80%

Komentáře a recenze 24

Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
7
Blbý a blbější žijí na zapadákově kousek od Irska a usmyslí si, že už se kamarádit nebudou. Jednomu z nich to ne a ne dojít a situace eskaluje až do úplných extrémů. Divák tak může uvažovat, který z nich je tedy vlastně blbější, zda ten prostý inteligence nebo ten labilní, jenž činí rozhodnutí, která už nemůže vzít zpátky. Atmosféricky je film skvělý a byť dostáváte indicie, k čemu dojde, jednotlivé situace vás zaskočí, jelikož jde o vcelku psycho momenty. Rozhodně to není film pro každého, ale kvality to má. Hodnocení: 70 %
2 487 bodů
6
6/10
JaraSlama
JaraSlama
2 029 bodů
8
Popis filmu zní jednoduše, a jednoduché to je. Collin Farrell a Brendan Gleeson si svoje herecké role naprosto užívají a zabavují diváka po celou dobu snímku. Za zmínku stojí a stoupající hvězda Barry Keoghan, jenž přidává usměvavé a světlé okénko. Film není pro každého. Průměrný divák si tu nenajde jediný záchytný bod, aby se nenudil. Já si to ale naprosto užíval a přesto, že má film skoro dvouhodinovou stopáž a jsou tu zde jen dialogy, jde o úchvatný zážitek.
SirAduard
SirAduard
1 425 bodů
8
Příjemný komorní film, který si nepotrpí na napětí, ale na postavách, které mají své pro a proti, však člověk jim porozumí, čím déle se příběh rozplétá. Báječně jsem se kochal nad krajinou, která má své kouzlo a čaro, přičemž skrývá i prázdnotu a smutek, která není na první pohled zřejmá. Tyto pocity však pociťují i naše postavy, a proto jsem chápal, proč tak často říkají černý humor, jsou v depresi, či se chovají zvláštně, neboť ta atmosféra ostrova se prosákne do všech, co se tu snaží žít. Parádní herecké výkony, nepříliš častý, ale trefný humor, či pěkný venkovský příběh dotváří krásný film, a i když mě konec nedostal do kolen, a ne všechny postavy se mi prokreslily, tak síla mých kladů převyšuje zápory. [80%]
orionn
orionn
1 289 bodů
10
Velmi komorní, za to excelentně napsané dílo, které má velmi divadelní atmosféru, přesto ale na filmovém plátně funguje na jedničku. McDonagh umí, nechyběl zde jeho parádní smysl pro humor a cit pro detail. Herci taktéž skvělí, konkrétně Barry Keoghan a Gary Lyndon. A legendární duo Farrella a Gleesona taktéž fascinující. Martin opět dokázal z prostého příběhu vybudovat perfektně fungující drama, které se nevleče a nezastavuje, naopak je velmi iteresující, rezonující a zábavné. Jen více zapracovat na emocích a nebudu mít skoro co vytknout. Za ten konec tleskám. 8,5/10
Marcos22
Marcos22
994 bodů
8
Originálně pojatý snímek, pojednávající o toxicitě v mezilidských vztazích, zasazený do prostředí odlehlého malebného irského ostrova. Režisér Martin McDonagh prostřednictvím Víl z Inisherinu poukazuje na to, jak je hranice mezi láskou a nenávistí neuvěřitelně tenká a křehká. Přitom se věnuje psychické stránce hlavních představitelů, čelících srážce s "krutou" realitou, jež si nejsou ochotni připustit, či se smířit s neúspěchem. Ve filmu plného citového vydírání exceluje dvojice Colin Farrell - Brendan Gleeson, a především pak druhý jmenovaný v roli Colma podává dechberoucí výkon, a jde si za oscarovou nominací. Hvězdičku na výsledném hodnocení ubírá skutečnost, že snímek na diváka v mnoha ohledech působí spíše jako operní dramatická hra, než-li film. Důvodem je zřejmě samotný scénář, který McDonagh původně zamýšlel pro divadelní hru. Osmdesát procent. (13.01.2023)
  • Irské scenérie
  • Hranice mezi láskou a nepřátelstvím
  • Scénář, působící jako operní dramatická hra
Lupas888
Lupas888
881 bodů
9
Po výborných 3 bilboardech kousek za ebbingem jsem si jméno Martin McDounagh zapomatoval, a rozhodně jsem toho nelitoval. Jeho další film je něčím velice výjmečným. Víly i Inisherinu jsou krasné po všech stránkách. Skvělá hudba, výborná kamera prostředí, ale hlavně příběh a herci. Colin Farrell, Brendan Gleeson, Kerry Condon či Barry Keoghan hrají naprosto skvěle. Nejdůležitějším na tomto filmu je ale ten příběh. Příběh o Dvou kamarádech na malém irském ostrově, kde jeden z nich přátelství ukončí a druhý se ho snaží získat zpátky přesto že prní nechce. Velice velice silný film s kvalitním koncem. Třesničkou na dortu je poté už jen ten skvělý irský přízvuk všech herců. Opravdu skvělý film
tindersticks
tindersticks
783 bodů
7.5
Irská krajina formovala své obyvatele podobně podivným způsobem jako třeba Sicílie - nehostinná krajina a těžké živobytí formovala místní do hrdého, paličatého a velni specifického psychického nastavení. McDonaghuův snímek tak na mě působí ne jako existenciální drama, ale spíš jako popis irské povahy. Zatímco na irské pevníně v roce 1923 zuří občanská válka, na ostrově nám vývoj vztahů ukazuje, jak lehce, nesmyslně a dlouho může důvod oné války vzniknout. Pro pozorovatele nepochopitelné, umíněné a hloupé chování (ano, jedna z postav je hloupá) bez schopnosti se dohodnout a pochopit se na obou stranách nezadržitelně vyhrocuje až ke smutným koncům. Jde z něho uniknout? Jde, jak vidíme, ale pro muže, spjatého s irskou krajinou je taková možnost nad jejich síly. Působivé drama - jen jsem čekal víc filosofující scénář.
ZaS
ZaS
632 bodů
8
Hoře z rozumu na irský způsob. Kamera vynikající, herecké výkony dobré. Základní myšlenka také. Jediné co mě dráždilo jsou projevy nelogičnosti přecházející až v šílenosti. Chápu, že právě tohle je podstata filmu, ale nějak si to nemůžu srovnat s Irskem. Popsaný způsob jednání je vlastní spíše skandinávcům. Kromě toho nechápu jak někdo může napsat, že jde o komediální drama. S komedií to nemá nic společného a pokud to někomu přijde směšné, měl by se léčit. Další chyba je snažit se přeložit výraz Banshee jako víla. Banshee je prostě banshee; posel smrti. To označení je nepřeložitelné, jelikož jde o specifický prvek irské mytologie.