80%

Komentáře a recenze 33

ScarFace_V8
ScarFace_V8
880 bodů
10
Zajímavý to počin. Celkově by se film dal popsat jako takový retro artový příběh obyčejného šílenství. Film je rozhodně skvělou podívanou pro ty, co milují skvělou práci s kamerou a ještě lepší práci s obrazem a zvukem + natočeno v poměru obrazu 4:3. Spousta lidí co to neviděla by prostě mohla říct, že je to jenom černobílý, ale to je až moc jednoduše řečené. Výprava též neskutečná – obzvláště na to, že takových 95% procent času ve filmu vidíme pouze postavy Pattinsona a Dafoea. Každopádně ti dva vytvářeli na plátně zvláštní chemii. Nováček, který chce za každou cenu spatřit světlo majáku zblízka a strážce majáku, který je fajn jenom když je nalitý a světlo si syslí jenom pro sebe. O to do horší situace se dostávají, když jsou jenom oni dva uvízlí na jednom místě, protože zažívají obrovskou bouři. Dlouhodobé odloučení od civilizace, nováček propadá do stavu šílenství, paranoii a halucinacím. Celé to vede k hodně zajímavému vyvrcholení. O filmu by se dalo tvořit opravdu nemálo teorií jako třeba, že je to zfilmovaný mýtus o Prometheovi a Proteovi. Pravdou je, že film v sobě opravdu nezapře inspiraci ve stejnojmenné povídce Edgara Allana Poea. Je opravdu neskutečné, že takováto díla ještě někdo opravdu natáčí.
Tomacek
Tomacek
544 bodů
10
Mrazivá Atmosféra, zmatenost, herecké výkony, no čumím. Spoustu lidí určitě řekne, že jim film nedává smysl, ale já to vidím právě z pohledu dvou strážců majáku co strácejí hlavu a neví co je pravda a co ne, stejně jako divák... Do toho se nám tu připlétá řecká mytologie, která je zde podaná opravdu působivě a velmi krutě. Film je spíše dialogový a má ve vás vyvolat pocit úzkosti, což je zde perfektní a nezapomenutelný zážitek, doslova chcete rozlousknout záhady majáku a tajemství co se tu ukrývá. Chápu že mnozí diváci jsou zvyklí na jiný typ filmu, ale mě dokázal uchvátit motiv a atmosféra, tudíž tento film vnímám jako jedinečný.....*****
chilli.off
chilli.off
281 bodů
7
poměrně zvláštní snímek, který nemusí nebo možná ani nejde pochopit. líbí se mi že je celý film černobílý a má jiný poměr stran než filmy na které jsme zvyklí. jsou tam fajn dlouhé one taky, a dobré pohyby s kamerou. samozřejmě je v celém filmu celkem zmatek, já se přiznám že jsem ho moc nepochopil, ale to se mi na tom svým způsobem taky líbilo. za mě 7,5/10
Matyesak
Matyesak
96 bodů
7
Herecký koncert dua Pattinson/Dafoe ve fenomenálním artovém vizuálu je umocněn brilantním zvukovým doprovodem. Režisér se snaží na takřka dvouhodinové stopáži budovat lovecraftovskou atmosféru, což se mu bezezbytku daří. Snaží se ale vyprávět psychologické drama přímo prošpikované literárními, kinematografickými i mytologickými odkazy, ale pod jejich tíhou se celistvost děje rozpadá v i tak velmi nadprůměrné "heh". Typický příklad toho, kdy vyšperkovaná forma převálcuje na celé čáře přinejlepším průměrný obsah. Fajn jednohubka.
gemet0m
gemet0m
12 bodů
10
Neměl jsem sebe menší tušení do čeho jdu a o to víc jsem si The lighthouse užil. Tenhle překrasně vypadajicí skvost mě od začátku chytil svojí atmosférou a já jen koukal s otevřebou hubou. Záběr po zaběru jsem víc propadal surovému světu, který Blashke pod vedením Eggerse zachytil.Moji pozornost si neudržel jenom visual filmu ale i záhada, kterou jsem se snažil rozlousknout, a i když ke konci se dala předvídat, tak to z dojmů filmu nijak neubíralo. Krasná kompozice snad v každým záběru, poutavý příběh a to celé podtrhuje atmosféra, která vás chytne a nepustí. Černobílé 4:3 je už jen nepovinná třešnička na dortu. Tohle je standart, podle kterého by se filmy měli dělat ..... nebo aspoň pro mě.
dominik-burda
6 bodů
10
Mne osobne sa tento film veľmi páčil, Pattinson ma prekvapil, netušil som že je to tak dobrý herec... Je jasné že toto nie je film pre každého, ja som však rád že sa aj dnes nájdu režiséri schopný natočiť film ktorý na prvý pohľad vyzerá divne a lacne... Som rád že som tento film videl a dúfam že Robert Eggers natočí viac takýchto filmov. Za mňa 10/10,dráma od začiatku do konca a tá mystéria ako sa z človeka stane blázon... Proste fantázia