Annihilation

67%

Články 25

V Občanské válce se Amerika rozpadá před očima. Obrazy brutality varují před hrozícím kolapsem
Recenze16. 4. 2024

Američané už dávno vstoupili do volební sezóny, jež se nese jednak v duchu obecné frustrace nad oběma kandidáty, tak i nejistoty ohledně toho, jestli vítězství kteréhokoliv z opotřebovaných seniorů vyřeší ostrý politický a ideologický rozkol v zemi. Ta po minulých volbách zažila poněkud amatérský a k neúspěchu předem odsouzený pokus o převrat a britský režisér a scenárista Alex Garland nyní nabízí náhled na situaci, kdy agrese neskončí u několika zmatených konspirátorů bloudících Kapitolem, ale promění se v plnohodnotnou Občanskou válku (Civil War). Co tento film říká o Američanech a co si z něj můžeme vzít my?

Nový Vetřelec nemůže podle reakcí vypadat brutálněji. Nástupkyně Ripleyové míří mezi hvězdy
Téma15. 4. 2024

Dokážete si představit děsivější vesmírný snímek, než jakým byl roku 1979 první Vetřelec (Alien) od Ridleyho Scotta? A co takhle křížence s militantním festivalem hororu, jímž na Scottovu mašinerii klaustrofobního napětí roku 1986 navázal James Cameron, od režiséra nejkrvavějšího mainstreamového hororu minulé dekády? Fede Álvarez, tvůrce remaku Lesní duch (Evil Dead) a znepokojivého thrilleru Smrt ve tmě (Don't Breathe), v srpnu uvede pokračování vetřelčí ságy s názvem Vetřelec: Romulus (Alien: Romulus), jež zatím sklízí ta nejlepší doporučení. Oba režiséři původních dvou filmů udělili své posvěcení, teaser by nahnal husí kůži snad i hadům a nově promítaný trailer na lasvegaském CinemaConu údajně ještě přitvrdil. Z herečky Cailee Spaeny, již připadla nevděčná úloha nástupkyně Sigourney Weaver, se pomalu stává ikona nové generace.

Občanská válka v Americe vypukla. Realističtěji než v tomto traileru proběhne leda naživo
Filmy22. 2. 2024

Nezávislé filmové studio A24 začíná do své oceňované produkce sypat víc peněz a Občanská válka (Civil War) od jejího nejosobitějšího režiséra Alexe Garlanda (Anihilace, Men) rázem vypadá jako jeden z nejintenzivnějších výpravných filmů letoška. V blízké budoucnosti se Spojené státy rozkmotří a americké vláda v čele s prezidentem (Nick Offerman) vede ozbrojený konflikt se separatistickým západním územím pod vedením Texasu a Kalifornie. Válka objektivem titulní reportérky (Kirsten Dunst) probouzí v lidech to nejhorší a pod nálety masivních vojenských helikoptér se na americké bratříčkování rozhodně nehraje.

28 dní poté se vrátí. Slavný horor se dočká nové trilogie
Filmy12. 1. 2024

Téměř dekádu předtím, než začali být zombíci díky seriálu Živí mrtví (The Walking Dead) sexy, k žánru přičichl Danny Boyle snímkem 28 dní poté (28 Days Later). Využíval tehdy ještě neokoukanou ruční kameru, mladičkého Cilliana Murphyho (Thomas Shelby z Peaky Blinders – Gangy z Birminghamu a především Oppenheimer) a hutnou atmosféru.

„Všechna impéria padnou.“ Kirsten Dunst se chystá na příští americkou občanskou válku
Filmy14. 12. 2023

Dvorní režisér nejúspěšnější současné filmové značky posledních let, studia A24, Angličan Alex Garland, přišel s dalším provokativním nápadem. Po milovaném sci-fi Ex Machina, ambivalentním Annihilation a kontroverzních Mužích přichází s námětem, který zvedá ze židle z principu. Zatímco s blížícími se americkými prezidentskými volbami roste povážlivě napětí ve společnosti, chystá snímek s názvem Občanská válka. To stěží zůstane bez povšimnutí.

Hororové povídky od mistra žánru dělají z Lovecrafta přízemního břídila, ale světlé chvilky stojí za to
Seriály2. 11. 2022

Osmidílná antologie Netflixu s názvem Kabinet kuriozit Guillerma Del Tora vychází z literárního díla H. P. Lovecrafta, jenž realitu vyobrazoval jako nekonečný vesmír plný strachu a ukryté zloby. Jednotlivé příběhy od různých filmařů nesou styčné body a věnují se podobným tématům, avšak jejich kvalita kolísá a málokterý si dovede obhájit i střídmou hodinovou stopáž.

Výroby nových orgánů a cestování dimenzemi díky análnímu kolíku. Ve Varech letos můžete zajít na tyto půlnoční podivnosti
Téma28. 6. 2022

Padesátý šestý ročník filmového festivalu v Karlových Varech startuje již tento pátek a nabídka nových i klasických titulů z celého světa bude jako tradičně pestrá. Vedle časem ověřených klasik a tuzemských i zahraničních festivalovek v hlavní soutěži nebudou chybět také filmy převážně z půlnoční sekce, které do Varů zavanou svěží vítr díky svým osobitým, místy neskrývaně podivínským schématům. Na deset takových se nyní podívejme.

Režisér Östlund natočil po Čtverci Trojúhelník a obdržel za něj druhou Zlatou palmu. Do českých kin ho doprovodí nová císařovna Sissi
Festivaly a ceny31. 5. 2022

75. ročník slavného filmového festivalu v Cannes skončil v sobotu 28. května. Které oceněné a další snímky se díky distributorům dostanou i do českých kin, takže se na ně můžete už teď těšit?

Je „komiksový“ Hollywood opravdu v krizi a vede z ní cesta ven?
Téma21. 5. 2022

Poslední dekáda sice byla z pohledu nominálních tržeb pro Hollywood úspěšná, ale zdání klame. Zatímco všude vidíme jen filmy od Marvelu, které dokázaly ovládnout trh díky vyprávění na pokračování a bezprecedentnímu cílení na fanoušky, o bezpočtu drahých propadáků se mimo odbornější analytické kruhy moc nemluví. Koronavirus poprvé v historii přerušil hollywoodskou výrobu, streamovací služby otevřely náruč ještě zběsilejší vlně pirátství a velká studia v čele s Disneym jsou zadlužená až po uši. Rostoucí divácký nezájem a produkce „na jistotu“ v mnohém připomíná situaci, v níž se Hollywood ocitl už v padesátých a šedesátých letech. A jak si ukážeme, žádná změna není v kinematografii náhlá a náhodná. Současná situace sice v mnohém připomíná hollywoodské poválečné tápání, ale ve skutečnosti jde o lineární vývoj, který nám jistě brzy připraví další filmovou revoluci.

Komentáře týdne: „Vzniká nám tu celkem zajímavá frančíza.“ Armáda lupičů si dělá bžundu z heist filmů
Téma6. 11. 2021

Kolem Eternals zatím našlapujete po špičkách. Nová Duna už také není středobodem filmového světa. Netflix ale útočí spolu s novinkou Armáda lupičů, prequelem k Armádě mrtvých Zacka Snydera. Dojde ale též na zesnulé veterány Charlese Bronsona a Seana Conneryho nebo talentovaného Alexe Garlanda. Komentáře týdne jsou zpátky. Inspirujte se. Vaše názory uvádíme bez jakýchkoliv redakčních úprav.