X-Men: Dark Phoenix

56%

Komentáře a recenze 48

30 023 bodů
7
X-Men Pokračuje a je z toho pro mě čím dál větší zmatek co se dějové linie týče. Jinak akční podívaná velmi dobrá, schopnosti hlavní hrdinky skvělé, jen si to trošku chtělo pohrát se záporáky a jejich schopnostmi.. zejména s hlavní záporačkou. Dobrá podívaná, ale rozhodně to není nejlepší díl X-Menů.
22 290 bodů
4
Když si představím, s čím vším se tvůrci museli potýkat! Časové linie nedávají smysl už posledních asi pět filmů, Sophie Turner prostě nemá charisma (uvědomuju si, že silný, ale přitom ne over the top ženský archetyp to nemá snadné, ale ona to prostě nedává), Jennifer Lawrence zjevně odmítla trávit příliš mnoho času v maskérně kvůli tomu divnému make-upu a X-Meni už dlouho nikoho nezajímají. Plus ty přetáčky jsou dost zjevné a disonance některých částí filmu velmi patrné. Není toho málo. Takže nálepka za snahu. A teď už nechme X-Meny spát, dokud neztratí poslední špetku důstojnosti.
4
Hodně rychle zapomenutelný díl. Viděl jsem to asi před týdnem a ty dojmy jsou vlastně pořád stejné jako po zhlédnutí. Takže fakt nezáživných 70 minut, s nástupem Fasse rázem o třídu lepší film, no a ta akce ve vlaku je fakt hodně dobrá. Jenže to je všechno už moc pozdě. Jo a emoce tu vůbec nefungují..
8
Psal se rok 2000 a do kin vtrhli první X-Meni v rukou studia Fox, které Fox odkoupil od tehdy krachujícího Marvelu. Byli to právě oni kdo společně s prvním celovečerním Spider-Manem nakopli komiksový žánr a navedli ho pomalými kroky k takovému fenoménu jaké jsou komiksové filmy. X-Meni se následně dočkali celé trilogie, trilogie spin-offů s Wolverinem, dvou Deadpoolů, prequelu jménem První třída, Budoucí minulosti, která smazala vše kromě První třídy a následně pokračování v podobě X-Men: Apocalypse. Ještě nedávno to poté vypadalo, že X-Men: Dark Phoenix bude jedním z mnohých dalších X-Menovských filmů. Disney ale následně odkoupil studio Fox za 71 miliard což znamená, že se X-Meni vrací k Marvelu, který Disney také vlastní. Z Dark Phoenix se tak stal poslední X-Menovský projekt v rukách studia Fox (kromě Nových mutantů), který zakončuje 19 let ságy, která přepsala historii komiksových filmových adaptací. Bohužel se k režii nevrátil Bryan Singer, který právě kdysi sérii nakopl, na jeho místo ale usedl ten pravý muž, který by se měl ujmout finále X-Menovské ságy. Pro Simona Kinberga je sice Dark Phoenix sice režijním debutem, jinak je ale schopným producentem a scenáristou, který má se sérií bohaté zkušenosti- Spolupracoval na scénáři k filmům X-Men: Poslední vzdor, X-Men: Budoucí minulost a X-Men: Apocalypse a produkoval snímky X-Men: První třída, Deadpool, Logan: Wolverine a Deadpool 2. U Dark Phoenix poté nejen napsal scénář ale i režíroval. Bylo to tedy právě na něm uzavřít celou X-menovskou sérii a snažit aby se sága rozloučila důstojně. Kinberg se přitom rozhodl, že se Dark Phoenix zachytí na příběh, který už byl jednou v sérii zpracován a to v X-Men: Poslední vzdor kde se z člena X-Menů Jean Grey stane zlá Phoenix. Kinberg ale zdůraznil, že příběh bude zpracován výrazně jinak a to se i stalo. Stojí za to ? Obstojí Dark Phoenix v rámci série? A je to důstojná tečka série? Začnu jednou menší negativní zprávou a doufám, že jí nikoho nedonutím Dark Phoenix odsoudit- Jedná se dle mně pravděpodobně o nejslabší X-Men film! To ovšem neznamená, že je špatným filmem a, že nestojí za pozornost. X-Men: Dark Phoenix má sice pár výraznějších mínusů, ale k důstojnému zakončení X-Menů by to mělo každému stačit... Mám všechny X-Men filmy rád. Bránil jsem X-Men: Apocalypse kde to šlo. I když se Dark Phoenix přetáčela a odkládala, naději jsem neztrácel. A ve finále jsem se minimálně za sebe nezmínil. Simon Kinberg se totiž během svého režisérského debutu nezahanbil a jak mi bylo líto, že se k závěru série nevrací Bryan Singer, dovolil bych si tvrdit, že si Kinberg bere od Singera to nejlepší! Má charaktery se kterými dokáže pracovat, akce je povedená a přehledná a i přes slabší rozjezd v první půlce od druhé půlky chytne Dark Phoenix slušný drive, předhazuje