6.8

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Alan Edmiston: Filmy a seriály

  • Picture of Dorian Gray, The
    Picture of Dorian Gray, The (1945)
    Film
    73%
    1
  • Jana Eyrová
    Jana Eyrová (1943)
    FilmRole: Dealer

    Orson Welles a Joan Fontaineová v hlavních rolích klasického příběhu lásky podle románu Charlotte Brontëové.
    Viktoriánský román Charlotte Brontëové Jana Eyrová (1847) patří k oblíbeným knížkám mnoha generací paní a dívek a také k nejčastěji adaptovaným literárním látkám. Existuje nejméně dvacet filmových a televizních přepisů. V našich kinech se v roce 1973 objevil britský film Jana Eyrová (1970) se Susannah Yorkovou a Georgem C. Scottem, ale mnohem populárnější v té době byla čtyřdílná inscenace Československé televize (1972), v níž hlavní role ztělesnili Marta Vančurová a Jan Kačer. Asi poslední verzí, která se u nás hrála (byť jen na videu), je Zeffirelliho adaptace z roku 1995 s Charlotte Gainsbourgovou a Williamem Hurtem. Jedna z nejznámějších (a také nejlepších) verzí vznikla v Hollywoodu v roce 1944, tedy v době jeho největší slávy. Pro studio 20th Century Fox byl snímek jedním ze stěžejních titulů roku s tehdy poměrně vysokým rozpočtem 1,7 mil. dolarů. Režií byl pověřen anglický tvůrce Robert Stevenson, který se do Hollywoodu dostal díky producentu Davidu O. Selznickovi a který se později prosadil jako režisér populárních disneyovských snímků (např. Roztržitý profesor a zejména Mary Poppins). Scénář filmu vycházel z rozhlasové adaptace Orsona Wellese, proto je pod ním kromě známého spisovatele Aldouse Huxleye podepsán také divadelní producent John Houseman, který s Wellesem úzce spolupracoval. Orson Welles měl na konečnou podobu díla větší vliv než jako pouhý hlavní představitel, ale nabízený kredit producenta údajně odmítl. Jeho partnerkou ve filmu byla Joan Fontaineová, jež se na začátku 40. let ocitla na vrcholku popularity díky úlohám ohrožených novomanželek ve dvou Hitchcockových snímcích, v Mrtvé a živé podle románu Daphne du Maurierové a v obdobném psychologickém dramatu Podezření, za něž dostala Oscara. Za zmínku ještě stojí hudební doprovod pozdějšího Hitchcockova spolupracovníka Bernarda Herrmanna a herecká účast malé Elizabeth Taylorové v úloze Janiny kamarádky v sirotčinci.

    72%

    Orson Welles a Joan Fontaineová v hlavních rolích klasického příběhu lásky podle románu Charlotte Brontëové.
    Viktoriánský román Charlotte Brontëové Jana Eyrová (1847) patří k oblíbeným knížkám mnoha generací paní a dívek a také k nejčastěji adaptovaným literárním látkám. Existuje nejméně dvacet filmových a televizních přepisů. V našich kinech se v roce 1973 objevil britský film Jana Eyrová (1970) se Susannah Yorkovou a Georgem C. Scottem, ale mnohem populárnější v té době byla čtyřdílná inscenace Československé televize (1972), v níž hlavní role ztělesnili Marta Vančurová a Jan Kačer. Asi poslední verzí, která se u nás hrála (byť jen na videu), je Zeffirelliho adaptace z roku 1995 s Charlotte Gainsbourgovou a Williamem Hurtem. Jedna z nejznámějších (a také nejlepších) verzí vznikla v Hollywoodu v roce 1944, tedy v době jeho největší slávy. Pro studio 20th Century Fox byl snímek jedním ze stěžejních titulů roku s tehdy poměrně vysokým rozpočtem 1,7 mil. dolarů. Režií byl pověřen anglický tvůrce Robert Stevenson, který se do Hollywoodu dostal díky producentu Davidu O. Selznickovi a který se později prosadil jako režisér populárních disneyovských snímků (např. Roztržitý profesor a zejména Mary Poppins). Scénář filmu vycházel z rozhlasové adaptace Orsona Wellese, proto je pod ním kromě známého spisovatele Aldouse Huxleye podepsán také divadelní producent John Houseman, který s Wellesem úzce spolupracoval. Orson Welles měl na konečnou podobu díla větší vliv než jako pouhý hlavní představitel, ale nabízený kredit producenta údajně odmítl. Jeho partnerkou ve filmu byla Joan Fontaineová, jež se na začátku 40. let ocitla na vrcholku popularity díky úlohám ohrožených novomanželek ve dvou Hitchcockových snímcích, v Mrtvé a živé podle románu Daphne du Maurierové a v obdobném psychologickém dramatu Podezření, za něž dostala Oscara. Za zmínku ještě stojí hudební doprovod pozdějšího Hitchcockova spolupracovníka Bernarda Herrmanna a herecká účast malé Elizabeth Taylorové v úloze Janiny kamarádky v sirotčinci.

    2
  • Forever and a Day
    Forever and a Day (1943)
    Film
    68%
    3
  • Putovala jsem se Zombií
    Putovala jsem se Zombií (1943)
    FilmRole: Job Interviewer
    67%
    4
  • Pursuit to Algiers
    Pursuit to Algiers (1945)
    Film
    67%
    5
  • This Above All
    This Above All (1942)
    FilmRole: Hotel Porter
    V Anglii roku 1940 šokuje aristokratka Prudence Cathawayová své snobské rodiče, když vstoupí do ženské pomocné složky letectva (WAF). Brzy potká a zamiluje se do zasmušilého Cliva Briggse, a to i přes jeho předsudky vůči vyšším vrstvám. Souhlasí, že s ním stráví týden v hotelu v Doveru. Když dorazí Cliveův kamarád ze služby, Monty, aby ho vyzvedl, Prudence zjistí, že Clive zběhl po Dunkerku. Naléhá na něj, aby si vzpomněl, proč Anglie musí bojovat ve válce.
    66%
    V Anglii roku 1940 šokuje aristokratka Prudence Cathawayová své snobské rodiče, když vstoupí do ženské pomocné složky letectva (WAF). Brzy potká a zamiluje se do zasmušilého Cliva Briggse, a to i přes jeho předsudky vůči vyšším vrstvám. Souhlasí, že s ním stráví týden v hotelu v Doveru. Když dorazí Cliveův kamarád ze služby, Monty, aby ho vyzvedl, Prudence zjistí, že Clive zběhl po Dunkerku. Naléhá na něj, aby si vzpomněl, proč Anglie musí bojovat ve válce.
    6
  • Dvojí život
    Dvojí život (1947)
    FilmRole: Rex
    63%
    7
  • Věčná Ambra
    Věčná Ambra (1947)
    Film
    62%
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.