Terminátor: Temný osud

67%

Komentáře a recenze 57

8 634 bodů
0
Další pokus rehabilitovat značku, jenž právem skončil neúspěchem. Tim Miller je zkrátka břídil. Mám chuť neodpustit si jízlivou poznámku: "Opravdu byli potřeba 4 scénáristi, aby vznikl tak blbej scénář?" Předpokládám však, že scénáristi jsou rádi za každou práci a tohle nebyl autorskej projekt. Výsledek? - Neoriginální a trapné... Návrat původních postav je jen ke škodě - protože to jsou důchodci, což je pro akční film zcela nežádoucí a Mackenzie Davis jako nová hlavní hrdinka taky za nic nestojí. Stejná generická mrdka jako Genesys. Kravaťáci ze studií jsou naprosto bezradní.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
7
Jednoznačně nejlépe napsaný a obsazený Terminátor od trojky, která si v rámci narativu (vzhledem ke svým kvalitám) ignoraci nezaslouží, ale tvůrci pro to mají sakra dobrý důvod. Duchem se to originálním dvěma dílům blíží, jak jen to jde a osobně mám vlastně jen dva problémy v tom, abych mohl mluvit o maximálním uspokojení. V prvé řadě se Tim Miller extra nevytáhl. Není to tak, že by nějakou akci vyloženě zazdil. Ale současně jí nikdy nedá nic s opravdu wow efektem, ani jí nevyšperkuje takovou dynamikou, aby to bylo jedno. Když to člověk porovná s například posledním Šíleným Maxem, je Temný osud "jen" solidní řemeslo. No a pak kamera. Na můj vkus zabírá až příliš často detaily, takže akce není zdaleka tak přehledná, jak by mohla být. A noční scény mají svým zabarvením takový ten laciný nádech, který je smutnou připomínkou toho, že dnes už se akčňáky na film netočí (úplně stejně mě to rušilo v posledním Rambovi). Cíl se každopádně povedlo splnit - konečně je tu film, který má šanci (a i si zaslouží) odstartovat novou trilogii. Tak snad to tentokrát vyjde.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
4
Nejhorší terminátor.
mojmir.sedlacek
6 047 bodů
8
Tohohle Terminátora jsem chtěl vidět jako malej! Našlapaná akce, příjemně vyhrocené vztahy mezi postavami (které až na pár míst s Arnoldem dávají smysl) a návrat k poetice prvních dvou dílů – o moc lépe to asi dopadnout nemohlo. Oproti Genisys se navíc nejedná o zmatené vykrádání toho funkčního z minulosti, nýbrž se s většinou motivů smysluplně pracuje a Tim Miller předkládá notně renovovaný pohled na Terminátora, jak vypadá v roce 2019. Ústřední ženská trojka si vede velmi dobře při akci i povídání, Arnold s Gabrielem Lunou pak představují mlátičky z minulosti – a zatímco Arnie si svou nejslavnější roli s gustem zopakoval, Luna si v úloze "potuněného T-1000" vystačil s větším minimalismem. Adekvátní stopáž nabízí opravdu dostatek akce v různých prostředích a téměř vždy s dostatečným stylem, což je přesně to, co od Terminátora potřebujeme. Za mě tedy překvapivě velká spokojenost!
Toren
Toren
5 175 bodů
8
7/10. Měl bych jít o číslo níž, ale... někdy prostě stačí, že po několika zpackaných a překombinovanách pokusech dostanete "obyčejný" a dosti banální pokračování, které jde ruku v ruce s prvnímě dvěma (strukturou) díly a zároveň je žádným způsobem nepoškozuje (tady dost lidí nebude souhlasit, ale whatever). Tak či tak je Linda super, velmi překvapivě jsou vlastně všechny herečky dost v pohodě a Luna se setsakra snaží, aby z něj byl opět ten nelítostný stroj nezničitelnosti. Akce sterilní, přepálená a místy CGI bordel... ale šlape to, baví to a hlavně na konci i solidně zaháčkuje. Třetí nejlepší díl. Více: https://www.youtube.com/watch?v=pDIWEvrK9Ew&t=190s
blazma
blazma
4 928 bodů
6
Chápu, že terminátorů už jsme tady měli spoustu. Dokážu i pochopit proč tam pořád cpou toho Arnolda. Návrat Lindy Hamilton si myslím dost překvapil spoustu skalních fanoušků prvních dílů. Stejně tak, ale chápu proč se nové díly terminátorů už tak moc nelíbí. Přeci jen co nového může tato série přinést. Robot poslaný z budoucnosti který musí zabít někoho kdo bude v budoucnosti hrozba a zároveň je tady druhý robot který je poslaný na ochranu stejného člověka. Pořád dokola stejná písnička, jen nové tváře, nový roboti, nové místo, ale základ je pořád stejný. Naštěstí pro mě jako méně náročného diváka to vůbec nevadí a i tento díl si užil tak jako všechny předtím.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
