Na stříbrných plátnech ztvárňovala hlavně v 90. letech silné ženské hrdinky a nadbíhaly jí hvězdy jako Mel Gibson, John Travolta, Kevin Costner nebo Clint Eastwood. Pro sedmdesátiletou oslavenkyni Rene Russo bylo herectví vždy přirozené a elegantní, i když mu nikdy nehodlala obětovat veškerý elán a soukromí. Po raketovém vzestupu a sérii pamětihodných rolí si od roku 2005 dala šestiletou pauzu, načež se vrátila jako Thorova matka v nejvýdělečnější franšíze dekády. Přes třicet let žije s renomovaným filmařem Danem Gilroyem, miluje zahradničení a prozradila, že trpí bipolární poruchou. Přestože už hraje jen sporadicky, každý její projekt si zaslouží vaši pozornost.
Články 89
Disney je největší zábavní společnost světa se staletou tradicí a tak rozsáhlou knihovnou filmových děl a práv, že vedle finančních Goliášů mezi nimi přirozeně najdeme i velké průšvihy. Studiu pod vedením Boba Igera se z kasovního hlediska nepovedl především minulý rok, kdy série drahých produkcí včetně několika marvelovek a nového Indiana Jonese v kinech neuspěla a nejvýdělečnějším studiem se mohl stát konkurenční Universal. Ohlédneme-li se do nedávné historie, Disneyho filmová tvorba je tržebními fiasky naplněná podobně jako miliardovými hity. Představujeme deset nejbolestivějších propadáků, které v kinech tratily stovky milionů dolarů.
Pokud můžeme s jistotu něco říct o letošním roce, pak že nepřál velkým produkcím. U Disneyho si doslova musí trhat vlasy a nejen jejich sázka na „velké jistoty“ se míjela účinkem. V následujícím speciálu se podíváme na deset kousků, na kterých studia ve velkém tratila. Je třeba dodat, že ne všechny filmy si to zasloužily. Bavíme se čistě o desítce filmů, které nedokázaly pokrýt své náklady a studia po jejich pouti v kinech smutně sčítají, o kolik desítek či stovek milionů díky nim přišla.
Čtvrtý Polda z Beverly Hills byl v pořadníku tak dlouho, že málokdo doopravdy počítal s jeho povoláním do služby. Nyní však Netflix vypustil první teaser, což je dostatečným důkazním materiálem toho, že zločin už byl spáchán. Tedy snad jen v přeneseném slova smyslu. Upoutávka rozhodně dává naději, že by mohlo jít o příjemné retro.
Rozmohl se nám tu takový nešvar. S nástupem různých streamovacích platforem evidentně dostaneme každý rok i nálož exkluzivních vánočních filmů. Mizerným Nejlepším Vánocům na světě od Netflixu už jsme se v recenzi podrobně věnovali a nyní přepneme na Prime Video od Amazonu.
Zdá se to téměř neuvěřitelné, ale příští rok to bude přesně 30 let od uvedení třetího Policajta v Beverly Hills v kinech. A právě tehdy, i když ještě nevíme přesné datum, se Axel Foley vrátí.
Snímek Equalizer se zjevil jen tak v roce 2014 coby filmová verze notně zapomenutého televizního seriálu z 80. let. Ne že by akční filmy vyloženě scházely na úbytě, ale zároveň už příběhy o pomstě jednoho muže vůči mnoha protivníkům vyšly z módy. Režisér Antoine Fuqua a herec Denzel Washington je však dokázali oživit. A nyní je třetím dílem zase slavnostně pohřbívají.
Filmy vznikají podle skutečných událostí, novinových článků, knih, komiksů, hraček (ahoj, Transformeři a Barbie!), počítačových her, stolních deskových her a také podle atrakcí ze zábavních parků. V Česku tuto tradici naplňuje třeba Romance pro křídlovku, kde se významné scény odehrávají na kolotoči, podobně i v Dědictví aneb Kurvahošigutntág. V USA nestačí kolotoč, je zapotřebí mnohem masivnější a nákladnější atrakce. Příběh není určený pouhým pohybem, ale celým prostředím a atmosférou. Globálním hitem se stali Piráti z Karibiku, kteří opustili jednoduchou koncepci „jízdy na lodičkách“. Strašidelný dům svou podstatu opustit nemůže, a tak se víceméně celý odehrává... ve strašidelném domě.
Na první pohled se jedná o negativní téma. Hollywood nepřestává resuscitovat a prodlužovat zajeté série a po mnoha letech oživuje filmové postavy, které by se už dle selského rozumu vracet neměly. Jejich popularita však mnohdy přetrvává a chystaným projektům mohou vlít do žil novou krev. Bez nich by ostatně ani neměly valný smysl, a jak ukázal třeba Top Gun: Maverick, poctivá nálož inovativní nostalgie se nesmí podceňovat.
Už příští týden vstoupí do tuzemských kin fantaskní hororová komedie Strašidelný dům, v níž se zástup hereckých osobností postaví duchům na motivy Disneyho zábavní atrakce. Nový trailer seznamuje publikum s trikovým filmem za 150 milionů dolarů, který pravděpodobně propadne, ale jistý potenciál pro novodobou rodinnou klasiku skýtá.
Namísto málomluvného drsňáka Jacka Travena (Keanu Reeves v jedné z jeho nejlepších rolí) se mohl ve výbušném autobusu po Los Angeles prohánět ukecaný Axel Foley (Eddie Murphy). Nebezpečná rychlost patří mezi nejlepší akčňáky devadesátek. Fantasticky hodnocený snímek utržil celosvětově v kinech 350 milionů dolarů a z Reevese i Sandry Bullock udělal nejžádanější hvězdy své doby. Kdyby se však historie psala jinak, nic z toho být nemuselo. Do studia Paramount totiž původně scénář dorazil s tím, že by mohlo jít o další pokračování Policajta v Beverly Hills.
Jeden z nejpověstnějších akčňáků osmdesátých let, v němž se Arnold Schwarzenegger pouští do krvavé i vtipné záchrany své unesené dcery, mohl vypadat docela jinak. Scenárista Komanda Steven E. de Souza v novém rozhovoru s Radio Times prozradil, že původní verze filmu neměla v porovnání se Stallonovým Rambem II dostatek mrtvých záporáků. To vedlo k přetáčkám, nárůstu rozpočtu a odpískání původního konce.
Různé zajímavosti, anekdoty a historky z natáčení jsou vděčným námětem infotainmentových médií. Asi vás však nepřekvapí, že se za dlouhá léta nashromáždilo několik povídaček, jež sice čteme zas a znova, ale ve skutečnosti se buď vůbec nestaly, nebo aspoň výrazně jinak. Podívejme se na desítku nejznámějších falešných zajímavostí a řekněme si, jak rozpoznat nedůvěryhodné faktoidy.
Přestože se u nás proslavil především jako svérázný kadeřník, který zasáhne v oblíbeném sitcomu do života rodiny Lambertových, Bronson Pinchot měl v té době už období největší slávy za sebou. A moc štěstí v něm nezažil. Protože tento týden oslavil 64. narozeniny, rozhodli jsme se jeho příběh připomenout.
V původním filmu se Clouseau v podání Petera Sellerse pokoušel dopadnout zločince světového formátu, který hodlá ukradnout jeden z nejslavnějších diamantů světa – Růžového pantera. V úvodních titulcích se objevil kreslený panter, jehož si diváci a divačky dodnes se sérií spojují.