Hellboy

55%

Komentáře a recenze 43

28 434 bodů
8
Další pokus o restart komiksového filmu, další šance na pořádné akční a temné rošambo, ale protože je zvyk železná košile, dopadlo to stejně, jako u předešlých pokusů o restart obdobných komiksových filmů. Tedy bohužel, další zklamání. A přitom snímek ohromný potenciál má, jenomže když je divák zvyklý na předešlé dva snímky, které vytvořil Guillerma del Toro, a je na ně upnutý, každá další šance je prostě marná. Změnil se nejen vzhled Hellboye, což je vůči jinému představiteli pochopitelné, ale i celý náboj dané koncepce. Příběh je rychlejší, drsnější, temnější, v akci výraznější a vůbec celkově daleko hororovější. Takže žádná popcornová zábava jako posledně. I když Hellboy samozřejmě klasicky hláškuje co se dá. Sarkastický humor tím udržuje rovnováhu mezi napětím a děsivými momenty. CGI efekty jsou takové jaké jsou. Nic moc, ale stačí. Diskutabilní je i scénář, který může na mnohých místech vyznívat dosti složitě a někdy i poměrně neokázale. Holt to už není taková legrační zábava, jak bylo očekáváno. Dokonce i sám autor komiksových příběhů Mike Mignola prohlásil, že tato filmová verze je komiksu daleko věrnější. David Harbour v roli Hellboye je překvapením. Konzervativní divák, jak už je výše zmíněno, je ale zvyklý na Rona Perlmana a pro mnohé přes to vlak prostě nejede. Přitom David pojal svou roli dobře a plně charismaticky. Neil Marshall vs. Guillerma del Toro. Režiséři ve své tvorbě naprosto neporovnatelní, což se ukázalo i na komiksové postavě Hellboye. Každý má své pro i proti a tak to vlastně má i být. Marshallův Hellboy měl v amerických kinech označení R, což už mluví samo o sobě. Kdo chce pouze zábavu, sáhne po filmech od Tora. Kdo chce drsnější verzi, sáhne po tomto filmu.
22 284 bodů
6
Velmi zvláštní film. Nový Hellboy působí jako pátý díl série s odkazy na předchozí dobrodružství, ačkoliv nenavazuje na del Tora a ony události jsme tedy neměli kde vidět. Je pak zajímavé, že kvalitu určují vlastně věci mimo tento film - kdyby ony předchozí čtyři filmy existovaly, byl by pravděpodobně zážitek mnohem "smysluplnější" a nepřišlo by nám na tom nic divného. V mnoha ohledech jde každopádně o milé překvapení vzhledem k tomu, že se o tom mluví jako o nejhorším blockbusteru roku - přitom mě to docela zaujalo. Není to bezchybný, není vytříbený ani precizní film, ale má pár zajímavých nápadů.
4
Hellboy je skvělý. Jenže asi jen první třetinu filmu (až po bitku s obry), pak už mě ta celá mytologie kolem čarodějnic upřímně uspávala a digitální souboje s upíry a všemi těmi příšerami vypadali hůř než v prvním Bladeovi. Až mi bylo Harboura líto, protože Perlmana nahradil skvěle.
5
Jako již tradičně musím upřímně obdivovat Marshallův vizuální drajv a odvahu jít vlastní cestou, ale scénář má jeho Pekelník bohužel tak slabý a chaotický, že film jako celek zkrátka obdivovat nemohu (a to jsem mu fandil i navzdory mlhavé kampani a tragickým ohlasům). Rychlý střih a hromadné dějové výpůstky sice určují ohromnou dynamiku vyprávění, ale zároveň nešťastně posilují epizodičnost a neuspořádanost syžetu, jenž nemá silný přesahující deadline a k důležitým zvratům dospívá víceméně náhodou. Celkem to uteče, Harbour si to dává, Milla s výstřihem vypadá až překvapivě dobře a některé scény představují high-speed guilty pleasure, ale ten film absolutně nerezonuje, neumí zapojit diváka do děje a eRkový rating těží často hrozně dětinsky a samoúčelně. V budoucnu možná docením více, zatím převažuje bída a šeď.
