80%

Komentáře a recenze 33

marie-kolarova
marie-kolarova
2 829 bodů
6
Skvělé herecké výkony, krásné filmové obrazy, syrový ostrý zvuk a toť vše. Když dva chlapi jsou na pustém ostrově a chlastaj, víc než je zdrávo, neskončí to zřejmě dobře a závěr bude nejspíš výživný. Nepřekvapivý scénář o postupném magoření. Jen tak si říkám, že se zkušení námořníci by s k tomuto stavu propili po létech, a ne po čtyřech týdnech. Ale budiž, to je nejmenší potíž. Spíš je to samoúčelné ladění do artu, přitom kdyby ten samý příběh byl zpracován suše a civilně, fungoval by daleko líp.
frantisek-navorka
2 707 bodů
4
To byl ale divnej film!! Ale určitě pochvala za herecké ztvárnění, asi to nebylo jednodouché natáčení. Velmi mile mě překvapil výkon Roberta Pattinsona. Už ho nebudu mít spojeného jen s jednou úpírskou rolí :-D. Dokázal, že by i ten Batmen nemusel být taková hrůza v jeho podání.
Edward
Edward
2 481 bodů
10
10/10
Krupe
Krupe
2 276 bodů
6
Herecké výkony obou doslova perfektní, černobílá atmosféra to hutní. Bohužel, nakonec nic pro mě, nebyl to můj šálek kávy.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
8.5
Robert Eggers nezklamal. A s Ari Asterem si může dát jednoho velkého plácáka, protože oba jsou momentálně dva nejlepší hororoví režiséři současnosti. The Lighthouse je v mnohém podobný Eggersovo předchozímu snímku, vynikající Čarodějnici, zejména svou nesmírně pochmurnou atmosférou, pomalým tempem a znepokojující plíživou hrůzou. The Lighthouse ale do už tak temné omáčky přidává i pěknou dávku postupného sestupu do šílenství, režisérskou parádní práci se světly a celkovou kamerou, plus vynikající chemie mezi dvěma hlavními představiteli. A když už jsme u toho - ať si kdo chce co chce říká, Robert Pattinson je prostě KURVA dobrej herec. Role mladého asistenta, který na onom hrůzném místě pomalu přichází o rozum, je zatím jeho vůbec nejlepší. Každý někdy dělá chyby. A přijmutí role trapného upíra v nudné a debilní Twilight sérii je přešlap, který se holt může stát každému z nás, žejo. The Lighthouse je film, kterému musíte věnovat celou svou pozornost. Je třeba ho sledovat po tmě, pokud možno sám a s dobrým zvukem. Nechte to na sebe působit a máte zaručený skvělý a děsivý zážitek, ze kterého bude běhat mráz po zádech. Zvuk nautofonu mi bude znít v hlavě ještě dlouho...
waeslly
1 768 bodů
4
No odkud to vzít. Dle mého názoru je to krapet vyhoněný... Když si vezmu jednotlivý aspekty filmu bez ohledu na celek, dalo by se velice chválit. Velice zvláštní audiovizuální složka, starosvětská kamera někdy Andersenovsky vystředěná jindy s moderními expozicemi, excelentní Defoe, velice koukatelnej Pattison,místy velice zvláštní atmosféra...... Ale jako celek ? Obrazová freska naprosto o ničem... naprostý vyšumění během asi 5 min po projekci. Atmosféra ???? Koukal jsem na to v noci a nebál jsem se ani jednou (lehká zamrazení při jekotu jisté ženy) což je u hororu trošku problém (a třeba Děsivé dědictví oproti tomuhle je fakt HardCore) Pattison?? ok, ale v kontrastu s Defoem to místy ale opravdu jen místy haprovalo. Příběh??? Sorry, ale nedávalo to smysl... Zlatá Čarodějnice! a nakonec Kamera??? Přišlo mi to naprosto bezpředmětné... jako, že vše v pořádku, ale necítil jsem nic vyjímečnýho na nominaci na oscara... Něco jako .... hele jdu točit něco z roku 1910 tak to dám černobíle s pošpiněným filmem a bude to jako groteska takže všechno z dálky, trochu zrychleně, a protože nám dali prachy, použijeme origo kamery, na který se točil Chaplin... a kde je moje nominace..? za mě 35 % kvůli jednotlivostem P.S. Ten smrad na mě v černobílé prostě nefungoval, ani ty svítivě bílý vyglancovaný spodky po x dnech nemytí....
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
6
Audiovizuální zážitek rozhodně. Poměr 4:3 dává filmu jistý aspekt inspirace hororů první vlny a téma majáku je opravdu zajímavým místem pro mysteriózní příběh dvou opilců. Pattinson a Dafoe jsou bezesporu geniální a takový acting dokáže předvést jen málokdo. Autenticita prostředí, kulis a veškerého dění přidává filmu s kvalitním zvukem opravdu temnou a filmovou atmosféru. Bohužel scénář, ani dialogy tak zajímavé nejsou a ve svém opodstatnění to vnímám spíše jako splněným snem režiséra a můžeme jen hádat finální význam tohoto nadměrného artu.
Duffman97
Duffman97
1 616 bodů
8
Pohled do mysli šíleného člověka, ovšem jiným způsobem než bylo třeba u Jokera.Film je prezentován jako jedna dlouhá noční můra a funguje to.Atmosféra byla skvělá a oceňuji i dobrý nápad s vizualizací.Dafoe i Pattinson hráli skvěle a zrovna u Pattinsona jde vidět,že ušel velký kus cesty.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
8
Film na který se znovu (asi) už nepodívám. To však nemění fakt, že je Maják filmem dvou báječných herců, kteří také báječně hrají. Celý příběh právě stojí a padá na jejich hereckých dovednostech, jenž jsou tak uchvátivé, že není čas se nudit. Audio s hlavním motivem hučícího majáku + černobílá 4:3 kompozice je kombo vskutku vtahující. Deprimující ponorková atmosféra. Nebojácná režie Roberta Eggerse stvořila artově poutavé dílo, které svou odlišností neodpuzuje, ale baví.
zemina
1 386 bodů
10
Film ve kterém mi ukázal Robert Patinson, že jako herec dosahuje stejných kvalit, jako jeho starší mistr Willem Dafoe a jeho role ve Stmívání byl jen krok vedle. Dílo v sobě skrývá mnoho tajemství a záleží na divákovi, zda ho bude milovat, či nenávidět.