KVIFF

KVIFF 2021: nominace a vítězové

Předávání cen: 28. 8. 2021

Velká cena - křišťálový glóbus

Vítěz
  • Strahinja
    Strahinja
    Strahinja a jeho žena Ababuo opustili Ghanu s vidinou lepšího života v Evropě. Místo na jejím západě však skončili v Srbsku, kam byli deportováni. Strahinja si začal budovat kariéru, Ababuo však nemá možnost realizace a její frustrace narůstá. Když jednoho dne zmizí, Strahinja se ji vydává hledat... Průzračně čistý, humanisticky laděný příběh o potřebě najít své místo ve světě a o lásce, jejíž nejhlubší důkaz může být ten nejbolestivější. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    67%
    Strahinja a jeho žena Ababuo opustili Ghanu s vidinou lepšího života v Evropě. Místo na jejím západě však skončili v Srbsku, kam byli deportováni. Strahinja si začal budovat kariéru, Ababuo však nemá možnost realizace a její frustrace narůstá. Když jednoho dne zmizí, Strahinja se ji vydává hledat... Průzračně čistý, humanisticky laděný příběh o potřebě najít své místo ve světě a o lásce, jejíž nejhlubší důkaz může být ten nejbolestivější. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama

Zvláštní cena poroty

Vítěz

Cena za režii

Cena za ženský herecký výkon

Cena za mužský herecký výkon

Zvláštní uznání

Vítěz
  • Sborovna
    Sborovna

    Anamarija nastupuje jako výchovná poradkyně do nové školy. Postupně se v neznámém prostředí začíná orientovat a divák spolu s ní odkrývá charaktery jednotlivých členů učitelského sboru, intenzivně prožívá drobné půtky ve sborovně, sleduje konflikty mezi žáky a komunikaci s rodiči a s nechutí odhaluje zákulisní hry. Dynamická kamera, pečlivě promyšlená choreografie jednotlivých scén i precizní práce s herci podtrhují sílu sebevědomého debutu Sonji Tarokić o boji jednotlivce v rámci systému a obtížnosti zachování vlastní integrity. V širším plánu pak Sborovna představuje komplexním způsobem podaný portrét instituce, jejíž zaměstnanci mají jeden z nejzodpovědnějších úkolů – vzdělávat nastupující generace. (MFF Karlovy Vary)

    Žánry:Drama
    61%

    Anamarija nastupuje jako výchovná poradkyně do nové školy. Postupně se v neznámém prostředí začíná orientovat a divák spolu s ní odkrývá charaktery jednotlivých členů učitelského sboru, intenzivně prožívá drobné půtky ve sborovně, sleduje konflikty mezi žáky a komunikaci s rodiči a s nechutí odhaluje zákulisní hry. Dynamická kamera, pečlivě promyšlená choreografie jednotlivých scén i precizní práce s herci podtrhují sílu sebevědomého debutu Sonji Tarokić o boji jednotlivce v rámci systému a obtížnosti zachování vlastní integrity. V širším plánu pak Sborovna představuje komplexním způsobem podaný portrét instituce, jejíž zaměstnanci mají jeden z nejzodpovědnějších úkolů – vzdělávat nastupující generace. (MFF Karlovy Vary)

    Žánry:Drama

Zvláštní uznání za herecký výkon

Zvláštní uznání za kameru ve filmu

Divácká cena deníku Právo

Vítěz
  • Zátopek
    Zátopek
    • Oneplay
    Výpravný film režiséra Davida Ondříčka, věnovaný nejen sportovnímu, ale i životnímu příběhu jednoho z největších světových atletů všech dob, čtyřnásobného olympijského vítěze, Emila Zátopka. Příběh o vítězstvích v lásce i ve sportu, k nimž je třeba především velké srdce. Děj filmu Zátopek začíná v pohnutém roce 1968. Australský rekordman Ron Clarke právě navzdory očekáváním promarnil pravděpodobně poslední šanci na olympijskou medaili, když během klíčového závodu utrpěl vážný zdravotní kolaps. Následně propadne pochybám o smyslu vlastní kariéry. Nakonec se rozhodne vydat za legendárním běžcem Emilem Zátopkem, jehož od začátku bezmezně obdivuje. Příběhová linka rozhovoru Rona Clarka s Emilem Zátopkem nás retrospektivně vrací do stěžejních momentů atletova sportovního i soukromého života. Dohromady se spojuje v komplexní portrét muže, jenž neztrácí tempo ani poté, co jeho poslední závod skončí a dokáže bojovat nejen na atletickém oválu. Příběh o přerodu neduživého chlapce v muže, který na Olympiádě v roce 1952 získal tři zlaté medaile a zároveň ve všech těchto disciplínách dosáhl světových rekordů, se stal legendou o nezlomné síle vůle, která dodnes inspiruje tisíce sportovců po celém světě. Film Zátopek je však také příběhem osudového setkání a celoživotní lásky dvou lidí, kterou nedokázaly zlomit ani sportovní nebo životní prohry. (Falcon)
    74%
    Výpravný film režiséra Davida Ondříčka, věnovaný nejen sportovnímu, ale i životnímu příběhu jednoho z největších světových atletů všech dob, čtyřnásobného olympijského vítěze, Emila Zátopka. Příběh o vítězstvích v lásce i ve sportu, k nimž je třeba především velké srdce. Děj filmu Zátopek začíná v pohnutém roce 1968. Australský rekordman Ron Clarke právě navzdory očekáváním promarnil pravděpodobně poslední šanci na olympijskou medaili, když během klíčového závodu utrpěl vážný zdravotní kolaps. Následně propadne pochybám o smyslu vlastní kariéry. Nakonec se rozhodne vydat za legendárním běžcem Emilem Zátopkem, jehož od začátku bezmezně obdivuje. Příběhová linka rozhovoru Rona Clarka s Emilem Zátopkem nás retrospektivně vrací do stěžejních momentů atletova sportovního i soukromého života. Dohromady se spojuje v komplexní portrét muže, jenž neztrácí tempo ani poté, co jeho poslední závod skončí a dokáže bojovat nejen na atletickém oválu. Příběh o přerodu neduživého chlapce v muže, který na Olympiádě v roce 1952 získal tři zlaté medaile a zároveň ve všech těchto disciplínách dosáhl světových rekordů, se stal legendou o nezlomné síle vůle, která dodnes inspiruje tisíce sportovců po celém světě. Film Zátopek je však také příběhem osudového setkání a celoživotní lásky dvou lidí, kterou nedokázaly zlomit ani sportovní nebo životní prohry. (Falcon)

