Stanislav Látal: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Stanislav Látal: Filmy a seriály

  • Staré pověsti české
    Staré pověsti české (1952)
    Film
    • KVIFF TV
    72%
    1
  • Svatba v korálovém moři
    Svatba v korálovém moři (1944)
    FilmRole: (kolektiv studia AFIT)

    První český animovaný film, pokud nebudeme počítat reklamní snímky z předchozích let, byl natočen za okupace ve studiu AFIT (Ateliér filmového triku) pod vedením Němci dosazeného šéfa Horsta von Möllendorffa. Na jeho tvorbě se podílela celá generace budoucích režisérů a animátorů, která po válce stála u zrodu Studia kresleného filmu, později studia Bratří v triku. Podíl samotného šéfa byl minimální a celý film vznikl jako kolektivní dílo českých tvůrců. Do kin byl uveden až po skončení války. (tz)

     

    72%

    První český animovaný film, pokud nebudeme počítat reklamní snímky z předchozích let, byl natočen za okupace ve studiu AFIT (Ateliér filmového triku) pod vedením Němci dosazeného šéfa Horsta von Möllendorffa. Na jeho tvorbě se podílela celá generace budoucích režisérů a animátorů, která po válce stála u zrodu Studia kresleného filmu, později studia Bratří v triku. Podíl samotného šéfa byl minimální a celý film vznikl jako kolektivní dílo českých tvůrců. Do kin byl uveden až po skončení války. (tz)

     

