84%

Komentáře a recenze 65

Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
9
Vzácný příklad filmu, u kterého jsem si hrozně přál, aby šlo o seriál a já si tak mohl na ploše deseti hodinových dílů užívat interakci všech postav. Martin McDonagh možná nenapsal (pokud mluvíme o ději) svůj nejlepší scénář, ale pokud jde o charaktery, ještě nikdy mě jeho paleta podivuhodných existencí tak nebavila. Životem otrávená Frances McDormand, buranský Sam Rockwell, otcovský Woody Harrelson nebo Peter Dinklage s psíma očima. Ti všichni byli do jednoho fantastičtí. Radost být v takové společnosti, i když je to Ebbingu, Missouri, zapadákově s třemi bilboardy.
Matli
Matli
8 300 bodů
10
Tak pokud tohle nepromění všechny nominace na oscary, tak je ten filmovej svět fakt nespravedlivej:-) Naprostá pecka a těch prvních deset minut mě rozsekalo, dlouho jsem se takhle nezasmál a hlavně něčemu co ani vtipný být nemá. Jeden z mála filmů co jsou o ničem, ale s dokonalým scénářem, režií i hereckýma výkonama a ta hudba taky stojí za to. Za mě film roku (když nepočítám Marvelárny). 95%
mojmir.sedlacek
6 049 bodů
10
McDonagh špičkově zvládá prolínání smutku, násilí a humoru, často i v rámci jedné scény. Skloubit rozdílné emoce na tak malém prostoru bývá těžké a třeba české filmy poslední doby suverénně ukazují, jak se to může nedařit. O to více stojí McDonaghův cit za vyzdvižení. Také postavy jsou skvěle napsané, což je patrné především v první půlce - v té druhé už je scénář žene do stále většího šílenství, což místy hapruje v rovině uvěřitelnosti, ovšem z hlediska dramatičnosti funguje. A jen tak mimochodem se daří vykreslovat vztahy na malém městě, přetrvávající rasismus i velmi rozdílné hodnoty zosobněné v jednotlivých postavách. Koláž zhruba v polovině je mistrovskou přehlídkou práce s příběhem, obrazem a zvukem. A samozřejmě Burwellova hudba, která místy připomíná westerny, jindy zase dává vzpomenout na jeho tradiční spolupráci s Coeny. Prostě velmi povedený film, zasloužené glóby a budu držet palce na jakékoli Oscary, které budou akademici McDonaghovu týmu ochotní udělit.
Toren
Toren
5 185 bodů
10
9/10. Plnokrevná filmařina s bezchybným hereckým obsazením a vyzrálým scénářem. Všechna ocenění padla právem.
Petrson
Petrson
4 166 bodů
7
Pokud máte rádi tvrdé a drsné filmy, nekorektní humor za hranou všeho, které se blíží poetikou Fargu (viděl jsem jen film a první sezónu, druhou jsem už vzdal po úvodní scéně) s nekompromisním násilím, a kdy policie hraje jen podivné figurky, které nenesou žádnou zodpovědnost, pak je to film pro vás. Já bych jej dříve hodnotil výše, ale je to na mě už moc. Mám raději jemnější linku a méně brutálních slov i krvavých úderů. Zásadním problém je, že se může stát prakticky cokoliv a nikdo nemá za nic zodpovědnost a vše se přechází slovy a domluvou, i když málem zabijte před zraky města i policistů člověka. To mě vykolejilo ze sledování filmu a už sem se nedokázal soustředit, že by to mohl být skutečný příběh. Přesto "dobrý" film, který má svou výpovědní, doufám že nadsazenou, hodnotu o dnešní době, že brutalita nemá konce, pokud se krmí dál a dál.
