Jan Fehse: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jan Fehse: Filmy a seriály

  • Heiter bis wolkig
    Heiter bis wolkig (2012)
    Film
    67%
    1
  • Alaska.de
    Alaska.de (2000)
    Film
    Německý film popisuje život tří mladých hrdinů v syrovém prostředí předměstí Východního Berlína. Šestnáctiletá Sabine se sem přistěhuje ke svému otci, protože má neustálé problémy s matčiným přítelem. Cítí se tu však osamělá a izolovaná od všech vrstevníků. Brzy se seznamuje se stejně starým Eddiem a jeho starším přítelem Michou. Nezaměstnaný Micha má časté problémy s policií a párty v jeho domě se promění v děsivou noční můru pro všechny tři mladé lidi. Nejde tu však o obyčejnou kriminální zápletku, ale o autentické zobrazení rostoucí brutality mezi mládeží v ulicích velkoměsta. Nápad natočit snímek se zrodil, když režisérka natáčela videodokument o násilí na německých školách a setkala se i s členy pouličních gangů. Všichni mladí herci ve filmu jsou amatéři. Režisérka prožila s 13 aktéry několik pracovních víkendů a intenzivní týden, kdy děti formou tvůrčích cvičení připravovala na natáčení. Proto i scénář zaznamenal mnoho změn na základě osobních zkušeností a prožitků mladých lidí.
    Žánry:Drama
    65%
    Německý film popisuje život tří mladých hrdinů v syrovém prostředí předměstí Východního Berlína. Šestnáctiletá Sabine se sem přistěhuje ke svému otci, protože má neustálé problémy s matčiným přítelem. Cítí se tu však osamělá a izolovaná od všech vrstevníků. Brzy se seznamuje se stejně starým Eddiem a jeho starším přítelem Michou. Nezaměstnaný Micha má časté problémy s policií a párty v jeho domě se promění v děsivou noční můru pro všechny tři mladé lidi. Nejde tu však o obyčejnou kriminální zápletku, ale o autentické zobrazení rostoucí brutality mezi mládeží v ulicích velkoměsta. Nápad natočit snímek se zrodil, když režisérka natáčela videodokument o násilí na německých školách a setkala se i s členy pouličních gangů. Všichni mladí herci ve filmu jsou amatéři. Režisérka prožila s 13 aktéry několik pracovních víkendů a intenzivní týden, kdy děti formou tvůrčích cvičení připravovala na natáčení. Proto i scénář zaznamenal mnoho změn na základě osobních zkušeností a prožitků mladých lidí.
    Žánry:Drama
    2
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    3
  • Goldene Zeiten
    Goldene Zeiten (2006)
    Film
    63%
    4
  • Polizeiruf 110
    Polizeiruf 110 (1971)
    Seriál
    62%
    5
  • Den blbec
    Den blbec (2014)
    Film
    Prožili jste někdy DEN BLBEC? Pokud ne, tak si to můžete nanečisto vyzkoušet ve stejnojmenné komedii. A pokud ano, pak uvidíte, že to, co označujete za svůj „den blbec“, byla jen malá lapálie. Třicátník Till Reiners (Axel Stein) vede klidný, nekomplikovaný a průměrný život. Pracuje jako pokladník v bance a jeho manželství s Miriam je šťastné, i když po všech těch letech společné harmonie pomalu vjíždí do vyjetých kolejí do stanice Nuda. Bod zlomu na sebe ale nenechá dlouho čekat. Vybočení z životní rutiny přichází v podobě maskovaného bankovního lupiče. Ten nejenže si na útěk z banky vybere Tillovo auto, ale navíc si jeho majitele přibalí do kufru jako rukojmí. A když si pak tento bandita na útěku sundá masku, zjistí Till, že se jedná o týpka jménem Nappo Navroki (Moritz Bleibtreu), který v jejich bance před časem marně žádal o půjčku. Když se Till oklepe z prvotního šoku, překvapivě si uvědomí, že mu není taková dávka dobrodružství úplně proti srsti. Dalo by se říct, že se skoro dobrovolně vydává se svým únoscem na další šílenou akci, kterou spojují slova jako Amsterdam, dluhopisy, mafiáni z východu a Kajmanské ostrovy. Tillovy finanční dovednosti se jeho únosci najednou docela hodí a z dosavadního rukojmího se pomalu, leč jistě začíná stávat komplic. Nastal čas, aby zahodil předsudky, slušné vychování a veškerou opatrnost a spolu s Nappem se vrhl po hlavě do světa zločinu a zločinců. (CinemArt)
    61%
    Prožili jste někdy DEN BLBEC? Pokud ne, tak si to můžete nanečisto vyzkoušet ve stejnojmenné komedii. A pokud ano, pak uvidíte, že to, co označujete za svůj „den blbec“, byla jen malá lapálie. Třicátník Till Reiners (Axel Stein) vede klidný, nekomplikovaný a průměrný život. Pracuje jako pokladník v bance a jeho manželství s Miriam je šťastné, i když po všech těch letech společné harmonie pomalu vjíždí do vyjetých kolejí do stanice Nuda. Bod zlomu na sebe ale nenechá dlouho čekat. Vybočení z životní rutiny přichází v podobě maskovaného bankovního lupiče. Ten nejenže si na útěk z banky vybere Tillovo auto, ale navíc si jeho majitele přibalí do kufru jako rukojmí. A když si pak tento bandita na útěku sundá masku, zjistí Till, že se jedná o týpka jménem Nappo Navroki (Moritz Bleibtreu), který v jejich bance před časem marně žádal o půjčku. Když se Till oklepe z prvotního šoku, překvapivě si uvědomí, že mu není taková dávka dobrodružství úplně proti srsti. Dalo by se říct, že se skoro dobrovolně vydává se svým únoscem na další šílenou akci, kterou spojují slova jako Amsterdam, dluhopisy, mafiáni z východu a Kajmanské ostrovy. Tillovy finanční dovednosti se jeho únosci najednou docela hodí a z dosavadního rukojmího se pomalu, leč jistě začíná stávat komplic. Nastal čas, aby zahodil předsudky, slušné vychování a veškerou opatrnost a spolu s Nappem se vrhl po hlavě do světa zločinu a zločinců. (CinemArt)
    6
  • Sams in Gefahr
    Sams in Gefahr (2003)
    Film
    53%
    7
  • 205 - Zimmer der Angst
    205 - Zimmer der Angst (2011)
    Film
    Katrine se těší, až se nastěhuje na koleje a konečně opustí starostlivého otce a vzpomínky na nervové zhroucení. Užívá si nově nabyté svobody, ale brzy narazí. Místní "elita" ji začne šikanovat. Katrine zjistí, že tato skupina byla zodpovědná za smrt předchozí obyvatelky pokoje, která se nyní mstí, a Katrine se ocitá uprostřed této noční můry. Pokoj 205, inspirovaný (ale v žádném případě ne kopie) horory Candyman a Kruh, je mrazivý thriller, který postupně buduje napětí až k šokujícímu vyvrcholení.
