?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Márta Mészáros: Filmy a seriály

  • Siódmy pokój
    Siódmy pokój (1996)
    Film
    71%
    1
  • Aurora Borealis: Északi fény
    Aurora Borealis: Északi fény (2017)
    Film
    Aurora Borealis vypráví příběh rodiny plný nečekaných zvratů. Otevírá hlubiny vztahu mezi matkou a dcerou. Olga, úspěšná právnička ve Vídni, je povolána zpět do Maďarska, když její stará matka Mary náhle upadne do kómatu. Zatímco Mary balancuje mezi životem a smrtí, Olga odhaluje hluboce ukryté tajemství. Její stále vášnivější pátrání ji zavádí zpět do poválečné Evropy 50. let.
    Žánry:Drama
    70%
    Aurora Borealis vypráví příběh rodiny plný nečekaných zvratů. Otevírá hlubiny vztahu mezi matkou a dcerou. Olga, úspěšná právnička ve Vídni, je povolána zpět do Maďarska, když její stará matka Mary náhle upadne do kómatu. Zatímco Mary balancuje mezi životem a smrtí, Olga odhaluje hluboce ukryté tajemství. Její stále vášnivější pátrání ji zavádí zpět do poválečné Evropy 50. let.
    Žánry:Drama
    2
  • Konečně jsem doma
    Konečně jsem doma (1978)
    Film
    Po návratu z Ameriky András nemůže najít své místo: ztratil ženu, přátele i práci a nedokáže se vrátit ani ke své bývalé velké lásce. Nakonec se ujme role náhradního otce a vezme k sobě divokou mladou dívku (Zsuzsa Czinkóczi). Mezi těmito dvěma lidmi bez kořenů se vytvoří obzvlášť silné pouto. Pozoruhodný film Márty Mészárosové s Janem Nowickým a Annou Karinou v hlavních rolích je o vykořenění, osamělosti a citové vazbě.
    69%
    Po návratu z Ameriky András nemůže najít své místo: ztratil ženu, přátele i práci a nedokáže se vrátit ani ke své bývalé velké lásce. Nakonec se ujme role náhradního otce a vezme k sobě divokou mladou dívku (Zsuzsa Czinkóczi). Mezi těmito dvěma lidmi bez kořenů se vytvoří obzvlášť silné pouto. Pozoruhodný film Márty Mészárosové s Janem Nowickým a Annou Karinou v hlavních rolích je o vykořenění, osamělosti a citové vazbě.
    3
  • Adopce
    Adopce (1975)
    Film
    69%
    4
  • Dědičky
    Dědičky (1980)
    Film
    68%
    5
  • Odešlo slunce
    Odešlo slunce (1968)
    Film
    68%
    6
  • Napló
    Napló (1984)
    Film
    67%
    7
  • Malá Vilma: Poslední deník
    Malá Vilma: Poslední deník (2000)
    Film
    Příběh je vyprávěn ve dvou liniích: v současné - kde hlavní hrdinka v dnešním Rusku hledá ztracené nitky svého života a v retrospektivní. V té se malá Vilma Kovácsová ve vzpomínkách vrací do třicátých let dvacátého století. Tehdy se její otec při své práci v Kyrgyzstánu náhodně dostává se svými idealistickými názory do ostrého střetu se sovětskou propagandou o socialistickém ráji. Brzy poté je malá Vilma donucena opustit dům, v němž žije s rodiči. Zatímco otec s matkou jsou prověřováni politickými aktivisty, jejich dcera je svěřena do rukou dočasného vychovatele a poručníka. Namísto slibovaného ráje se setkává hlavně s negativními praktikami totalitního režimu, represemi a politickými vraždami. Později zástupci vládnoucího režimu přemístí Vilmu do nové sovětské školy, kde přijímá zdejší nepsané zákony s tajnou nadějí, že se někdy do rodného Maďarska možná vrátí. Její rodiče jsou ve jménu Stalinových očistných proměn společnosti odvlečeni na neznámé místo...
