?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Roberto Cicutto: Filmy a seriály

  • Leggenda del santo bevitore, La
    Leggenda del santo bevitore, La (1988)
    Film
    Zfilmovaná poslední próza vídeňského romanopisce Josepha Rotha z roku 1939, jejímž hrdinou je bývalý horník polského původu Andreas Kartak, nyní nezaměstnaný bezdomovec a alkoholik, nelegálně živořící jako tulák pod pařížským mostem. Jednoho dne mu tajemný starší pán půjčí 200 franků s podmínkou, že je do určité doby vrátí svaté Terezii Ježíškově (ochránkyni národů, které jsou vydány na pospas nemorálním systémům). Tím začíná Andreasova malá odysea skrz laciná bistra a hotýlky, kde podléhá pijácké vášni, chová se štědře vůči okolí, ale neustále v sobě nosí vědomí povinnosti a pevný úmysl dostát slibu. To se mu nakonec podaří jaksi napůl - o to větší je milost, jíž se mu dostává v kostelní kapli.
    Žánry:Drama
    72%
    Zfilmovaná poslední próza vídeňského romanopisce Josepha Rotha z roku 1939, jejímž hrdinou je bývalý horník polského původu Andreas Kartak, nyní nezaměstnaný bezdomovec a alkoholik, nelegálně živořící jako tulák pod pařížským mostem. Jednoho dne mu tajemný starší pán půjčí 200 franků s podmínkou, že je do určité doby vrátí svaté Terezii Ježíškově (ochránkyni národů, které jsou vydány na pospas nemorálním systémům). Tím začíná Andreasova malá odysea skrz laciná bistra a hotýlky, kde podléhá pijácké vášni, chová se štědře vůči okolí, ale neustále v sobě nosí vědomí povinnosti a pevný úmysl dostát slibu. To se mu nakonec podaří jaksi napůl - o to větší je milost, jíž se mu dostává v kostelní kapli.
    Žánry:Drama
    1
  • Segreto del bosco vecchio, Il
    Segreto del bosco vecchio, Il (1993)
    Film
    67%
    2
  • Příběh Marie a Juliena
    Příběh Marie a Juliena (2003)
    Film
    Osamělý Julien Müller vyhlíží zcela obyčejně, podobně jako jeho poloprázdný dům s hodinářskou dílnou. Posléze však začneme jeho profesi vnímat symbolicky, ani ne tak kvůli záhadným obchodně-vyděračským vztahům s démonickou madame, ale kvůli jeho poutům k tajemné Marii. Před rokem se zdálo, že se osudově setkali, jenže Marie pak beze stopy zmizela a teď se stejně nevysvětlitelně opět vynořila. Začnou spolu žít a Marie střídá chvíle oddané lásky a vášně s odtažitostí a mrazivou zmrtvělostí, jako by přicházela ze světa, kde čas nemá žádnou váhu a s ním nic, co je na něm budováno a co se v něm rozprostírá. A Julien, zvyklý vše odměřovat tikotem hodin, stojí zcela bezmocně před odhalovaným tajemstvím. Zvláštního napětí je ve filmu dosahováno tím, že všední prostředí se před našima očima proměňuje v mámivé labyrinty, jež obsahují magické předměty a směrem k postavám vysílají sotva zachytitelné signály.
    67%
    Osamělý Julien Müller vyhlíží zcela obyčejně, podobně jako jeho poloprázdný dům s hodinářskou dílnou. Posléze však začneme jeho profesi vnímat symbolicky, ani ne tak kvůli záhadným obchodně-vyděračským vztahům s démonickou madame, ale kvůli jeho poutům k tajemné Marii. Před rokem se zdálo, že se osudově setkali, jenže Marie pak beze stopy zmizela a teď se stejně nevysvětlitelně opět vynořila. Začnou spolu žít a Marie střídá chvíle oddané lásky a vášně s odtažitostí a mrazivou zmrtvělostí, jako by přicházela ze světa, kde čas nemá žádnou váhu a s ním nic, co je na něm budováno a co se v něm rozprostírá. A Julien, zvyklý vše odměřovat tikotem hodin, stojí zcela bezmocně před odhalovaným tajemstvím. Zvláštního napětí je ve filmu dosahováno tím, že všední prostředí se před našima očima proměňuje v mámivé labyrinty, jež obsahují magické předměty a směrem k postavám vysílají sotva zachytitelné signály.
    3
  • De eso no se habla
    De eso no se habla (1993)
    Film
    66%
    4
  • Buffalo Soldiers: Odvaha a přátelství
    Buffalo Soldiers: Odvaha a přátelství (2008)
    Film
    • Filmbox+
    Režisér Spike Lee (nar. 1957) patří k nejvýznamnějším současným černošským tvůrcům a v roce 2008 adaptoval pro film válečný román Jamese McBridea Zázrak v Santa Anně (2002), v němž autor líčí osudy několika příslušníků 92. pěší divize, složené z barevných vojáků (historicky přezdívaných Buffalo Soldiers), při kampani v italském Toskánsku. Čtyři z nich, seržanti Stamps (Derek Luke) a Cummings (Michael Ealy), desátník Negron (Laz Alonso) a prostoduchý vojín Train (Omar Benson Miller), uvíznou v malé vesničce za nepřátelskými liniemi. Tady se dostávají do místních partyzánských sporů, snaží se odrazit útočící Němce a vrátit se zpátky ke svým. (oficiální text distributora)
    Režie:Spike Lee
    64%
    Režisér Spike Lee (nar. 1957) patří k nejvýznamnějším současným černošským tvůrcům a v roce 2008 adaptoval pro film válečný román Jamese McBridea Zázrak v Santa Anně (2002), v němž autor líčí osudy několika příslušníků 92. pěší divize, složené z barevných vojáků (historicky přezdívaných Buffalo Soldiers), při kampani v italském Toskánsku. Čtyři z nich, seržanti Stamps (Derek Luke) a Cummings (Michael Ealy), desátník Negron (Laz Alonso) a prostoduchý vojín Train (Omar Benson Miller), uvíznou v malé vesničce za nepřátelskými liniemi. Tady se dostávají do místních partyzánských sporů, snaží se odrazit útočící Němce a vrátit se zpátky ke svým. (oficiální text distributora)
    Režie:Spike Lee
    5
  • Otec a syn
    Otec a syn (2003)
    Film
    Otec a syn žijí společně v podkrovním bytě. Otec má za sebou válečnou zkušenost, syn se pro ni teprve cvičí. Střecha sousedního domu jim slouží jako hřiště, cvičiště i místo odpočinku. Někdy vypadají jako bratři, jindy dokonce jako milenci. Syn má přítelkyni, která na otce trochu žárlí. Naproti tomu nikdo jiný než právě on neumí syna utišit, když ho ve spánku přepadnou noční můry. Oba přitom vědí, že se budou muset za čas rozloučit. Režisér Alexandr Sokurov tímto filmem navazuje na starší titul Matka a syn (1996). Z hlediska intimního tématu vytváří zajímavý protiklad k politicko-historickým dílům, jimž se v posledních letech věnoval (Moloch, Taurus, Slunce a Ruská archa).

