Profilový obrázek

tindersticks

Pepek Námořník
816

Filmová momentka - záběr krátce po skončení Passoliniho filmu 120 dnů Sodomy. Vypadám tak dodnes, jen ne tak hubenej.

Liberecký, Liberec, Česká republika



    Já, Daniel Blake
    Já, Daniel Blake (2016)
    8
    Ken Loach si nebral servítky a sociání drama podal v dosti syrové podobě. Překvapilo mě drsný přístup zaměstnanců anglického Úřadu práce (zde v Newcastlu), jestli jsou tyto postupy podány realisticky, mají se čeští nezaměstnaní jako v bavlnce. Oddychový tenhle náhled na střet nemocného žadatel o (nejprve) nemocenskou a podporu tedy rozhodně není.
    Lekce
    Lekce (2014)
    7
    Sociální drama z Bulharska je zajímavé náhledem na do balkánské reality 2014 (zde něco jako Broumov v devadesátkách), méně pak už lehce za vlasy přitaženým příběhem. Hlavní hrdinka neuvažuje dvakrát logicky a je paličatá až zarážejícím způsobem, pere se ovšem s nepřízní osudu co má sil, na rozdíl od svého manžela-trouby, u kterého přitom celé neštěstí začalo. Morální vyústění bych čekal jiné, ale poučné bylo, o to nic.
    Tiché místo: Část II
    Tiché místo: Část II (2020)
    7
    Na pokračování to vůbec neni špatný počin. Zarostlý a zdeptaný Cillian Murphy je vyloženě dobrou akvizicí a zbytek si uhrál to samé, co v prvním dílu. Komu se líbila jednička, at neváhá.
    Belfast
    Belfast (2021)
    7
    Začátky The Troubles (1969) v Belfastu z pohledu malého chlapce. Film je přes vstupní davovou scénu s uličním násilím v podstatě krotkým náhledem na dopady konfliktu na život rodiny, která se odmítá účastnit se aktivně násilných akcí a toužící prostě žít už tak těžký život.
    Muž na radnici
    Muž na radnici (1976)
    3
    Příběh předsedy místního Národního výboru, soudruha Bavora, který prosadí zbourání starého centra svého města a postaví místo toho paneláky je věru vypečená taškařice. Pominu samotnou dějovou linku bourání staré zástavy (byl jsem podobné zhůvěřilosti svědkem v dětství ve svém okolí), u které mi co chvíli stoupal tep, ránu z milosti tomuhle utrápenému scénáři zasadili ránu z milosti všichni (no fakt) zúčastnění, v čele s naprosto zoufalým Buchvaldkem a režisérem Sokolovským. Herci se pod jeho vedením chovají bud jako ochotníci začátečnícíi (František Němec hraje žal se sklonenou hlavou a radost poskakováním!) nebo jako ochotníci přehrávající (Steinmasslová, bohužel i Bláha), případně jen tak deklamuji stašlivá klišé a rádoby moudra (časté Dietlovy poklesky). Že je to celé propaganda, je pak z dnešního pohledu to nejmenší.

    Oblíbená díla

    • Plakát 1

    Oblíbení tvůrci

    • Plakát 1
    • Plakát 2
    • Plakát 3
    • Plakát 4
    • Plakát 5+1