89%

Komentáře a recenze 82

Izmo1_2_3_
Izmo1_2_3_
1 157 bodů
10
Sony se konečně ponaučilo nebo je to z toho důvodu že mu sťím pomohl Marvel možná ale jestli jo tak doufám že takhle bude Sony pokračovat protože ten film je tak úžasný že se stal největším klenotem který jsem kdy já viděl, postavy vypadají zajímavě k tomu ještě dokonce jsou tak dokonale napsané že je o něco překonal film Toy Story, Shrek, Zootropolis, příběh je taky zajímavý v tom jak je taky originální a to né jen u postav ale taky aji v humoru ale taky hlavně u nejvíce dojemních momentů které jsem za dlouhou dobu neviděl ale co je ještě na tom to nejlepší je animace která vypadá kresleně ale když se na to pořádně zakoukáte tak je to kombinace 3D až 2D animaci která je tak úžasně zkombinovaná, která je trochu podobná hře jménem The Walking Dead ale tady je to ještě o něco lepší protože tady to vypadá jako kdyby ste se koukali na živý komiks, pokud jste velký fanoušek animovaných filmů tak i akčních filmů tak tohle je něco pro vás a tohle je důvod proč se koukám na animované filmy, až tenhle film uvidíte tak pochopíte proč je tak mám rád jako ostatní kteří mají rádi animované filmy, jinak hodnotím: Animace 10/10 Postavy 10/10 Příběh 10/10 Akce 10/10 Celkově hodnotím ⭐⭐⭐⭐⭐ 10/10
Enon
Enon
1 096 bodů
10
Spider-Man Paralelní světy, film, který před pěti lety kompletně změnil animační průmysl, film, jehož podstata nespočívá jen v dobré a revoluční animaci, ale i v bezchybném zpracování a pojetí příběhu Spider-Mana, jakožto postavy, film, jehož genialita a jakási pomyslná "duše" dosahují nespoutaných výšin. Musím říci, že jsem před prvním zhlédnutím vůbec netušil, co tento poměrně nenápadný film může skrývat ve svém nitru, jak moc inspirativní, motivační a dospělý může být, ale po třeba desátém zhlédnutí cítím neskutečnou potřebu se k němu vyjádřit. Tento film je pro mě absolutní modla a unikát, který ve filmovém průmyslu téměř nemá obdoby. Předem upozorňuji, že se jedná o subjektivní názor obsahující spoilery, ne o objektivní recenzi. Už pouhý začátek filmu postaví, jak sám sobě perfektní základy pro budoucí hodinu a půl, tak nám divákům okamžitě poskytne naservírování jasného obrázku o všech postavách a veškerém dění ve tomto světě. Miles, jakožto hlavní postava a nový Spider-Man, je navržen přesně tak, aby se s ním dokázalo ztotožnit co možná největší spektrum diváků a využívá k tomu různé techniky. Díky perfektní vykreslenosti této postavy a jejího jednání je nám hned v prvních minutách jasné, že je velmi oblíbený mezi svými kamarády, nebo že například jeho vztah s otcem není úplně ideální, naopak že svého strýce bere jako vzor, který ho podporuje a inspiruje v tom, co ho baví. Miles řeší ty věci, které řeší téměř každý z nás v běžném každodenním životě a díky této skutečnosti tato postava tak dobře funguje. Není ničím nějak extrémně výjimečný, dělá chyby, snaží se být lepší a dobrý, a to jsou ty aspekty které tu postavu neskutečně polidšťují a dělají jí více uvěřitelnou. Další skutečnost, díky které je ten film tak dobrý, jsou zvraty. Film vás několikrát donutí si o nějaké postavě myslet určité věci, které jsou v souladu s klasickými filmovými postupy a standarty. Jenomže tohle vaše myšlení film většinou vyvrátí. Tyto hrátky s myslí diváka jsou fakt velmi působivé a promyšlené. Ona celková promyšlenost tohoto snímku je na velmi vysoké úrovni, samotný koncept a zobrazení paralelních světů, veškeré vedlejší postavy a jejich zakomponování do příběhu, nápaditost akčních sekvencí, určitá provázanost s reálným světem, role hudby a její vliv na Milese, nebo úloha a postava hlavního záporáka, kdy ve výsledku ani nevíte zda vám ho je líto nebo ne. Dále za zmínku stojí takzvané navrátivší věty nebo konání, které se objeví vždy v tu chvíli, kdy se to nejvíce hodí a tím pádem to na vás i více zapůsobí. Díky postavám pronášející tyto věty se dané rozhovory a interakce stávají daleko více zapamatovatelnými. To, k čemu se chci ale dostat je scéna kdy se Miles kompletně stane Spider-Manem. Právě tato scéna totiž pozvedá tento film na kompletně jinou úroveň. Celkově co této scéně předchází je neskutečně dobré a je to perfektně vystavěné tak, aby vás to ve výsledku až na to dojde co nejvíce zasáhlo. Miles má výčitky a špatné svědomí z toho, že nedokáže být dobrým Spider-Manem. Následně se udobří se svým otcem a pak dojde na ty památné tři minuty, které pro