Imogen Kogge: Nejlepší filmy a seriály

6.1

Imogen Kogge: Filmy a seriály

  • Nachtgestalten
    Nachtgestalten (1999)
    FilmRole: Rita
    74%
    1
  • Zarah - Wilde Jahre
    Zarah - Wilde Jahre (2017)
    Seriál
    73%
    2
  • Zóna zájmu
    Zóna zájmu (2023)
    FilmRole: Linna Hensel
    • HBO Max
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Rudolf a Hedwiga Hössovi mají pět dětí, krásný dům se zahradou a ke štěstí jim nic nechybí. Sluncem prozářené letní dny tráví u vody nebo procházkami s přáteli, každý večer zasednou ke společné večeři. Vysokým šedým zdem, které stojí v bezprostředním sousedství jejich sídla, nevěnují žádnou pozornost. Zvuky, které se za zdí neustále ozývají, už rodina ani nevnímá. Film Zóna zájmu, vyznamenaný Velkou cenou na MFF v Cannes, natočil Jonathan Glazer na motivy stejnojmenné literární předlohy Martina Amise.
    70%
    Rudolf a Hedwiga Hössovi mají pět dětí, krásný dům se zahradou a ke štěstí jim nic nechybí. Sluncem prozářené letní dny tráví u vody nebo procházkami s přáteli, každý večer zasednou ke společné večeři. Vysokým šedým zdem, které stojí v bezprostředním sousedství jejich sídla, nevěnují žádnou pozornost. Zvuky, které se za zdí neustále ozývají, už rodina ani nevnímá. Film Zóna zájmu, vyznamenaný Velkou cenou na MFF v Cannes, natočil Jonathan Glazer na motivy stejnojmenné literární předlohy Martina Amise.
    3
  • Naboso
    Naboso (2005)
    FilmRole: doktorka Blöchingerová
    Nickovi je třicet, ale za celý život neměl pořádnou práci a ze všech průšvihů ho dostává jeho bohatá rodina. Nevlastní otec a starší bratr nad ním už sice dávno zlomili hůl, ale jeho matka ho stále chrání. Život se mu ale obrátí vzhůru nohama v okamžiku, kdy začne pracovat jako uklízeč v psychiatrické klinice a šťastnou náhodou zabrání mladé pacientce Leile v tom, aby spáchala sebevraždu. Dívka, která celý život strávila pod dohledem despotické matky, jež ji nikdy nepustila domů a kvůli tomu trpí posttraumatickými stresovými poruchami, se do Nicka zakouká a aby mohla být s ním, uteče z léčebny. Nick ji sice chce rychle vrátit zpět, ale osud mu nepřeje a oba se společně vydají na cestu, která je jednou provždy změní.
    70%
    Nickovi je třicet, ale za celý život neměl pořádnou práci a ze všech průšvihů ho dostává jeho bohatá rodina. Nevlastní otec a starší bratr nad ním už sice dávno zlomili hůl, ale jeho matka ho stále chrání. Život se mu ale obrátí vzhůru nohama v okamžiku, kdy začne pracovat jako uklízeč v psychiatrické klinice a šťastnou náhodou zabrání mladé pacientce Leile v tom, aby spáchala sebevraždu. Dívka, která celý život strávila pod dohledem despotické matky, jež ji nikdy nepustila domů a kvůli tomu trpí posttraumatickými stresovými poruchami, se do Nicka zakouká a aby mohla být s ním, uteče z léčebny. Nick ji sice chce rychle vrátit zpět, ale osud mu nepřeje a oba se společně vydají na cestu, která je jednou provždy změní.
    4
  • Bella Block - Abschied im Licht
    Bella Block - Abschied im Licht (1993)
    Seriál
    70%
    5
  • Muttertag
    Muttertag (2022)
    SeriálRole: Rita Reifenrath
    V Mammolshainu v pohoří Taunus je nalezeno tělo starého Theodora Reifenratha. Nehoda, nebo vražda? Protože je trezor otevřený a prázdný, inspektoři Pia Sanderová a Oliver von Bodenstein zahajují vyšetřování. V psí boudě před domem učiní děsivý objev. Vedle téměř vyhladovělého psa nachází v zemi lidské kosti. Forenzní experti vykopou ostatky tří žen. Kdo ale byly ty zavražděné? Zesnulý muž a jeho již zesnulá manželka Rita využívali velký dům u jezera jako jakýsi dětský domov a vychovali zde v průběhu let mnoho pěstounských dětí. Nebyli to však milující pěstouni. Rita je už mnoho let nezvěstná. Pravděpodobně spáchala sebevraždu, ale její tělo nikdy nebylo nalezeno. Vyšetřovatelé se zaměřují na bývalé pěstounské děti, které jsou nyní dospělé a žijí své životy. Způsob vražd je nápadný: Zdá se, že pachatel vraždí vždy na Den matek. A ten se blíží.
    Žánry:Krimi
    68%
    V Mammolshainu v pohoří Taunus je nalezeno tělo starého Theodora Reifenratha. Nehoda, nebo vražda? Protože je trezor otevřený a prázdný, inspektoři Pia Sanderová a Oliver von Bodenstein zahajují vyšetřování. V psí boudě před domem učiní děsivý objev. Vedle téměř vyhladovělého psa nachází v zemi lidské kosti. Forenzní experti vykopou ostatky tří žen. Kdo ale byly ty zavražděné? Zesnulý muž a jeho již zesnulá manželka Rita využívali velký dům u jezera jako jakýsi dětský domov a vychovali zde v průběhu let mnoho pěstounských dětí. Nebyli to však milující pěstouni. Rita je už mnoho let nezvěstná. Pravděpodobně spáchala sebevraždu, ale její tělo nikdy nebylo nalezeno. Vyšetřovatelé se zaměřují na bývalé pěstounské děti, které jsou nyní dospělé a žijí své životy. Způsob vražd je nápadný: Zdá se, že pachatel vraždí vždy na Den matek. A ten se blíží.
    Žánry:Krimi
    6
  • Rekviem
    Rekviem (2006)
    FilmRole: Marianne Klingler
    • HBO Max
    67%
    7
  • Fénix
    Fénix (2014)
    FilmRole: Elisabeth
    Bývalá úspěšná zpěvačka Nelly se vrací z koncentračního tábora se znetvořeným obličejem a po plastické operaci se tato femme fatale postupně stává svojí vlastní dvojnicí. Sugestivní snímek německého režiséra Christiana Petzolda odkazuje ke klasickým filmům noir a jeho napětí postupně graduje prostřednictvím strhujícího výkonu Niny Hossové.

