Jeden život

82%

Komentáře a recenze 23

30 148 bodů
8
Příběh kolem zachráněných dětí a samozřejmě Nicholase Wintona je pozoruhodný a zasloužil si pořádný film. Zde se to povedlo tak napůl. Česká stopa znatelná, ale po herecké stránce jeto bída. Vše zachraňuje Anthony Hopkins v roli Nicholase Wintona v letech. Po technické a filmařské stránce se dá filmu ledaco vytknout, ale je to natolik silné a pro našince dvojnásob, že to může nechat chladného jen málo koho.
mojmir.sedlacek
6 049 bodů
7
Jakou daň je třeba zaplatit za činění dobrých skutků? Z Jednoho života snadno mohlo být zcela rutinní historické drama a většina předválečných pasáží jím také je. Linka s osmdesátiletým Wintonem, který je navzdory svému hrdinství sžírán pochybami, však posouvá snímek do jednoznačného nadprůměru a nabízí nepříjemné podněty k zamyšlení.
JaraSlama
JaraSlama
2 069 bodů
8
Film zachycuje příběh Nicholase Wintona, mladého londýnského makléře, který na prahu druhé světové války pomáhal židovským dětem z Československa. Winton zachránil 669 dětí, ale jeho činy zůstaly dlouho neznámé. Film se zaměřuje na důležitost jeho humanitární činnosti a představuje ho jako celoživotního idealistu. Anthony Hopkins exceluje ve své roli staršího Wintona, zatímco Johnny Flynn představuje mladého Wintona. Emočně působivý příběh se snaží ukázat nejen Wintonovu statečnost, ale i jeho pochybnosti a odhodlání. I když film nenabízí hlubší ponor do motivace hlavní postavy, poskytuje působivý pohled na Wintonovy skutky a jejich dopad na lidské životy.
65David21
65David21
1 946 bodů
8
Pěkná pocta odvážnému člověku, který se nebál, a jeho týmu spolupracovníků. Film má dvě hlavní dějové linky, a to s Johnnym Flynnem v předválečném Československu a se Anthony Hopkinsem už ve Wintonově stáří, kde se řeší otázky; Co se stalo s těmi dětmi? Udělal dobře, že je poslal do Británie pryč od jejich rodin? Snímek nám, tak ukázal i tuto stránku příběhu a mile mě překvapil. Příjemné překvapení bylo také, jak často byla slyšet Čeština. To ukazuje důkladnou práci nad zpracováním příběhu. Jeden život mi dal to, co jsem očekával, a překvapivě i něco příjemného navíc. Slušný historický snímek, který se nás v podstatě týká. 80%
Jonák
Jonák
1 689 bodů
9
Velmi povedený snímek, který celou tuto významnou událost vypráví skvělým stylem (kombinuje se jak doba, ve které se vše odehrálo tak zároveň doba, kde je pan Winson starší pán). Film v divákovi vzbuzuje přesně ty emoce, kterou má daná scéna působit, celé zpracování působí velmi příjemně. Na druhou stranu si říkám, že podobný film Všichni moji blízcí mě v určitých bodech oslovil trochu více. Nicméně rozhodně stojí za zhlédnutí, 9/10.
  • Zajímavé zpracování
Bublaga
Bublaga
252 bodů
7
Příběh sira Nicholase Wintona je sám o sobě neuvěřitelně nosný materiál. Lze jen žasnout, čeho jsou někteří odhodlaní a lidumilní jedinci schopní dosáhnout pro druhé. Píší dějiny a jejich životní příběh by rozhodně neměl zapadnout. Ale někdy to nestačí. Byl Jeden život dojemný? Ano! Šlo o důstojnou poctu? Jistě. Ale byl to film epický, hodný takového příběhu? Spíš ne. Byl prostě odvyprávěný. Až příliš nenápadně.
Ondraška
4 bodů
10