jeden pikantní dialog za druhým a zároveň je kolem toho akorát dost efektů aby to zároveň nesmrdělo digibordelem. Kinberg se v Dark Phoenix tak trochu stylem vrací k začátkům, tedy k prvním X-Menům. Není to tak epické jako každá Marvelovka, o to se ale ani u Dark Phoenix nikdo nepokouší a vše je to v rámci možností komornější. Je tam také cítit jistý vývoj- Dark Phoenix se odehrává v 90. letech a od 60. let První třídy kde se o existenci veřejně ještě nevědělo a 70. let Budoucí minulosti a 80. let Apokalypsy kde se mutantů lidé báli, jsou aktuálně X-Meni na začátku příběhu světové známými hrdiny, které svět miluje. To je věc se kterou série nikdy nepracovala a je to nové zajímavé pojetí v rámci série, které si zajímavě vyhrává s tím, že Charlesu Xavierovi následně všechna ta sláva možná až příliš leze do hlavy. Celé řešení morálky je jakýmsi podtématem filmu- Profesorovi leze sláva do hlavy a zvyšuje mu ego, které si honí kde může a posílá kvůli němu tým na nebezpečnější a nebezpečnější mise, řešení morálky se ale především v druhé polovině dotkne i ostatních postav a zajímavě se s tím pracuje. Dokonce až tak, že je možné chápat oba pohledy na události, které se v Dark Phoenix řeší. V rámci Dark Phoenix jsou nejzajímavější postavou kromě Profesora X také Magneto a Beast. Oba události Dark Phoenix výrazně ovlivní a i když se oba ne zrovna často shodli, během událostí Dark Phoenix je přece jen něco smelí. Beastův vývoj v Dark Phoenix je zajímavý, stejně jako ten Magnetův. Magneto se zde dočká takové menší kontroverzní úpravy charakteru kde už je v rámci možností koexistovat s lidmi i když mu to dělalo problém nejen předtím ale i během událostí originální trilogie (která vlastně díky Budoucí minulosti stejně neplatí). Je to ale celé v rámci vývoje charakteru kde už by Magneto nejraději nechal krev a vraždění za sebou. Magneto je králem i akčních scén kde jeho hrátky s kovovými předměty jednoduše lahodí očím a i když nepřekoná takového Magneta z Budoucí minulosti nebo Posledního vzdoru, na titul nejvíc cool postavy filmu to stačí. Problém je tak trochu s mladší generací- Tye Sheridan je jako Cyclops v pohodě, stejně jako Kodi- Smit McPhee jako Nightcrawler. Nejsem si ale jistý jak moc funguje Alexandra Shipp jako mladá Storm a už vůbec - a to je největší problém- jak funguje Sophie Turner jako Jean Grey. Osobně proti Turner nemám vůbec nic a několik emotivních scén dokonce dokáže uhrát, tu druhou většinu ale spíš vůbec nedává a bohužel působí až příliš prkenně. Vzhledem k tomu, že je Jean hlavní postava je to problém.... Evan Peters jako Quiksilver je jinak trestuhodně, TRESTUHODNĚ nevyužitý a jeho vztah s Magnetem se bohužel vůbec nikam nevyvíjí. A když jsme u toho castingu- Jessica Chastain je v pohodě, ale jako hlavní záporák ze kterého má jít respekt a zároveň chodí po place v podpatkách to jednoduše nejde. Hrozně rád bych bral její postavu jako důstojného záporáka, bohužel to ale těžce nejde a chyběli mi časy starého Magneta, Strykera, Shawa, Traska i Apocalypse. Dark Phoenix je také dost možná v závěrečné třetině zkratkovitá a uspěchaná. Zrovna tahle část se přetáčela a to je dost možná jádro pudla. Dark Phoenix by možná prospělo dalších 15-20 minut a ještě lépe dopsat už tak akorát důstojnou tečkou za celou sérii X-Menů. Ano, konec je uspokojivý a v rámci časových hrátek celkem dává smysl. Pochválil bych jinak mého oblíbeného kameramana Maura Fioreho (Oscar za Avatara!), protože jestli něco tak se na Dark Phoenix hezky kouká. A soundtrack Hansa Zimmera je ,, překvapivě" boží a i když nevyužije ani jednou klasickou X- Men Theme od Johna Ottmana, Zimmerův soundtrack se i tak poslouchá nádherně. Dark Phoenix je důstojně zakončení Foxovské X-Men ságy. Dost důstojně zakončuje 19 let dlouhou cestou a zanechává dost povedený dojem. Kinberg svůj režijní debut zvládl na jedničku a X-Meny nezakončil s ostudou. V Marvelu budou muset za pár let X-Meny pojmout výrazně jinak a i když se dá snadno uvěřit, že šikovné ruce Kevina Feigeho X-Meny důstojně svěže nakopne, vzpomínky na Foxovské X-Meny tu pořád budou....
