Hrozba smrti

67%
Hrozba smrti
Bývalý bojovník UFC Dalton (Jake Gyllenhaal) tráví volný čas bitkami, ale dostane příležitost na nový začátek jako vyhazovač v prestižním floridském klubu. Ten však sužují mafiánští zákazníci, jimž se neohrožený bijec bude muset postavit. Road House je remake kultovního snímku Hrozba smrti s Patrickem Swayzem z roku 1989.

Recenze: Hrozba smrti

Kinobox.cz
55%

Jake Gyllenhaal a Conor McGregor táhnou svými svaly a charismatem přímočarou Hrozbu smrti, která své osmdesátkové předobrazy kopíruje v dobrém i ve zlém. Příznivci akčních mlátiček si snímek do jisté míry užijí, i oni ovšem budou nejspíš žehrat na nedostatek sympatických postav, říznější tah na bránu a možná až příliš přiblblé finále. Jako přímočará pocta akčním béčkům však Road House jakž takž funguje.

9 335 bodů
4
Původní film jsem náhodou viděl docela nedávno a i když si nemyslím, že jde o kdovíjakou zábavu nebo snad kultovku, tak plně chápu a respektuji jeho kouzlo ať jen kvůli Swayzemu, kterého znám spíše v jiných rolích, se na něj celkem dobře dívá, navíc má takový devadesátkový neučesaný drzý wibe, který tohle už postrádá.. Obecně moc nemusím remaky, ale vlastně chápu jejich vznik, pokud chtějí látku znovu předat nové generaci v jiném hávu, a přesně taková měla být i Hrozba smrti.. Kdysi skvělý Doug Liman se vrací k čistému akčnímu filmu a po řadě solidních brouzdáních v jiných žánrech je zpět tam, kde se proslavil. Jenže tahle látka je jak na něj a naneštěstí i na všechny zúčastněné příliš primitivní.. Což přesně platí i pro Jakea Gylenhaala, který jak si kdysi vybíral zajímavé projekty, tak v posledních letech jakoby si chtěl užít, vydobýt jiné postavení a leze z jednoho zaměnitelnějšího kousku do dalšího.. Jasně, tohle je fajn akční mlátička, ale absolutně nemá v dnešním světě místo a vždy můžete sáhnout po něčem starším.. Dá se to brát vůbec vážně, když tam hned od začátku Post Malone natřásá svalstvo.. Stejné jako před 35 lety a to se všemi zápory, které už nespasí ani Sam Elliot. Kdyby se aspoň z té délky poučili, ale první hodina byla vlastně jen na zvážení, zda pokračovat, a neměl jsem.. Zapomenu na to já, snad taky Jake a brzy i diváci.. 40%
8 615 bodů
1
Tvůrci navázali spolupráce (UFC, Conor, Post Malone...), díky kterym na sebe projekt dokáže vztáhnout pozornost, ale o dobrej film se v konečnym důsledku nejedná. Gyllenhaala mám rád, protože dokáže skvěle zahrát docela komplikované role, ale často si výbírá projekty, které za pozornost ani nestojí. Zde toho nemá moc co hrát, ale když se pere, vypadá to docela efektně. Bitky jsou tou hlavní kvalitou tohohle filmu, jenže jich je poskrovnu, takže většinu času sledujeme expozici a vztahy postav, které nás vůbec nemusí zajímat. Příliš mnoho času musíme sledovat nudné a utahané dialogy nezajímavých postav. Výjimkou snad je Conor McGregor, kterej si pozornost fakt užívá a hraje sobě vlastně natolik přestřelenou postavu, že snad jako jediný dokáže zaujmout. Tvůrci se měli více zaměřit na scénář (dialogy a postavy), aby divákovi na celém dění trochu záleželo. Jde o to, že zlomený bývalý UFC fighter brání podnik před nájezdy gaunerů nějakého mafiánského bosse, kterému se podnik hodí pro byznys díky své výjimečné lokalitě. Během příběhu navazuje vztahy s kolegy, začíná si románek, poznává své nepřátele a zjišťuje, o co různým stranám jde. Podobný koncept děje má řada westernů a tvůrci na to sami poukáží... - Je hezké, že jsou natolik uvědomělí, ale nad tím, co zainvestuje diváka do dění, se už moc nezamysleli. Post Malone tím totiž fakt není :D
JaraSlama
JaraSlama
1 967 bodů
6
Remake kultovního filmu přináší moderní verzi příběhu o vyhazovači s Jakeem Gyllenhaalem v hlavní roli. I když se snaží oslovit novou generaci diváků, nedosahuje úrovně originálu. Gyllenhaalova představa má své kouzlo, ale chybí charisma a bromance z původní verze. Film nabízí solidní akci a humor, ale některé momenty působí příliš zbaběle. Conor McGregor si svoji postavu užívá a přestože není podobný původní verzi jeho charakteru, nese snímek na svých ramenech. Jde tedy o slušnou podívanou pro fanoušky akce a bitek tělo na tělo, ale bohužel nedosahuje úrovně svého předchůdce.

Dodatečné informace

Původní název:
Road House (více)