?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Manuel Dacosse: Filmy a seriály

  • Simone: Woman of the Century
    Simone: Woman of the Century (2022)
    Film
    72%
    1
  • Chvála Bohu
    Chvála Bohu (2019)
    Film

    Alexandre žije v Lyonu s manželkou a dětmi. Náhodou se dozvídá, že kněz, který jej zneužil jako malého skauta, stále pracuje s dětmi. Začíná bitva, v níž se k Alexandrovi brzy přidávají François a Emmanuel, další knězovy oběti. Konečně mohou vyslovit nahlas, co prožili, ale jejich přiznání bude mít dopad na všechny zúčastněné. (Festival francouzského filmu)

    Žánry:Drama
    71%

    Alexandre žije v Lyonu s manželkou a dětmi. Náhodou se dozvídá, že kněz, který jej zneužil jako malého skauta, stále pracuje s dětmi. Začíná bitva, v níž se k Alexandrovi brzy přidávají François a Emmanuel, další knězovy oběti. Konečně mohou vyslovit nahlas, co prožili, ale jejich přiznání bude mít dopad na všechny zúčastněné. (Festival francouzského filmu)

    Žánry:Drama
    2
  • Fin de notre amour, La
    Fin de notre amour, La (2003)
    Film
    69%
    3
  • Kdy bude konečně zase všechno takové, jaké to nikdy nebylo
    Kdy bude konečně zase všechno takové, jaké to nikdy nebylo (2023)
    Film
    Vyrůstat v areálu největší psychiatrické léčebny ve Šlesvicku-Holštýnsku je tak nějak jiné. Pro Joachima, nejmladšího syna ředitele (Devid Striesow), jsou pacienti prakticky součástí rodiny. Jsou k němu také mnohem milejší než jeho dva starší bratři, kteří ho dohánějí k záchvatům vzteku. Jeho matka, malující akvarely, touží po italských letních nocích místo neustálého deště v severním Německu, zatímco otec si tajně, ale ne dost diskrétně, jde svou vlastní cestou. Jak ale Joachim pomalu dospívá, jeho svět začíná dostávat trhliny, a to nejen kvůli ztrátě první lásky... (DasFilm fest)
    Žánry:DramaKomedie
    67%
    Vyrůstat v areálu největší psychiatrické léčebny ve Šlesvicku-Holštýnsku je tak nějak jiné. Pro Joachima, nejmladšího syna ředitele (Devid Striesow), jsou pacienti prakticky součástí rodiny. Jsou k němu také mnohem milejší než jeho dva starší bratři, kteří ho dohánějí k záchvatům vzteku. Jeho matka, malující akvarely, touží po italských letních nocích místo neustálého deště v severním Německu, zatímco otec si tajně, ale ne dost diskrétně, jde svou vlastní cestou. Jak ale Joachim pomalu dospívá, jeho svět začíná dostávat trhliny, a to nejen kvůli ztrátě první lásky... (DasFilm fest)
    Žánry:DramaKomedie
    4
  • Chambre jaune
    Chambre jaune (2002)
    Film
    Žánr giallo přetvořený v experimentální horečnatý sen s prvky S&M, vyprávěný kombinací barevně stylizované kamery a střihových fotografií, prostoupený temnou smyslností a zvrácenou krutostí. Krátké filmy režisérů snímku Amer jsou technicky syrovější, ale ukazují, co mělo přijít, pokud jde o témata vycházející z filmů giallo a abstraktní styl, od použití statických záběrů jako ve filmu La Jetée Chrise Markera až po ostré barevné osvětlení. Stojí za to je vidět samostatně jako zušlechťování jejich nápadů do fantastického debutového celovečerního filmu.
    67%
    Žánr giallo přetvořený v experimentální horečnatý sen s prvky S&M, vyprávěný kombinací barevně stylizované kamery a střihových fotografií, prostoupený temnou smyslností a zvrácenou krutostí. Krátké filmy režisérů snímku Amer jsou technicky syrovější, ale ukazují, co mělo přijít, pokud jde o témata vycházející z filmů giallo a abstraktní styl, od použití statických záběrů jako ve filmu La Jetée Chrise Markera až po ostré barevné osvětlení. Stojí za to je vidět samostatně jako zušlechťování jejich nápadů do fantastického debutového celovečerního filmu.
    5
  • Vládce Paříže
    Vládce Paříže (2018)
    Film
    • Filmbox+
    • Canal+
    • iTunes
    • +1
    Vidocq (Vincent Cassel), zloděj a dobrodruh vedoucí bouřlivý život, se po velkolepém útěku z přísného vězení schovává pod rouškou obchodníka s tkaninami. Když ho zločinná minulost dostihne, jde do obchodu s místní policií a zavazuje se vyčistit pařížské ulice od zlodějů a vrahů. Stává se hlavou francouzské policie. Tajemství na nejvyšší úrovni moci, brutální vraždy a temné klima Paříže během napoleonské éry. (Magic Box)
