67%

Komentáře a recenze 33

Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 341 bodů
9
Kosmický horor s nejděsivějšími myšlenkami a obrazci, jaké uvidíte. Technicky, herecky, režijně i hudebně jde o naprosto špičku, tvořící unikátní, děsivou a nepříjemnou atmosféru, která provede postavy cestou a změnou, jaká sedí k jejím charakteristikám. Film vyvolávající hromady motivů a myšlenek, které ale jasně nezodpovídá, což není vůbec špatně. Dnešní diváci jsou zvyklí dostat vše na zlatém podnose a nevnímat, co se děje a nehledat si interpretace dění a podle toho i hodnocení filmu vypadá. Posledních 20 minut je naprostá slast bezeslovného vyprávění, zúčtování motivů, podivné a jedinečné vizuální stránky a úžasného zakončení. "I don't know." TAK PERFEKTNÍ! Jedno je jasné, lidé jsou sebedestruktivní!
marie-kolarova
marie-kolarova
2 835 bodů
6
Bavilo mě to dlouhou dobu, pohrávání si s hororovou atmosférou. A pak to vysublimovalo jako ta šéfka mise. To jakože chci udělat sci-fi s filozofiií, doprčic, jakou filozofii vymyslet. Kašlu na to, budu se tvářit jako že jde o bytí ve formách, nebo jiné formě, ne zničení, ale proměně. My se jednou proměníme. Přesně tak nějak je pointa filmu – myslete si, co chcete. Koukatelné, ale žádné úderné, alespoň silné, ať nežeru, alespoň smysluplné poselství tam nevidím.
Krupe
Krupe
2 280 bodů
6
Taková female high society družina se vydá tam, kde zklamali i mariňáci? Co by ne. Pohybují se sice se zbraní jako chlap na štoklích, ale budiž. Pěkné prostředí, téma není špatné, konec to ale zabil.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
7
Podivné, skličující a pěkně natočené sci-fi (mírně hraničící s hororem) Annihilation je od stejného týpka, co natočil Ex Machinu, takže je vcelku jasné, že žádnou kopu srandy bychom očekávat neměli. Nejedná se však o žádnou dobrodružnou jízdu, kde je jasně definované, kdo je ten dobrý a špatný, film je mnohem hlubší a složitější, přičemž na vás bude házet chytrá témata o lidské nátuře a životu obecně. Vizuál a atmosféra jsou perfektní, není tam žádná přehnaná CGI, což obzvlášť v dnešní době je vcelku osvěžující, plus Natalie a Isaac jsou oba sympaťáci. Nicméně jedním ze zásadních problému je však fakt, že film je celkem utahanej. Jistě, na pomalém filmu není nic špatného, obzvlášť v onom bizarním stylu, jaký zde Garland prezentuje, nicméně stále by měl udržovat divákovi pozornost, v čemž snímek trochu klopýtal. Obzvlášť ty flashbacky z minulosti Portmanové mě vytáčely, takové otravné brzdění hlavní zápletky jsem už dlouho neviděl. Annihilation je určitě snímek, na který člověk hned tak nezapomene, ovšem že by se jednalo o nějaký průlomový film z žánru sci-fi, to se taky vůbec říct nedá.
Bordoshut
1 647 bodů
10
Recenze na film Annihilation: Už jen neuvěřitelné rozpětí žánrů naznačuje, že nepůjde o nic tuctového a podívaná je to vskutku jedinečná, bojím se, že až neopakovatelná. Sešlo se tu mnoho negativních recenzí a podle mě je to proto, že lidé od Anihilace očekávali nějaké rozuzlení a byli zklamaní, když žádné nepřišlo a místo toho jim jen ještě více zamotala hlavu. Jistě se nejeden divák neubránil WTF pocitu, zvláště pak v závěrečné 20 minutovce, a není se čemu divit. Anihilace rozhodně není film pro každého a nejde tady o lásku k filmovému řemeslu jako takovému, spíše o lásku k neznámu. Anihilace je totiž něco neuchopitelného a nepochopitelného, co prostě musíte přijmout a nechat plynout. Nehledat v tom logiku, jako se o to zpočátku pokoušejí postavy, než to vzdají. Jedná se o do značné míry artový film, který staví především na vizuálním vjemu. A ten je fantastický. Od prvních záběrů ekosystému až po závěrečné titulky. Není to nejpreciznější SGI na světě a přesto mám pocit, že jsem v životě neviděl něco tak nádherného, tak mimozemského, tak bujarého, barevného... A přesně o tomhle ten film je – o pocitech. Pokud na tuhle hru přistoupíte, jsem si jistý, že budete přinejmenším tak nadšení, jako jsem já. Ještě vám k tomu hraje parádní zvuková stopa, která jako by jen sama o sobě dokázala poblouznit vaše smysly, zmást je, přimět vás pochybovat, jestli všechno to, co vidíte, není jenom nějaká halucinace ústředních hrdinů. Korunu tomu všemu nasadí zpola otevřený konec. Skrz tohle všechno jsem ochoten odpustit jemné logické chybičky jako například to, proč netvor ulovil jednu z dívek, když ji potom nesnědl či že ženské hrdinky vstupují do mimozemského ekosystému zcela bez ochrany a v některých případech i bez využití. Také filmu prominu, že do role dotazujícího se doktora obsadil tlustého Číňana, který v té kombinéze působí proti zbytku filmu jako pěst na oko. Perfektní podívaná. Nechte se filmem unášet na vlnách podivna...
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
6
Biotopicky zajímavý snímek sci-fi žánru občasně působící jako dámský Ghost Busters. Část v tak zvané Záři, kterou Natálka a spol prohledávají, je atmosférou, nápaditostí a tempem nejlepší skládankou celku. Hudba od Geoffa Barrowa a Bena Salisburyho parádní, přesto nezachraňující né tak docela uspokojivé zakončení. 7/10
Angelus
Angelus
928 bodů
8.5
Mám rád sci-fy filmy, takže jsem si to užil. Celkově se dá říct, že to není film pro většinové diváky, kteří mají rádi jen jednoduchou zábavu. Tady je nutné udržet pozornost a u děje přemýšlet. Znepokojující finále snímku se mi moc líbilo a lámal jsem si nad ním hlavu ještě dost dlouho po závěrečných titulcích.
ZaS
ZaS
632 bodů
5
Vizuálně velmi zajímavé, ale obsahově i herecky slabé. Ergo průběrná produkce
Ethan Hunt
Ethan Hunt
620 bodů
7
Skvělý nápad na nové sci-fi a zajímavý a tajemný soundtrack, jinak odbyté postavy a logika děje. Určitě více takových filmů, tento tajemný žánr se zajímavými myšlenkami je přesně pro mě.
ob_ver
ob_ver
617 bodů
5.5
Váhal jsem jestli film vůbec hodnotit. Počínaje názvem jej lze shrnout jediným slovem - samoúčelnost. Veškeré motivy (prostředí, postavy) jsou pouhé črty, ploché, prosté hloubky. Symbolika a metafory nejsou ani vycizelované, ani rafinované. Ani hlavní hrdinka, přes určitou snahu, není uspokojivě prokreslená. Některé scény, jako například první kontakt s dravcem, jdou samoúčelností na hranu trapnosti. Film je tak plytký a bezobsažný, že bychom celé sdělení bez potíží shrnuli sotva pětiminutovým hudebním klipem.