    Žánry:Drama
    67%
    Příběh je vyprávěn ve dvou liniích: v současné - kde hlavní hrdinka v dnešním Rusku hledá ztracené nitky svého života a v retrospektivní. V té se malá Vilma Kovácsová ve vzpomínkách vrací do třicátých let dvacátého století. Tehdy se její otec při své práci v Kyrgyzstánu náhodně dostává se svými idealistickými názory do ostrého střetu se sovětskou propagandou o socialistickém ráji. Brzy poté je malá Vilma donucena opustit dům, v němž žije s rodiči. Zatímco otec s matkou jsou prověřováni politickými aktivisty, jejich dcera je svěřena do rukou dočasného vychovatele a poručníka. Namísto slibovaného ráje se setkává hlavně s negativními praktikami totalitního režimu, represemi a politickými vraždami. Později zástupci vládnoucího režimu přemístí Vilmu do nové sovětské školy, kde přijímá zdejší nepsané zákony s tajnou nadějí, že se někdy do rodného Maďarska možná vrátí. Její rodiče jsou ve jménu Stalinových očistných proměn společnosti odvlečeni na neznámé místo...
    Žánry:Drama
    8
  • Dvě ženy
    Dvě ženy (1978)
    Film
    65%
    9
  • Napló apámnak, anyámnak
    Napló apámnak, anyámnak (1990)
    Film
    Příběh sleduje mladou studentku, která v dospívání osiří a dospívá ve stínu Maďarského povstání v roce 1956. Pochází z komunistické inteligence a vidí, jak na události reagují její přátelé a rodina. Její milenec, ženatý vedoucí továrny, podporuje vlastence a později pomáhá spolupracovníkům zorganizovat stávku. Její sestra a další lidé naopak vyjadřují hněv nad tím, že byli během revoluce vyhnáni ze svých domovů, a i nadále projevují nenávist k povstalcům. Nakonec si ale uvědomí, že pro všechny lidi není po povstání a jeho brutálním potlačení Sověty a jejich kolaboranty možný skutečný život.
    65%
    Příběh sleduje mladou studentku, která v dospívání osiří a dospívá ve stínu Maďarského povstání v roce 1956. Pochází z komunistické inteligence a vidí, jak na události reagují její přátelé a rodina. Její milenec, ženatý vedoucí továrny, podporuje vlastence a později pomáhá spolupracovníkům zorganizovat stávku. Její sestra a další lidé naopak vyjadřují hněv nad tím, že byli během revoluce vyhnáni ze svých domovů, a i nadále projevují nenávist k povstalcům. Nakonec si ale uvědomí, že pro všechny lidi není po povstání a jeho brutálním potlačení Sověty a jejich kolaboranty možný skutečný život.
    10
  • Deník pro mé lásky
    Deník pro mé lásky (1987)
    Film
    64%
    11
  • Výdech
    Výdech (1973)
    Film
    64%
    12
  • Temetetlen halott, A
    Temetetlen halott, A (2004)
    Film
    Životopisný príbeh Imre Nagya je vlastne základným príbehom maďarských dejín 20. storočia. Bol tým prvým komunistickým vedúcim predstaviteľom, ktorý sa nakoniec stal symbolom národného vzdoru proti útlaku, ministerským predsedom, ktorý vypovedal Varšavskú zmluvu a na svoju dobu mal odvahu proklamovať demokratický systém vládnutia viacerých strán. Mnohí sa domnievajú, že úloha, ktorú zohral roku 1956, nebola len obrazom vernosti k ideám revolúcie, ktoré hlásal až do svojej tragickej smrti, nebola len dôsledkom jeho cesty životom, jeho komunistického presvedčenia, či moskovskej minulosti, ale že k tomu poznaniu dospel postupne, nejakou zvláštnou katarziou, keď sa v ňom odohrali nepochopiteľné myšlienkové pochody. Hoci pre toho, kto dôvernejšie pozná jeho osud, jeho osobnosť, toho tento vývoj až tak veľmi neprekvapí. Imre Nagy vlastne čerpal iba z vlastnej životnej skúsenosti, poznal biedu a strádania vidieckych sedliakov, videl okolo seba krajné spoločenské antagonizmy vo svojom najbližšom okolí a poznatky, ktoré neskôr získal počas zajatia v Rusku, urobili z neho ľavičiara. Pod vplyvom zážitkov z občianskej vojny a Leninom organizovanej revolúcie sa stal komunistom z presvedčenia. Ale od všeobecne známych typov fanatických revolucionárov z povolania sa v niečom vždy odlišoval, a neotriaslo ním ani povedomie vlastenectva, láska k maďarskej pôde, k maďarským ľuďom, ba ani jeho internacionálne presvedčenie. Práve z týchto príčin je jeho osobnosť pre nás tak ohromujúco zložitá, keďže vždy bol ďaleko viac agrárnym politikom túžiacim po mieri a pokoji, univerzitným profesorom alebo veselým otcom, či starým otcom, ako na barikádach bojujúcim revolucionárom. Osud martýra, ktorý si nakoniec sám zvolil, vyvieral z jeho najhlbšieho vnútra, z čestného postoja človeka, ktorý sa dokázal čo najviac stotožniť s osudom svojho ľudu. Jeho spôsoby a postoje boli vždy trochu iné ako u tzv. straníckych funkcionárov. Obraz Muža strany v jeho ponímaní bol vždy prejavom určitého osobnostného štýlu - nielen v Maďarsku, ale v celom komunistickom bloku. Súčasťou tohto postoja bola jeho služba ideám, namiesto posluhovania ľuďom, demonštrované ako puritánstvo, asketizmus, sivo-hnedými oblekmi, či osobitným štýlom straníckej reči, s ktorou sa medzi sebou dorozumievali.