    Červen 1945. Domů do Berlína se vrací zraněná a zjizvená Nelly, která přežila Osvětim. Společnost jí dělá Lene, zaměstnankyně Židovské agentury a Nellyina kamarádka z předválečných dob. Nelly se ještě zcela nezotavila po operaci tváře a navzdory Leniným varováním se vydává hledat svého manžela Johnnyho, životní lásku, který ji odmítl opustit a dlouho ji chránil před nacistickým pronásledováním. Nellyina rodina zahynula během holokaustu. Johnny je přesvědčen, že nepřežila ani jeho manželka. Když ho Nelly konečně najde, Johnny vidí jen ženu, která ho znepokojuje svou podobou s Nelly a odmítá uvěřit, že jde skutečně o jeho ženu. V naději, že tak získá dědictví její rodiny, navrhuje Nelly, aby na sebe vzala identitu jeho zesnulé ženy. Nelly souhlasí a ujímá se role sebe sama. Chce zjistit, jestli ji Johnny miloval i to, jestli ji zradil. Nelly chce svůj někdejší život zpět. (AČFK)

    66%
    Bývalá úspěšná zpěvačka Nelly se vrací z koncentračního tábora se znetvořeným obličejem a po plastické operaci se tato femme fatale postupně stává svojí vlastní dvojnicí. Sugestivní snímek německého režiséra Christiana Petzolda odkazuje ke klasickým filmům noir a jeho napětí postupně graduje prostřednictvím strhujícího výkonu Niny Hossové.

