Amsterdam

56%

Komentáře a recenze 7

22 290 bodů
4
Občas tu probleskne lepší film, kterým to mohlo být, ale to nic nemění na naprostém fiasku, jímž je tahle monstrozita perverzně fixovaná na slavná hollywoodská herecká jména, jako by na nás Russell flexoval, koho dostane do filmu. No snad si to užil, bylo to nejspíš naposledy. A co to probůh bylo, Lubezki? Tos sežral žlutou temperu nebo co? Ani koukat se na to nedá!
6
Amsterdam toho ve finále chce říct vlastně moc, vlastně ovšem úplně nefunguje jako protifašistická satira, kriminální thriller či buddy komedie. V dezorientované podobě se proti sobě perou klady a zápory celého filmu, kdy vlastně pořád není úplně jasná, která strana převažuje. Jisté ovšem je, že Russell možná krapet přecenil své síly a místo tučného castingu si po dramaturgické stránce více neprohlídal svůj obdivuhodně ambiciózní, ale v součtu až příliš nedopečený scénář.... Více zde
8 634 bodů
0
Občas to dokázalo být vizuálně atraktivní, ale scénáristicky je to natolik zmršený, že jsem se tím bez jakéhokoliv zaujetí pronudil. Skáče to mezi žánry, ale nefunguje to ani v jednom. Nebyl jsem pobaven, napjat ani zvědavý, oč tam vlastně jde. Přehuštěný (a přesto nezajímavý) děj se ve své uspěchanosti a zmatenosti za doprovodu hromady blbých keců od známých tváří doklopítá k závěru, kterému chybí jakákoliv gradace a celé to vyčpí do prázdna. Díky za 130 minut promarněného času. Těžkej fail. Nechápu, proč do toho všechna ta herecká esa šla. Po právu propadák, který mi opět ukazuje, že nefunkční scénář nelze vyvážit ničím.
p.a.douch
p.a.douch
8 379 bodů
2
20 procent, víc ani ťuk a tahle nuda za to vděčí jen De Nirovi. Nevím o co šlo, ale dokoukal jsem na třetí pokus a hrál jsem na mobilu pasiáns. O co se režisér + scénárista pokoušel? Tady je psáno drama, komedie, krimi, retro. Tak teda retro sedí, ale jen kvůli výpravě. Přehlídka herců, kteří jsou rozhodně schopní předvést dobré výkony, a tady nuda. Možná je chyba na straně přijímače, ale očekávání bylo velké a zklamání taky.
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 341 bodů
5
A jéje... Film který měl krásně našlápnuto a bavil jak svým stylem, režii, zápletkou, tak i ansámblem hvězdných herců, kteří ztvárnili zábavné a zajímavé postavičky. Avšak tomuto komediálně laděnému thrilleru, který je politickou satirou s prvky neo-noiru brzy dojde pára a celé se to stane strašně mdlým, zamlženým a ne moc uspokojivým kouskem, který nemá ani moc záživnou záhadu a ani zajímavé myšlenky či nápady. Doporučil bych to zkusit jen kvůli tomu stylu, který mě sedí, baví a silně rozesmál, ale očekávání bych neměl velké. Místy mě iritoval ten prapodivný střih, snažící se o bůh ví co, ale krom dezorientace nic nepřináší. 5,5/10. Bohužel to není silný návrat Davida O. Russella....
Steven47
Steven47
1 361 bodů
6
S tímhle hvězdným obsazením a po suprovém traileru byl výsledný film ne úplně příjemným vystřízlivěním. Snímek totiž v té za mě přestřelené 135minutové stopáži nešlape ani zdaleka tak dobře. Některé scény jsou výborné, jedná se ale spíše o záblesky v jinak zběsilém a ve své podstatě prázdném díle. Nepomáhá tomu ani zvláštní styl humoru, který několikrát pobaví, ale většinu času mě spíš rušil. Naproti tomu hereckého koncertu se člověk opravdu dočká. Ústřední trio má mezi sebou skvělou chemii, a především Christian Bale je i se svým okem geniální. Nejvíce si mě však získal Robert De Niro a je škoda, že neměl více prostoru. Moje největší výtka míří k samotnému příběhu, který je sice jednoduchý, nicméně zbytečně složitě podaný, čímž vlastně postupně ztratil můj zájem. Možná to byl úmysl režiséra, těžko říct, každopádně jsem se zhruba po třetině absolutně přestal orientovat v tom, kam snímek směřuje, jaké jsou motivace postav a dost často se mi i pletla jména vedlejších aktérů. Z toho důvodu jsem ke konci skoro až odevzdaně a bez jakýchkoliv emocí sledoval, jak to celé dopadne. A to je fakt škoda, jelikož samotný námět zněl zajímavě a věřím, že z něj šlo vykřesat mnohem víc. Takhle jsem si spíš než celek užil herecké výkony, vybrané scény a technické zpracování. 5/10