Komentáře a recenze 110

10
Masterpiece, jednoduše Film Roku. Co roku Století.!! Tak perfektní, krásné, chytré,... to je.♥️
Bublaga
Bublaga
252 bodů
10
Epic! Velký příběh podpořený dechberoucím vizuálnem. Vlastně nevím, co filmu vytknout. Leda snad to, že od dalšího pokračování nás budou dělit roky. Vizuální efekty jsou tak propracované, až mě nutí přemýšlet, zda je všudypřítomný písek skutečný písek (natáčelo se na poušti u Abú Dhabí a v oblasti Měsíční údolí v Jordánsku) nebo je dodělaný. A ty souboje! Předloha dává prostor technologiím i starému dobrému boji s dýkou v ruce. U nich ani nemrkáte a jen tajíte dech. Celou dobu jsem jen doufala, že uvidím, jak z červa po jízdě sesedají. Nedočkala se. A taky jsem se těšila na Joshe Brolina, kterak v roli Gurneyho Hallecka více hrábne do strun balisety. Cítím se ochuzena! Ale to jsou drobnůstky. Bulvy jsem na konci vylovila z krabice od popcornu a v tichosti odešla rozjímat nad tou impozantní podívanou!
richard.strelak
richard.strelak
251 bodů
9
Co o druhé Duně napsat, co už nebylo napsáno. Duna je kolos, který Vás pohltí, především pokud na ní jedete, stejně jako já, do CineStaru do Theatre Deluxe, to je potom neuvěřitelný zážitek. Druhá Duna je větší, rychlejší, hloubavější a epičtější. Každý druhý záběr je dechberoucí, doplněný o skvělý hudební podkres. Klidně bych ty tři hodiny dokázal sedět a jen vnímat záběry a hudbu, bez dialogů a akce. V první půlce jsem se cítil svobodně jako poušť sama, cítil jsem teplo a radost a nedokázal si představit co může přijít dále. A pak BUM! Planeta Harkonnenů, která vytváří takový kontrast. Černé slunce je něco tak geniálního a zároveň depresivního, že jsem to cítil až v žaludku. Od té chvíle získá snímek úplně jinou dynamiku. Duna je prostě zážitek, který by nikdo neměl prošvihnout. Takže proč jen 9/10? Protože chci víc! Cítím se jen z poloviny nasycen a nechci čekat další dva roky na zbylou porci.
M66
M66
207 bodů
8
Zase půlka filmu ve tmě.
20.4.2024
ellegun
ellegun
203 bodů
10
viděno v kině - 100% ještě sem si dal znovu jedničku předtím a pecka. nejmasivněji mě zasáhl zvuk s hudba, hned pak vizuál a vše ostatní, kostýmy a masky taky dokonalost.
  • všechno
  • ještě není 3.dil🤔😆
Bedik
Bedik
184 bodů
10
Nejlepší film co jsem kdy viděl 👌
  • audio, délka, postavy
mismaseon
mismaseon
164 bodů
10
Naprosto šokující podívaná, vizuálně sthující, snad jedny z nejnádhernějších kostýmů v kinematografické historii, některé scény vyloženě artové. Herci vybráni dokonale. Hudba nadpozemská. WOW efekt snad počas celého filmu. Cením lehké odchylky od Lynchovo Duny, takže i oddaný fanoušek bude mít občas šanci se podivit. Trošku chybí vysvětlení některých skutečností a některé dějové linky se vypustily, to byla snad snaha zvýšit akčnost filmu. Jedinou věc co si dovolit vytknout - mystičnost filmu šla trochu do pozadí a u jedné postavy mi nevyhovuje nekorelace s knihou, ale to je drobnost.
Gaius Papulus
Gaius Papulus
151 bodů
10
Tpč.... Nemám slov film byl už od začátku nabitej akcí, to prostředí a vše okolo vypadá tak nádherně že to není ani možný, každá scéna byla dechberoucí a vyborně natočená, hudba tak geniální že mi dávala instantě husinu, i celkově každej zvuk byl tak jedinečnej a výraznej že to byla slast pro uši (hlavně když přivolávaly červíky hehe) dál taky po příběhové stránce jak se postavy vyvíjely/měnily po celej film bylo fakt zajímavý sledovat,a vztah Paula a Chani žeru je skvělej a nemám co vytknout, prostě film roku.