    Červen 1945. Domů do Berlína se vrací zraněná a zjizvená Nelly, která přežila Osvětim. Společnost jí dělá Lene, zaměstnankyně Židovské agentury a Nellyina kamarádka z předválečných dob. Nelly se ještě zcela nezotavila po operaci tváře a navzdory Leniným varováním se vydává hledat svého manžela Johnnyho, životní lásku, který ji odmítl opustit a dlouho ji chránil před nacistickým pronásledováním. Nellyina rodina zahynula během holokaustu. Johnny je přesvědčen, že nepřežila ani jeho manželka. Když ho Nelly konečně najde, Johnny vidí jen ženu, která ho znepokojuje svou podobou s Nelly a odmítá uvěřit, že jde skutečně o jeho ženu. V naději, že tak získá dědictví její rodiny, navrhuje Nelly, aby na sebe vzala identitu jeho zesnulé ženy. Nelly souhlasí a ujímá se role sebe sama. Chce zjistit, jestli ji Johnny miloval i to, jestli ji zradil. Nelly chce svůj někdejší život zpět. (AČFK)

    8
  • Alone in Berlin
    Alone in Berlin (2016)
    FilmRole: Frau Busch
    Berlín, červen 1940. Zatímco nacistická propaganda oslavuje vítězství režimu nad Francií, v kuchyni spojené s obývacím pokojem v Prenzlauer Bergu panuje smutek. Anně a Ottovi Quangelovým zemřel syn na frontě. Tento pár z dělnické třídy dlouho věřil ve „Vůdce“ a ochotně ho následoval, ale nyní si uvědomují, že jeho sliby nejsou nic jiného než lži a podvod. Začínají psát pohlednice jako formu odporu a ve snaze zvýšit povědomí: Zastavte válečnou mašinérii! Zabijte Hitlera! S nasazením vlastních životů tyto pohlednice rozšiřují ve vchodech činžovních domů a ve schodištích. Ale SS a Gestapo jsou jim brzy na stopě a hrozbou se stávají i jejich sousedé.
    65%
    Berlín, červen 1940. Zatímco nacistická propaganda oslavuje vítězství režimu nad Francií, v kuchyni spojené s obývacím pokojem v Prenzlauer Bergu panuje smutek. Anně a Ottovi Quangelovým zemřel syn na frontě. Tento pár z dělnické třídy dlouho věřil ve „Vůdce“ a ochotně ho následoval, ale nyní si uvědomují, že jeho sliby nejsou nic jiného než lži a podvod. Začínají psát pohlednice jako formu odporu a ve snaze zvýšit povědomí: Zastavte válečnou mašinérii! Zabijte Hitlera! S nasazením vlastních životů tyto pohlednice rozšiřují ve vchodech činžovních domů a ve schodištích. Ale SS a Gestapo jsou jim brzy na stopě a hrozbou se stávají i jejich sousedé.
    9
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    10
  • Polizeiruf 110
    Polizeiruf 110 (1971)
    Seriál
    62%
    11
  • Teorie všeho
    Teorie všeho (2023)
    FilmRole: Anna Leinert
    • Edison
    • Magenta TV
    Strhující drama z prostředí fyziky a politiky se odehrává v mrazivém roce 1962, kdy v Alpách probíhá fyzikální kongres. U stolu se schází host z Íránu a tajemná pianistka. Na obloze pluje podivné seskupení mračen a pod horou se skrývá výbušné tajemství. Bizarní události a mysteriózní atmosféra začnou protagonistu užírat a pomalu rozkrývat zničující tajemství, podpořené kontrastním černobílým obrazem. Snímek byl součástí soutěže festivalu v Benátkách 2023.
    62%
    Strhující drama z prostředí fyziky a politiky se odehrává v mrazivém roce 1962, kdy v Alpách probíhá fyzikální kongres. U stolu se schází host z Íránu a tajemná pianistka. Na obloze pluje podivné seskupení mračen a pod horou se skrývá výbušné tajemství. Bizarní události a mysteriózní atmosféra začnou protagonistu užírat a pomalu rozkrývat zničující tajemství, podpořené kontrastním černobílým obrazem. Snímek byl součástí soutěže festivalu v Benátkách 2023.
    12
  • Král zlodějů
    Král zlodějů (2003)
    FilmRole: Polizisti
    Hlavním hrdinou je desetiletý ukrajinský chlapec Barbu, který žije v chudé zapadlé osadě. Se závanem velkého vzdáleného světa přijde do osady bývalý cirkusový artista Caruso, který chlapce koupí od rodičů a slíbí mu úspěšnou kariéru v cirkuse. Na jeho naléhání odkoupí i jeho starší sestru Mimmu a obě děti propašuje do Berlína. Tam však děvče potají předá do nevěstince a Barbu nechá zasvětit do tajů krádeží a zlodějin. Mezi mužem a chlapcem se vytváří zvláštní vztah. Zpočátku Barbu Carusa obdivuje a slepě mu věří. Bývalý cirkusák zase v tmavookém chlapci vidí syna, kterého nikdy neměl, a představí ho i své družce Júlii, tvrdě poznamenané dávnou nehodou v šapitó. Do bezcitné mašinérie obchodu s dětmi se míchají potlačované, dávno zapomenuté city a sny... Režisér Ivan Fíla se inspiroval skutečnými příhodami dětí, se kterými se setkal v Itálii a Německu začátkem 90. let. Slovenská filmová a televizní akademie nominovala film za Slovensko do širšího výběru na 76. ceny Americké filmové akademie Oscar v kategorii Nejlepší zahraniční film a na Zlatý Globus.
    Žánry:DramaKrimi
    Režie:Ivan Fíla
    60%
    Hlavním hrdinou je desetiletý ukrajinský chlapec Barbu, který žije v chudé zapadlé osadě. Se závanem velkého vzdáleného světa přijde do osady bývalý cirkusový artista Caruso, který chlapce koupí od rodičů a slíbí mu úspěšnou kariéru v cirkuse. Na jeho naléhání odkoupí i jeho starší sestru Mimmu a obě děti propašuje do Berlína. Tam však děvče potají předá do nevěstince a Barbu nechá zasvětit do tajů krádeží a zlodějin. Mezi mužem a chlapcem se vytváří zvláštní vztah. Zpočátku Barbu Carusa obdivuje a slepě mu věří. Bývalý cirkusák zase v tmavookém chlapci vidí syna, kterého nikdy neměl, a představí ho i své družce Júlii, tvrdě poznamenané dávnou nehodou v šapitó. Do bezcitné mašinérie obchodu s dětmi se míchají potlačované, dávno zapomenuté city a sny... Režisér Ivan Fíla se inspiroval skutečnými příhodami dětí, se kterými se setkal v Itálii a Německu začátkem 90. let. Slovenská filmová a televizní akademie nominovala film za Slovensko do širšího výběru na 76. ceny Americké filmové akademie Oscar v kategorii Nejlepší zahraniční film a na Zlatý Globus.
    Žánry:DramaKrimi
    Režie:Ivan Fíla
    13
  • Kdo, když ne my
    Kdo, když ne my (2011)
    FilmRole: Rose Vesperová