8
Rambo a i teď důchodce Terminátor. No co víc si přát, že jo? Pokud jsem čekal, že Temný odpad dopadne špatně, tak se není čemu divit. Salvation a Genisys bylo utrpení sledovat, ale dneska to neplatí. Šestka Termixe byla to nejlepší, co jsme za posledních 16 let mohli vidět. Jsem rád, že aspoň Cameron tu odved taky kus svý práce, což hodně dobře míří na smeč celé sérii, a klidně pokud se někdy chystáte zkouknout konečně už ty kultuvní terminátory, vynechte trojku až pětku, a pusťte si rovnou šestku. Nový svítící modul Grace, je v dnešní korektní době, padán k transsexuálnímu a lesbickému dopadu, a ještě k tomu pár etnických mexických menšin.. ukazuje, že ani Terminátor se bohužel k těmhle hipísáckým stereotypům nevyhnul, ale bohužel už s tím nic neuděláme, v dnešním světě můžete být i kosatka s pérem a mušlí, a ještě vás budou za to respektovat a tahat vás do reality-show. Na začátek se hned dozvíme, že mladý Conner skape už na začátku.. cože watafak? K partě putovních kalhot se přidá i Sára Connerová a asi po hodině i Arnold Terminátor. Sára má k němu i neustále nějaké neshody, a někdy to vede i k vtipným scénkám. Tak teď přichází ta velká akce, na kterou čekáme asi po celou dobu. Záhy to připomíná jedničku, protože utíkáme zabijáckému robotovi Sandžéjovi. Všechno to má zběsilý a rychlý tempo. Film s takovým rozpočtem, jako bylo 300 melounů, se tím CGIájkem nešetřilo. Rvaček a honiček se utrh pytel a někdy to je až moc okatě vidět. Zase si opět připadám jako v Avendžerech. To se nedá vůbec zrovnávat s třicet let starým filmem. Dnešní doba je už na to stavěná, ale nemá to svoje osobité kouzlo. Cílem bylo zaručeně navázat na dvojku, která je dnes status kultovka. Klidně mě mějte za píčuse a zastáncem ženských práv, ale mě se to líbilo a tohle bylo snad to nejlepší pokračování od dob Dnu zúčtování. Bude teda Terminátor vyslán i na po sedmé? Hasta la vista, baby!
leafroller
leafroller
3 023 bodů
8.5
Po prvních minutách jsem se těšil, jak Terminátor dostane novou tvář, nové hrdiny, novou budoucnost. Potom se však objevil Arnie a každý jeho vstup byl tragičtější než ten předchozí. Nebýt jeho, mohl si film sáhnout na 100 bodů. Největší pecka samozřejmě byla Linda Hamilton v reálném čase. Je hustá!
2 487 bodů
9
9/10
Martrix
Martrix
2 449 bodů
6
Pěkně natočený, s vcelku dobře zvládnutou akcí, několika dobrými nápady, ale co je hlavní...s postavami, které jsme chtěli opět vidět....jenže pořád...SCÉNÁRISTICKÝ ZVRATEK. A nejde jen o to, že v téměř všech ohledech opakuje, co už jsme viděli kdysi; ono to totiž zavání záměrem, jako kdyby někdo řekl...diváci jsou konzervativní fanoušci, u starých značek po velkých změnách netouží, dejte jim co mají rádi. Zcela cíleně tak místo rozšiřování příběhu, dochází k tupé recyklaci. Dogma, že bez Arnolda/Terminátora a příběhu, kdy se někdo vrátí v čase, aby někoho zabil a společně s ním přijde někdo, kdo to překazí, je tady vrchovatě užito. V tomto kontextu se mi mnohem víc líbil scénář Terminator Salvation (2009), kde byla zřejmá snaha jít trochu jinou cestou. Terminátor: Temný osud je čiročirá úlitba fanouškům, kteří chtěli vrátit staré dobré časy. Jenže paradoxně se ukázalo, že samotný příběh je a vždycky byl pitomý, nazírání na UI je (a vždycky bylo, ale tenkrát to nikomu nevadilo, protože akce, cool, Arnie..) dětsky naivní a akce je občas natolik předvídatelná, že přestává být napínavá.. V tomto případě 15 minutová scéna v letadle...naprostá hrůza, hraničící s nějakým béčkem...navíc plynule přechází ke scéně pod vodou, která je až směšná. Neodpustím si srovnání. Svět Star Wars je natolik propracovaný a tvůrci s ním tak dobře pracují, že mohlo vzniknout přes 200 seriálových epizod a i když je úroveň celovečeráků pofidérní, tak se dá tvořit dalších 20 let, aniž by došlo k podobnému scénáristickému kanibalismu, jako v případě Terminátora. Když se chce, tak to prostě jde. Jen doufám, že podobnou cestou nepůjde Cameron i s Avatarem...to by bylo teprve veliké zklamání.