    Žánry:HistorickýKrimi
    65%
    Vidocq (Vincent Cassel), zloděj a dobrodruh vedoucí bouřlivý život, se po velkolepém útěku z přísného vězení schovává pod rouškou obchodníka s tkaninami. Když ho zločinná minulost dostihne, jde do obchodu s místní policií a zavazuje se vyčistit pařížské ulice od zlodějů a vrahů. Stává se hlavou francouzské policie. Tajemství na nejvyšší úrovni moci, brutální vraždy a temné klima Paříže během napoleonské éry. (Magic Box)
    Žánry:HistorickýKrimi
    6
  • La confession
    La confession (2017)
    Film
    65%
    7
  • The Silencing
    The Silencing (2020)
    Film
    • iTunes
    64%
    8
  • Mon crime
    Mon crime (2023)
    Film
    Paříž roku 1935. Chudá herečka Madeline Verdier už nemá před vymahači dluhů kam utíkat. Přesvědčí se ale, že vždycky může být hůř, když je obviněna z vraždy vilného francouzského producenta Montferranda. Naštěstí má po boku svou spolubydlící a právničku Pauline Mauléon, která ji z obvinění vyseká. Madeline se konečně podaří nastartovat svou kariéru, jenže na povrch začnou vyplouvat okolnosti zločinu, z nějž byla obviněna. Film Mon crime s Nadiou Tereszkiewicz, Rebeccou Marder a Isabelle Huppert v hlavních rolích napsal a natočil François Ozon.
    Žánry:KomedieKrimi
    64%
    Paříž roku 1935. Chudá herečka Madeline Verdier už nemá před vymahači dluhů kam utíkat. Přesvědčí se ale, že vždycky může být hůř, když je obviněna z vraždy vilného francouzského producenta Montferranda. Naštěstí má po boku svou spolubydlící a právničku Pauline Mauléon, která ji z obvinění vyseká. Madeline se konečně podaří nastartovat svou kariéru, jenže na povrch začnou vyplouvat okolnosti zločinu, z nějž byla obviněna. Film Mon crime s Nadiou Tereszkiewicz, Rebeccou Marder a Isabelle Huppert v hlavních rolích napsal a natočil François Ozon.
    Žánry:KomedieKrimi
    9
  • Maldoror
    Maldoror (2024)
    Film
    Když zmizí dvě dívky, je impulzivní mladý policejní nováček Paul Chartier přidělen k jednotce „Maldoror“. Tato tajná policejní složka byla zřízena k monitorování nebezpečného sexuálního delikventa. Operace ale selže a omezeními právního systému znechucený Chartier se vydává na osamělou honbu, aby dopadl viníky. Film Maldoror byl poprvé promítán v nesoutěžní sekci benátského festivalu.
    Žánry:DramaThriller
    64%
    Když zmizí dvě dívky, je impulzivní mladý policejní nováček Paul Chartier přidělen k jednotce „Maldoror“. Tato tajná policejní složka byla zřízena k monitorování nebezpečného sexuálního delikventa. Operace ale selže a omezeními právního systému znechucený Chartier se vydává na osamělou honbu, aby dopadl viníky. Film Maldoror byl poprvé promítán v nesoutěžní sekci benátského festivalu.
    Žánry:DramaThriller
    10
  • Santos Palace
    Santos Palace (2006)
    Film
    Santos Palace je kavárna v Belgii. Tam servírka obsluhuje zvláštního zákazníka. Jejich pohledy se setkají, minuty plynou a zdá se, že jsme svědky milostného příběhu, který buď ještě nezačal, nebo už začal, s jeho potenciální žárlivostí a vášní, nebo který se možná nikdy nestane; jiný druh romantiky. Pocit vidět nebo být viděn, rytmická střihová skladba, použití cinemascope, aby se objekty a prostory jevily jako abstraktní formy, převaha detailních záběrů: to vše jsou posedlosti, formy a audiovizuální nápady, které explodují v tomto překvapivém filmu.
    64%
    Santos Palace je kavárna v Belgii. Tam servírka obsluhuje zvláštního zákazníka. Jejich pohledy se setkají, minuty plynou a zdá se, že jsme svědky milostného příběhu, který buď ještě nezačal, nebo už začal, s jeho potenciální žárlivostí a vášní, nebo který se možná nikdy nestane; jiný druh romantiky. Pocit vidět nebo být viděn, rytmická střihová skladba, použití cinemascope, aby se objekty a prostory jevily jako abstraktní formy, převaha detailních záběrů: to vše jsou posedlosti, formy a audiovizuální nápady, které explodují v tomto překvapivém filmu.
    11
  • Dvojitý milenec
    Dvojitý milenec (2017)
    Film
    • Prima Plus
    • KVIFF TV
    • DaFilms

