Doby, kdy byla značka Transformers jistotou kasovního úspěchu, jsou již dávno pryč. První díl pod taktovkou Michaela Baye ukázal, jak má vypadat poctivý našlapaný blockbuster, kvalita ovšem začala s každým dílem rapidně klesat a pátý díl s podtitulem Poslední rytíř (Transformers: The Last Knight) už byl vyloženým patvarem, který nezájem publika zpečetil. Loňský pokus o restart Transformers: Probuzení monster (Transformers: Rise of the Beasts) v kinech také selhal, a tak studio Paramount hledá cestičky, jak udržet franšízu při životě. Nevíme, jestli si k tomu ovšem vybrala dobrý způsob.
Články 14
Bořek stavitel, původním jménem Bob the Builder, je figurou, jež už vstoupila do širokého povědomí a stala se populárním popkulturním odkazem i pro lidi, co samotný seriál nikdy neviděli. Vlastně není ani tak starý – premiéru si odbyl v roce 1998, napřímo měl tedy šanci zasáhnout jen jednu a půl generace. Přesto se zdá, že jeho záběr je mnohem širší. Věří tomu i filmoví producenti, kteří plánují celovečerní animák.
Transformers jsou jednou z nejvýdělečnějších franšíz na světě. Dokládají to i data, která uvádí, že v období 1984 až 2011 vygenerovala přes 25 miliard dolarů. Vše přitom začalo vznikem akčních hraček měnících tvar a dnes už pro tuto značku vznikají i seriály, komiksy, filmy a videohry.
Pomalu se nám rozbíhá oscarový buzz, objevují se shortlisty zatím těch méně prominentních kategorií a začíná se spekulovat o favoritech. Nemá asi smysl předstírat, že poslední roky Oscary patří ke stejně prestižní události jako v minulosti, sledovanost udílení klesá a vítězí bezpečná mainstreamová dramata, jež málokoho zvednou ze židle. Přesto se na tomhle pošmourném nebi občas zableskne, jako nyní, když můžeme poprvé nahlédnout na seznam dvou desítek kandidátů na nominaci za nejlepší vizuální efekty. Jeden zásadní titul totiž chybí, zatímco jeho místo zabírají někteří velmi podezřelí kandidáti.
Účetní velkých hollywoodských studií musí mít lejstra zmáčená vlastními slzami. Jejich šéfové stále častěji odklepávají megalomanské produkce s výrobní cenou přesahující 200 milionů dolarů, jen letos jich v kinech skončí čtrnáct. Z dosud uvedených třinácti však kasovní profit zaznamenal jediný snímek, a to třetí Strážci Galaxie s celosvětovými tržbami 845 milionů dolarů. Ostatní velké premiéry v čele s Disneyho remaky, sequely a komiksovými sériemi dostávají na frak a své obří náklady možná pokryjí až v letitém horizontu.
Nedávno se na Netflixu objevil pozapomenutý thriller Probuzení z roku 2007 a na chvíli se vydrápal až do desítky nejsledovanějších titulů. Zdánlivě nenápadný snímek se totiž může pyšnit několika kvalitami, jež mnoha současným titulům bolestně chybí.
Komiksovka Blue Beetle od DC komerčně propadla, když z celého světa přiteklo pouhých 49 milionů dolarů. Recenze jsou však poměrně pozitivní, kritiky zaujal důraz na rodinu a latinskoamerickou komunitu, které ve filmu hrají výraznou roli. Navíc je režisér filmu Angel Manuel Soto v hledáčku studia Paramount Pictutes, které plánuje výrobu dalších Transformers filmů a pořadů.
Na prvních dvou místech tuzemského žebříčku víkendové návštěvnosti kin nedošlo oproti minulému týdnu k žádným změnám. Animáky Mezi živly a Spider-Man: Napříč paralelními světy konkurenci výrazně utekly a jasně předběhly i notně dýchavičného Flashe.
Za Pyrrhovo vítězství bychom mohli označit celosvětové prvenství komiksového Flashe, který sice porazil konkurenci, přesto zůstal hluboko za očekáváním. U nás jej předběhl nejen animovaný hit Spider-Man: Napříč paralelními světy, ale nezvykle i nová pixarovka Mezi živly, jíž nepříliš nadšené ohlasy uškodily jen trochu.
Druhý víkend vládne žebříčku tržeb a návštěvnosti českých kin Spider-Man: Napříč paralelními světy, který navazuje na svého přelomového animovaného předchůdce z roku 2018. V tuzemských sálech premiérově promítala novinka Transformers: Probuzení monster, restartující celou filmovou sérii inspirovanou populárními hračkami. Ve výsledku z toho však byl vůbec druhý nejhorší komerční start transformeří franšízy. Více se dočtete v komentovaných tržbách a návštěvnosti českých kin.