Transformers: Probuzení monster

58%

Komentáře a recenze 33

30 023 bodů
3
Ultimátní kekel.. jestliže jsem někdy povzhdechl nad přepáleností Teansformerů v rukou Michaela Baye, tak tady je to vyloženě medium rare. Etnicky korektní ( za mě nekorektní
) škvár.. nic proti tmavým hercům, když umí hrát, ať hraje třeba herec/herečka se zelenou pletí, je mi to jedno.. Anthony Ramos je ale totální katastrofa a má dvě tváře, rádoby drsný, nebo věčně vyplašený.. o jeho kolegyni nemá smysl psát, ta je úplně neviditelná. Děj mizerný, efekty horší než u T1.. bída, bída a znovu bída. Dehonestace Bayových Transformerů, kteří měli alespoň TOP akční kvalitu.
8 634 bodů
0
První Bayovi Transformers jsou dobrej blockbuster s typickými klady i zápory. Dvojka byla furt fajn, ale byla narativně špatně vystavěná, protože vznikala během stávky scénáristů. Tyto Transky to stihly před nástupem další stávky scénáristů, ale není to znát. Navíc to vypadá hůř než jakejkoliv díl od Baye. Herci jsou marní, nevýrazní. Producent z Paramountu, kterej dal tomuhle projektu za 200 mega zelenou, musí být výjimečně debilní člověk. K dnešnímu dni vydělalo 340, půlka jde kinařům, takže 60 mega ztráta. Vážně to nešlo čekat? Šlo. Nikoho nezajímá reboot, který vypadá hůř než 16 let stará jednička a je součástí značky, jejíž poslední 3 nebo 4 filmy byly prakticky nekoukatelný. Hollywood se bude muset vzpamatovat. Patetickej digi-spektákl se už okoukal a ždímat značky nebo vytvářet universe z každýho prdu nelze věčně. Diváci jsou tím množstvím obsahu zahlcený. Všem by prospělo, kdyby se tvořilo méně - ale kvalitněji. Producenti namotávali diváky, což jim nějakou dobu vycházelo natolik, až si neuvědomili, že na ten přístup namotali i sami sebe a teď na to doplácí. Člověk by jim nejradši poradil, aby investovali jen do projektů, v nichž budou opravdu vidět smysl jak oni - tak tvůrci. Avšak vzhledem k tomu, že i takové skvosty jako Beau is Afraid nebo Babylon propadly, tak těžko říct… Ono to bude někde mezi. Projekt musí být dostatečně autorský, současně musí mít návaznost na něco, co lidé znají/do čeho jsou zainteresovaní, stopáž by v době TikToku neměla přesáhnout 2h a postava/y musí být dost výrazná/é, aby se propila/y do memes a ty opět strhávaly pozornost na film. Takovej Joker stál 50 mega a vydělal přes miliardu. Reboot Transek stál 200 a 50 mega prodělal :D Fast X stálo studio Universal přestřelených 340 a vydělalo pouhých 700 - to je 20 mega výdělek. Na další díl této čím dál tím méně výnosnější série bude muset vydělat něco jiného. Flash od studia WB se snaží tristní vizuální stránku zachraňovat camei, ale Keatonovi už je 70 let a proč by vůbec měl někoho zajímat otravnej Erza Miller ve filmu, kterej navazuje na již odpískaný SnyderVerse? Taky že to nikoho nezajímá. Studio na tom prodělá třeba 120 mega :D
Destoroyah
Destoroyah
3 626 bodů
6
Celkom dobré len nevidím v tom nič nové. Nový režisér nové nápady, to tu však neplatí pretože okrem zvieracích robotov tu nemáme nič čo by sa dalo brať za nové. Ja nie som veľký fanúšik tejto série ale môžem povedať že sa jedná o výborné filmy. Jednotka je super ale od trojky to išlo dolu z kopca. Vizuál je na rok 2023 horší ako u prvých transformerov, príbeh a rozjazd sú nudné ale pár akčných scén sa tu nájde, postavy sú mi nesympatické ale nejedná sa o veľký prešľap. Stále to je dobrá oddychovka ale už by táto séria podľa mňa nemala nikam pokračovať. HODNOTENIE: 6/10
Zlobert
Zlobert
3 155 bodů
5
Když chceš udělat film o rasismu, ale studio chce transformeří robo oblek.
JaraSlama
JaraSlama
2 029 bodů
3
Od nových Transformers jsem nečekal téměř nic. Náhradu za Michaela Baye v podobě nového režiséra jsem naprosto chápal, díky strašným posledním dílům. Bohužel se to ale stále nevydařilo. Snímek působí velice nedodělaně a je to znát hlavně na samotných efektech. Scénář se dosti podobá minulým dílům s jedinou změnou, což je nová lokace, která aspoň jediná vypadá k světu a je zajímavá. Dvouhodinová stopáž vůbec neutíká a Maximals se objeví až po dvou třetinách filmu, pokud nepočítám samotný začátek. Lidské postavy jsou tragické a nelze jim fandit. Film vás hodinu a čtvrt nudí nezajímavým scénářem, aby na vás nakonec vybalil 30 minut dlouhou bitvu, která je skvělá. Sám jsem si pak říkal, proč to tak dobré nemohlo být od začátku. Celkově nudný film, který se v tomto nadupaném blockbusterovém létu nemá šanci umístit na vysokých příčkách.
ondy9
ondy9
1 453 bodů
8
