85%

Komentáře a recenze 54

Zoompie
Zoompie
72 bodů
9.5
Jsem nadšená, že letošního Oscara za nejlepší snímek vyhrál právě tento film. Scénář geniální, herecké výkony skvělé. Příběh běží s lehkostí jako po másle, baví diváka svou vynalézavostí postav, ale v polovině filmu se to najednou úplně nesmyslně obrátí. Sama jsem moc nepochopila pohnutku, která k tomu vedla, ale budiž. Každopádně je snímek velice povedený.
Filištajn
42 bodů
5
Ten film má takřka všechno. Skvělou myšlenku, zápletku, zasazení. Je zde opravdu velmi dobře zachycený náhled do Korejské a v podstatě celé asijské kultury ohledně sociálních vrstev společnosti. Herecké výkony řady herců jsou brilantní... a to je všechno.
Film si sebou nese klasickou stopu Korejské tvorby. Všechny postavy místy vypadají emočně mrtvé. V rámci dialogů je zde ale naopak emocí přehršel. Dialogy sami o sobě jsou místy bolest. O nějakém hlubším vývoji postav si nechte zdát, protože tady všem jejich role až do samotného závěru vyhovuje. Zkrátka 99% korejské tvorby.
Chování vyšší vrstvy je samozřejmě pro nás Evropany v tomto měřítku naprosto neakceptovatelné. Nicméně pro mě osobně to nijak zvlášť nepřidává na tom fandit rodince podlých, vypočítavých zlodějů. Do jisté chvíle filmu hlavním postavám člověk fandí, ale zhruba od druhé poloviny filmu už nesympatizujete s nikým, protože každý se v nějakém směru chová jako amorální idiot i po tom, co už nemusí. Tady asi šlo o to udělat korejskou verzi rodinky Robina Hooda, ale opravdu bolestně bez úspěchu.
Rozhodnutí některých postav, především otce v některých částech filmu je také velmi těžko pochopitelné.
Možná je veškerá moje kritika zapříčiněna kulturními rozdíly, ale pokud ano... tak jsem opravdu rád, že žiju v Evropě.
Poslední věc - konec filmu je... je hrozný, naprosto. Zase ten klasický a legendárně špatný Korejský twist o ničem.
Shrnutí - já se hrozně snažil mít ten film rád. Už jen proto, jak ho všichni vychvalovali do nebes. Ale pro mě je místy tak nudný, laciný a komicky absurdní zároveň, že ho zkrátka nemůžu mít rád. Určitě je dobré se na něj podívat a rád ho doporučím lidem, zvlášť těm, kteří nemají žádnou zkušenost s Korejskou tvorbou. Ale osobně už ten film nechci nikdy vidět.
pepous
40 bodů
6
Jeden s nejlepších filmu který jsem kdy viděl. Promyšlený, propracovány a skvělý. Bavil jsem se smál i brečel. Takhle by měl vypadat film doporučuji všem kdo nevite zda jit tenhle film za to stojí . Jinak nejvíc mě zaujala role pomocnice v domě ta byla skvělá a vtip filmu.
majster-pupavka-zubrienka
20 bodů
5
Asi to bude nepopularny nazor, ale tento film sa mi nepacil. Ano, uznavam, plot twist v polovici bol skvely, ale aj napriek tomu ma tento film neocaril. Dotklo sa to dobrych tem ako velky rozdiel medzi socialnymi vrstvami, problem najst si pracu, ... no aj tak som si nevedel pomoct a cely cas ma to nudilo. Moja prva reakcia na film bola, ze to je pseudo-intelektualny pozersky pocin a tohoto pocitu sa neviem zbavit... Verim ze to je iba tym, ze nie somm cielovka a tento film dokaze oslovit vela inych ludi
pajaaaoffic
15 bodů
10