    Na začátku 60. let se v dusné atmosféře provinčního Západního Německa do sebe vášnivě zamilují Bernward Vesper a Gudrun Ensslinová, spolužáci z vysoké. Tito dva nadšení vyznavači psaného slova založí vydavatelství, jehož první publikací bylo, paradoxně, kontroverzní dílo Bernwardova ostrakizovaného otce, nechvalně známého nacistického autora. Bernward hájí tvůrčí schopnosti svého otce, dokonce i když je pronásledován tátovou podezřelou minulostí. Gudrun se vehementně pouští do pátrání po roli svého vlastního otce v rámci Hitlerovy Třetí říše.

    Vrůstající neklid tehdejší doby na ně značně působí a oba mladí lidé se snaží bojovat proti konformismu a popírání skutečností. Poté, co se jejich bouřlivý vztah téměř rozpadne kvůli Bernwardově nevěře, začínají znovu. Roku 1964 se přestěhují do Západního Berlína. Své síly spojí s levicovými spisovateli a politickými aktivisty, stávají se součástí rozšiřujícího se globálního povstání: „Kdo, když ne my; Kdo, když ne my?“ Ale nespokojenost se světem znamená naprostý konec jejich vztahu. Na konci 60. let se Gudrun přidává k cílům rebelského Andrease Baadera a Bernward riskuje své zdraví užíváním psychedelických drog ve snaze konečně dopsat román odkazující na změnu světa…