mě definují VRCHOL KINEMATOGRAFIE. Pokaždé mám u toho husí kůži a vždy to na mě dopadne úplně stejně. Dovolím si tuto scénu označit za tu vůbec nejlepší, co jsem ve filmech měl kdy šanci vidět, kvůli své důležitosti, zpracování a celkové katarzi. K finálnímu souboji není co dodat, jen asi že takovou animační a emocionální jízdu uvidíte jen málokde. Samotné poselství, které tento film nese, a sice že každý může nosit masku Spider-Mana, je sice celkem prosté, ale o to více úderné. Jedná se o takové to poselství, které vás po každém zhlédnutí dokáže inspirovat a nikdy neomrzí. A stejně jako toto poselství, mě nikdy neomrzí tento film. Pokud jste ho ještě neviděli, tak nevím, na co čekáte, jelikož se jedná o film který, i přesto že je animovaný, tak není rozhodně určený jen pro malé, ba naopak. Jedná se o animák, který má své kouzlo a ode mě si odnáší titul NEJLEPŠÍ ANIMOVANÝ FILM, jelikož vím že mé citové pouto k němu je opravdu silné a že ho už nikdy jen tak něco nepřekoná. 97%
HNTR
HNTR
1 037 bodů
10
Konečně trochu originality u Spider-mana, kterou už jsme dlouho neviděli. Soundtrack je pecka a všechno funguje, jak má. Chemie postav je doslova vynikající. Komiksovější film, jsem snad neviděl. 5*
Safalric
Safalric
1 020 bodů
10
V roce 2018 si nikdo ani neuvědomoval, jak moc tento snímek změní pohled západní animace na několik let dopředu a jak moc čerstvým vzduchem se do těchto vod stane. Po mnoha letech co se většina studií snažila pouze napodobit smysl pro detail Pixaru přišla Sony Animationss úplně jiným pohledem na věc a to všechno přepsat. Film je esencí komiksového filmu, který nesází na svou vekolepost, ale na osobní příběh Milese Moralese a jeho cestou za tím stát se Spidey. Jedntlivé zvukový casting je parádní, další verze spider-manů přdávají na zajímavosti a dosud nevídaná vizuální stránka s perfektním výběrem hudby vše jenom podtrhuje. U filmu budete mít radost, zasmějete se, budete smutný ... každá emoce bude fungovat na 100%. A jedny z nejlepších momentů celého filmu je konverzační scéna Milese a jeho otce. Hraní si se snímkovou frekvencí se skrytým logickým podtextem co víc dodat, pokud jste film neviděli ihned to napravte. Nelze se divi zisku oscara za animák roku 2018 davám plný kvalt 10/10
Pavliss
Pavliss
933 bodů
8
Hrdina kreslených časopiseckých seriálů Spider-Man se na plátnech kin zatím vždy objevil jen v hrané podobě. Nynější snímek Spider-Man: Paralelní světy to mění a mezi ostatními filmy o pavoučím mladíkovi se rozhodně neztratí
lukasopicasso
lukasopicasso
890 bodů
8
Originálně pojatá origin story v dechberoucím a technicky unikátním provedení s kupou velmi sympatických a neokoukaných postav. Při prvním zhlédnutí jsem se nebyl schopen plně naladit na fanouškovskou vlnu, ale po druhé projekci jsem nejnovějšímu Spideymu propadl a mohu s klidným svědomím prohlásit, že se skutečně jedná o výjimečné animované dílo, které otevírá pomyslná dvířka do Hollywoodu dalším audiovizuálně odvážným divočinám, které si užijí jak prckové, tak i odroustlejší generace. Nejlepším Spider-Man pro mě však zůstává Raimiho druhé pavoučí dobrodružství, které považuji za jeden z pomyslných vrcholů komiksových adaptací na stříbrném plátně. 8/10
myllyn
myllyn
885 bodů
9.5
jeden z nejlepších filmů se spidermanem, co jsem kdy viděl, než jsem shlédnul v kině far from home, kde je vidět praha i liberec! spiderverse mě ale hodně opravdu hodně bavil a nenechal mě vydechnout, protože tam nebyl jeden spidey ale hned několik. kingpin byl zlověstný a bylo zajímavé ho vidět jako protivníka někoho jiného než daredevila.
martin-kubista
martin-kubista
799 bodů
9
O tomhle filmu jsem nevěděl do shlédnutí dloouhé ukázky na konci jiného filmu. Ta mě tak zaujala, že jsem na to jít musel. Myslím, že tenhle Spiderman je jeden z nejlepších co jsem kdy viděl. Grafické ztvárnění je naprosto úžasné. Tak úžasné, že ani nedokážu popsat nějaké chyby a nedostatky v příběhu. Bylo to zajímavé nevšední vtipné. Bavil jsem se celou dobu a doufám, že bude nějaké pokračování.
  • úžasné grafické ztvárnění
  • asi nic
gde
gde
648 bodů
10
Za mě asi největší překvapení roku, výtečný vtipný animák, s vyladěným soutrackem a každou scénou. Osobně to jsem to viděl několikrát a jde se na to dívat pořád dokola, tolik tam je detailů. Doporučuji sledovat na 4k UHD bluray disku. Zašel bych na to podruhé ano. Doporučím, ano.
jajsemviktor_
jajsemviktor_
621 bodů