    Chloé, mladá křehká žena se sklony k depresím, začne docházet na psychoterapii a bezhlavě se zamiluje do svého psychologa Paula. Poté, co se milenci sestěhují, začne Chloé zjišťovat, že v Paulově minulosti něco nehraje, až objeví existenci jeho jednovaječného dvojčete. Proč Paul přede všemi skrývá, že má bratra? Jaké dávné tajemství je spojuje a rozděluje? A jde skutečně o dvojče, nebo jen o promyšlenou lež, kterou se Paul snaží zakrýt druhý život svého temnějšího já? Erotikou prosycený thriller z tvůrčí dílny zkušeného francouzského režiséra Françoise Ozona je promyšlenou filmařskou poctou legendárním snímkům jako Rosemary má děťátko, Příliš dokonalá podoba nebo Základní instinkt. (Aerofilms)

    63%

    Chloé, mladá křehká žena se sklony k depresím, začne docházet na psychoterapii a bezhlavě se zamiluje do svého psychologa Paula. Poté, co se milenci sestěhují, začne Chloé zjišťovat, že v Paulově minulosti něco nehraje, až objeví existenci jeho jednovaječného dvojčete. Proč Paul přede všemi skrývá, že má bratra? Jaké dávné tajemství je spojuje a rozděluje? A jde skutečně o dvojče, nebo jen o promyšlenou lež, kterou se Paul snaží zakrýt druhý život svého temnějšího já? Erotikou prosycený thriller z tvůrčí dílny zkušeného francouzského režiséra Françoise Ozona je promyšlenou filmařskou poctou legendárním snímkům jako Rosemary má děťátko, Příliš dokonalá podoba nebo Základní instinkt. (Aerofilms)

