Taizô Fukami: Nejlepší filmy a seriály

7.0

Taizô Fukami: Filmy a seriály

  • Žít
    Žít (1952)
    FilmRole: Baseball Spectator

    Kedži Watanabe celý život pracoval ako úradník na tokyjskej radnici. Za tridsať rokov vernej služby sa prepracoval až na miesto vedúceho oddelenia. Jeho celý život je len práca medzi štyrmi stenami kancelárie a vysoké stohy papiera na oboch stranách písacieho stola. Jedného dňa sa však pán Watanabe dozvie niečo, čo mu už nedovolí žiť svoj život tak ako predtým. Je smrteľne chorý a zostáva mu nanajvýš šesť mesiacov života. Uvedomí si, že za tých tridsať rokov nič nedosiahol, že žil iba pracovným stereotypom a neporozumením v kruhu rodiny. Tvárou v tvár smrti začne sám sebe klásť otázky o zmysle existencie a rozhodne sa zanechať po sebe na svete stopu. Muž, ktorého každý poznal ako zatrpknutého pesimistu, sa razom premení na láskavého človeka plného nádeje, ktorý s entuziazmom bojuje za výstavbu detského ihriska v chudobnej mestskej štrvti. To má byť jeho odkaz svetu, zmysel a naplnenie jeho životného putovania. Najznámejší japonský režisér Akira Kurosawa vytvoril svojím filmom Žiť dielo hlbokého humanizmu a porozumenia pre človeka, ktorému vedomie vlastnej smrteľnosti umožní mysticky prezrieť, pochopiť a precítiť lásku k životu.

    77%

    Kedži Watanabe celý život pracoval ako úradník na tokyjskej radnici. Za tridsať rokov vernej služby sa prepracoval až na miesto vedúceho oddelenia. Jeho celý život je len práca medzi štyrmi stenami kancelárie a vysoké stohy papiera na oboch stranách písacieho stola. Jedného dňa sa však pán Watanabe dozvie niečo, čo mu už nedovolí žiť svoj život tak ako predtým. Je smrteľne chorý a zostáva mu nanajvýš šesť mesiacov života. Uvedomí si, že za tých tridsať rokov nič nedosiahol, že žil iba pracovným stereotypom a neporozumením v kruhu rodiny. Tvárou v tvár smrti začne sám sebe klásť otázky o zmysle existencie a rozhodne sa zanechať po sebe na svete stopu. Muž, ktorého každý poznal ako zatrpknutého pesimistu, sa razom premení na láskavého človeka plného nádeje, ktorý s entuziazmom bojuje za výstavbu detského ihriska v chudobnej mestskej štrvti. To má byť jeho odkaz svetu, zmysel a naplnenie jeho životného putovania. Najznámejší japonský režisér Akira Kurosawa vytvoril svojím filmom Žiť dielo hlbokého humanizmu a porozumenia pre človeka, ktorému vedomie vlastnej smrteľnosti umožní mysticky prezrieť, pochopiť a precítiť lásku k životu.