Velká cena na východ od západu

Vítěz

Zvláštní cena poroty na východ od západu

Vítěz
  • Jako sestry
    Jako sestry
    Makedonský dramatický film Jako sestry sleduje fenomén kyberšikany a zkoumá komplikace, které moderní doba pro mladé lidi přináší. Vše vypráví na příběhu dvou teenagerek – Mayi a Yany, které byly odjakživa nerozlučnými kamarádkami. Když na party vidí Elenu, nejpopulárnější holku celé školy, jak si to rozdává s klukem, který se Maye už dlouho dvořil, Yana rozhodne, že si incident natočí, a pak Mayu donutí, aby video nasdílela. Elenin život se po zveřejnění videa naprosto zhroutí. Konfrontuje ohledně videa Mayu a Yanu, a když následně zmizí, Maya chce jít vše přiznat na policii, ale Yana má jiný nápad…
    Žánry:Drama
    Režie:Dina Duma
    62%
    Makedonský dramatický film Jako sestry sleduje fenomén kyberšikany a zkoumá komplikace, které moderní doba pro mladé lidi přináší. Vše vypráví na příběhu dvou teenagerek – Mayi a Yany, které byly odjakživa nerozlučnými kamarádkami. Když na party vidí Elenu, nejpopulárnější holku celé školy, jak si to rozdává s klukem, který se Maye už dlouho dvořil, Yana rozhodne, že si incident natočí, a pak Mayu donutí, aby video nasdílela. Elenin život se po zveřejnění videa naprosto zhroutí. Konfrontuje ohledně videa Mayu a Yanu, a když následně zmizí, Maya chce jít vše přiznat na policii, ale Yana má jiný nápad…
    Žánry:Drama
    Režie:Dina Duma

Soutěž na východ od západu - zvláštní uznání

Vítěz
  • Jednotka intenzivního života
    Jednotka intenzivního života
    • DaFilms
    Lékaři Ondřej a Kateřina se při své práci často dotýkají nedotknutelného. Průkopníci české nemocniční paliativní péče otevírají v celovečerním dokumentu témata, která z našich životů v podstatě zmizela. V prostředí robotické medicíny a zbožštělých bílých plášťů, orientujících se na nemoc jako takovou, se do středu jejich pozornosti vrací člověk. V intimních rozhovorech lékaři se svými pacienty hledají odpovědi na otázku, na niž se v nemocnicích, kde život končí pro 60-70 % české společnosti, bohužel zapomíná: „Jak žít dobrý život s nemocí?“ Režisérka Adéla Komrzý v průběhu tří let dokumentovala Oddělení paliativní péče ve VFN na Karlově náměstí v Praze. To vzniklo jako pilotní projekt, jenž má sloužit jako modelový příklad ostatním nemocnicím. Tým odborníků pomáhá pacientům nalézt řešení a učinit rozhodnutí, které pro ně v době nekonečných možností umělého prodlužování života může být dobré. Protože život neznamená jen to, že srdce bije a plíce dýchají… (Falcon)
    81%
    Lékaři Ondřej a Kateřina se při své práci často dotýkají nedotknutelného. Průkopníci české nemocniční paliativní péče otevírají v celovečerním dokumentu témata, která z našich životů v podstatě zmizela. V prostředí robotické medicíny a zbožštělých bílých plášťů, orientujících se na nemoc jako takovou, se do středu jejich pozornosti vrací člověk. V intimních rozhovorech lékaři se svými pacienty hledají odpovědi na otázku, na niž se v nemocnicích, kde život končí pro 60-70 % české společnosti, bohužel zapomíná: „Jak žít dobrý život s nemocí?“ Režisérka Adéla Komrzý v průběhu tří let dokumentovala Oddělení paliativní péče ve VFN na Karlově náměstí v Praze. To vzniklo jako pilotní projekt, jenž má sloužit jako modelový příklad ostatním nemocnicím. Tým odborníků pomáhá pacientům nalézt řešení a učinit rozhodnutí, které pro ně v době nekonečných možností umělého prodlužování života může být dobré. Protože život neznamená jen to, že srdce bije a plíce dýchají… (Falcon)

Křišťálový glóbus - cena za mimořádný umělecký přínos světové kinematografii

Vítěz

Cena prezidenta MFF Karlovy Vary za přínos české kinematografii

Vítěz

Cena prezidenta MFF Karlovy Vary

Vítěz