    Otec a jeho dospívající syn vypadají jako dva bratři. Žijí v malém podkrovním bytě. Otec dlouhé roky sloužil u letectva a ačkoli je ještě stále mladý, předpisy ho přinutily odejít už ve středním věku do důchodu. Ještě během studií prožil jedinou lásku svého života, oženil se s ní a narodil se mu syn. Manželka však brzy zemřela, a tak zůstal se synem sám. Syn vyrostl a má se z něj také stát voják. Pro otce je jeho syn jediným spojivem s minulostí a mrtvou manželkou - každý den mu rysy synovy tváře připomínají tvář milované ženy. Syn, který vyrůstal bez mateřské něhy, miluje svého otce hlubokou synovskou láskou. Otce se synem spojuje křehké pouto a vzájemná zodpovědnost. Ale teď už na syna čeká dospělost. Musí se rozhodnout mezi oddaností k otci a vlastním životem se svou dívkou. Cesty otce a syna se musí rozejít, aby se v budoucnosti opět a jinak spojily. Film režiséra Alexandra Sokurova je po filmu Matka a syn druhým dílem trilogie o mezilidských vztazích. Zatímco první dva díly se věnují poutu mezi rodiči a dítětem, třetí zamýšlený díl s názvem Dva bratři a sestra má být analýzou sourozeneckých vztahů. Podobně jako Matka a syn je i snímek Otec a syn spíše meditací než příběhem. Zobrazuje ideál otcovsko-synovské lásky, ale i bolest, kterou nevyhnutelné narušení tohoto ideálního vztahu přináší. Na MFF Cannes získal film Cenu FIPRESCI.
    Žánry:DramaLGBTQ+
    64%
    Otec a syn žijí společně v podkrovním bytě. Otec má za sebou válečnou zkušenost, syn se pro ni teprve cvičí. Střecha sousedního domu jim slouží jako hřiště, cvičiště i místo odpočinku. Někdy vypadají jako bratři, jindy dokonce jako milenci. Syn má přítelkyni, která na otce trochu žárlí. Naproti tomu nikdo jiný než právě on neumí syna utišit, když ho ve spánku přepadnou noční můry. Oba přitom vědí, že se budou muset za čas rozloučit. Režisér Alexandr Sokurov tímto filmem navazuje na starší titul Matka a syn (1996). Z hlediska intimního tématu vytváří zajímavý protiklad k politicko-historickým dílům, jimž se v posledních letech věnoval (Moloch, Taurus, Slunce a Ruská archa).