  • výborný scénář
  • špatný scénář...snad ten paradox chápete
slord
slord
3 832 bodů
10
Pútavo natočený film s parádnou atmosférou. Drsný humor sa dopĺňa so skvelými hereckými výkonmi, Frances McDormand v roli, ktorá jej bola napísaná priamo na telo, Sam Rockwell ako buran exceloval na jednotku, o čom svedčia aj oscary na obidvoch stranách. Film nedá ani na chvíľu vydýchnuť a človeka vtiahne do deja. Film je proste vo všetkých ohľadoch skvelý. Martin McDonagh ukazuje svoje remeslo v plnej svojej kráse, o čom svedčia aj vyladené dialógy a rozkreslené charaktery postáv. Teším sa na jeho ďalší počin. 10/10
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
10
Martin McDonagh? Ten parchant mi někoho připomíná. No jasně, to je ten co natočil kurevský našlápnutý film, a jeden z mých nejoblíbenějších - V Bruggách. Tolik emocionální a povedený dramák jsem ještě neviděl. Svět, kde vám nepomůže ani ruka zákona, si musíte zase všechno omrdat samy. Stará škrpále, si na staré kolena, sama dokáže vypátrat vraha a znásilňovače Pepu, a zjednat spravedlnost. Ebbing, městečko kde prostě chcete žít. Tam, kde každý nadává do fuckerů a biček, vrtaj do palce otylýho zubaře, vyhazují týpky z okna nebo zakládají požáry. A možná taky dělají swingers párty s liliputy. Tomu říkám grády, kurva. Škoda, že toho Oskara nevyhrál. Jinak jak se tak dívám na obsazení, tak např. zlejdu Woodyho nebo skřeta Dinklagea, (kurva, ten chlap hraje snad všude), nemůžu být víc než spokojen! Cítim ten sametový feeling Tarantina a zároveň čerstvý vánek McDonaughta. Spokojen na plný čáře.
kery-
kery-
3 671 bodů
6
Silná snaha vytvořit něco, z čeho bude undergroundové publikum padat na prdel. Herecké výkony můžou být sebelepší (a že v podstatě nemůžu nikomu vůbec nic co vytknout), bohužel zde ale silně pokulhává režie. Film vypadá, že měl dobře vymyšlený začátek, ale zápletka i konec se dělaly tak nějak "za pochodu". Snaha o originální konec mohla i vyjít, ale bohužel jsem byl po těch 2 hodinách tak unaven přímočarostí, že mě to finále zkrátka nenadchlo a ocenit jej prostě nedokážu. Lepší 3 hvězdy - v žánru dramatu se dnes najdou lepší kousky, které jsou méně doceněné.
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
6.5
Filmová výzva 2018 - USA. Nikdy se nezbavím toho, že mám od některých autorů, filmů, herců vysoká očekávání. O to silnější je pak zklamání, když to nevyjde. McDonaghovy divadelní hry v Činoherním klubu miluju, královsky jsem se bavil zejména u Ujeté ruky. Stejně tak se téměř kultem stalo V Bruggách, když přijde řeč na Bruggy, téměř s každým stočíme hovor na onen film. No a nyní přišly Zlaté glóby a s tím spojená nadměrná očekávání. Bohužel jsme se tentokrát s panem umělcem nepotkali. Pořád jsem čekal, kdy už se děj konečně rozvine, stane se něco zajímavého, výjimečného a pořád tak nějak nic. I jeho divadelní hry jsou směsicí žánrů, ale vždy jeden převládá, v tomto případě nepřevládá žádný a děj ničím nestrhne. Herecké výkony McDormand a Rockwella jsou velmi slušné, ale jsou oscarové? Jsem vážně zklamaný, není to propadák, ale rozhodně ani film roku.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 835 bodů
9
Za mě vedle Frances McDomand naprosto skvělý Sam Rockwell. Jeho policajt Dixon je skoro nejhodnější chlap na svět, jen kdyby občas nezmlátil nějakého černocha. Jenže co člověk ví, že by dělal, kdyby měl podobně děsivou matkou na krku a vzpomínky na podělané dětství. McDonagh sází jednu skvělou scénu za druhou a do jednotlivých záběrů dokáže perfektně namíchat smích i slzy a obojí přesně vyvážit. Uvítala bych závěrečnou pointu, ale i bez ní to byl výborný zážitek.