    12
  • Nectar
    Nectar (2014)
    Film
    63%
    13
  • Mobil Home
    Mobil Home (2012)
    Film
    Po rozchodu s přítelkyní a odchodu z práce se Simon vrací do svého rodného městečka na venkově, kde se znovu setkává se svým starým přítelem Julienem. Tito dva třicátníci bez práce a bez cíle se rozhodnou oprášit starý sen z mládí: vyrazit na dobrodružnou cestu. Koupí si obrovský obytný vůz, ale cestu zdrží různé potíže, a tak se rozhodnou začít svou cestu tam, kde jsou. Během této první nehybné etapy cesty se Simon a Julien konfrontují sami se sebou a s tím, před čím chtěli utéct.
    Žánry:DramaKomedie
    63%
    Po rozchodu s přítelkyní a odchodu z práce se Simon vrací do svého rodného městečka na venkově, kde se znovu setkává se svým starým přítelem Julienem. Tito dva třicátníci bez práce a bez cíle se rozhodnou oprášit starý sen z mládí: vyrazit na dobrodružnou cestu. Koupí si obrovský obytný vůz, ale cestu zdrží různé potíže, a tak se rozhodnou začít svou cestu tam, kde jsou. Během této první nehybné etapy cesty se Simon a Julien konfrontují sami se sebou a s tím, před čím chtěli utéct.
    Žánry:DramaKomedie
    14
  • Etrange portrait de le dame en jaune, L'
    Etrange portrait de le dame en jaune, L' (2004)
    Film
    63%
    15
  • Podivná barva slz tvého těla
    Podivná barva slz tvého těla (2013)
    Film
    62%
    16
  • Peter Von Kant
    Peter Von Kant (2022)
    Film
    Peter von Kant, úspěšný a slavný režisér, žije se svým asistentem Karlem, kterého rád týrá a ponižuje. Prostřednictvím slavné herečky Sidonie se seznámí s Amirem, pohledným mladíkem skromných poměrů, do kterého se zamiluje. Nabídne mu, aby s ním sdílel byt, a pomůže mu proniknout do světa filmu. O několik měsíců později se z Amira stane hvězda. Jakmile získá slávu, rozejde se s Peterem a nechá ho samotného čelit sobě samému.
    Žánry:Drama
    61%
    Peter von Kant, úspěšný a slavný režisér, žije se svým asistentem Karlem, kterého rád týrá a ponižuje. Prostřednictvím slavné herečky Sidonie se seznámí s Amirem, pohledným mladíkem skromných poměrů, do kterého se zamiluje. Nabídne mu, aby s ním sdílel byt, a pomůže mu proniknout do světa filmu. O několik měsíců později se z Amira stane hvězda. Jakmile získá slávu, rozejde se s Peterem a nechá ho samotného čelit sobě samému.
    Žánry:Drama
    17
  • Aleluja
    Aleluja (2014)
    Film
    Gloria, poté co opustila manipulativního manžela, žije sama pouze s dcerkou. Jednoho dne odpoví na inzerát na internetové seznamce. Když potká Michela, ihned mezi nimi přeskočí jiskra a Gloria si záhy uvědomí, že udělá vše, aby si tuto úchvatnou lásku udržela. Michel je ale zvyklý žít „za peníze žen, se kterými se seznamuje.“ Provokativní a originální belgický režisér se opět noří hluboko do lidského nitra, kde nachází nejen čistotu lásky, ale také nezvladatelné vášně či patologickou touhu vlastnit a ovládat. Snaží se zjistit, kam až je člověk schopen zajít, když začne ztrácet kontrolu nejen nad realitou, ale především sám nad sebou. Sugestivní a stísňující atmosféru filmu, který s nadsázkou hovoří o psychologické závislosti v partnerském vztahu, umocňuje až halucinační kamera a podporují vynikající herecké výkony Laurenta Lucase a Loly Dueñasové. Děj filmu je inspirován novinovou zprávou, která v letech 1947–49 šokovala celou Ameriku.
    61%
    Gloria, poté co opustila manipulativního manžela, žije sama pouze s dcerkou. Jednoho dne odpoví na inzerát na internetové seznamce. Když potká Michela, ihned mezi nimi přeskočí jiskra a Gloria si záhy uvědomí, že udělá vše, aby si tuto úchvatnou lásku udržela. Michel je ale zvyklý žít „za peníze žen, se kterými se seznamuje.“ Provokativní a originální belgický režisér se opět noří hluboko do lidského nitra, kde nachází nejen čistotu lásky, ale také nezvladatelné vášně či patologickou touhu vlastnit a ovládat. Snaží se zjistit, kam až je člověk schopen zajít, když začne ztrácet kontrolu nejen nad realitou, ale především sám nad sebou. Sugestivní a stísňující atmosféru filmu, který s nadsázkou hovoří o psychologické závislosti v partnerském vztahu, umocňuje až halucinační kamera a podporují vynikající herecké výkony Laurenta Lucase a Loly Dueñasové. Děj filmu je inspirován novinovou zprávou, která v letech 1947–49 šokovala celou Ameriku.
