75%

Komentáře a recenze 37

marie-kolarova
marie-kolarova
2 835 bodů
8.5
Po celou dobu filmu jsem čelila nutkavé otázce, zda by to s námi skutečně takto nedopadlo. Scénář sepsaný na základě toho, co se odehrává na konspiračních webech a čím žijí lidí na sociálních sítích. Doktorka XY by bryskně spočítala alternativní dráhu lety komety a docent YX by sdělil, že jediné, na co lidé můžou zemřít, je strach. Kilometrovou tsunami lze podle jeho názoru hravě přeplavat. Film mně nepřipadá třeskutě zábavný, beru ho především jako ostré varování. V okamžiku, kdy bude u moci populista výborně ovládající manipulaci davem, máme k tomuto scénáři proklatě blízko.
VasaFlasa
VasaFlasa
2 827 bodů
9
Musím uznat, že DiCaprio (nebo jeho agent) si umí vybrat film. Trochu mě překvapilo, že po spolupráci s takovými režiséry jako jsou Scorsese, Luhrmann, Iñárritu nebo Tarantino mě spolupráce DiCaprio a McKay překvapila, protože jsem tohoto režiséra měl spojeného spíše s ujetými filmy jako jsou Zprávař nebo Bratři z donucení. Každopádně již od začátku filmu tento příběh nenudil a díky skvělému hereckému obsazení bylo na co koukat a oněch 145 minut uteklo velmi rychle a příjemně. McKay dokázal najít rovnováhu mezi politikou, businessem, medii, nevyhnutelnou přírodní katastrofou, lidskými vztahy a hlavně lidskou hloupostí. Tento snímek si rozhodně zaslouží Vaši pozornost a od Netflixu to byl určitě skvělý vánoční dárek.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
4
Opravdu nechápu, jak mohl tenhle film dostat 4 nominace na Oscara. Satiru mám rád, jenže tohle se nepovedlo. Máme tu svět, kde Americe vládne ženská parodie na Trumpa, které jde jenom o publicitu a celý svět apokalyptický problém ignoruje. Ať už samotná vláda, společnost nebo korporace jsou tu vyhnány do toho největšího absurdna, jenže to nestačí. Jak řekl Kimmel, film se dostal mezi nominované asi jenom kvůli jménům, které si v něm zahrály. Ke všemu to mohlo být i o půlhodinu kratší. Abych jenom nekritizoval, tak pochválím práci s hudbou. Ta se povedla, ale film bohužel nezachrání. 40%
2 487 bodů
9
9/10
Martrix
Martrix
2 449 bodů
8
Poněkud zdlouhavá a těžkopádná připomínka jak hloupě a macešsky se chováme k našemu domovu...Zemi. Když si místo komety dosadíte souhrn všeho čím ničíme životní prostředí, vyzní vám poslední desetiminutovka dost smutně. Současně se tvůrci pokouší poukazovat na fakt, že manipulace lidmi skrze média dosahuje tak absurdní míry, že jsou lidé schopni uvěřit politikům, korporacím, nebo vědcům cokoliv. Tento film ale není dostatečně ostrý, ani satirický, vlastně ani nenastavuje zrcadlo ovcím, nebo lhářům...prostě jen trochu poťouchle konstatuje. Na to luxusní obsazení a honosnou výpravu, mi to příjde zoufale málo. Chtělo to zkrátit a být mnohem drzejší a tvrdší. S lidmi je potřeba pořádně zatřepat, aby jim došlo, že záchranu, řešení, změnu...nelze odkládat donekonečna. Mohl to být šťouchanec do žeber diváka....ale je to jen další film
Miller
Miller
2 220 bodů
7
Hodně dobře zpracovaný, nicméně se snaží politicky vychovávat diváka, kritika Trumpa absolutně mimo. Ale humor fakt dobrej, scény skvěle udělaný, dobrý herci
winetach
winetach
1 927 bodů
8
Melanchólia pre woke-silvestrovského diváka. Brilantné.
65David21
65David21
1 906 bodů
8
Film o lidské hlouposti, respektive o dnešní době. Snímek rýpe úplně do všeho. Dost často oprávněně a dobře naráží na dnešní problémy, ale také dost často přehnaně a extrémně a (doufám) nerealisticky. Rozhodně dobrá satira se skvělým obsazením, která stojí za to vidět. Určitě by to mohlo být kratší dvě a půl hodiny mi přišel jako přepal - chvílemi nudilo. 80%
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
10
Nabízí se otázka, jak moc a jestli vůbec je tento film důležitý. Jestli to má být nějaký osobní odraz a nebo opravdu jen ta satirická podívaná. Humorné scénky s vážnými dialogy, které jsou proložené různými clips z nádherné přírody a polemizování o pravdě, naivitě, populismu a lidské hlouposti, která nás pravděpodobně vede do záhuby. Preciznost tématu je režijně podaná skvěle a čím více se blíží konec, tím větší melancholický nádech to má. Chápu obsazenost takového hvězdného castu, ale osobně bych volil trochu skromnější výběr, u kterého by se nabízel mnohem větší dopad na vážnost situace a nehledělo se jen na výkony našich favoritů. Ale když už, tak je třeba to probrat a DiCaprio jako obyčejný tatík od rodiny, který rád učí a bojuje sám se sebou a svou úzkosti, radost pohledět na tu skromnost role a plně chápu jeho kývnutí na tenhle ekologický námět, který je mu tak blízký poslední roky. Meryl Streep si roli republikánky užívala a celý její acting potěšil a byl boží. Při tomhle filmu jsem si uvědomil, že přítomnost Timothéeho potvrzuje jeho goal největší hollywoodské smetánky a je pozoruhodné to v jeho věku tak vnímat a těším se na to, co všechno tenhle talent všech talentů ještě přinese. J. Lawrcene dost průměrná, ale nepřehrávala a nějak jsem to díky jejího vzhledu ani nevnímal, že to je ona. Oceňuji na tomto filmu opravdu spoustu odkazů k reálným událostem, zazobamým lidem, předhánějících se v nejnovějších a nejdražších technologiích, Twitter trend řešící každou bulvární blbost o jejich oblíbené zpěvačce, politický souboj stran, který nezná mezí a to vše stojí za ignorací selského rozumu, který se nám jednoho dne, ne-li v blízké dyskopické budoucnosti může vymstít. PS: bravurní střih a excelentní režie McKaye, která byla průlomovou už u The Big Short. Your diet just ended. Congrats.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
8
8/10 Vtipné a chytré satirické sci-fi s hereckými superhvězdami v čele. Střed dvou stran spolu se sociálními sítěmi, které víc a víc pronikají do každodenního života, je krásně reflektující příběh k dnešní situaci. Řemeslně vypiplaná a střihově zmáknutá záležitost se závěrem zvládnutým až do samotného finále.