    2
  • Pan Tau naděluje
    Pan Tau naděluje (1970)
    FilmRole: animovaná část
    71%
    3
  • Pan Tau a cesta kolem světa
    Pan Tau a cesta kolem světa (1972)
    Film
    70%
    4
  • Pan Tau přichází
    Pan Tau přichází (1970)
    FilmRole: animovaná část
    První díl z první série krátkých filmů o panu Tau. Štíhlý usměvavý pán, oblečený v žaketu s květinou v klopě a s buřinkou na hlavě, letí v červené raketě označené Tau-01 nekonečným vesmírem. Dětský pláč ho přiláká na Zemi. Po přistání na dětském hřišti v Praze najde malou holčičku, která dostala nové sáňky, ale nemůže si je užít, protože sníh už skoro roztál. Za pomoci své buřinky navrší pan Tau ze zbylého sněhu hromadu a v ní tunel, do kterého pozve holčičku i další děti z okolí. Na konci tunelu jsou zasněžené hory, kde si všichni bohatě užijí sáňkování. Pak se děti vrátí stejnou cestou domů a s nimi přiběhne z hor i přítulný pes, který našel ztracenou rukavici kluka Emila. Pan Tau zajde ze zvědavosti se psem i dalším hafanem, který se k nim připojil, do psího salonu. Tam ovšem noví návštěvníci způsobí zmatek. Alarm přivolá pána z vězení pro zvířata a ten si oba psy odveze. Pan Tau naskočí ovšem na stupátko jeho auta a poté, co zmate hlídače, osvobodí nejen nové vězně, ale i všechna ostatní zvířátka. Voříška dá pan Tau na balkon bytu, ve kterém bydlí s rodiči, dědečkem a sestrou malý Emil.
    69%
    První díl z první série krátkých filmů o panu Tau. Štíhlý usměvavý pán, oblečený v žaketu s květinou v klopě a s buřinkou na hlavě, letí v červené raketě označené Tau-01 nekonečným vesmírem. Dětský pláč ho přiláká na Zemi. Po přistání na dětském hřišti v Praze najde malou holčičku, která dostala nové sáňky, ale nemůže si je užít, protože sníh už skoro roztál. Za pomoci své buřinky navrší pan Tau ze zbylého sněhu hromadu a v ní tunel, do kterého pozve holčičku i další děti z okolí. Na konci tunelu jsou zasněžené hory, kde si všichni bohatě užijí sáňkování. Pak se děti vrátí stejnou cestou domů a s nimi přiběhne z hor i přítulný pes, který našel ztracenou rukavici kluka Emila. Pan Tau zajde ze zvědavosti se psem i dalším hafanem, který se k nim připojil, do psího salonu. Tam ovšem noví návštěvníci způsobí zmatek. Alarm přivolá pána z vězení pro zvířata a ten si oba psy odveze. Pan Tau naskočí ovšem na stupátko jeho auta a poté, co zmate hlídače, osvobodí nejen nové vězně, ale i všechna ostatní zvířátka. Voříška dá pan Tau na balkon bytu, ve kterém bydlí s rodiči, dědečkem a sestrou malý Emil.
    5
  • Pan Tau
    Pan Tau (1970)
    SeriálRole: animovaná část
    Jednotlivé díly mají své vlastní karty, seriál má tři nezávislé řady. Pan Tau měl vždycky laskavý výraz, přátelský úsměv a zdvořilé chování. Vždy elegantně oblečený ve fraku anglického typu, s deštníkem a bílým karafiátem v klopě. Nemluvil, ale gesty dokázal vyjádřit vše podstatné. Jeho kouzelná buřinka jej po speciálním poklepání a pohlazení proměnila v loutku, případně uměla přemístit nebo vykouzlit různé předměty. Pan Tau pomáhal hlavně dětem, ale později i dospělým, před kterými se obvykle dokázal úspěšně schovat.
    68%
    Jednotlivé díly mají své vlastní karty, seriál má tři nezávislé řady. Pan Tau měl vždycky laskavý výraz, přátelský úsměv a zdvořilé chování. Vždy elegantně oblečený ve fraku anglického typu, s deštníkem a bílým karafiátem v klopě. Nemluvil, ale gesty dokázal vyjádřit vše podstatné. Jeho kouzelná buřinka jej po speciálním poklepání a pohlazení proměnila v loutku, případně uměla přemístit nebo vykouzlit různé předměty. Pan Tau pomáhal hlavně dětem, ale později i dospělým, před kterými se obvykle dokázal úspěšně schovat.
    6
  • Sen noci svatojanské
    Sen noci svatojanské (1959)
    Film
    • KVIFF TV
    Loutková féerická adaptace slavné Shakespearovy hry. Jedno z vrcholných děl českého výtvarníka, animátora a loutkaře Jiřího Trnky je situováno do červnové noci, kdy se poblíž Atén odehraje příběh dvou nešťastně zamilovaných párů, divadlem posedlých řemeslníků a nadpřirozených bytostí. Tyto odlišné světy se střetnou v lese plném kouzel a všechny postavy tu prožijí svá snová dobrodružství. Mimořádný projekt, realizovaný po dobu dvou roků, vyvolává i po letech úctu a obdiv.
    68%
    Loutková féerická adaptace slavné Shakespearovy hry. Jedno z vrcholných děl českého výtvarníka, animátora a loutkaře Jiřího Trnky je situováno do červnové noci, kdy se poblíž Atén odehraje příběh dvou nešťastně zamilovaných párů, divadlem posedlých řemeslníků a nadpřirozených bytostí. Tyto odlišné světy se střetnou v lese plném kouzel a všechny postavy tu prožijí svá snová dobrodružství. Mimořádný projekt, realizovaný po dobu dvou roků, vyvolává i po letech úctu a obdiv.
    7
  • Bajaja
    Bajaja (1950)
    FilmRole: šašek
