Lockdown

49%

Komentáře a recenze 8

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 089 bodů
5
Nejspíš za to může fakt, že jsem také v Lockdownu už nějaký ten pátek, ale já s filmem nemám nějaký extra problém. Kritika k filmu je zdrcující, ale osobně nechápu proč. Jasně film není žádná pecka, ale místy se mu daří věrně zachytit tu koronavirovou atmosféru, která sužuje i naši zemi. Romantická linka mezi Anne a Chiwetel moc nefunguje, ale dialogy se dobře poslouchají a nenudí. V menších vedlejších rolích potěší i plejáda známých tváří. Ve výsledku průměrná záležitost.
Pete69
Pete69
30 208 bodů
4.5
Film je evidentně spíchnutý horko jehlou. Na jednu stranu celkem aktuální téma a ukázka, jaký měl, má a bude mít lockdown dopad na každého z nás.. ponorka, paranoia, návrat ke zlozvykům, sociální izolace.. To si uvědomuje každý z nás, nepotřebujeme k tomu film.. který má navíc zvláštní zápletku s krádeží diamantů. Je to takový šílený slepenec s dobrou hereckou dvojící v hlavní roli. Nic extra.
lamps
lamps
15 156 bodů
3.5
Dva renomovaní filmaři (přičemž ten jeden už bohužel ve stádiu senility) se spojí přes zoom a dohodnou se, že narychlo splácají film postavený na tom, proč spolu vůbec musí komunikovat online. Lockdown je opravdu podívaná, která jakoby vznikala rychle na koleni - chce být dobově výstižná a satirická, ale je divně afektovaná a nudná, chce být romantická a apelující, ale je studená jak psí čumák a místo povzbuzení do nelehké doby vlastně propaguje myšlenku, jak lze tuto dobu zneužít ve svůj prospěch. Pár slušných vtipů tam je (i když chudák Edgar Allan Poe) a Hathaway je čím dál hezčí, ale většinou jde o utahanou přehlídku zbytečných dialogů, které by z pusy nikdy žádný normální člověk nevypustil - a obávám se, že tohle o normálních lidech být mělo. Vůbec nechápu, proč do toho Liman šel - Knight píše blbosti už delší dobu a tuhle nejnovější by nemohl zachránit ani sebelepší režisér. Je to holt o koronaviru a to prostě letí..
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
4
COVID-19 do velké míry ovlivnil i realizaci celovečerních filmů, přesto během pandemie došlo nejen k natočení a vydání mnoha filmů, ale zároveň se někteří inspirovali i přímo pandemií a dokonce film stihli realizovat velmi rychle. V tomhle případě to platí právě o snímku Locked Down. Režisér Doug Liman stihl dle scénáře Stevena Knighta na podzim za pouhých 18 dní celý film natočit a natočil tak snímek, který pojednává o manželské krizi, která probíhá zrovna během pandemie COVID-19 a celé to skončí pokusem o krádež diamantu v hodnotě 3 milionů liber. Jak to vlastně celé funguje? To je velmi dobrá otázka, která má navíc velmi jednoduchou odpověď- Nefunguje! Limanův nový film je totiž jednoduše bizardní. Ať už samotným příběhem a vyloženě topornými dialogy, podivnými hereckými kreacemi nebo absencí čehokoliv zajímavého. Celé to vlastně působí jako divadelní hra, která ovšem obsahuje hovory přes Zoom, obsahuje momenty z pandemií zasaženého Londýna a obsahuje závěrečnou heist pasáž. Celé to ale jednoduše nefunguje a právě heist pasáž je tou vyloženě nejnudnější v historii kinematografie. Jenomže problém dost možná tkví v tom, že sám Liman nevěděl jak se scénářem pracovat. Ten film je totiž i přes veškeré snahy o emocionálně silné momenty, humorné momenty nebo nějaké napětí vyloženě emocionálně prázdný, přičemž naštěstí alespoň celkem rychle uteče. Casting se mohl pochlubit zajímavou hereckou skvadrou- Anne Hathaway, Chiwetel Ejiofor, Ben Kingsley, Ben Stiller, Lucy Boynton, nebo Mindy Kaling. Jenomže háček je v tom, že Kingsley, Stiller, Boynton či Kaling ve filmu (každý jednotlivě) nezůstanou více než 5-10 minut a film se tak opírá především o Hathaway a Ejiofora. Dva talentovaní herci se celou dobu snaží, jenomže nohy jim podtrhává právě scénář, který oba hází do vírů těch velmi křečovitých dialogů, ještě křečovitějších momentů, které se pokouší o humorné odlehčení a následně i umělohmotná snaha o vykřesání nějakých těch emocí, přičemž se celou dobu zapomíná na to zásadní- Těm dvěma manželům chybí jakákoliv manželská chemie a už vůbec se nepodaří prodat dojem, že jsou v nějaké krizi. A jinak právě Kingsley a Stiller na Zoomu/Skypeu působí tak znuděně, že jsou jejich camea spíše bolestivou podívanou. Tak aspoň, že jich tam v téhle formě není tolik. Už když začne Ejioforův Paxton na začátku filmu mluvit jako idiot, začnete si říkat, že Knight při psaní jel na těch správných medikamentech. Během filmu se ale dozvíme, že je Paxton něco jako básník a ta podivná sleď slov, které padají z jeho úst jsou tak pokusem o umění. Celý tenhle