6.8

Darren Dublin: Filmy a seriály

  • Peter Gunn
    Peter Gunn (1958)
    Seriál
    79%
    1
  • Na východ od ráje
    Na východ od ráje (1955)
    FilmRole: Student (uncredited)
    • iTunes
    77%
    2
  • Up Front
    Up Front (1951)
    Film
    72%
    3
  • Rack, The
    Rack, The (1956)
    FilmRole: Cab Driver
    Kapitán Edward Hall se vrací do Spojených států po dvou letech v zajateckém táboře během korejské války. Tam mu vymyli mozek a donutili ho pomáhat Číňanům přesvědčit ostatní vězně, že bojují nespravedlivou válku. Po návratu je obviněn z kolaborace s nepřítelem. Kde končí loajalita v zajateckém táboře, když je ten tábor živoucím peklem?
    Žánry:DramaVálečný
    69%
    Kapitán Edward Hall se vrací do Spojených států po dvou letech v zajateckém táboře během korejské války. Tam mu vymyli mozek a donutili ho pomáhat Číňanům přesvědčit ostatní vězně, že bojují nespravedlivou válku. Po návratu je obviněn z kolaborace s nepřítelem. Kde končí loajalita v zajateckém táboře, když je ten tábor živoucím peklem?
    Žánry:DramaVálečný
    4
  • Divoch
    Divoch (1953)
    FilmRole: Dinky (uncredited)
    • iTunes
    Mladík Johnny Strabler (Marlon Brando) je vůdcem čtyřicetičlenného motorkářského gangu Černí rebelové, který svobodně jezdí po zemi, aniž by měl nějaký konkrétní cíl. V městečku Wrightsville uspořádají mladíci pouliční závody a vtrhnou do baru. Zatímco majitel lokálu Bleeker je rád, že u něj někdo nechá větší útratu, jeho bratr - místní policista - se má na pozoru a snaží se předejít nepříjemnostem. Johnny se na první pohled zamiluje do mladé barmanky Kathie (Mary Murphyová). To ovšem netuší, že dívka je právě policajtovou dcerou. Když do městečka dorazí konkurenční gang motorkáře China (Lee Marvin), je jasné, že násilí nebude možné zabránit...
    Žánry:DramaKultovní
    68%
    Mladík Johnny Strabler (Marlon Brando) je vůdcem čtyřicetičlenného motorkářského gangu Černí rebelové, který svobodně jezdí po zemi, aniž by měl nějaký konkrétní cíl. V městečku Wrightsville uspořádají mladíci pouliční závody a vtrhnou do baru. Zatímco majitel lokálu Bleeker je rád, že u něj někdo nechá větší útratu, jeho bratr - místní policista - se má na pozoru a snaží se předejít nepříjemnostem. Johnny se na první pohled zamiluje do mladé barmanky Kathie (Mary Murphyová). To ovšem netuší, že dívka je právě policajtovou dcerou. Když do městečka dorazí konkurenční gang motorkáře China (Lee Marvin), je jasné, že násilí nebude možné zabránit...
    Žánry:DramaKultovní
    5
  • Executive Suite
    Executive Suite (1954)
    FilmRole: Secondary Role (uncredited)
    67%
    6
  • Fletch
    Fletch (1985)
    Film
    • SkyShowtime
    • iTunes
    Irwin M. Fletcher, kterému nikdo neřekne jinak než Fletch, žije v Los Angeles a je novinářem zcela oddaným své profesi. Je pověstný nejen tím, že zcela opovrhuje termíny uzávěrek, ale také neobvyklými metodami k získávání informací, mezi nimiž nechybí různé převleky a občas poněkud neobvyklé falešné identity. Před časem pod jménem Jane Doe uveřejnil sérii článků, které způsobily značný rozruch a stály postavení několik mocných. Nyní je Fletch znovu v akci. Přestrojen za bezdomovce žije jako obyčejný vandrák a potuluje se po pláži, aby mohl nenápadně sledovat obchod s drogami, který tu kvete. Jednoho dne se však Fletch ocitne ve zcela nečekané situaci, když ho osloví bohatý manažer významné letecké společnosti Alan Stanwyk a požádá ho o dobře zaplacenou službu. Nabídne mu sumu 50 000 dolarů a letenku do Brazílie, pokud ho Fletch za týden zastřelí. Má prý nevyléčitelný nádor na mozku a nechce zemřít přirozenou smrtí ani sebevraždou, protože by pak jeho manželka nedostala vysokou životní pojistku. Kdyby ovšem Alan Stanwyk znal Fletchovu skutečnou profesi, asi by si svou nabídku rozmyslel. Zvědavý a z profese nedůvěřivý novinář má totiž pocit, že něco není tak úplně v pořádku, a tak nabídku přijme a s vidinou dalšího trháku se pustí do pátrání. Nedá mu příliš práce zjistit, že Stanwyk je absolutně zdravý a navíc se dostane na stopu naznačující, že bohatý manažer je zapleten do obchodu s drogami, který se Fletch pokoušel odhalit předtím, než byl bohatým manažerem osloven. Zbývá odhalit, jakou roli hraje velmi drahý pozemek v Utahu, kdo je Stanwykovým komplicem v obchodu s drogami a co se vlastně ve skutečnosti skrývá za jeho nabídkou. To vše v rychlém sledu převleků, automobilových honiček a nečekaných setkání se Stanwykovou manželkou Gail.