    59%

    Na začátku 60. let se v dusné atmosféře provinčního Západního Německa do sebe vášnivě zamilují Bernward Vesper a Gudrun Ensslinová, spolužáci z vysoké. Tito dva nadšení vyznavači psaného slova založí vydavatelství, jehož první publikací bylo, paradoxně, kontroverzní dílo Bernwardova ostrakizovaného otce, nechvalně známého nacistického autora. Bernward hájí tvůrčí schopnosti svého otce, dokonce i když je pronásledován tátovou podezřelou minulostí. Gudrun se vehementně pouští do pátrání po roli svého vlastního otce v rámci Hitlerovy Třetí říše.

    Vrůstající neklid tehdejší doby na ně značně působí a oba mladí lidé se snaží bojovat proti konformismu a popírání skutečností. Poté, co se jejich bouřlivý vztah téměř rozpadne kvůli Bernwardově nevěře, začínají znovu. Roku 1964 se přestěhují do Západního Berlína. Své síly spojí s levicovými spisovateli a politickými aktivisty, stávají se součástí rozšiřujícího se globálního povstání: „Kdo, když ne my; Kdo, když ne my?“ Ale nespokojenost se světem znamená naprostý konec jejich vztahu. Na konci 60. let se Gudrun přidává k cílům rebelského Andrease Baadera a Bernward riskuje své zdraví užíváním psychedelických drog ve snaze konečně dopsat román odkazující na změnu světa…