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
6
Začátek ucházející, leč pro děj podstatný twist, který dá vše do pohybu, má mnohem menší emocionální zápřah, než by se slušelo. Pak to začne neuvěřitelným způsobem drhnout. Je ironií osudu, že se za kormidlo konečně postaví scenárista série, překvapí sebejistotou v akčních scénách a vůbec mu nefungují dialogy a vývoj děje. Naštěstí se i v té hrozně upachtěné a neučesané druhé třetině, kde jdou postavy často proti vlastní logice a do toho je příběh zbytečně zatížen story vesmírných panchartů, která vůbec, ale vůbec nikoho nezajímá, najde pár skvělých nápadů (z "chůze po schodech" mě vyloženě mrazilo). A pak se najednou téměř stane zázrak a Kinberg naservíruje jedno z nejlepších akčních finále celé série. Z konce je hodně cítit, že se dotáčelo na poslední chvíli (řešení konfliktu jde najednou stranou, protože už na důsledky není čas), ale finální setkání dvou starých přátel nad poslední partií, to mě dojalo. A byla to vlastně i milá tečka za celou X-Men ságou.
mojmir.sedlacek
6 047 bodů
6
Mohlo to být mnohem horší, přesto mě nenapadá moc důvodů, proč Temného fénixe někomu doporučit. Ano, závěrečná akce je určitě živelnější, barevnější a svižnější než digizrůdnosti z Apokalypsy a Zimmerova hudba stále ví, kdy na sebe upozornit. Přesto však příběh o jedné nadané mutantce, která si musí vyřešit traumata a ukočírovat své schopnosti, nepřináší zhola nic nového a x-menovskou mytologii v zásadě žádným dalším směrem neposouvá. Nezáživný příběh je navíc prošpikován připitomělými dialogy, které jako by vypadly z učebnice scenáristiky pro zvláštní školy. V pokusech o psychologické přesahy se však ukazuje překvapivá plochost postav stejně výrazně jako necharizmatičnost Sophie Turner. Na Fassbendera a spol. se sice pořád hezky kouká, ale jak jsem psal na začátku odstavce – vážně nevím, proč bych někoho na tohle posílal do kina. Zbytečnost.
Toren
Toren
5 175 bodů
6
6/10. Ani zdaleka nejde o takový průser, jak všude pročítám či slyším. Akce je parádní (využití schopností moc potěšilo), Zimmerova hudba správně epická a stále to má několik hereckých es (McAvoy či Fassbender), které to táhnou kupředu. Zápletka se bortí pod nezvládnutou dramaturgií a ústřední postava (Sophie Turner) těžce zaostává... ale nejde o žádné fiasko. Je to fajn. Ovšem... smutným faktem zůstává, že série, která komiksový žánr před lety nakopla, se loučí na průměrné notě. Více: https://www.youtube.com/watch?v=9ZiTFV6aQ_k
blazma
blazma
4 928 bodů
6
Musím souhlasit že se jedná o jeden ze slabších snímků ze série X-menů. Trochu mi to připomíná Civil War od marvelu, kde se dvě strany mezi sebou perou dokud nezjistí, že nepřítel je někdo jiný a musí se pak zase spojit. Tento příběh o Jean Grey se prostě moc nepovedl, snad to příště bude lepší.
Floridsky
4 376 bodů
8
Dostal přesně to, co jsem chtěl: skvělou akční xmenovskou podívanou, na kterou jsem zvyklí z předchozích dílů. Tentokrát se příběh točí okolo Jean Grey a Phoenix Force povedl dosti lépe než v The Last Stand a finále na vlaku bylo přímo výtečné. Škoda jen, že se dalších takových X-Menů nadočkáme víc, když práva na ně teď má Disney. 75%
kknk2
kknk2
2 961 bodů
7.5
Už to, že v celém sále byli jen dva lidé, nasvědčuje tomu, že o trhák se zrovna nejedná, což mi je popravdě líto. Film je bez jediného vtipu (to mi nevadí) a má napínavou atmosféru. Co se mi nelíbilo: první hodina je jen lehce nadprůměrná, postava Jean ukradla zbytku týmu prostor, dokonce chyběly Quicksilverovy zpomalené scény s nějakým božím songem. To je vše ke kritice, maximálně, že je to poslední díl. Já o reboot nestojím!!! Jdeme chválit: Hans Zimmer je hudební génius, charaktery postav přímo křičí nikdo-není-dokonalý (to se mi na této sérii velmi líbí), epická závěrečná akční scéna, dojemný konec. Ti, kteří mají rádi První třídu, Budoucí minulost nebo Apokalypsu, by neměli vynechat ani tento díl. Takže 75%