    64%
    Irwin M. Fletcher, kterému nikdo neřekne jinak než Fletch, žije v Los Angeles a je novinářem zcela oddaným své profesi. Je pověstný nejen tím, že zcela opovrhuje termíny uzávěrek, ale také neobvyklými metodami k získávání informací, mezi nimiž nechybí různé převleky a občas poněkud neobvyklé falešné identity. Před časem pod jménem Jane Doe uveřejnil sérii článků, které způsobily značný rozruch a stály postavení několik mocných. Nyní je Fletch znovu v akci. Přestrojen za bezdomovce žije jako obyčejný vandrák a potuluje se po pláži, aby mohl nenápadně sledovat obchod s drogami, který tu kvete. Jednoho dne se však Fletch ocitne ve zcela nečekané situaci, když ho osloví bohatý manažer významné letecké společnosti Alan Stanwyk a požádá ho o dobře zaplacenou službu. Nabídne mu sumu 50 000 dolarů a letenku do Brazílie, pokud ho Fletch za týden zastřelí. Má prý nevyléčitelný nádor na mozku a nechce zemřít přirozenou smrtí ani sebevraždou, protože by pak jeho manželka nedostala vysokou životní pojistku. Kdyby ovšem Alan Stanwyk znal Fletchovu skutečnou profesi, asi by si svou nabídku rozmyslel. Zvědavý a z profese nedůvěřivý novinář má totiž pocit, že něco není tak úplně v pořádku, a tak nabídku přijme a s vidinou dalšího trháku se pustí do pátrání. Nedá mu příliš práce zjistit, že Stanwyk je absolutně zdravý a navíc se dostane na stopu naznačující, že bohatý manažer je zapleten do obchodu s drogami, který se Fletch pokoušel odhalit předtím, než byl bohatým manažerem osloven. Zbývá odhalit, jakou roli hraje velmi drahý pozemek v Utahu, kdo je Stanwykovým komplicem v obchodu s drogami a co se vlastně ve skutečnosti skrývá za jeho nabídkou. To vše v rychlém sledu převleků, automobilových honiček a nečekaných setkání se Stanwykovou manželkou Gail.
    7
  • I Died a Thousand Times
    I Died a Thousand Times (1955)
    FilmRole: Bellboy (uncredited)
    63%
    8
  • Fletch žije
    Fletch žije (1989)
    FilmRole: Ancient Copy Boy
    • iTunes
    61%
    9
  • Girl Happy
    Girl Happy (1965)
    Film
    60%
    10
  • Bratři Ricové
    Bratři Ricové (1957)
    Film
    Italsko-americký původ a poměrně drsná vizáž Richardu Contemu během jeho kariéry zaručily hezkou řádku rolí gangsterů a mafiánů z italského přistěhovaleckého klanu, kterou v klasickém noiru završil v trojici snímků The Big Combo, New York Confidential (oba 1955) a Bratři Ricové. Celou hereckou dráhu pak nemohl zakončit vhodněji než ztvárněním dona Barziniho v Coppolově Kmotrovi (1972). Bratři Ricové jsou velmi zdařilou studií italské gangsterské rodiny z pohledu staršího potomka, který se pokusil přejít na správnou stranu, aby ho zpět stáhli jeho bratři. Vhodnějšího představitele než právě Richarda Conteho, který byl v poloze “good bad man” maximálně přesvědčivý, Karlson snad ani nemohl najít. Přestože většina akce se děje prostřednictvím dialogů, film nepostrádá několik ryze karlsonovských surových obrazů násilí, které přichází náhle a bez předchozí gradace. Stylovému černobílému vizuálu rovněž přidává účast zkušeného noirového kameramana Burnetta Guffeyho. (Noir film festival)
    60%
    Italsko-americký původ a poměrně drsná vizáž Richardu Contemu během jeho kariéry zaručily hezkou řádku rolí gangsterů a mafiánů z italského přistěhovaleckého klanu, kterou v klasickém noiru završil v trojici snímků The Big Combo, New York Confidential (oba 1955) a Bratři Ricové. Celou hereckou dráhu pak nemohl zakončit vhodněji než ztvárněním dona Barziniho v Coppolově Kmotrovi (1972). Bratři Ricové jsou velmi zdařilou studií italské gangsterské rodiny z pohledu staršího potomka, který se pokusil přejít na správnou stranu, aby ho zpět stáhli jeho bratři. Vhodnějšího představitele než právě Richarda Conteho, který byl v poloze “good bad man” maximálně přesvědčivý, Karlson snad ani nemohl najít. Přestože většina akce se děje prostřednictvím dialogů, film nepostrádá několik ryze karlsonovských surových obrazů násilí, které přichází náhle a bez předchozí gradace. Stylovému černobílému vizuálu rovněž přidává účast zkušeného noirového kameramana Burnetta Guffeyho. (Noir film festival)
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.