Zimní prázdniny

73%

Komentáře a recenze 23

8
Emoční instant classic. Pár hutných a skvěle zahraných postav, které v perfektně zkonstruovaném dialogovém filmu o proniknutí institucionálních bariér přijímají jeden druhého a zjišťují, že život se vlastně s nikým nemazlí. Je to možná přespříliš basic v psychologii a vývoji postav, ale zrežírováno s citem a několika mega silnými momenty, na než se bezpečně napojí snad každý. Payne deset let po výborné Nebrasce servíruje lidskou přirozenost zase bez klopýtnutí a zůstává jedním z nejzajímavějších autorských tvůrců, jejichž díla mají nenápadný komerční potenciál.
mojmir.sedlacek
6 052 bodů
8
Škoda českého povánočního distribučního data, jelikož tohle je ta pravá adventní pohodovka, která dovede vytvořit hřejivou atmosféru – přitom však ale upřímně a nebanálně. Už od úvodních titulků se zdá, jako bychom se přenesli do 70. let, a to nejen retro patinou a dobovými kostýmy, ale i kamerovými či střihovými ozvláštněními, které upomínají na tehdejší filmařské konvence. A hlavně čistým a úsporným vyprávěním, jež efektivně, bez kudrlinek či moderních digresí scénu za scénou poctivě představuje postavy, buduje jejich vztahy a přirozeně směřuje ke katarzním momentům. Alexander Payne se scenáristou Davidem Hemingsonem dokázali umíchat extrémně koukatelnou, přitom však nevlezlou kombinaci dramatu a komedie, z níž občas vystrčí růžky i společenské přesahy týkající se rozdílných privilegií jednotlivých společenských vrstev či naopak všemi postavami podobně prožívanou osamělostí. Je radost trávit více než dvě hodiny s komplexními postavami, jež mají své klady i nedostatky, všechny jsou však sžírané vlastními traumaty. Ty se může dařit umenšit díky sdílení s druhými, a tak skvělí Paul Giamatti, Dominic Sessa a Da'Vine Joy Randolph aspoň na ploše několika dnů vytvářejí pomyslnou rodinu, jež jejich postavám tak schází. Krásný, promyšlený a procítěný snímek má potenciál k tomu, abychom si jej právě hlavně během adventu chtěli pravidelně připomínat.
JaraSlama
JaraSlama
2 089 bodů
10
Zimní prázdniny jsou podmanivým dobovým dramatem odehrávajícím se v internátní škole sedmdesátých let. Film se vyznačuje autentickou atmosférou a vynikajícími hereckými výkony, zejména Paula Giamattiho a Da'Vine Joy Randolph. Payneova režie a scénář nabízí hluboký pohled do života postav, jejichž osudy jsou silně zakořeněny v historii i emocích. "Zimní prázdniny" jsou osvěžujícím připomenutím, že v Hollywoodu stále existují díla s autentičností a hloubkou, která dokážou oslovit diváky.
Jto_rating
Jto_rating
1 441 bodů
8
ŠKOLNÍ PRÁZDNINY, 70's, FEELGOOD 🏫 🧓 👍 . The holdovers je jednoduchý feelgood movie i když postavy jsou na tom dost tragicky, jenž vypráví o jednom nepříliš oblíbeným učitelovi žákovi a kuchařce kteří spolu musí strávit ZIMNÍ PRÁZDNINY. . Tyto dvě postavy učitele a žáka jsou jako dva opačně obrácené magnety které se navzájem odpuzují a generuje to spoustu zábavných a humornych situací. Na charakterech je pořád co objevovat, roste tím vžití diváka a zájem o vývoj a interakce. Všichni tři hlavní herci za mě odvedli skvělý výkon, vypadá to uvěřitelně, jako kdyby to fakt zachycovalo je a skutečný život. Pozor bych si dal na to že to je uzemněný, nečekat žádný přepálený blockbuster, ale "jen" prostou staromódní drama-komedii. . Co je na filmů velmi zajímavý je old-schoolovy 70's look. Kdy film začíná šumem a filmovým zrnem jak u celuloidu (fyzického filmu). Taktéž tu jsou stará logo. Kvůli čemuž jsem si myslel že to je jiný film prvně :D. Celý styl práce s kamerou působí jak před novým tisíciletím a vibe ještě zdokonaluje kratší poměr stran (1,66:1, stejně jako POOR THINGS , super pro čtvercové kouzelné mohutné bedny s pohyblivými obrázky). . Film je podle mne skvělý pro učitele či studenty jako film na odpočinutí. A to je asi také důvod proč na to kouknout - uvolnit se a sledovat výborně napsané interakce a dialogy, které jsou skvěle nahláškovaný moudry atd. Ještě deatail o vánocích to vyvolá větší zážitek z kontrastu, jak je to ve filmu vs pojmutí klasických vánoc + zpracování vztahů lidí a rodiny. Holdovers je třeba extrém jak je v čr až v březnu, když je to jakoby furt vánoční film.
BUtLA
368 bodů
6
Ničím nevyčnívající zapomenutelný feel good film. Kolísávý scénář, místy chytré dialogy, nenápaditá režie, skvělá atmosféra. Moc dlouhé a moc doslovné.
Leefko
Leefko
310 bodů
9
Definice "feel-good", i přesto, že občas je to dost "feel-sorry". Payne na omezeném prostoru předvádí klasickou hru "dva rozdílní lidé si k sobě musí najít cestu", kterou ale šperkuje takřka k dokonalosti. Přidejte k tomu sondu do doby nejistoty a nerovnosti, fantastické herecké výkony na všech frontách, a emotivní studii charakterů, a máte snímek, který se i přes svou "feel-good" natůru rád uhnízdí ve vaší hlavě, a bude vás tam v tom nejlepším smyslu škádlit...
Bublaga
Bublaga
252 bodů
9
Škoda, že se neudělují Oscaři pro skupinu. Protože tohle trio by si jednoho takového rozhodně zasloužilo! Nesourodá trojice si zůstane o vánočních prázdninách navzájem na krku. Učitel a sršatý morous se zálibou v Antice (Paul Giamatti), problémový student a chytrolín (Dominic Sessa) a sarkasmy trousící a po synovi truchlící vrchní kuchařka (Da'Vine Joy Randolph). Stačí dva týdny a stane se z nich partička, která drží při sobě. Není to uslzené, žádný kýč, prostě pár životem vláčených a n*sraných lidí, kteří na sebe zbyli a vykřesali z toho maximum. Nepostrádá to vtip, hřejivé pohlazení a ty dialogy! To prostě musíte vidět!
kubina28
kubina28
69 bodů
6
Vlastne film formálne krásny, so silným nosným temátom, dobre napísanými postavami, ale čo z toho keď som sa u sledovania nudil. Tempo je rozvleklé, paradoxne až tak, že keď nastane bod charakterového vývoja postavy, tak vám to príde unáhlené... v skutočnosti je tak pomalý, že ho neregistujete.
Endru
Endru
54 bodů