    14
  • Donna Leon
    Donna Leon (2000)
    Seriál
    57%
    15
  • Dívka se zlatýma rukama
    Dívka se zlatýma rukama (2022)
    FilmRole: Henriette
    • HBO Max
    52%
    16
  • Russendisko
    Russendisko (2012)
    FilmRole: Frau Kaminer
    52%
    17
  • Případ pro dva
    Případ pro dva (1981)
    Seriál
    Takmer bez výnimky európske kriminálne seriály vychádzajú z tradičnej schémy, ich hlavnými hrdinami sú policajní vyšetrovatelia, ktorí pátrajú po zločincoch. Tvorcovia obľúbeného nemeckého kriminálneho seriálu televízie ZDF si však zvolili odlišný model. V centre pozornosti totiž nestoja štátni zamestnanci, ale nezvyčajná dvojica súkromného detektíva a právnika. A možno aj preto si seriál získal vysokú sledovanosť, najmä v nemecky hovoriacich krajinách. Aj keď detektív Josef Matula (CLAUS THEO GÄRTNER) a právnik dr. Johannes Voss (MATHIAS HERRMANN) sú veľmi rozdielne osobnosti, ich spolupráca je mimoriadne plodná, podnetná a pokojná. Vzájomne sa dopĺňajú a poháňajú vpred v záujme svojich klientov. Za každú cenu, často aj ohrozenia vlastnej bezpečnosti, sa chcú dopátrať pravdy. To ich v mnohých prípadoch stavia na opačnú stranu, ako je polícia, pretože ich klientmi sú vždy podozriví a obvinení.
    Žánry:KrimiThriller
    35%
    Takmer bez výnimky európske kriminálne seriály vychádzajú z tradičnej schémy, ich hlavnými hrdinami sú policajní vyšetrovatelia, ktorí pátrajú po zločincoch. Tvorcovia obľúbeného nemeckého kriminálneho seriálu televízie ZDF si však zvolili odlišný model. V centre pozornosti totiž nestoja štátni zamestnanci, ale nezvyčajná dvojica súkromného detektíva a právnika. A možno aj preto si seriál získal vysokú sledovanosť, najmä v nemecky hovoriacich krajinách. Aj keď detektív Josef Matula (CLAUS THEO GÄRTNER) a právnik dr. Johannes Voss (MATHIAS HERRMANN) sú veľmi rozdielne osobnosti, ich spolupráca je mimoriadne plodná, podnetná a pokojná. Vzájomne sa dopĺňajú a poháňajú vpred v záujme svojich klientov. Za každú cenu, často aj ohrozenia vlastnej bezpečnosti, sa chcú dopátrať pravdy. To ich v mnohých prípadoch stavia na opačnú stranu, ako je polícia, pretože ich klientmi sú vždy podozriví a obvinení.
    Žánry:KrimiThriller
    18
  • Starej
    Starej (1977)
    Seriál
    27%
    19
  • Wolffův revír
    Wolffův revír (1992)
    Seriál
    Kriminální seriál, který se pohybuje mezi rutinní všedností a zvláštností každého jednotlivého případu a v němž se případy vyšetřují a objasňují s pomocí lidského a často psychologického jemnocitu a menšího fyzického nasazení. V centru dění stojí komisař Andreas Wolff (Jürgen Heinrich), angažovaný čtyřicátník s rozumem, srdcem a citem pro oběti a pachatele, pro něhož je spravedlnost někdy důležitější než zákon. Při řešení případů v hlavním městě Berlíně Wolffa účinně podporují jeho spolupracovníci. Kolega Günther Sawatzki (Klaus Pönitz) je Wolffovou pravou rukou a často mu pomáhá z nebezpečných situací. Státní zástupce Dr. Peter Fried (Gerd Wameling) se stará o potřebné podněty k zamyšlení a přispívá svým jemnocitem, ale i svou vychytralostí k objasňování případů. Velmi sympaticky a realisticky působí seriál prostřednictvím pohledů do Wolffova soukromého života, kterých se nám pravidelně dostává a jež mohou být dokonce spjaty s jednotlivými případy. Především dcera Verena (Nadine Seiffert) s sebou přináší svěží vítr do každého dílu a představuje nám Wolffa z jiné stránky - jako rozvedeného muže a otce, který se navzdory svému náročnému povolání láskyplně stará o svou dceru. Vrchní komisař Wolff je z rodu policistů, kteří dokážou používat i ne zcela tradiční vyšetřovací metody, aby dopadl pachatele a zjednal nápravu spravedlnosti. Jednou se s falešnou totožností vydává za důkazy do podsvětí, podruhé vytrvale odmítá přijmout přiznání mladistvého výtržníka. Vrah ze žárlivosti, nebezpečný maniak, gang vykradačů obchodů s elektronikou - to jsou zákazníci vrchního komisaře Wolffa a jeho dobře fungujícího týmu spolupracovníků z komisařství.
    Žánry:AkčníKrimi
    17%
    Kriminální seriál, který se pohybuje mezi rutinní všedností a zvláštností každého jednotlivého případu a v němž se případy vyšetřují a objasňují s pomocí lidského a často psychologického jemnocitu a menšího fyzického nasazení. V centru dění stojí komisař Andreas Wolff (Jürgen Heinrich), angažovaný čtyřicátník s rozumem, srdcem a citem pro oběti a pachatele, pro něhož je spravedlnost někdy důležitější než zákon. Při řešení případů v hlavním městě Berlíně Wolffa účinně podporují jeho spolupracovníci. Kolega Günther Sawatzki (Klaus Pönitz) je Wolffovou pravou rukou a často mu pomáhá z nebezpečných situací. Státní zástupce Dr. Peter Fried (Gerd Wameling) se stará o potřebné podněty k zamyšlení a přispívá svým jemnocitem, ale i svou vychytralostí k objasňování případů. Velmi sympaticky a realisticky působí seriál prostřednictvím pohledů do Wolffova soukromého života, kterých se nám pravidelně dostává a jež mohou být dokonce spjaty s jednotlivými případy. Především dcera Verena (Nadine Seiffert) s sebou přináší svěží vítr do každého dílu a představuje nám Wolffa z jiné stránky - jako rozvedeného muže a otce, který se navzdory svému náročnému povolání láskyplně stará o svou dceru. Vrchní komisař Wolff je z rodu policistů, kteří dokážou používat i ne zcela tradiční vyšetřovací metody, aby dopadl pachatele a zjednal nápravu spravedlnosti. Jednou se s falešnou totožností vydává za důkazy do podsvětí, podruhé vytrvale odmítá přijmout přiznání mladistvého výtržníka. Vrah ze žárlivosti, nebezpečný maniak, gang vykradačů obchodů s elektronikou - to jsou zákazníci vrchního komisaře Wolffa a jeho dobře fungujícího týmu spolupracovníků z komisařství.
    Žánry:AkčníKrimi
    20

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.