    18
  • Amer
    Amer (2009)
    Film
    Režisérská dvojice Hélène Cattetová a Bruno Forzani, dosud spolupracující výhradně na krátké metráži, pojala i svůj první celovečerní film de facto povídkovou formou. Jejich Amer bývá přiřazován k žánru giallo filmů - italských kriminálních thrillerů s hororovými a erotickými prvky, jimiž se zejména v sedmdesátých letech proslavili režiséři Dario Argento, Mario Bava či Lucio Fulci. Snímek ve své podstatě charakteristiku tohoto žánru naplňuje, leč formou sofistikované formální hříčky-odkazu. Tři krátké, takřka bezeslovné příběhy se třemi různě starými ženskými protagonistkami, jež fungují samostatně i jako výseky z odlišných fází života téže hrdinky, film zasazuje do prostředí tajemného starého domu s velkou zahradou a do jeho okolí, zabydluje ho zvláštními postavami a vybavuje předměty se symbolickým potenciálem. Malá dívka, sotva školačka, prozkoumává vábivě děsivá zákoutí setmělého domu a objevuje jeho zakázaná místa - lůžko s mrtvolou i postel souložících rodičů. Ještě tak trochu dětsky naivní a jakoby zabržděná, leč svou ženskou přitažlivost právě objevující puberťačka využívá nudy při čekání na matku v kadeřnictví k dobrodružství s neznámým mladíkem. Atraktivní žena vystupuje na maloměstském nádraží a nechává se neznámým řidičem odvézt do známého domu, pronásledována a v závěru dopadena zprvu zdánlivě halucinačními vizemi. Pro poutavou, umně dávkovanou poetiku tohoto filmu je klíčové budování a stupňování napětí, pozvolné překlápění vzrušené každodennosti do jednou psychedelicky hrůzné, jednou smyslné, jednou krvelačné polohy. Cattetová s Forzanim napětí budují a rytmizují zejména střihem a komplexní (nonverbální) zvukovou složkou. Kromě vynikajících hereckých výkonů všech tří protagonistek utváří atmosféru filmu kompozice obrazu a rámování, zoom, barevné masky, ambientní ruchy a zvuky prostředí a výrazné chytlavé melodie. Vysoká míra stylizovanosti snímku v mnohých ohledech brání rozlišení filmové skutečnosti od představ, halucinací a nočních můr. Nabízí-li tedy Amer na tematické rovině jako klíčové motivy význam vidění, tělesnosti a smrtelnosti v lidském životě, jedná se současně o stylově exhibicionistický snímek osobitě prozkoumávající možnosti filmového jazyka. - Lucie Česálková (Letní filmová škola)
    Žánry:HororThriller
    61%
    Režisérská dvojice Hélène Cattetová a Bruno Forzani, dosud spolupracující výhradně na krátké metráži, pojala i svůj první celovečerní film de facto povídkovou formou. Jejich Amer bývá přiřazován k žánru giallo filmů - italských kriminálních thrillerů s hororovými a erotickými prvky, jimiž se zejména v sedmdesátých letech proslavili režiséři Dario Argento, Mario Bava či Lucio Fulci. Snímek ve své podstatě charakteristiku tohoto žánru naplňuje, leč formou sofistikované formální hříčky-odkazu. Tři krátké, takřka bezeslovné příběhy se třemi různě starými ženskými protagonistkami, jež fungují samostatně i jako výseky z odlišných fází života téže hrdinky, film zasazuje do prostředí tajemného starého domu s velkou zahradou a do jeho okolí, zabydluje ho zvláštními postavami a vybavuje předměty se symbolickým potenciálem. Malá dívka, sotva školačka, prozkoumává vábivě děsivá zákoutí setmělého domu a objevuje jeho zakázaná místa - lůžko s mrtvolou i postel souložících rodičů. Ještě tak trochu dětsky naivní a jakoby zabržděná, leč svou ženskou přitažlivost právě objevující puberťačka využívá nudy při čekání na matku v kadeřnictví k dobrodružství s neznámým mladíkem. Atraktivní žena vystupuje na maloměstském nádraží a nechává se neznámým řidičem odvézt do známého