71%

Komentáře a recenze 30

Destoroyah
Destoroyah
3 626 bodů
8
Jordan Peele vytvoril úžasný snímok ktorý podľa všetkých ako horor zaniká. Ja s tým nesúhlasím pretože znepokojiví pocit patrý k hororu a preto som si film Nope užil. Výborne spracovaný film. HODNOTENIE: 7,5/10
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 371 bodů
10
Třetí díl z dílny Jordana Peela, který i přes jasně rozpoznatelný rukopis a značku dodává po třetí horor z jiného doušku! Moderní čelisti s Peelovým typickým komentářem! Myslím si, že už není třeba moc rozebírát režisérovu precizní práci s herci a kamerou, díky které vždy předá ty správné emoce a pocity! Bravurní hrátky s tajemnem a napětím pozdvižené kretivním zpracováním a nebo nápady. Vše podrtženo dokonalou práci se zvuky a tichem! Co ale oceňuju nejvíc je práce na dvou rovinnách, kdy to funguje i jako přímočarý snímek i jako film nabízející toho víc pro lidi, kteří chtějí víc. Témata fascinace senzacemi a posedlostí sledovat věci, o kterých ví že by sledovat neměli, využití zvířat pro zábavu, komentář hollywoodu. To vše tu rozvádí Jordan skrze celou stopáž. Je tu pár momentů, kdy se film lehce táhne a pár rozhodnutí, které nejsou tak silně opřené, ale mimo to se jedná o bravůrní film s propracovaným scénářem, který díky své práci s přípravou půdy a následním zučtováním dělá z hrdinů chytré postavy se zaslouženými chvílemi a momenty a né jenom blbce typického hororového Béčka! 8,5/10! Více zde!
Bordoshut
1 647 bodů
10
NENE je strhující mysteriózní sci-fi thriller s hororovými prvky, který v prvních dvou třetinách umně buduje napětí, stupňuje strach z nevyzpytatelného vetřelce a rázně zvyšuje sázky. Stojí především na dynamické kameře famózního Hoyte van Hoytemi, která předává emoce tam, kde scénář pokulhává, a vypráví příběh tehdy, když už vlastně ani slova nestačí. O novém snímku Jordana Peela platí více něž o jakémkoliv z předchozích, že je potřeba ho vidět, zažít a vstřebat, nikoli pochopit. "Moji celou recenzi najdete ZDE."
Duffman97
Duffman97
1 622 bodů
10
Jordan Peele je jeden z nejlepších hororových tvůrců současnosti. Má svou specifičnost díky které zaručeně poznáte jeho film. Je jí atmosféra a bizardnost ( v dobrém slova smyslu ) a jeho filmy nejsou pro masy. Platilo to u Get Out, Us a u Nope to platí ještě více. Film divákovy nejde na ruku a naopak divák musí přistoupit na Peeleovu hru. A je to dobře. Peele není divácký zaprodanec. Taky platí že jde o úplně odlišný film. Get Out byl psycho-thriller, Us zase slasher. Nope je horor, sci-fi, thriller, drama, western a komedie dohromady. Vzdává poctu filmům jako Válka světů, Kovbojové & Vetřelci či Znamení. Co opět musím vyzdvihnout je perfektní práce s kamerou a zvukem, kdy máte pocit pozorovatele. Také oceňuji že vše stojí a padá na atmosféře a hercích. Daniel Kaluua a Keke Palmer podali výborné výkony a měli skvělou chemii. Nope rozhodně není film pro běžného mainestream diváka. Sází na jiné věci než blbosti typu Annabelle a je to dobře. Ve výsledku jde o skvělý a podivný žánrový expert s výbornými herci a skvělou režií. Je dobře že máme v současnosti režiséry jako jsou Jordan Peele, Ari Aster nebo Robert Eggers. Pro mě Král hororu rozhodně není James Wan, který jde příliš mainestreamovou cestou ale tito tři výše zmínění. Filmu dávám 10/10
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
6
Jakožto osvěžující kousek sci-fi filmů, to relativně funguje. Jakožto konzumní podívaná pro kohokoliv, kdykoliv a kdekoliv, už toliko ne. Škoda slabší první půle, protože ta druhá byla špičková. 6/10
Steven47
Steven47
1 361 bodů
6