4
Tenhle kozoroh, démon a hrdina v jednom to už na velkém plátně zkusil dvakrát! Vizionář Guillermo del Toro ho představil ve svých dvou filmech, které sice nebyli kdovíjaké pecky, jako jednoduché akční fantasy ale fungovali především s del Torovou stylovou režií a Ronem Perlmanem v hlavní rolí. Oba filmy byli prostě fajn žánrové jednohubky (jednička se navíc natáčela u nás a Karel Roden si tu střihl hlavního záporáka!) ale nebyli ani nějak přesahové a nebyli z nich ani žádné hity. Hellboy 3 se pomalu chystal, del Toro ale projekt záhy opustil, načež ho následoval i Perlman a tak se studio rozhodlo, že pod dohledem Hellboyova komiksového autora Mika Mignoly natočí reboot a pokusí se případně nastartovat Dark Horse Cinematic Universe.... Režie dostal na starost Neil Marshall, člověk, který v seriálu Hra o trůny stojí za dvěma perfektními bitvami (konkrétně Bitva na Černovodí z 9. dílu 2. série a Bitva na Zdi v 9. dílu 4. série) a ukázal, že má na akci a fungování postav v akci skutečný čuh. Oba díly Hry o trůny, které zrežíroval stále patří k nejlepším epizodám a i když Marshallovi v biografii chybí výraznější filmový projekt, zdálo se, že je Hellboy v dobrých rukách. Perlmana poté v hlavní roli nahradil David Harbour AKA Jim Hopper ze Stranger Things a bohužel zesnulého Johna Hurta v roli Trevora Bruttenholma nahradil boží Ian McShane. Zpočátku to tedy vypadalo, že by nový Hellboy nemusel být průšvihem, následně ale dorazil první trailer, který nějaké velké naděje ve funkční látku spálil. A i když byli další ukázky přece jen zajímavější, lákavější a lepší, pořád by to bylo jako byste si vybírali jestli máte chytnout kapavku nebo syfilis. Pomalu se tak stávalo jistějším, že bude Hellboy velkým zklamáním a potopeným potenciálem. Stal se nakonec zázrak? Bohužel musím potvrdit, že nestal! Nový Hellboy je totiž obrovská katastrofa- hnusný digitální bordel utopený v totálně smysl nedávajícím scénáři (a s ním spojeném ději), který počas filmu nakopne spoustu vedlejších zápletek, které ve finále nikam nevedou. A i když se David Harbour snaží, zbytek castingu je proklatě mimo! Hellboy má spoustu problémů.... 1) Humor- Humor ve filmu je ve velké míře infantilní a především ve většině případech ani debilně infantilní aby byl vtipný a nebo prostě debilní infantilní. Je prostě infantilní a není vtipný. To je problém jelikož Hellboy se po většinu filmu snaží velice hláškovat a prostě to nefunguje. 2) Triky- Triky na Hellboyovi jsou velice ošklivá věc. Vlastně nejvíce kazí zážitek z celého filmu- Divák by si samosebou rád dal Hellboye bojujícího s obry nebo Hellboyův souboj s digitálním superdivočákem, pokud ale obři a digitální superdivočák vypadají velice digitalně nepřirozeně je to velký problém. Triky v tomhle filmu vypadají jako základně naprogramované triky u kterých si někdo řekl, že už je dále upravovat nebude a dá divákovi zdůraznit, že se kouká na spoustu pixelů, které mají něco představovat. A když jsme u toho..... nevím to jistě, ale krev mi ve většině případech také přišla dost pravděpodobně digitální. 3) Střih- Jak jsem řekl Hellboy nakopne spoustu dějových linií, postav a všeho možného. Dává to smysl jelikož by studioví hlavouni jistě chtěli novou fantasy sérii. Hellboy ale často neví kam má dřív skočit a je to na něm dost výrazně vidět. A především samotné přestřihy ve většině případech trhají uši. Dle posledních zpráv je střih dílem studia a Marshall, který se měl s producenty na place hádat co to šlo nemá se střihem nic společného. Dost možná to dává varovný signál... David Harbour sice na Rona Perlmana nemá, snaží se ale alespoň fungovat jako sympatický hrdina. Ten pocit z trailerů, že se ale na roli úplně nehodí prostě diváka neomrzí. Dá se o něm ale říct rozhodně více pozitivních věcí než o zbytku herců... Milla Jovovich je sice pořád kus, rozhodně je ale vidět, že neví jak zlou čarodějku správně uchopit. Ian McShane se na roli usedlého mentora úplně nehodí a především se nemůže alespoň úplně dialogově vyřádit jako třeba Winston v Johnu Wickovi nebo Černovous v Pirátech z Karibiku 4. Sasha Lane je po většinu času otravná a Daniel Dae Kim dostane až příliš málo prostoru