    Otec a jeho dospívající syn vypadají jako dva bratři. Žijí v malém podkrovním bytě. Otec dlouhé roky sloužil u letectva a ačkoli je ještě stále mladý, předpisy ho přinutily odejít už ve středním věku do důchodu. Ještě během studií prožil jedinou lásku svého života, oženil se s ní a narodil se mu syn. Manželka však brzy zemřela, a tak zůstal se synem sám. Syn vyrostl a má se z něj také stát voják. Pro otce je jeho syn jediným spojivem s minulostí a mrtvou manželkou - každý den mu rysy synovy tváře připomínají tvář milované ženy. Syn, který vyrůstal bez mateřské něhy, miluje svého otce hlubokou synovskou láskou. Otce se synem spojuje křehké pouto a vzájemná zodpovědnost. Ale teď už na syna čeká dospělost. Musí se rozhodnout mezi oddaností k otci a vlastním životem se svou dívkou. Cesty otce a syna se musí rozejít, aby se v budoucnosti opět a jinak spojily. Film režiséra Alexandra Sokurova je po filmu Matka a syn druhým dílem trilogie o mezilidských vztazích. Zatímco první dva díly se věnují poutu mezi rodiči a dítětem, třetí zamýšlený díl s názvem Dva bratři a sestra má být analýzou sourozeneckých vztahů. Podobně jako Matka a syn je i snímek Otec a syn spíše meditací než příběhem. Zobrazuje ideál otcovsko-synovské lásky, ale i bolest, kterou nevyhnutelné narušení tohoto ideálního vztahu přináší. Na MFF Cannes získal film Cenu FIPRESCI.
    Žánry:DramaLGBTQ+
    6
  • Ráno v Benátkách
    Ráno v Benátkách (2002)
    Film
    Pondělí ráno. Vincent vstává v pět hodin, nasedá do svého opotřebovaného auta a hodinu a půl jede do továrny, kde se celý den věnuje tupé a monotónní práci, při které si nesmí ani zakouřit. Po návratu domů by nejraději maloval, samotu jeho ateliéru však permanentně narušují rodinné povinnosti. Práce, žena i děti mu ze života dělají peklo, a tak si jednoho dne koupí lístek do Benátek a bez varování odjíždí. Po dlouhé době se dokáže radovat z obyčejného dne, prochází se městem a potkává jistého Carla, který mu nabídne nocleh. Ráno je oba nezvykle brzo probouzí budík. Je pondělí a Carlo musí do továrny, kde se nesmí kouřit a kde se hodně a jednotvárně pracuje. Vincent raději cestuje dál, neznámo kam, a když se po zhruba osmi měsících jednoho večera opět ukáže ve svém stavení kdesi na francouzském venkově, zjišťuje, že rodina si jeho nepřítomnosti málem ani nevšimla. Ráno tedy v pět hodin vstane, nasedne do svého opotřebovaného auta a hodinu a půl jede do továrny, kde se celý den věnuje tupé a monotónní práci, při které si nesmí ani zakouřit. Snímek byl na Berlinale 2002 oceněn Stříbrným medvědem za nejlepší režii.
    63%
    Pondělí ráno. Vincent vstává v pět hodin, nasedá do svého opotřebovaného auta a hodinu a půl jede do továrny, kde se celý den věnuje tupé a monotónní práci, při které si nesmí ani zakouřit. Po návratu domů by nejraději maloval, samotu jeho ateliéru však permanentně narušují rodinné povinnosti. Práce, žena i děti mu ze života dělají peklo, a tak si jednoho dne koupí lístek do Benátek a bez varování odjíždí. Po dlouhé době se dokáže radovat z obyčejného dne, prochází se městem a potkává jistého Carla, který mu nabídne nocleh. Ráno je oba nezvykle brzo probouzí budík. Je pondělí a Carlo musí do továrny, kde se nesmí kouřit a kde se hodně a jednotvárně pracuje. Vincent raději cestuje dál, neznámo kam, a když se po zhruba osmi měsících jednoho večera opět ukáže ve svém stavení kdesi na francouzském venkově, zjišťuje, že rodina si jeho nepřítomnosti málem ani nevšimla. Ráno tedy v pět hodin vstane, nasedne do svého opotřebovaného auta a hodinu a půl jede do továrny, kde se celý den věnuje tupé a monotónní práci, při které si nesmí ani zakouřit. Snímek byl na Berlinale 2002 oceněn Stříbrným medvědem za nejlepší režii.
    7
  • Kadosh
    Kadosh (1999)
    Film

