64%

Komentáře a recenze 23

Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 371 bodů
4
Někteří kritici Marilyn Monroe milovali, jiní ji nenáviděli. Já zas nenávidím tento film. STO ŠEDESÁT SEDM MINUT umělecké sebehonitby, která je nafouknutá, která střídá styly z jasného důvodu, ale bez jasného pojítka. Je to film který nemá co říct, který nemá co vyprávět, který nemá co předat. Měl jsem pocit, že sleduju prázdný obraz. Samotná blondýna (Protože jsou to dvě osobnosti, CHÁPETE?) nemá prakticky charakter, je to utrápená žena, ale bez kontextu se dá jen těžko vůbec souciti s takovou postavou. Všechny vedlejší postavy jsou prakticky karikatury, což je tak nějak záměr, ale pak na mě působí celý svět karikatůrně a prázdně. Není tu se čehokoliv chytit, nic na čem by mělo člověku záležet. Spousta témat je jen povrchově převedena, spousta myšlenek o hlavu omlácena. Film tak nějak zachraňuje Ana de Armas, která sice podává solidní výkon, ale upřímně mě tolik nepřesvědčil a nedostal. Často byl přehnaný a očividně na sílu zahnaný do extrému, avšak ji to nemůžu mít za zlé, protože být to víc jemné a miň do očí bijící, tak by mě film asi zabil svou nudou. Film byl právě v tom nejlepším, když byl jemnější ve svých motivech a náznacích. Jmenovitě, když nám ukazovali sečtělost Blondýnky u které všichni počítali, že to má od někoho jiného. Za mě ale silný nedoporučení tohoto filmu, Mít to hodinu a půl, tak je to zajímavý cvičení na psychické vyzobrazení utrápené slečny, takto je to jen přepálená nuda o ničem. 4/10
SirAduard
SirAduard
1 452 bodů
8
První, co musím ve filmu vypíchnout, je úžasná Ana de Armas v roli Marilyn Monroe, která zde předvedla jeden z největších výkonů své herecké kariéry a nevěřím, že by to někdo zahrál lepé. Velmi mě zaujal celkový vizuál a její odlišnost v každé části filmu, ať už třeba střídání filtrů, barev, různých rozlišení obrazovky a mnoho dalšího. Též pochválím velice kreativní kameru, která vás hned trkne do očí a ukáže vám veškeré důležité scény i emoce jednotlivých postav ze všech stran a absolutně detailně. Když už zmiňuji emoce a výborné herecké výkony, rád bych podotknul, že příběh na mě emočně velice dobře působil. Vždy jsem se dokázal vcítit do postav, chápal jsem, čím vším si procházejí a jak je pro ně nesmírně těžké zůstat sám sebou, a ne být jen figurínou, na kterou může každý sáhnout, a bohužel ne jenom sáhnout. Co už pro mě dobře nefungovalo, bylo tempo. Od půlky filmu se to začalo docela vléct a věřím tomu, že kdyby se stopáž zkrátila přibližně o 20 minut, tak bych si to užil o něco více. Kdybych mohl mluvit konkrétně, tak bych nejradši vystřihnul veškeré scény ukazující lidský plod, které mě vytrhávaly z děje a vůbec se mi do filmu nehodily. Jinak velice dobrý životopisný počin, který sice není pro každého diváka, ale má svůj půvab a některé lidi, jako třeba i mě, dokáže získat. [80%]
Meky
Meky
1 419 bodů
6
Artový film s přepálenou stopáží, mající ale jednu obrovskou devízu, herečku Ana de Armas . Naivního snílka s křehkou duší, vloženého do blonďatého sexsymbolu šedesátých let Marilyn Monroe. Zahráno fenomenálně!