domu, pronásledována a v závěru dopadena zprvu zdánlivě halucinačními vizemi. Pro poutavou, umně dávkovanou poetiku tohoto filmu je klíčové budování a stupňování napětí, pozvolné překlápění vzrušené každodennosti do jednou psychedelicky hrůzné, jednou smyslné, jednou krvelačné polohy. Cattetová s Forzanim napětí budují a rytmizují zejména střihem a komplexní (nonverbální) zvukovou složkou. Kromě vynikajících hereckých výkonů všech tří protagonistek utváří atmosféru filmu kompozice obrazu a rámování, zoom, barevné masky, ambientní ruchy a zvuky prostředí a výrazné chytlavé melodie. Vysoká míra stylizovanosti snímku v mnohých ohledech brání rozlišení filmové skutečnosti od představ, halucinací a nočních můr. Nabízí-li tedy Amer na tematické rovině jako klíčové motivy význam vidění, tělesnosti a smrtelnosti v lidském životě, jedná se současně o stylově exhibicionistický snímek osobitě prozkoumávající možnosti filmového jazyka. - Lucie Česálková (Letní filmová škola)
    Žánry:HororThriller
    19
  • Torpedo
    Torpedo (2012)
    Film
    61%
    20
  • Odlesk v mrtvém diamantu
    Odlesk v mrtvém diamantu (2025)
    Film
    • Edison
    • Magenta TV
    60%
    21
  • Špinavej kšeft
    Špinavej kšeft (2016)
    Film
    Po uzavření továrny nemůže Jacques ve svém malém městečku najít práci. Poté, co ho opustí i jeho přítelkyně, je opravdu zoufalý. Místní mafián Gardot mu nabídne, že mu odpustí všechny jeho nahromaděné dluhy a bohatě mu zaplatí, když zabije jeho ženu. Jacques nejprve odmítá, ale pod tíhou svých problémů nakonec jeho nabídku přijímá. Uzavřenou dohodu dodrží a nadšený Gardot mu začne dohazovat i další podobné nabídky. Mezitím se Jacques zamiluje do policistky Anity. Ani tohle mu však nezabrání, aby ve své práci pokračoval... (A-Company)
    Žánry:Komedie
    60%
    Po uzavření továrny nemůže Jacques ve svém malém městečku najít práci. Poté, co ho opustí i jeho přítelkyně, je opravdu zoufalý. Místní mafián Gardot mu nabídne, že mu odpustí všechny jeho nahromaděné dluhy a bohatě mu zaplatí, když zabije jeho ženu. Jacques nejprve odmítá, ale pod tíhou svých problémů nakonec jeho nabídku přijímá. Uzavřenou dohodu dodrží a nadšený Gardot mu začne dohazovat i další podobné nabídky. Mezitím se Jacques zamiluje do policistky Anity. Ani tohle mu však nezabrání, aby ve své práci pokračoval... (A-Company)
    Žánry:Komedie
    22
  • Inexorable
    Inexorable (2022)
    Film
    59%
    23
  • Nechte mrtvoly chytat bronz!
    Nechte mrtvoly chytat bronz! (2017)
    Film
    Když přijde na to dělat jednoduché věci složitě, těžko v současné kinematografii najdete větší odborníky, než je belgická manželská a tvůrčí dvojice Hélène Cattet a Bruno Forzani. Jejich první dva filmy Amer a Podivná barva slz tvého těla byly nejpodivnější a nejzašmodrchanější variace na italský žánr giallo, jaké se dají vidět. Zatímco o Podivné barvě jsme psali, že vypadá, jako by ji za bezměsíčné noci společně zplodili David Lynch a Dario Argento, jejich novinka Nechte mrtvoly chytat bronz působí spíš jako francouzská kriminálka, kterou sleduje někdo po vydatné konzumaci halucinogenů. Cattet a Forzani zfilmovali stejnojmenný román od Jean-Patricka Manchetta a Jean-Pierre Bastida z počátku sedmdesátých let, který je považovaný za základní dílo subžánru néo-polar, knih ze zločineckého prostředí, které byly nelítostně cynické, psané jazykem dělnické třídy a otevřeně kritické vůči tehdejší francouzské společnosti. Jednoduchý příběh vypráví o bankovních lupičích s autem plným zlatých cihel, kterým se situace hodně vymkne z rukou u odlehlého stavení, kde žije párek avantgardních umělců. Děj by se dal zpracovat jako komorní konverzační drama, ale Cattet a Forzani z něj udělali neobyčejně opojný audiovizuální zážitek, který si bere ty nejvíc cool prvky evropské žánrové kinematografie sedmdesátých let a dělá z nich extravagantní kaleidoskop plný krve, špíny, střelných zbraní, nahých těl a roztaveného zlata. Na začátku března bude zkrátka v kině Aero horko na chcípnutí. (Festival otrlého diváka)