    1
  • Gion no shimai
    Gion no shimai (1936)
    FilmRole: Kimura
    Umekiči, gejša v kjótském obvodu Gion, cítí povinnost pomoci svému milenci Furusawovi, když ji požádá, zda by u ní mohl zůstat poté, co zbankrotuje a opustí svou ženu. Její mladší sestra Omocha jí však říká, že s ním jen ztrácí čas a peníze. Myslí si, že by si obě měly najít bohaté mecenáše, kteří by je podporovali. Omocha se proto snaží různými způsoby zbavit Furusawy a zajistit si lepší patrony.
    73%
    Umekiči, gejša v kjótském obvodu Gion, cítí povinnost pomoci svému milenci Furusawovi, když ji požádá, zda by u ní mohl zůstat poté, co zbankrotuje a opustí svou ženu. Její mladší sestra Omocha jí však říká, že s ním jen ztrácí čas a peníze. Myslí si, že by si obě měly najít bohaté mecenáše, kteří by je podporovali. Omocha se proto snaží různými způsoby zbavit Furusawy a zajistit si lepší patrony.
    2
  • Ginrei no hate
    Ginrei no hate (1947)
    FilmRole: Chief Detective
    Tři bankovní lupiči, Eijima, Nodžiri a Takasugi, prchají před policií a ukryjí se v horách. V hostinci vysoko v Japonských Alpách se Eijima a Nodžiri setkávají s mladou ženou a jejím otcem, a také s Hondou, horolezcem. Lidé v hostinci netuší, že jejich hosté jsou hledaní zločinci, a chovají se k nim s velkou laskavostí. Honda se dobrovolně nabídne, že je provede přes hory, ale Eijimova paranoia ohrožuje všechny během nebezpečné cesty.
    Žánry:AkčníDrama
    72%
    Tři bankovní lupiči, Eijima, Nodžiri a Takasugi, prchají před policií a ukryjí se v horách. V hostinci vysoko v Japonských Alpách se Eijima a Nodžiri setkávají s mladou ženou a jejím otcem, a také s Hondou, horolezcem. Lidé v hostinci netuší, že jejich hosté jsou hledaní zločinci, a chovají se k nim s velkou laskavostí. Honda se dobrovolně nabídne, že je provede přes hory, ale Eijimova paranoia ohrožuje všechny během nebezpečné cesty.
    Žánry:AkčníDrama
    3
  • Musashino fujin
    Musashino fujin (1951)
    Film
    Příběh Dámy z Musašina, zasazený do poválečného Japonska, vypráví o Michiko, rozčarované mladé ženě uvězněné v manželství bez lásky. Svěří se svému mladšímu bratranci Tsutomovi a ti dva se sblíží, ale rozhodnou se svůj vztah nenaplnit. Místo toho se zaplete s koketní Tomiko, která má také poměr s Michikovým manželem. Když Michiko zjistí, že ji manžel opustil, rozhodne se vzít svůj osud do vlastních rukou.
    Žánry:Drama
    72%
    Příběh Dámy z Musašina, zasazený do poválečného Japonska, vypráví o Michiko, rozčarované mladé ženě uvězněné v manželství bez lásky. Svěří se svému mladšímu bratranci Tsutomovi a ti dva se sblíží, ale rozhodnou se svůj vztah nenaplnit. Místo toho se zaplete s koketní Tomiko, která má také poměr s Michikovým manželem. Když Michiko zjistí, že ji manžel opustil, rozhodne se vzít svůj osud do vlastních rukou.
    Žánry:Drama
    4
  • Nelitujeme svého mládí
    Nelitujeme svého mládí (1946)
    FilmRole: Minister of Education
    72%
    5
  • Straits of Love and Hate, The
    Straits of Love and Hate, The (1937)
    Film
    70%
    6
  • Tateshi Danpei
    Tateshi Danpei (1962)
    FilmRole: Doctor
    Šermířský mistr vypráví příběh muže, který se snaží přežít ve světě, který zná, ale který se stává čím dál tím irelevantnějším. Danpei Ichikawa žije pro šerm – kdysi byl proslulým choreografem šermířských scén kabuki a jako předseda Nové národní divadelní společnosti si nepřeje nic jiného, než aby mohl choreografovat šermířské scény pro moderní hry uváděné touto společností.
    70%