a nedokáže svojí postavu divákovi úplně snadno prodat. Nejvíc potěší Thomas Haden Church jako Lobster Johnson, bohužel ale zmizí z plátna příliš rychle a má spíše cameo. Hellboy se i v kampaní chlubí tím, že je drsný a brutální, to, že je ale něco drsné a brutální automaticky neznamená zvednutí kvality. Jak jsem řekl krev je ve většině případech výrazně digitální a především občas všechno to rozsekávání, rozmáčkávání a vytrhávání jazyků začne už po prvních 30 minutách smrdět nezajímavým gorem. Film také skáče příliš rychle z místa- Chybí nějaké zajímavější dialogové scény mezi postavami, nějaký funkční vývoj nebo více démonů Hellboye o tom jak funguje ve světě lidí, kteří se ho vlastně bojí a vidí ho jako strůjce apokalypsy. Ve finále je to ale jenom rychlý přesun z bodu A přes bod B skrz na skrz bodem C přes bod D do bodu E. Někdo může namítat, že se tak zrychluje tempo a film se nezdržuje. Na druhou stranu vidět funkční vývoj hrdiny je přece jen zajímavější než hnusná digitální akce bez špetky snahy. Nebudu Hellboyovi úplně křivdit- Harbour se snaží, Marshall tam nacpal pár slušných akčních scén a třeba hudbu Benjamina Wallfische (jeho původní, ne ty hrozně nacpané songy) jsem si neskutečně užil. Pořád je to ale především nemastný neslaný fantasy bordel, který si nalajnuje příliš mnoho a neukáže vlastně nic. Na Hellboye 3 s návratem del Tora a Perlmana už je asi pozdě (del Toro kutí dospěláckou verzi Pinnochia a Perlmanovi je 68 let!) a Hellboy 2 s Harbourem jen tak nebude. Takže jsou dvě možnosti. 1) Zahrabte Hellboye někam hodně hluboko a už s ním nikdy v rámci filmové adaptace nepracujte 2) Dejte tomu nějakých 10-15 let než se objeví někdo kdo by si mohl s Hellboyem slušně poradit. Marshall to totiž nedal. Zda je to především jeho zásluha je složitá otázka, jisté však je, že se Hellboy z roku 2004 a jeho pokračování Hellboy 2: Zlatá armáda rázem stávají lepšími filmy...
Milandob
Milandob
8 900 bodů
4
nezazivny reboot/restart hellboyovskeho univerza na ktorom je dost vidiet rozne problemy ktore sa diali pocas nakrucania...
p.a.douch
p.a.douch
8 362 bodů
8
Hellboy je zkrátka ďábel. Zjevně není moc velký myslitel a problémy řeší radši pěstí a přesně to je ta zábava. Guillermo del Toro ho má evidentně rád, a na filmu je to vidět. Ron Perlman se do role taky perfektně hodí. Roden je taky slušnej záporák. Určitě se to dalo natočit líp, ale pro mě je to dobrý dost. Zábavná komiksárna.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
5
Struktura je tak těkavá a neuspořádaná, že jsem byl na konci filmu z toho všeho, co jsem právě viděl, natolik vyčerpaný, jako kdybych v rychlém sledu viděl dvě sezóny nějakého koncepčně hodně neuchopeného seriálu. Fragmenty jsou nicméně skvělé! Kdyby to někdo rozkouskoval a to nejlepší hodil ve formátu krátkých filmů na YouTube, fanoušci by řvali nadšením. Celek ale nedrží pohromadě, ať už pro špatná dramaturgická rozhodnutí (chybné vložení vzpomínkové scény před nečekané přepadení, mělo by to být obráceně) nebo pro čisté nelogičnosti, kdy náš hrdina nezvládne partu nýmandů v komických zbrojích, ale klidně si o pár chvil později podá tři obry, aby mu pak topilo jedno přerostlé prase. Nemluvě o tom, že to nejpůsobivější má spíše - pokud jde o prostor - trailerový charakter (Peklo na Zemi, verze před i po). ALE Marshallova utrženost ze řetězu, kdy vrství všemožné nápady bez ohledu na kohokoli a cokoli, ta je mi vlastně ohromně sympatická (a byla mi sympatická už u Soudného dne). A David Harbour si druhé kolo zaslouží. 50%, ale s náběhem na guilty pleasure.
Kinghome
Kinghome
5 293 bodů
2
Herecký výkony jsou na bodu mrazu, příběh je totální sračka a celý je to rádoby vtipný, kdyby jste byli mentálně zaostalý děcko ze zvláštní školy, možná by jste se i nějakému tomu vtipu zasmáli. Tenhle film je totální trash a režisérovi by měl někdo dát pořádně přes držku za to, jak dojebal Hellboye. Prosím, už nedělejte žádnej reboot, natož druhej díl. Je to čím dál tím horší. Jednu hvězdu dám jen za to CGI, který muselo bejt kurevsky drahý a je to znát, nevypadá uplně nejhůř ale zbytek filmu je totální utrpení od první do poslední minuty.
Toren
Toren
5 165 bodů