Steven47
Steven47
1 361 bodů
10
Už dlouho mě nějaký snímek takhle nepohltil. Nebudu lhát, ta stopáž mě trošku děsila, ale od první scény jsem se do filmu naprosto ponořil, žil s ním a na konci jen nevěřícně zíral do obrazovky. Málokdy se mi stane, že bych proseděl celé závěrečné titulky (byť tyhle jsou z kratších). Ana de Armas předvádí naprosto vynikající výkon. Ona Marilyn nezahrála, ale stala se jí. Technické zpracování je parádní, především tedy kamera a nápadité přechody. Hudba skvěle dokresluje atmosféru, a díky ní jsem měl pocit, že ve chvílích, kdy kamera pouze zachycuje okolí, dokážu mnohem lépe vstřebat to, co jsem právě viděl. O slavné herečce jsem nevěděl prakticky nic, takže nedokážu posoudit, nakolik se tenhle fikční příběh podle knihy liší od skutečnosti. Přál bych si, aby se lišil co nejvíc, nicméně se obávám, že i přes bujnou fantazii autorky tam té pravdy i tak bude až moc. Snímek nabídne hned několik silných momentů, které zřejmě z hlavy jen tak nedostanu, ať už za to může jakákoliv emoce, kterou ve mně vyvolaly – od zhnusení až po soucit. Místy mi přišlo, že je děj zbytečně zkratkovitý a mohl by klidně lépe ukázat pozadí jednotlivých událostí, které se ve filmu dějí. Sice by pak možná měl čtyři hodiny, já bych si to však s radostí pustil. 9/10
orionn
orionn
1 289 bodů
6
Blonde je velmi dobrý film. Od počátku jsem byl pohlcen excelentním výkonem Any de Armas a přenádherně zpracované kinematografie. Můj problém byl už od začátku se stopáží. Kdyby těch 167 minut byl např. director's cut, vůbec bych si nestěžoval. Z biografické stránky jsem také čekal více informací. Na takovou stopáž jsem se ze života Marilyn Monroe dozvěděl minimum. Každopádně jak jsem již řekl, je to z mnoha důvodů velmi povedené a za vaší pozornost to rozhodně stojí. Nevyjímaje fakt, že ve vás film bude silně rezonovat. Rozhodně je to lepší než např. film Mank. Silných 6,5/10!
Vidly10
Vidly10
996 bodů
6
Po dlouhém hypu jsem se konečně dočkal a se zpožděním si pustil Blonde. Měl jsem různá očekávání, ale tohle bylo něco naprosto odlišného než cokoliv, co jsem si představoval. Film je přeartovaný a neumí pracovat s tempem a změnami nálad a témat. Krásná Ana de Armas hraje sice famózně, ale je asi jedinou výraznou osobou v tomto filmu. Je to příííliš dlouhé, a to nesvědčí uměleckému vizuálu, který je tak velmi nekonzistentní a střídá se někdy i nepochopitelně jako na běžícím páse. Plusové body jsou určitě za vyobrazení nepěkné doby v Hollywoodu a nestydatosti, se kterou bylo se ženami ve filmovém průmyslu tehdejší doby zacházeno. Přes všechny zápory… se mi film svým způsobem líbil. Nevím čím to je, ale v něčem si to získalo mé sympatie. 6/10
Veronika Rada
Veronika Rada
967 bodů
8
za mě i když jde o těžký příběh je dobře zasažen do atmosféry i doby v které se má odehrávat a to že je skutečný příběh božské MM jiný než ten románový je jasné ale film je krásný vizuálně a drsný příběhově, kdo čeká realitu nebo romantiku bude zklamán.
marvan
marvan
616 bodů
7.5
Film, o kterem se v posledni dobe hodne mluvilo, psalo, nejen proto, ze je cernobily, ale udajne, ze jen pro silne nervy..nerekla bych. Navic fikce, jak je zduraznovano. Vykon herecky A. de Armas velmi duveryhodny.
Dr.film_
Dr.film_
184 bodů
8
Tísnivá deprese. Andrew Dominik přehodnocuje pohled na zbožňovaný ideál a ukazuje bolestné nitro mladé a traumatizované ženy. Je to těžký film, ale je překrásně nasnímán a Ana de Armas s absolutní jistotou utáhne bezmála tříhodinovou stopáž. Není to bez chyb, ale dotkne se vás to.
Terence
107 bodů
3