    Žánry:Thriller
    59%
    Když přijde na to dělat jednoduché věci složitě, těžko v současné kinematografii najdete větší odborníky, než je belgická manželská a tvůrčí dvojice Hélène Cattet a Bruno Forzani. Jejich první dva filmy Amer a Podivná barva slz tvého těla byly nejpodivnější a nejzašmodrchanější variace na italský žánr giallo, jaké se dají vidět. Zatímco o Podivné barvě jsme psali, že vypadá, jako by ji za bezměsíčné noci společně zplodili David Lynch a Dario Argento, jejich novinka Nechte mrtvoly chytat bronz působí spíš jako francouzská kriminálka, kterou sleduje někdo po vydatné konzumaci halucinogenů. Cattet a Forzani zfilmovali stejnojmenný román od Jean-Patricka Manchetta a Jean-Pierre Bastida z počátku sedmdesátých let, který je považovaný za základní dílo subžánru néo-polar, knih ze zločineckého prostředí, které byly nelítostně cynické, psané jazykem dělnické třídy a otevřeně kritické vůči tehdejší francouzské společnosti. Jednoduchý příběh vypráví o bankovních lupičích s autem plným zlatých cihel, kterým se situace hodně vymkne z rukou u odlehlého stavení, kde žije párek avantgardních umělců. Děj by se dal zpracovat jako komorní konverzační drama, ale Cattet a Forzani z něj udělali neobyčejně opojný audiovizuální zážitek, který si bere ty nejvíc cool prvky evropské žánrové kinematografie sedmdesátých let a dělá z nich extravagantní kaleidoskop plný krve, špíny, střelných zbraní, nahých těl a roztaveného zlata. Na začátku března bude zkrátka v kině Aero horko na chcípnutí. (Festival otrlého diváka)
    Žánry:Thriller
    24
  • Vincent musí zemřít
    Vincent musí zemřít (2023)
    Film
    • Edison
    • Magenta TV
    Vincent Borel je docela obyčejný muž ve středním věku, jehož život se ze dne na den promění v noční můru. Soustavně ho totiž začnou napadat naprosto cizí, neznámí lidé. Útoky postupně zesílí do té míry, že je Vincent nucen utéct a od základu změnit svůj životní styl. Film Vincent doit mourir je belgicko-francouzská hororová komedie, premiérovaná na filmovém festivalu Sitges. Film byl podpořen programem Kreativní Evropa MEDIA.
    57%
    Vincent Borel je docela obyčejný muž ve středním věku, jehož život se ze dne na den promění v noční můru. Soustavně ho totiž začnou napadat naprosto cizí, neznámí lidé. Útoky postupně zesílí do té míry, že je Vincent nucen utéct a od základu změnit svůj životní styl. Film Vincent doit mourir je belgicko-francouzská hororová komedie, premiérovaná na filmovém festivalu Sitges. Film byl podpořen programem Kreativní Evropa MEDIA.
    25
  • Mé nenávisti se nedočkáte
    Mé nenávisti se nedočkáte (2022)
    Film
    • Disney+
    Během bombového útoku na koncertní sál Bataclan v Paříži přišel Antoine (Pierre Deladonchamps) o svou milovanou manželku Hélène (Camélia Jordana). Přestože má plné právo teroristy nenávidět, snaží se negativnímu pocitu vzdorovat a překonat jej prostřednictvím lásky ke svému tříletému synovi. Boj, jenž vede sám se sebou, zachycuje pro veřejnost v příspěvcích publikovaných na svém facebookovém profilu. Film Mé nenávisti se nedočkáte byl natočen podle stejnojmenné knižní předlohy, v níž fejetonista Antoine Leiris autenticky zachytil svou silnou životní zkušenost.
    Žánry:Drama
    57%
    Během bombového útoku na koncertní sál Bataclan v Paříži přišel Antoine (Pierre Deladonchamps) o svou milovanou manželku Hélène (Camélia Jordana). Přestože má plné právo teroristy nenávidět, snaží se negativnímu pocitu vzdorovat a překonat jej prostřednictvím lásky ke svému tříletému synovi. Boj, jenž vede sám se sebou, zachycuje pro veřejnost v příspěvcích publikovaných na svém facebookovém profilu. Film Mé nenávisti se nedočkáte byl natočen podle stejnojmenné knižní předlohy, v níž fejetonista Antoine Leiris autenticky zachytil svou silnou životní zkušenost.
    Žánry:Drama
    26
  • Zbožňování
    Zbožňování (2020)
    Film

