využil melodramatický námet na vyrozprávanie príbehu o neprikrášlenej realite amerického sna. Jeho Alice Hyattová (v podaní Oscarom ocenenej Ellen Burstynovej) je na ceste za svojim snom občas hysterická, inokedy veselá, je naivná i prezieravá, miestami prepadá zúfalstvu a opätovne nachádza vieru a nádej, aby na konci pochopila, že sen, za ktorým sa naháňala, má vlastne na dosah ruky.
    4
  • Od dvanácti do tří
    Od dvanácti do tří (1976)
    Film
    • iTunes
    Tuto westernovou komedii napsal a režíroval Frank D. Gilroy, který v ní obsadil Charlese Bronsona do role Grahama Dorseyho, pistolníka na útěku před zákonem, který prožije tříhodinové milostné dobrodružství s osamělou Amandou (Jill Ireland). Když je Dorsey prohlášen za mrtvého, Amanda obratně využije jejich známosti a vybuduje o údajně zemřelém psanci celou legendu. Z Dorseyho se brzy stane ikona, opěvovaná v písních, povídačkách a laciných románech. Představte si ale Amandinu rozmrzelost, když se její hrdina objeví živý, zdravý a hlavně hodně naštvaný tím, že je proti své vůli součástí jejího soukromého podnikání. A Dorseymu nakonec nezbude ani jeho vlastní identita. Díky zesměšňování násilí ve prospěch vykreslení postav a spoustě černého humoru nebyl snímek Od dvanácti do tří ve své době kasovním trhákem, ovšem současný divák si na něm jednoznačně pochutná jako na zábavné, avšak nedoceněné lahůdce.
    65%
    Tuto westernovou komedii napsal a režíroval Frank D. Gilroy, který v ní obsadil Charlese Bronsona do role Grahama Dorseyho, pistolníka na útěku před zákonem, který prožije tříhodinové milostné dobrodružství s osamělou Amandou (Jill Ireland). Když je Dorsey prohlášen za mrtvého, Amanda obratně využije jejich známosti a vybuduje o údajně zemřelém psanci celou legendu. Z Dorseyho se brzy stane ikona, opěvovaná v písních, povídačkách a laciných románech. Představte si ale Amandinu rozmrzelost, když se její hrdina objeví živý, zdravý a hlavně hodně naštvaný tím, že je proti své vůli součástí jejího soukromého podnikání. A Dorseymu nakonec nezbude ani jeho vlastní identita. Díky zesměšňování násilí ve prospěch vykreslení postav a spoustě černého humoru nebyl snímek Od dvanácti do tří ve své době kasovním trhákem, ovšem současný divák si na něm jednoznačně pochutná jako na zábavné, avšak nedoceněné lahůdce.
    5
  • Zloději jako my
    Zloději jako my (1974)
    Film

    V tomto Altmanově gangsterském příběhu, jenž vypráví o zamilovaných psancích odsouzených k smrti, hrají hlavní roli zločinci z doby Velké deprese T-Dub (Bert Remsen), Chicamaw (John Schuck) a Bowie (Keith Carradine), kteří po útěku z vězení vylupují banky. Nejprve se mezi jednotlivými loupežemi ukrývají u Dee Mobleyho (Tom Skerritt) a Keechie (Shelley Duvall) a následně u Mattie (Louise Fletcher). Stále senzačnější zprávy o jejich loupežích bez kapky krve je však donutí rozdělit se. Po autonehodě nechává Chicamaw zraněného Bowieho v péči Keechie a ti dva se do sebe zamilují. Bowie tak musí nalézt rovnováhu mezi svým poutem ke Keechie, loajalitou vůči svým kamarádům a samozřejmě potřebou získat peníze na cestu do Mexika. Pomalu se nad nimi stahují mraky a Bowie s Keechie drsným způsobem zjistí, že zlodějská čest má své hranice a že nakonec půjde o holý život. Snímek byl natočen stejně jako film noir They Live by Night (1949) Nicolase Raye na motivy románu Edwarda Andersona a scénáristé spolu s Altmanovými hereckými oblíbenci vlastně vytvořili žánrově mnohotvárný remake tohoto snímku s příchutí klasiky Bonnie a Clyde. Altman se v tomto filmu nezajímá ani tolik o násilnické kousky gangsterů, nýbrž s větším zaujetím sleduje příběh každodenního života svých filmových hrdinů, které ale vůbec neglorifikuje. Film ale ukazuje gangstery jako oběti společnosti a doby hospodářské recese, přepadení bank jsou zde do jisté míry projevem sociální rebelie a nesouhlasu s daným stavem. Brutalita, mrazivá ironie, ostré svícení, záběry přes zrcadlo či sklo, všudypřítomné hrající rádio, práce kamery zdůrazňující fragmenty emocí, expresivní detaily, smysl pro ironický nadhled i napínavou akci – to vše řadí snímek k tomu nejlepšímu z Altmanovy tvorby 70. let.