aspekt je navíc následně využit i to, že Paxton kvůli svému trestnímu záznamu z minulosti dostane nové jméno. A jak, že se jmenuje? Edgar Allan Poe! (opravdu komediální zlato pane Knight, hahaha). A to jsem skoro zapomněl na to, že Ejiofor a Hathaway z nějakého důvodu často chodí na veřejnou ulici, přičemž tam oba vyřvávají. Pravděpodobně jde o nějakou formu vyřvání se, mnoho lidí by to ale začalo považovat za jistou formu psychické poruchy. A vlastně si velmi často říkáte, že Knight snad fakt napsal postavy z jiného světa. V tom nejhorším smyslu. Přitom jsou ale i ostatní detaily ohledně postav jedno- Paxton má záznam v trestním rejstříku, ovšem je to úplně jedno. Na postavy Hathaway Lindu zase padá zodpovědnost ohledně toho, že jakožto CEO módní společnosti musí kvůli pandemii snížit zaměstnanecké stavy a vyrovnat se s tím, že jí pozice CEO lehce přerůstá přes hlavu, celé je to ovšem jedno. Do toho všeho sem tam zavolají Paxtonův nevlastní bratr David a jeho žena Maria a..... správně, je to úplně jedno! U Knighta už ze začátku filmu umírá něco jako funkční kreativní psaní, schopnost vymyslet elementy zápletky, které budou podstatné a utáhnou celovečerní film. Jenomže celou dobu selhává. A pak navíc dojde na závěrečnou pasáž s krádeží, která nejen splňuje podmínky pro nejnudnější heist movie všech dob, ale zároveň je celý závěr Locked Down tak stupidní, že to celé fakt působí jako pokus o nějaký závěr ve kterém se alespoň něco děje. Jenomže nejenom, že je finále vlastně úplně o ničem, ale zároveň mu vyloženě chybí nějaká kreativita. Kreativa, kterou je tak proslulý Liman u svých předchozích filmů Agent bez minulosti, Pan a paní Smithovi nebo Na hraně zítřka. Těžko se dá poté uvěřit tomu, že právě někdo jako Liman mohl natočit něco jako Locked Down. Film, který by možná v hlavní večerní nabídce stanice BBC jako televizní film neurazil, ambice ale měli tvůrci bezpochyby větší. A selhali. John Powell alespoň dodává soundtrack, který se celkem pěkně poslouchá a některé vizuální nápady jsou v rámci možnosti celkem zajímavé. Třeba úvodní scéna s ježkem, jejíž smysl ale vlastně zůstává celkem záhadou. Celkově ale zamrzí, že Liman, který stojí za filmy jako a tyto filmy jsou plné výborných kreativních nápadů natočí tak vyloženě nezáživnou podívanou, která se navíc nemůže opřít o ten dobrý scénář a díky tomuto faktu ani o kdovíjak dobré herecké výkony. Nechci Locked Down vyloženě nadávat, celou dobu je ovšem poznat, že to celé bylo natočené sepsané a natočené příliš zrychleně. Postrádá jakékoliv emoce, z potencionálu ohledně zasazení do doby pandemie COVID-19 nevykřesá vůbec nic a celkově je jeho pokus o to být zároveň komedií, romantickým dramatem a heist movie neskutečně bolestivý, protože ani v jediné téhle oblasti film nefunguje. Navíc je celkem možné, že jakýkoliv by divák by vymyslel více zajímavých nápadů než Liman a Knight dohromady, ti bohužel natočili absolutně nezajímavou a skutečně vyloženě topornou záležitost. A už nikdy nechci vidět Chiwetela Ejiofora v havajské košili! Limanův nejhorší film.
Floridsky
4 376 bodů
4
První film z roku 2021 a hned je to o Covidu. Přepálená stopáž na romantickou komedii o loupeži během Lockdownu. Herci to víceméně zvládají, ale režisérsky je to na nízké úrovni.
Kuca25
2 132 bodů
4
Hrozně dlouho jsem uvažoval je jim ty tři nakonec dám, ale prvotní dojem asi zvítězil. Jako každý nový film co si pustím má své kouzlo v nepoznání. Jak je film skutečně dobrý divák pozná především z opětovného zhlédnutí. Tady si opravdu myslím, že po druhé bych ty dvě hvězdičky udělil stoprocentně. Děj filmu začne být záživný až úplně na konci, což je bezpochyby nejlepší pasáž a skutečně jsem hltal co se uděje. V podstatě konec je vlastně záchrana pro celý tento snímek jelikož pokud by se celý film nesl v duchu první části tak bych to možná ani nedokoukal. Největší slabinou jsou dialogy. Nejhorší na tom je, že pokud natočíte film s minimálním počtem herců a v 90% v jednom bytě tam dialogy a herecké výkony musí být na největší špičce. Ejiofor nijak neoslnil, v podstatě si tu roli mohl zahrát kdokoliv jiný a Hathaway byla sice o nějaký ten level výš, ale i tak bych její výkon nijak nevyzdvihl. Avšak to ona může za to, že jsem vůbec uvažoval o puštění tohoto filmu a nakonec také udělal. Jelikož být tam pouze Ejiofor a nějaká neznámá herečka tak snímek přehlédnu. Ano jména táhnou a ovlivní co si pustíme a to v obrovské míře. Nelituji shlédnutí, jelikož ukázání toho jak dnešní doba všem skutečně leze na mozek je přesná i když se člověku může zdát přehnaná, ale v momentálním lockdownu je to vystihující.