    Jiří Trnka natočil v roce 1950 volně podle pohádky Boženy Němcové slavný loutkový film. Bajaja je v jeho pojetí chlapec, který nebyl princem, ale osiřelým hochem. Žil v chudé chalupě se svým smutným otcem. Pro lásku k zemřelé matce, proměněné v koně a trpící v očistci, se vydal do světa. Přijel do země, ohrožené hrozným drakem, jemuž měly být obětovány tři královské dcery. Třikrát se Bajaja vydal do boje s drakem, pokaždé po vítězství nad ním zase zmizel. Tři princezny čekaly ženichy, nakonec měla rozhodnout náhoda, zakutálené jablko. Když nejmladší princezna hodila jablko a to se zatoulalo k sluhovi Bajajovi, pyšně odhodila jeho kytici. Pak se konal slavný turnaj, v němž Bajaja ve slavnostním rytířském postroji vyhrál, ale opět zmizel. Ani tentokrát ho nejmladší princezna nepoznala. Nakonec ale prozřela a Bajaja se s ní vrátil do otcova domu. Duše matky vykoupena odlétla jako bílá holubice k nebi… Děj je rozdělen do kapitol: Bajaja, Cesta, Zaklínání, Námluvy, Bolest, Svatby. Film nemá klasické dialogy, je doprovázen verši V. Nezvala a promlouvá jen postava koně-matky. Vedle výtvarné poetiky J. Trnky uměleckému působení napomáhají hudba V. Trojana a zpěv Kühnova dětského sboru. Zakladatelské dílo české i světové loutkové tvorby svou poetikou ovlivnilo tvůrce celého světa. (Česká televize)
    67%
    Jiří Trnka natočil v roce 1950 volně podle pohádky Boženy Němcové slavný loutkový film. Bajaja je v jeho pojetí chlapec, který nebyl princem, ale osiřelým hochem. Žil v chudé chalupě se svým smutným otcem. Pro lásku k zemřelé matce, proměněné v koně a trpící v očistci, se vydal do světa. Přijel do země, ohrožené hrozným drakem, jemuž měly být obětovány tři královské dcery. Třikrát se Bajaja vydal do boje s drakem, pokaždé po vítězství nad ním zase zmizel. Tři princezny čekaly ženichy, nakonec měla rozhodnout náhoda, zakutálené jablko. Když nejmladší princezna hodila jablko a to se zatoulalo k sluhovi Bajajovi, pyšně odhodila jeho kytici. Pak se konal slavný turnaj, v němž Bajaja ve slavnostním rytířském postroji vyhrál, ale opět zmizel. Ani tentokrát ho nejmladší princezna nepoznala. Nakonec ale prozřela a Bajaja se s ní vrátil do otcova domu. Duše matky vykoupena odlétla jako bílá holubice k nebi… Děj je rozdělen do kapitol: Bajaja, Cesta, Zaklínání, Námluvy, Bolest, Svatby. Film nemá klasické dialogy, je doprovázen verši V. Nezvala a promlouvá jen postava koně-matky. Vedle výtvarné poetiky J. Trnky uměleckému působení napomáhají hudba V. Trojana a zpěv Kühnova dětského sboru. Zakladatelské dílo české i světové loutkové tvorby svou poetikou ovlivnilo tvůrce celého světa. (Česká televize)
    8
  • Špalíček
    Špalíček (1947)
    Film
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    První celovečerní loutkový film Jiřího Trnky poeticky zobrazuje lidové zvyky a tradice, po staletí udržované na českém venkově. Filmová suita, na motivy Alšova Špalíčku národních písní, sestává ze šesti na sebe navazujících částí, situovaných do jednotlivých ročních období. Lyrické vyprávění a hra prostých loutek, inspirovaných lidovým uměním, dokresluje hudba Václava Trojana s motivy lidových písní, zpívaných dětmi z Kühnova sboru. Snímek, oceněný mj. Zlatou medailí na MFF v Benátkách, vznikl spojením šesti původně samostatných krátkých filmů (Masopust, Jaro, Legenda o sv. Prokopovi, Pouť, Posvícení, Betlém). Jiří Trnka, jenž se podílel nejen na tvorbě loutek a dekorací, ale i na scénáři, zde mohl naplno uplatnit své plastické cítění a scénografický talent, a vtisknout tak novou podobu žánru loutkového filmu, dosud považovaného spíše za nenáročný útvar. Spolu s Hermínou Týrlovou či Karlem Zemanem tak odstartoval vrcholnou éru českého loutkového, potažmo animovaného filmu, oceňovaného i na mezinárodních filmových festivalech. (Národní filmový archiv)
    67%
    První celovečerní loutkový film Jiřího Trnky poeticky zobrazuje lidové zvyky a tradice, po staletí udržované na českém venkově. Filmová suita, na motivy Alšova Špalíčku národních písní, sestává ze šesti na sebe navazujících částí, situovaných do jednotlivých ročních období. Lyrické vyprávění a hra prostých loutek, inspirovaných lidovým uměním, dokresluje hudba Václava Trojana s motivy lidových písní, zpívaných dětmi z Kühnova sboru. Snímek, oceněný mj. Zlatou medailí na MFF v Benátkách, vznikl spojením šesti původně samostatných krátkých filmů (Masopust, Jaro, Legenda o sv. Prokopovi, Pouť, Posvícení, Betlém). Jiří Trnka, jenž se podílel nejen na tvorbě loutek a dekorací, ale i na scénáři, zde mohl naplno uplatnit své plastické cítění a scénografický talent, a vtisknout tak novou podobu žánru loutkového filmu, dosud považovaného spíše za nenáročný útvar. Spolu s Hermínou Týrlovou či Karlem Zemanem tak odstartoval vrcholnou éru českého loutkového, potažmo animovaného filmu, oceňovaného i na mezinárodních filmových festivalech. (Národní filmový archiv)
    9
  • Hledá se pan Tau
    Hledá se pan Tau (1972)
    Film
    67%
    10
  • Pan Tau na horách
    Pan Tau na horách (1970)
    FilmRole: animovaná část
    66%
    11
  • Císařův slavík
    Císařův slavík (1949)
    Film
    • DaFilms
    65%
    12

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.