    64%

    V tomto Altmanově gangsterském příběhu, jenž vypráví o zamilovaných psancích odsouzených k smrti, hrají hlavní roli zločinci z doby Velké deprese T-Dub (Bert Remsen), Chicamaw (John Schuck) a Bowie (Keith Carradine), kteří po útěku z vězení vylupují banky. Nejprve se mezi jednotlivými loupežemi ukrývají u Dee Mobleyho (Tom Skerritt) a Keechie (Shelley Duvall) a následně u Mattie (Louise Fletcher). Stále senzačnější zprávy o jejich loupežích bez kapky krve je však donutí rozdělit se. Po autonehodě nechává Chicamaw zraněného Bowieho v péči Keechie a ti dva se do sebe zamilují. Bowie tak musí nalézt rovnováhu mezi svým poutem ke Keechie, loajalitou vůči svým kamarádům a samozřejmě potřebou získat peníze na cestu do Mexika. Pomalu se nad nimi stahují mraky a Bowie s Keechie drsným způsobem zjistí, že zlodějská čest má své hranice a že nakonec půjde o holý život. Snímek byl natočen stejně jako film noir They Live by Night (1949) Nicolase Raye na motivy románu Edwarda Andersona a scénáristé spolu s Altmanovými hereckými oblíbenci vlastně vytvořili žánrově mnohotvárný remake tohoto snímku s příchutí klasiky Bonnie a Clyde. Altman se v tomto filmu nezajímá ani tolik o násilnické kousky gangsterů, nýbrž s větším zaujetím sleduje příběh každodenního života svých filmových hrdinů, které ale vůbec neglorifikuje. Film ale ukazuje gangstery jako oběti společnosti a doby hospodářské recese, přepadení bank jsou zde do jisté míry projevem sociální rebelie a nesouhlasu s daným stavem. Brutalita, mrazivá ironie, ostré svícení, záběry přes zrcadlo či sklo, všudypřítomné hrající rádio, práce kamery zdůrazňující fragmenty emocí, expresivní detaily, smysl pro ironický nadhled i napínavou akci – to vše řadí snímek k tomu nejlepšímu z Altmanovy tvorby 70. let.

    6
  • Jiný muž, jiná šance
    Jiný muž, jiná šance (1977)
    Film
    Zdařilý snímek Clauda Lelouche Jiný muž, jiná šance, jenž balancuje na hranici westernu, rodinné ságy a dramatu, se odehrává převážně v retrospektivě roku 1870. Jeanne a její manžel, fotograf Francis, unikají před prusko-francouzskou válkou na americký Západ. Jejich útěk ovšem neprobíhá hladce a přestože si na malém městě otevřou vlastní fotografický ateliér, Jeanne brzy zůstává se svým dítětem sama. V nelehké situaci se mezitím ocitá také veterinář David Williams, kterému zločinci znásilnili a zavraždili ženu, se kterou žil osamělý život na své farmě. David a Jeanne se nakonec potkávají a vzniká mezi nimi milostný vztah. Sama Jeanne si smrt manžela již odtrpěla, a proto se nyní snaží pomoci Davidovi jeho touhu po pomstě překonat. Jejich konflikt postojů také určuje závěrečné vyústění filmu. Western Jiný muž, jiná šance distribuovala ve Spojených státech společnost United Artists.
    Žánry:WesternDrama
    61%
    Zdařilý snímek Clauda Lelouche Jiný muž, jiná šance, jenž balancuje na hranici westernu, rodinné ságy a dramatu, se odehrává převážně v retrospektivě roku 1870. Jeanne a její manžel, fotograf Francis, unikají před prusko-francouzskou válkou na americký Západ. Jejich útěk ovšem neprobíhá hladce a přestože si na malém městě otevřou vlastní fotografický ateliér, Jeanne brzy zůstává se svým dítětem sama. V nelehké situaci se mezitím ocitá také veterinář David Williams, kterému zločinci znásilnili a zavraždili ženu, se kterou žil osamělý život na své farmě. David a Jeanne se nakonec potkávají a vzniká mezi nimi milostný vztah. Sama Jeanne si smrt manžela již odtrpěla, a proto se nyní snaží pomoci Davidovi jeho touhu po pomstě překonat. Jejich konflikt postojů také určuje závěrečné vyústění filmu. Western Jiný muž, jiná šance distribuovala ve Spojených státech společnost United Artists.
    Žánry:WesternDrama
    7

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.