    Žánry:DramaHoror
    48%
    Katrine se těší, až se nastěhuje na koleje a konečně opustí starostlivého otce a vzpomínky na nervové zhroucení. Užívá si nově nabyté svobody, ale brzy narazí. Místní "elita" ji začne šikanovat. Katrine zjistí, že tato skupina byla zodpovědná za smrt předchozí obyvatelky pokoje, která se nyní mstí, a Katrine se ocitá uprostřed této noční můry. Pokoj 205, inspirovaný (ale v žádném případě ne kopie) horory Candyman a Kruh, je mrazivý thriller, který postupně buduje napětí až k šokujícímu vyvrcholení.
    Žánry:DramaHoror
    8
  • Yoko
    Yoko (2012)
    Film
    Jedenáctiletá Pia trpí ztrátou svého otce. Den, kdy se v domečku na stromě objeví roztomilé, ale tajemné dítě Yettiho zvané Yoko, jí přinese do života radost. Yoko utekl od zákeřného lovce Thora van Sneidera, který se jej nešťastnou náhodou zmocnil. Pia je uchvácena nadpřirozenými schopnostmi a zvláštním smyslem pro humor svého nového společníka, který si tak najde cestu do jejího raněného srdce. Malý Yetti z ledových Himalájí zápolí s místním klimatem - neobvyklé horko a pronásledování ze strany Sneidera mu vysává veškerou životní energii. Musí se proto vrátit domů, dřív než bude příliš pozdě. Sneider má ovšem jiné plány.
    43%
    Jedenáctiletá Pia trpí ztrátou svého otce. Den, kdy se v domečku na stromě objeví roztomilé, ale tajemné dítě Yettiho zvané Yoko, jí přinese do života radost. Yoko utekl od zákeřného lovce Thora van Sneidera, který se jej nešťastnou náhodou zmocnil. Pia je uchvácena nadpřirozenými schopnostmi a zvláštním smyslem pro humor svého nového společníka, který si tak najde cestu do jejího raněného srdce. Malý Yetti z ledových Himalájí zápolí s místním klimatem - neobvyklé horko a pronásledování ze strany Sneidera mu vysává veškerou životní energii. Musí se proto vrátit domů, dřív než bude příliš pozdě. Sneider má ovšem jiné plány.
    9
  • Post Mortem
    Post Mortem (2007)
    Seriál
    35%
    10
  • Pan Haf
    Pan Haf (2007)
    Film
    Po smrti své matky si dvanáctiletý Max, syn lékárníka Sternheima, přeje domácího mazlíčka. Jednoho dne se v Maxově životě objeví pes. Díky svému přesvědčování si ho smí nechat a pojmenuje ho „Bello“. Mezitím se do Sternheimova domu nastěhuje nová nájemnice Verena Lichtblauová, z čehož Max není zrovna nadšený. Sternheim navíc obdrží speciální směs jako dárek. Poté, co s ní zničí Edgarovu úrodu, se stane další nehoda: Bello se napije ze směsi a promění se v člověka. S Maxovou pomocí vede „pan Bello“ lidský život a Maxovi vrací radost ze života. Mimo Sternheimův dům se ale pan Bello dostane do potíží, a tam začíná ten pravý příběh.
    33%
    Po smrti své matky si dvanáctiletý Max, syn lékárníka Sternheima, přeje domácího mazlíčka. Jednoho dne se v Maxově životě objeví pes. Díky svému přesvědčování si ho smí nechat a pojmenuje ho „Bello“. Mezitím se do Sternheimova domu nastěhuje nová nájemnice Verena Lichtblauová, z čehož Max není zrovna nadšený. Sternheim navíc obdrží speciální směs jako dárek. Poté, co s ní zničí Edgarovu úrodu, se stane další nehoda: Bello se napije ze směsi a promění se v člověka. S Maxovou pomocí vede „pan Bello“ lidský život a Maxovi vrací radost ze života. Mimo Sternheimův dům se ale pan Bello dostane do potíží, a tam začíná ten pravý příběh.
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.