Těžko říct, jestli je Nope vůbec horor. Vzhledem k rozsahu žánru asi ano, ale označení sci-fi western/thriller mi přijde přesnější. Kdybych s tímhle na film šel, třeba bych k němu přistupoval trošku jinak. Ačkoliv se režisér snaží budovat napětí a vyvolávat nervozitu, často se to nedaří. Možná i kvůli tomu, že první zhruba třetina se neskutečně táhne a napětí se nedostavuje, protože zkrátka není z čeho být napnutý. Pasáž kolem poloviny, která vyvrcholí krvavým deštěm, dost zachraňuje celkový dojem a patří k tomu nejlepšímu. Finále mi potom přišlo zbytečně přestřelené a zároveň ne úplně uspokojivé. Snímek chytře nabízí několik společenských komentářů, nicméně na konci za mě chybí nějaká údernější pointa. Film hodně staví na postavách a ústřední sourozenci jsou docela sympaťáci, i když jsem si k nim dlouho nemohl najít cestu. Chlápek z elektra a režisér jsou taky fajn. Trošku opomenutý mi v závěru připadal Jupe, který je zajímavý, ale ve výsledku má význam spíše symbolický, protože jeho linka není nijak uzavřena. Po technické stránce jde o špičkovou práci a například kamera se snaží napínavým scénám a atmosféře pomáhat, jak jen to jde. Hodně se mi líbila hudba, a především v závěrečné části jsem si jí fakt užíval. Z Nope mám tedy smíšené pocity a spokojení každého bude dost záviset na tom, co od nového počinu Jordana Peeleho čeká a jak mu režisérův styl sedne. Já totiž tenhle typ „hororu“ naplno ocenit nedokážu. 6/10
comex
comex
1 208 bodů
10
Zde je nový strach, který je odemčen. Horor s neuvěřitelnou atmosférou.
mattesak
1 205 bodů
4
3/10. Jsem to asi nepochopil, ale pobíhání retardovaně chovajících se postav po poušti mě nějak neodstřelilo. První polovina, která měla patrně budovat napětí ve mně vybudovala spíš brutální nudu. Ve druhé polovině se konečně trochu víc oťukáváme s mimozemšťanem (?) a film začíná mít slibný potenciál. S příchodem jediné zajímavé postavy (kameraman) se začíná rozjíždět nadějná podívaná, která ale záhy končí o několik okamžiků později. Napětí nulové, na postavách (ani koních) mi nikterak nezáleželo a jediná zajímavě rozehraná dějová linka s šimpanzem vyšumí do prázdna. Podle traileru a nadšených reakcí některých recenzentů jsem se fakt těšil, ale tohle mě fakt nepřesvědčilo. Nebýt krásné houbovité věci, asi bych šel s hodnocením ještě níž. Peele se asi pokouší o art, ale já říkám: "NOPE."
Vidly10
Vidly10
996 bodů
10
Sympatická skvadra herců v zajímavém prostředí, které nabízí spoustu napětí a neprozkoumaných záležitostí. Výborná práce se zvukem a hudbou, které dodávají filmu skvělou atmosféru a cítíte se, jako kdybyste byli s postavami na stejném místě. Správně střižené a kamerově dobře odvedené dílo, které se určitě zařadí na mém top žebříčku letošního roku. Je velmi pozoruhodné, jak hodně se vejde do, tak malého příběhu, který obsahuje pouze 3 hlavní postavy. Dokonalá ukázka toho, že horory nepotřebují milion jumpscarů a zabití, aby člověka donutily cítit se ohroženě a bát se, co přijde dál. Stopáž je taky velmi příjemná a scénář udrží váš zájem po celou dobu sledování filmu. Výhrady bych měl k samotnému finále, na které se mi těžko přistupuje v návaznosti na zbytek filmu. Přesto hodnotím velmi kladně. 8,5/10
Ricmont
Ricmont
827 bodů
8
Nope či Nene je film který se vám bude líbit nebo ne. Podle mě nic mezi tady neexistuje. Ten film je totiž sám o sobě zvláštní. A ne každýmu může sednout. Sází totiž hodně na atmosféru než aby ukazoval přímo nějaké strašidelné scény. Takže pokud jste na jednoduché "BUBUBU" tak tohle nebude nic pro vás. Film si totiž budu je auru tajemná. I když se docela brzy dozvíte co způsobuje záhadné jevy tak ta rouška tajemná nepadne a film vám nabídne další záhadu.