Zlo si umí počkat

69%
Zlo si umí počkat
Plakát traileru
Znepokojivý horor Cuando acecha la maldad (v překladu "Když zlo číhá") sleduje osud dvou bratrů, Pedra a Jimmyho, kteří v odlehlé argentinské vesnici naleznou posedlého muže, jenž má brzy přivést na svět démona ve fyzické podobě. Jejich pokus zastavit rodící se zlo však přináší pouze chaos a smrt.

Recenze: Zlo si umí počkat

Kinobox.cz
60%

Argentinský snímek ukazuje, že i okoukané téma posednutí ďáblem a jeho příchod se dá zpracovat poměrně osobitou a neotřelou cestou, stačí ho pojmout o něco komorněji a s příměsí folk hororu. Sázka na atmosféru, gore i sympaticky rozpracovanou mytologii funguje. Jen škoda, že logika si ke konci vzala už čím dál viditelnější dovolenou.

RileyJoy
RileyJoy
160 bodů
6
Docela průměrný ale chytlavý krvák.
  • má to tempo
  • poutavá kamera
  • zapamatovatelní herci
  • příběh
  • zaporaci
Drover
Drover
109 bodů
7
Zábavná polízanice, jíž dodává kouzlo hlavně to, že se odehrává v té největší prdeli té největší prdele, jakou snad jde vymyslet, a to, že si tvůrci rozhodně neberou žádné zbytečné servítky. Přece jen právě horor je žánr, kde servítky nemají co dělat, na což současná angloamerická pasociální garnitura ochotně pozapomíná. Díky výše zmíněným atributům má film naprosto parádní atmosféru, kterou se nebojí pravidelně prokládat nečekanými brutalitami a animální hnusotou. Nebál bych se konstatovat, že těch pár ryze hororových momentek je skutečně něco, co se jen tak nevidí. Pocit bezvýchodnosti, malosti tváří v tvář nezastavitelně se šířícímu zlu a stále se prohlubujícího marasmu film navozuje jak přísně rozvíjeným námětem, tak neotřelou volbou prostředí, tak vtahujícími záběry, tak minimalistickým vykreslením postav. Vše je to zdánlivě velmi prosté, ale vše to bezvadně funguje. Prostě Patagonie smrti 3: Perrón a Pinochet contra Inferno. Škoda jen, že ve zvoleném konceptu v duchu “méně je více” ty vyloženě vypečené žánrové hody prostupuje patrné množství hlušiny, která sice po zhlédnutí hezky zraje, nicméně při sledování může dost nudit, a také dokáže průměrného evropského diváka iritovat svým naturelem, kdy to nejlepší, co zdejší postavy svedou, je chytnout amok (jak je ostatně známo z libovolné latinskoamerické produkce. Doporučuji třeba stěží dokoukatelný mexický hovnopád Oscuro Deseo, který však všeobjímající demenci vynahrazuje solidní dávkou erotiky). Nicméně v kontextu současného hororu je to takzvané matadero de puta madre.
TomasTom
TomasTom
70 bodů
4
Za mne je to tedy velké zklamání, začátek nuda, ke konci to začíná být trochu zajímavé, a samotný závěr opět o ničem. Akorát tam je docela dost krve, ale to tu nudi nevynahradí, horor potřebuje mít i poutavý děj a ten tomu chybí

Dodatečné informace

Původní název:
Cuando acecha la maldad (více)