    Žánry:DramaHistorický
    61%
    Životopisný príbeh Imre Nagya je vlastne základným príbehom maďarských dejín 20. storočia. Bol tým prvým komunistickým vedúcim predstaviteľom, ktorý sa nakoniec stal symbolom národného vzdoru proti útlaku, ministerským predsedom, ktorý vypovedal Varšavskú zmluvu a na svoju dobu mal odvahu proklamovať demokratický systém vládnutia viacerých strán. Mnohí sa domnievajú, že úloha, ktorú zohral roku 1956, nebola len obrazom vernosti k ideám revolúcie, ktoré hlásal až do svojej tragickej smrti, nebola len dôsledkom jeho cesty životom, jeho komunistického presvedčenia, či moskovskej minulosti, ale že k tomu poznaniu dospel postupne, nejakou zvláštnou katarziou, keď sa v ňom odohrali nepochopiteľné myšlienkové pochody. Hoci pre toho, kto dôvernejšie pozná jeho osud, jeho osobnosť, toho tento vývoj až tak veľmi neprekvapí. Imre Nagy vlastne čerpal iba z vlastnej životnej skúsenosti, poznal biedu a strádania vidieckych sedliakov, videl okolo seba krajné spoločenské antagonizmy vo svojom najbližšom okolí a poznatky, ktoré neskôr získal počas zajatia v Rusku, urobili z neho ľavičiara. Pod vplyvom zážitkov z občianskej vojny a Leninom organizovanej revolúcie sa stal komunistom z presvedčenia. Ale od všeobecne známych typov fanatických revolucionárov z povolania sa v niečom vždy odlišoval, a neotriaslo ním ani povedomie vlastenectva, láska k maďarskej pôde, k maďarským ľuďom, ba ani jeho internacionálne presvedčenie. Práve z týchto príčin je jeho osobnosť pre nás tak ohromujúco zložitá, keďže vždy bol ďaleko viac agrárnym politikom túžiacim po mieri a pokoji, univerzitným profesorom alebo veselým otcom, či starým otcom, ako na barikádach bojujúcim revolucionárom. Osud martýra, ktorý si nakoniec sám zvolil, vyvieral z jeho najhlbšieho vnútra, z čestného postoja človeka, ktorý sa dokázal čo najviac stotožniť s osudom svojho ľudu. Jeho spôsoby a postoje boli vždy trochu iné ako u tzv. straníckych funkcionárov. Obraz Muža strany v jeho ponímaní bol vždy prejavom určitého osobnostného štýlu - nielen v Maďarsku, ale v celom komunistickom bloku. Súčasťou tohto postoja bola jeho služba ideám, namiesto posluhovania ľuďom, demonštrované ako puritánstvo, asketizmus, sivo-hnedými oblekmi, či osobitným štýlom straníckej reči, s ktorou sa medzi sebou dorozumievali.
    Žánry:DramaHistorický
    13
  • Daughters of Fortune
    Daughters of Fortune (1999)
    Film
    59%
    14
  • Magyarország 2011
    Magyarország 2011 (2012)
    Film
    54%
    15
  • Sbohem, Karkulko
    Sbohem, Karkulko (1989)
    Film
    40%
    16

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.