Vtipná akční jízda. Postavy, hudba, akce i vtipy super. Líbí se mi, že lidé konečně bojují a neslouží jen jako výpomoc v pozadí. Není tu taková serióznost jako v prvních dílech, což já radši, než zbytečně vážný děj. Jelikož jsou toto adaptace animovaných děl, které mají svoji cartoon logiku, tak nemůžete od filmu očekávat přílišnou realističnost. Poprvé, co jsem si příběh naplno užíval. Probuzení monster je opravdu, skvělým oživlým animákem 🤖 80%
Spiridon
1 234 bodů
5
Bohužel se nejedná o žádný zázrak a podstatně dostáváme opět to samé jenom převlečené v jiném kabátě. Nová posila do tohoto světa v podobě Maximals působí strašně zmateně a neprokresleně. Dohromady z této frakce jsou pořádně představeni sotva dva členové. Struktura filmu je hodně podobná jako u prvního dílu od Michaela Baye, ale bohužel tady se capleovi nedaří prodat tak dobře živelnost a dravost. Hlavní lidské postavy nejsou příliš sympatičtí a chemie mezi nimi nefunguje. Lokace, ve kterých se děj odehrává, působí vizuálně nudně a nejsou kreativně využité. Digitální efekty byly vždy u této značky excelentní, ale bohužel tento snímek nedosahuje preciznosti efektů, které měli prvotní díly série. V mnohých scénách nejde ani poznat, že kolem lidských hrdinů chodí několika tunový vesmírní roboti. Samotní transformeři zde mají konečně po tolika letech aspoň menší charakterové oblouky, jenž rozhodně zpříjemní sledování. Hlavní záporák vypadá naprosto epicky a přináší do příběhu pořádnou hrozbu a strach. Poslední bitva je obrovský digitální bordel, kde chybí pořádné sázky jak na straně hrdinů, tak i na straně antagonistů. Celkově se jedná o pohodový akční film s krkolomnými dialogy a přímočarým dějem, který je mířený hlavně na menší publikum. Myslím si, že transformeří značka má mnohem větší potenciál, jenž ještě nebyl zdaleka využit.
HNTR
HNTR
1 037 bodů
7
Když na něčem vyrůstáte, vybudujete si k tomu pouto. Původní Transformers mají v mém srdci velké místo. Obměna v podobě režiséra funguje, to už víme od Bumblebeeho. Lidské postavy jsou zajímavé a Noah v kombinaci s Miragem funguje a zastiňuje občas i Sama s Bumblebeem. Optimus si projde zajímavým vývojem, i když v některých momentech funguje tak nějak divně a vlastně jeho chování k Optimovi ani moc nesedí. Zápletka není šíleně překombinovaná, působí docela primitivně. Design robotů je fajn a odlišující. Film se nebojí drsnějších rozhodnutí a emočního vypětí během určitých částí (nechci spoilerovat). A teď už negativa. Všechno to v soubojích funguje jako strašný, nepřehledný digibordel. Nižší rozpočet je strašně vidět a skoro každá scéna CGI je prostě meh. Humor funguje, ale nejedná se o žádný strop. Ve finále by větší rozpočet pro další filmy rozhodně neuškodil a pokud budou ve stejném tónu, nemám s tím sebemenší problém. Doufám ale ve zlepšení.
  • Chemie mezi Miragem a Noahem
  • Přízemější zápletka
  • Slabší CGI
  • Nepřehledné souboje
Profilová fotka
Uživatel
514 bodů
2
Bolo by lepšie ak by to nechali umrieť
Bibly_km7
Bibly_km7
489 bodů
6
Oproti štvrtému a piatemu dielu ide určite o zlepšenie, čo sa príbehovej stránky a postáv týka. Samozrejme príbeh nie je stále nijak prepracovaný a komplikovaný, ale to od snímku typu transformers len ťažko očakávať. Nejde ale o tragédiu a kým to v rámci možností dáva zmysel, tak si to človek aj v rámci možností užije. Povedzme si pravdu, všetci transformers sledujeme kvôli mlátiacim sa obrovským robotom a výbuchom. Čo sa transformerov týka, ich výzor sa po odchode Michaela Baya posunul od prepracovaného úžasne vyzerajúceho a nadčasového dizajnu, ku viacej komiksovej podobe. A úprimne, mne tento „kockatejší“ dizajn (hlavne Optimus Prime) prišiel nie veľmi podarený. Rozumiem, že divákom a fanúšikom komiksov sa to páčiť môže ale mne to jednoducho nesedelo. Akcia bola určite prehľadnejšia a obsahovala menej nerealistických výbuchov ako za čias Baya, no na druhú stranu občas haprovalo slabšie CGI. V mojich očiach však nešlo o tragickú záležitosť a nebol problém to prehliadnuť. Ľudské postavy neboli nijak extrémne zaujímavé, ale ani tragické a určite lepšie ako v predchádzajúcich dvoch dieloch. Scenár bol tiež solídny a nešlo o katastrofu (až na pár hlášok, nad ktorými človek len pokrúti očami). Keď sa pozrieme na záporáka, pôsobil správne hrozivo a bol silovo dobre nastavený, aby sním mal problém aj Optimus. U Optimusa sa ešte zastavím a musím pochváliť, ako je spracovaný jeho charakterový vývoj a vzťah s ľuďmi. Dobrú atmosféru dotváralo aj prostredie Peru, kde sa snímok natáčal a niektoré scény pôsobili naozaj dobre (až na finálnu bitku na tmavej pustatine). Hudba nebola taká chytľavá ale rovnako nešlo o tragédiu ale priemer. Na koniec ešte veľké plus za teaser na budúci crossover.
  • Optimusov charakter development
  • Záporák
  • Prehľadná akcia