  • NIC
Ivo108
132 bodů
1
Tři hodiny o tom jak se dvě party řvoucích a sípajících filmových zombies ve skafandrech, burkách, mnohavrstevných hadrech a s kapačkovými hadičkami v nose na zeleném plátně nepřetržitě mlátí, střílejí, řežou, podpalují a zapichují za doprovodu monotónně DUNících a ohlušujících basových synťáků Honzy Zimmera. Prý kvůli nějakému "koření". Hmm... a nebude to v reálu spíš takové lokální kartelové synonymum pro intergalaktické dodávky vysoce kvalitní vesmírné $$ "travičky"?";-). To asi spíš, že? No větší a útrpnější filmový blábol jsem už tedy dlouho neviděl. Jasně, tisíce obrýlených programátorů celé měsíce makaly ve dne v noci o sto sedm, o tom žádná, ale co je tohle proboha za zblitek? Fakt jsme dospěli k tomu, že za miliony tolarů se vykakávají tak zvrácené a absurdní psycho vizuální stories o tom, že celý kratičký život každé postavičky (včetně nás?) není vlastně vůbec o ničem jiném než se jen v maškarních kostýmech pateticky a hystericky hromadně vraždit, střílet, nenávidět, nechat se přejíždět megabagry, zapalovat a propichovat? (a na závěr k tomu ještě i zazní dojemná písnička). No asi jo, to se opravdu vyplatí a dává smysl. Aneb Vin Muad'dib Diesel, Abdul Al Arab a jejich dojemně posvátné pouštní fémily. A divák závratně nadšený z 1000000 odpálených mrtvol se pak ráno opět rozespale vrátí ke své dobrodružné kauflandové pokladně nebo všehomír řídící zapadlé ofis. Ale kdyby mu snad v reálu někdo jen na paleček šlápl nebo něco nepěkného řekl, vystrašeně z toho udělá závažný kriminální případ. Jen mě občas během sledování této útrpné monumentální frašky a při cyklickém okusování nehtů napadla drobná technická otázka: když se někdo z obou táborů non stop mlátícich se figurek potřebuje urgentně vyč… nebo vys... (třeba naše posvátná matka představená s dekorovaným XXL stanem na hlavě) - jak dlouho jí potrvá než (za doprovodu temně supící hudby) částečně sejme svůj mnohovrstevný umělecký megaoděv?:)) Do hodinky by se to snad za odborné asistence dalo stihnout? A pak se zase v podobném čase ozdobně ustrojit a pokračovat v melodramatickém skuhrání, koulení modrýma očima a zabíjení? A dělá se to přímo v poušti nebo v nějakých speciálních kmenových duan d'buin budkách? Jak se v suché poušti splachuje? Nebo to s chutí sežerou místní červi? A jak se to řeší v ještě závažnějších podobných případech, kdy je vedle sebe na ploše několika km2 natěsno naklonováno až několik miliónů shora snímaných bojujících plešatých vesmírných soudruhů jako v závěru celého díla? Ale vždyť to už vlastně úspěšně vyřešil Cimrman při budování Panamského průplavu:-). Tak jo. A druhá otázka - o co se vlastně se všechny tyhle silně nervózní namaskované halloween figurky celou dobu snažily a co by chtěly ve výsledku dosáhnout? Obávám se, že no idea. Nejde tu zjevně o nic jiného než jen o to samotné nekonečné scifi vřískání, psychopatickou teatrální nenávist a vzájemnou velkolepou sado maso herní vybíjenou před red kamerami (a v permanentně šedožlutém barevném výsledku) za doprovodu iritující hlukové pahudby (kdy těch pár našich privilegovaných "hrdinných" postaviček všechny ohnivé zásahy, pouštní bouře a svítící meče samozřejmě vždy úspěšně a spolehlivě míjejí). Anebo je to celé v reálu spíš digitální seriál "Dunos" - vesmírná variace na Cali vs. Medellin kartel?:-) Ať tak či tak, na závěr této nudné, přihlouplé a galakticky animované počítačové hry excitované publikum ve stoje a v umělecké závrati pleská a básní jak přeúžasný životní zážitek to byl a milióny (zrnek koření) se z vesmírných cinestarových lodí do hollywoodských kanceláří jen sypou. Odpad je v tomto případě myslím ještě příliš vysoké hodnocení...
Klimetka
Klimetka
127 bodů
10
Přesně kvůli těmto filmům se chodí do kin. Sledovat to jinde než na obřím plátně s Dolby je hřích. Výhrady tam jsou, přece jen jsem milovnice knižní předlohy a byly tam nějaké ústupky v rámci filmového vyprávění, ale čert to vem. Ten zážitek z IMAXU je nepřenositelnej! Díky Denisi.