    Dvanáctiletý Paul žije osamělý život se svou matkou, která pracuje jako uklízečka v soukromé psychiatrické léčebně v lese nedaleko jejich domova. Jednoho dne se Paul seznámí s tajemnou novou pacientkou Glorií a brzy se do ní bláznivě zamiluje. Stanou se z nich přátelé a Gloria Paula přesvědčí, aby jí pomohl utéct. Během nebezpečné cesty se však začne projevovat její záludná nepředvídatelnost a Paulova oddanost je podrobena zkoušce... (Cinemax)

    Žánry:DramaThrillerDětský
    57%

    Dvanáctiletý Paul žije osamělý život se svou matkou, která pracuje jako uklízečka v soukromé psychiatrické léčebně v lese nedaleko jejich domova. Jednoho dne se Paul seznámí s tajemnou novou pacientkou Glorií a brzy se do ní bláznivě zamiluje. Stanou se z nich přátelé a Gloria Paula přesvědčí, aby jí pomohl utéct. Během nebezpečné cesty se však začne projevovat její záludná nepředvídatelnost a Paulova oddanost je podrobena zkoušce... (Cinemax)

    Žánry:DramaThrillerDětský
    27
  • Evolution
    Evolution (2016)
    Film
    57%
    28
  • Axolotl Overkill
    Axolotl Overkill (2017)
    Film

    Šestnáctiletá Mifti žije v Berlíně, kde vymetá večírky, experimentuje s drogami a sexem a kašle na školu. Dospělí, které potkává, jí přijdou zoufalí. Ti si o ní na oplátku rádi myslí, že je moc drzá, často zbytečně smutná a bezhlavě zamilovaná. Dospělí zoufalci se totiž nechtějí zabývat podstatou věci. Mifti ví, že je na všechno na celém světě sama. Ať už tahle fráze znamená cokoliv. Je na tom stejně jako vodní dráček axolotl, který přežije všechno a s každou zkušeností se stává někým novým. Film natočila „zlobivá holka“ německé kultury Helene Hegemann v pouhých čtyřiadvaceti letech podle vlastního knižního bestselleru. (Aerofilms)

    Žánry:DramaLGBTQ+
    54%

    Šestnáctiletá Mifti žije v Berlíně, kde vymetá večírky, experimentuje s drogami a sexem a kašle na školu. Dospělí, které potkává, jí přijdou zoufalí. Ti si o ní na oplátku rádi myslí, že je moc drzá, často zbytečně smutná a bezhlavě zamilovaná. Dospělí zoufalci se totiž nechtějí zabývat podstatou věci. Mifti ví, že je na všechno na celém světě sama. Ať už tahle fráze znamená cokoliv. Je na tom stejně jako vodní dráček axolotl, který přežije všechno a s každou zkušeností se stává někým novým. Film natočila „zlobivá holka“ německé kultury Helene Hegemann v pouhých čtyřiadvaceti letech podle vlastního knižního bestselleru. (Aerofilms)

    Žánry:DramaLGBTQ+
    29
  • The ABCs of Death
    The ABCs of Death (2013)
    Film
    47%
    30

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.