Komentáře a recenze 110

10
Druhý díl perfektně navazuje na první a dovolím si říct že tohle je zatím film století
divad
divad
631 bodů
10
Duna: část druhá navazuje přesně tam, kde první díl v roce 2021 končil. Druhá část je, ale mnohem velkolepější, akčnější, promyšlenější, napínavější.... a vše ve filmu je naprosto dokonalé. Každý záběr je mistrovským dílem, každá věta je příkladem skvěle napsaného scénáře i knihy a každá scéna je dobře zahrána a ukazuje, jak velký herecký talent herci mají. Duna: druhá část je vrcholem dnešní kinematografie a právoplatně se zařadí mezi nejlepší filmy.

Doufám že vznikne pokračování, ale i kdyby ne Duna bude vždy plnohodnotným příběhem a unikátním spojením artového snímku s vysoko rozpočtovým filmem.
  • Kamera
  • Herci
  • Režie
  • Scénář
  • Originalita
  • Efekty
  • Atmosféra
  • Hudba
Tom.kom
579 bodů
10
Když jsem vyšel z kina měl jsem pocit jako bych byl součástí kinematografické události, která se s jistotou zapíše do historie. Naprosto skvostný vizuál. Úžasná kamera Greiga Frasera plná kompozičních hrátek, nasvícením atd. Denis Villeneuve je dle mě jeden z nejlepších režisérů dnešní doby. Dunu zpracoval snad jak nejlépe mohl. Ano možná to není, co se týče knižní předlohy úplně přesné, ale především jde o samotné vyznění a já měl pocit jako bych sledoval tu stejnou Dunu, jen ve filmovém formátu. Samozřejmě se nesmí opomenout ani na skvostné herecké výkony a naprosto famózní hudbu Hanse Zimmera, která umí být mýtická, epická, až mrazivá a zkrátka nádherně podkresluje jednotlivé momenty. Ale pořád to není jen obyčejný a přímočarý blockbuster. Duna oplývá tolika hlubokými tématy k zamyšlení a filozofickým přesahem. A tak skvěle vystavěný přerod postavy Paula v až chirurgicky přesného intrikujícího antihrdinu, který už nádherně jistými pohnutky rozpracoval Frank Herbert ve své knize jsme doposud neviděl. A stejně jako první film mě podlomily kolena úderné dialogy a nyní v mnohem větším měřítku opulentní akce. Ale pořád to působí jako jeden celek. V prvním díle si tvůrci náramně rozpracovali šachovnici, aby nyní vše zakončili monumentálním šachmatem. Zkrátka filmová Duna se po boku Star Wars zapíše do historie jako kinematografický vrchol a definice žánru Sci-fi.
Kocka_11
Kocka_11
512 bodů
9
Po dlhšom čase sa na strieborné plátna kín vracia filmová adaptácia známeho románu - DUNA, tentokrát so svojou druhou časťou. V tomto filme sa nám štúdio v spolupráci s režisérom D. Villeneuveom rozhodlo predstaviť druhú polovicu prvej knihy. Musím úprimne povedať, že mi osobne prvá Duna veľmi nesadla. Film mi pripadal nudný, zbytočne uťahaný a na niektorých miestach skutočne nezaujímavý. Preto som dal aj prvej Dune výrazne nižšie hodnotenie ako väčšina divákov. Od druhej Duny som si teda nič prelomové a nové nesľuboval. Myslel som si, že to bude kvázi ten istý film len s pár novými postavami a lokalitami. Doteraz som rád za to, ako šeredne som sa mýlil. Pre mňa je druhá Duna oproti tej prvej raketový posun vpred. Všetky veci, ktoré fungovali v jedničke boli zachované a veci, ktoré v nej chýbali boli pridané či zdokonalené. Druhá Duna už pre mňa nebola ani nudným a už vôbec nie nezaujímavým filmom. Pri niektorých scénach, či momentoch som bol v kine doslova prikovaný k sedadlu a pri záverečnom súboji som bol do poslednej chvíle napätý, a rovnako ako drvivá väčšina ľudí v sále som takmer nedýchal a iba nedočkavo čakal ako scéna dopadne. Takýto pocit sa počas sledovania filmu chvalabohu dostavil viackrát a v kombinácii s tým nádherným vizuálom, niekedy až ohlušujúcou hudbou H. Zimmera a dokonalými hereckými výkonmi bola pre mňa druhá Duna osudovým 166 minút dlhým eposom o pomste, láske či poznaní samého seba. Znovu musím zopakovať, že podľa môjho osobného názoru je tento film s jeho predchodcom len ťažko porovnateľný. Zároveň musím oceniť, že aj keď sa v tomto filme dočkáme ako-tak otvoreného konca, ktorý dokonale pripravuje pôdu pre epické finále v tretej časti, aj keby sme sa tej tretej časti nedočkali tak tento film takmer dokonale uzatvára príbehy skoro všetkých, doteraz predstavených postav.
Vetstormy_
Vetstormy_
471 bodů
9
Jeden z nejlepších kino zážitku co jsem kdy měl. Nemůžu ten film dostat z hlavy. Fu**in umělecké dílo.
Arpol
Arpol
386 bodů
10
Příspěvek obsahuje spoiler!
sammikk_
sammikk_
330 bodů
10
Fenomenální a dechberoucí sci-fi odyssea, naprostá dominance všech ostatních projektů ve všech směrech.  Nejvíce pohlcující kinematografický zážitek který kdy byl natočen. Naprosto jiný level ambice a drzosti se v umělecké formě, již nedočkáme. Monumentální úspěch, který se navždy zapíše do historie filmařství. Denis Villeneuve šel do naprostých výšin a trvalosti.
Critin
Critin
316 bodů
9
Udělal jsem se 💦💦 Druhý den a stále jsem vlhký 🌊🌊
  • IMAX verze
  • Vizuál
  • Story telling
  • Detailnost
  • Cating
  • VŠECHNO KURWA
  • Pacing
  • Dolby Atmos verze
chilli.off
chilli.off
301 bodů
10
za mě absolutní bomba, a to ve všech směrech, kinematografie je tu úžasná, efekty jsou výborné. co je na tomhle filmu a ale absolutně vynikající, je hudba mistra Hanse Zimmera. je to absolutní slast pro uši, masterpeace. na zážitek z kina asi dlouho nezapomenu
Leefko
Leefko
292 bodů
9
Pokud první část byla poměrně komorní záležitost, která připravovala půdu pro epické vyvrcholení, tak část druhá je TO epické vyvrcholení. Jede se naprosto na dřeň, film vypadá nějakým způsobem snad ještě lépe než jednička, synergie zvuku a Zimmerovi hudby je naprosto dokonalá, herecký ansámbl prakticky bezchybný, a jde zkrátka o epické... pokračování? A tady asi vězí ten největší problém, protože se opět setkáváme s otevřeným koncem, který naznačuje, že rozsáhlý příběh stále ještě není dokončen. Není to zlé, jen už další záminka toho, co bude, působí trochu levně a vyčerpaně. Až na tuhle kaňku se ale jedná o mistrovský kus, který předčí už tak dost povedený originál...