    Šermířský mistr vypráví příběh muže, který se snaží přežít ve světě, který zná, ale který se stává čím dál tím irelevantnějším. Danpei Ichikawa žije pro šerm – kdysi byl proslulým choreografem šermířských scén kabuki a jako předseda Nové národní divadelní společnosti si nepřeje nic jiného, než aby mohl choreografovat šermířské scény pro moderní hry uváděné touto společností.
    7
  • Tabi yakusha
    Tabi yakusha (1940)
    FilmRole: Hokushin
    69%
    8
  • Shiroi yajuu
    Shiroi yajuu (1950)
    Film
    Kritika nebyla zjevně připravena přijmout film z ženské věznice, kde se bývalé prostitutky zotavují z pohlavních chorob, nechtěných těhotenství a ztracených lásek. Se svými rvačkami, hysterickými záchvaty, film noir osvětlením a dramatickou hudbou je *Bílá bestie* (*Shiroi yaju*, 白い野獣) ukázkou nových vlivů hollywoodského psychologického thrilleru na Naruseho tvorbu. Film *Ženy za mřížemi* (John Cromwell, 1950) zahájil v USA vlnu filmů z ženských věznic, které se mohly, ale nemusely promítat v Japonsku. Styl *Bílé bestie* však vychází ze stejných paranoidních ženských filmů a konvencí film noir, které předcházely americké vlně.
    68%
    Kritika nebyla zjevně připravena přijmout film z ženské věznice, kde se bývalé prostitutky zotavují z pohlavních chorob, nechtěných těhotenství a ztracených lásek. Se svými rvačkami, hysterickými záchvaty, film noir osvětlením a dramatickou hudbou je *Bílá bestie* (*Shiroi yaju*, 白い野獣) ukázkou nových vlivů hollywoodského psychologického thrilleru na Naruseho tvorbu. Film *Ženy za mřížemi* (John Cromwell, 1950) zahájil v USA vlnu filmů z ženských věznic, které se mohly, ale nemusely promítat v Japonsku. Styl *Bílé bestie* však vychází ze stejných paranoidních ženských filmů a konvencí film noir, které předcházely americké vlně.
    9
  • Akai hatoba
    Akai hatoba (1958)
    FilmRole: Yottsuan
    67%
    10
  • Natsukashi no kao
    Natsukashi no kao (1941)
    FilmRole: Schoolteacher
    Snímek A Fond Face from the Past se také odehrává na venkově, konkrétně ve vesnici za Kameokou, poblíž Kjóta. V jistém smyslu je tento krátký, šestatřicetiminutový film Naruseho nejpůsobivějším ztvárněním dobových militaristických omezení, možná proto, že je také jeho nejpřímějším zobrazením válečné kultury. Když do Kameoky dorazí filmový týdeník s místním mužem jménem Joichi, vyvolá to v komunitě rozruch a samozřejmě i v Joichiho vlastní rodině. Především jeho matka se objeví v týdeníku (Nippon News, č. 14), který začíná stejnou pochodovou hudbou, jakou začíná jeho vlastní film, a pokračuje zvědavým dítětem posuzujícím kontext v Los Angeles s dvěma sty japonskými dětmi. Tento "nalezený záznam", vydaný v lednu 1941, téměř rok před začátkem války v Tichomoří, naznačuje japonské imperialistické ambice mimo Asii dlouho před Pearl Harborem.
    67%
    Snímek A Fond Face from the Past se také odehrává na venkově, konkrétně ve vesnici za Kameokou, poblíž Kjóta. V jistém smyslu je tento krátký, šestatřicetiminutový film Naruseho nejpůsobivějším ztvárněním dobových militaristických omezení, možná proto, že je také jeho nejpřímějším zobrazením válečné kultury. Když do Kameoky dorazí filmový týdeník s místním mužem jménem Joichi, vyvolá to v komunitě rozruch a samozřejmě i v Joichiho vlastní rodině. Především jeho matka se objeví v týdeníku (Nippon News, č. 14), který začíná stejnou pochodovou hudbou, jakou začíná jeho vlastní film, a pokračuje zvědavým dítětem posuzujícím kontext v Los Angeles s dvěma sty japonskými dětmi. Tento "nalezený záznam", vydaný v lednu 1941, téměř rok před začátkem války v Tichomoří, naznačuje japonské imperialistické ambice mimo Asii dlouho před Pearl Harborem.
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.