    Pozoruhodný film renomovaného režiséra Amose Gitaie byl s ohlasem uveden na MFF v Cannes. Jeho příběh dovoluje divákům nahlédnout do života jeruzalémské čtvrti Mea Shearim, kde žijí ortodoxní Židé. O cestě jejich osudů rozhoduje s boží prozřetelností a rozhodností místní rabín. Je mu jedno, že manželé Meir a Rivka se milují - protože během deseti let svého manželství nepočali dítě, měl by se Meir oženit s jinou dívkou a zplodit syna. Ani Malka, sestra Rivky, nemá na růžích ustláno. Miluje sympatického Yaakova, který je ovšem kvůli službě v armádě vykázán z komunity. Podle rabínova nekompromisního rozhodnutí by si měla Malka vzít vzorného věřícího Yossefa. Sestry tak stojí před osudovým rozhodnutím. Podřídí se rabínovi a tím i tisíciletým židovským tradicím, nebo vezmou odpovědnost za svůj život do vlastních rukou?

    Režie:Amos Gitai
    62%

    Pozoruhodný film renomovaného režiséra Amose Gitaie byl s ohlasem uveden na MFF v Cannes. Jeho příběh dovoluje divákům nahlédnout do života jeruzalémské čtvrti Mea Shearim, kde žijí ortodoxní Židé. O cestě jejich osudů rozhoduje s boží prozřetelností a rozhodností místní rabín. Je mu jedno, že manželé Meir a Rivka se milují - protože během deseti let svého manželství nepočali dítě, měl by se Meir oženit s jinou dívkou a zplodit syna. Ani Malka, sestra Rivky, nemá na růžích ustláno. Miluje sympatického Yaakova, který je ovšem kvůli službě v armádě vykázán z komunity. Podle rabínova nekompromisního rozhodnutí by si měla Malka vzít vzorného věřícího Yossefa. Sestry tak stojí před osudovým rozhodnutím. Podřídí se rabínovi a tím i tisíciletým židovským tradicím, nebo vezmou odpovědnost za svůj život do vlastních rukou?

    Režie:Amos Gitai
    8
  • Nesahejte na sekeru
    Nesahejte na sekeru (2007)
    Film
    62%
    9
  • Příkaz k smrti
    Příkaz k smrti (1983)
    Film
    61%
    10
  • Podzimní zahrady
    Podzimní zahrady (2006)
    Film
    Vincent je ministrem, ale šlapou mu na paty. Nikoho tedy příliš nepřekvapí, když musí z úřadu odejít a ponořit se zpátky do obyčejného života. Tam se na něj sesypou staré známosti a matka. Přesto Vincent pomalu začíná zjišťovat, že život „tam dole“ je vlastně krásný. Ioseliani natočil břitkou politickou satiru, kdy se mu výborně daří dramatizovat takové věci jako korupci, touhu po penězích a maloměšťáctví, a to prostřednictvím situačních gagů. Mezi ty nejdůslednější pak patří obsazení Michela Piccoliho do role Vincentovy matky. S takovou chutí zahranou stařenku v současném filmu tak snadno nenalezneme. Za kameru se postavil spolupracovník slavných (J. Rivette, A. Varda, F. Truffaut) William Lubtchansky. (FEBIOFEST 2007)
    Žánry:Komedie
    59%
    Vincent je ministrem, ale šlapou mu na paty. Nikoho tedy příliš nepřekvapí, když musí z úřadu odejít a ponořit se zpátky do obyčejného života. Tam se na něj sesypou staré známosti a matka. Přesto Vincent pomalu začíná zjišťovat, že život „tam dole“ je vlastně krásný. Ioseliani natočil břitkou politickou satiru, kdy se mu výborně daří dramatizovat takové věci jako korupci, touhu po penězích a maloměšťáctví, a to prostřednictvím situačních gagů. Mezi ty nejdůslednější pak patří obsazení Michela Piccoliho do role Vincentovy matky. S takovou chutí zahranou stařenku v současném filmu tak snadno nenalezneme. Za kameru se postavil spolupracovník slavných (J. Rivette, A. Varda, F. Truffaut) William Lubtchansky. (FEBIOFEST 2007)
    Žánry:Komedie
    11
  • Agata e la tempesta
    Agata e la tempesta (2004)
    Film
    59%
    12
  • 36 pohledů z vrcholu Saint-Loup
    36 pohledů z vrcholu Saint-Loup (2009)
    Film
    56%
    13
  • Ho visto le stelle
    Ho visto le stelle (2003)
    Film
    54%
    14
  • Falkehjerte
    Falkehjerte (1999)
    Film
    54%
    15

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.