Mluv se mnou

75%

Komentáře a recenze 10

7
Symbolika ďábelské návykové látky a generační satira občas upouští nahromaděné napětí, ale skloubení hororové a rodinné linie vyústí v silný žánrový zážitek. Film si nezaslouží nahlížet jako čistokrevný horor, nýbrž jako komplexní psychologické drama, v němž do sebe všechny motivy hladce zapadnou a jehož jednotlivé scény působí navzdory duchařskému podhoubí neotřele a originálně. Není to revize, ale místy tak alespoň vypadá. A to osobně cením. 75 %
9 382 bodů
6
Ještě jsem neviděl teenagerovský horor, který by dokázal skutečně uspět, že by se zapsal do žánru takovým způsobem, abych si na něj po letech vzpomínal jako třeba na klasiku... A Mluv se mnou od dua youtuberů (sem ten svět spěje) není výjimkou... Partička teenagerů si na jedné ze svých párty řekne, že už bylo dost sjíždění se z trávy a je na čase vytáhnout silnější matroš. Když jeden z nich vytáhne jakousi ruku, jejíž uchopení vás vydá na zážitkový trip, kterému se žádná droga nevyrovná.. Jenže ze zábavy se rychle stane citově nepříjemná a obrazem svazující podívaná, která sice vyloženě neděsí, ale rozhodně se na ni pěkně nedívá.. Docela nevídaný koncept, který ale kromě seance s rukou nečeká už nic pozoruhodnějšího a spíš musí postupně příběh doklesat do alespoň nějak uspokojivého cíle.. A i když na cestě hlavní postavy dojdou několika citově silných prožitků, už se to nechytá na úvodní očekávání z neznámého.. Kde Mluv se mnou nekompromisně jde po obnažených citech, tak na druhou stranu nadužívá svoje jednoduché příběhové posuny. A i když to v sobě nakonec skrývá zajímavější témata než většina žánrových kousků (drogy, schizofrenie, vyrovnání s odchodem blízkého), tak se tolik nedaří uspět z hlediska údernosti příběhového oblouku.. Ale minimálně za nápad a pro mě nepodařenou zkoušku trošku si pohrát s žánrem by stálo za to tomu dát šanci, zatím to na lepší horor letos nevypadá... 60%
JaraSlama
JaraSlama
2 070 bodů
8
A24 vpouští do kin svůj mysteriózní horor za minimální budget. 90minutový snímek ukazuje partu sympatických teenagerů, kteří se, jak už to tak bývá, zamotají do něčeho, co je může stát život. Všichni víme, že je toto popisem klasického béčkového hororu, který nedosahuje vysokých kvalit, ale opak může být pravdou. Díky skvělé produkci, jasnému směru a sázce na nepříjemné a zároveň nejasné momenty, se tento film dostává na úplně jinou úroveň než většina snímků, co souhlasily s předešlým popisem. Jednoduše další důkaz toho, že A24 umí dělat kvalitní filmografii úplně o čemkoliv.
Jto_rating
Jto_rating
1 422 bodů
8
Za 1. upozornění je to film od A24, takže nečekejte běžný horor. A24 je studio které je známé tím že má filmy svébyté,originální a filmograficky na nejvyšší možné rovině. Většina snímků může být pro blockbusteove diváky min. nudné a podivné až zvrhlé a nepochopitelné. Horor je žánr, který mě nikdy moc netankoval. Jumpscary a body horor považuji za největší klišé jak vystrašit lidi. Většina hororů jsou hloupé a nebo levné dějovými oblouky. Horor je žánr který má vzbudit strach, znepokojení - tohle ve filmech moc nevyhledávám. Neříkám že by můj život byl nějaký utrpení, ale radši uniknu do filmové reality kde je něco co nezažívám. Tento snímek jsem si užil hlavně díky tomu že není přímočarý a snaží se být jiný. Snímek je metaforický. Což je taková moje úchylka hledat, něco za filmem a to co pro mne zvyšuje to jak se mi film líbí. Spousta momentu tu má dvoj až troj významové vyznění. Talk to me se natají tím že kritizuje (satira) dnešní mladistvé. To jak funguje manipulace v partě, sociální sítě, trendy. A za celou zápletkou se schovává to jak fungují návykové látky. Zajímavý je i konec u kterého nedokáži zpracovat jak to někteří lidi nepochopili, když celou dobu ve filmu jsou vodítka a pravidla jak svět funguje. Btw je to dubut od jedněch youtuberů. Uvidíme co udělají v budoucnu.
Meky
Meky
1 419 bodů
9
"Zavede vás za ruku přímo do pekla!"
Leefko
Leefko
298 bodů
8
Intenzivní, efektně i efektivně děsivé, přesto ale emotivní, s citem a kvalitně natočené. Bratři Phillippouovi si za debut vybrali horor, který jednoduchou premisu transformuje na vychytralé drama, a za pomocí kvalitních herců, skvělé režie, a dobrého scénáře dělá z nenápadného hororu záležitost, která působí mladě a svěže, a zároveň i jako dobrý film i horor. Kvalitní debut, a budu se těšit na další projekty talentovaných dvojčat.
Bublaga
Bublaga
252 bodů
8
Za hororem Mluv se mnou stojí dva "no name" týpci (no name pokud se nezajímáte o horory) vystupující na YouTube pod společným pseudonymem RackaRacka. Jde o výborně vystavěný příběh kolem mumifikované ruky. Herecké výkony jsou na horor excelentní. Jako bonus Miranda Otto. Další důkaz, že Opičí tlapky (William Wymark Jacobs, 1902) ani lidské ruce rozhodně nenosí štěstí. Takže si s nimi nezahrávejte a už vůbec s nimi nemluvte!
TomasTom
TomasTom
70 bodů