Spider-Man: Paralelní světy

89%

Komentáře a recenze 80

47 059 bodů
9.5
Spider-Man je mým nejoblíbenějším komiksákem a mám rád vlastně všechny filmy ve kterých se tento hrdina objevil. Paralelní světy se pro mne staly (prozatím) nejlepším jeho filmem. Jako fanda komiksů jsem se přímo tetelil blahem. Ten film je skvělý už jen v tom jak je věrný předloze a drží se komiksového stylu. Výborná animace,parádní děj a hlavně humor dělají z tohoto filmu povinnost pro každého fandu komiksu. Člověk neznalý si může říkat,že je to až příliš ujeté,ale fanda Spider-Manova universa nebude ničím překvapen. Peter Parker je pro mne stále číslo jedna,ale Miles Morales mu solidně začal šlapat na paty a už se vyloženě těším na další jeho dobrodružství. Hned jak to půjde tak si dám s filmem opáčko. Výborně jsem se bavil.
29 102 bodů
7
Velmi zdařilá animace. Chvílemi geniální, komiksové prostřihy, chvílemi zase animace působí, jako kreslený film z osmdesátých let. Příběh slušný, i když je to celé cílené spíše na teenagery a to ještě více, než klasický hraný Spiderman. Slušný animák. 70%.
22 265 bodů
8
Krásná animace, byť třeba s kamerou se dalo dělat podle mě víc. A dobrý nápad, i když i tady to není na doraz - je tu fakt hodně postav, které nemůžou mít prostor samy pro sebe a zároveň kradou čas z ústředního konfliktu. Pár momentů bylo hodně vyčnívajících - ale tím spíš jsem viděl u tohohle fajn filmu nevyužitý potenciál.
8
Ta vizualizace je dechberoucí, příběh taky zajímavý, ale s těmi řečmi o nejlepším animáku ever, bych byl opatrný. Každopádně Sony při tomhle "pokusu" objevilo pole neorané a novou zlatou žílu. Na takové animáky do kina budu chodit klidně častěji.
15 150 bodů
8.5
Kdybych byl milovníkem komiksů, tohle by byl film mého života. Jako milovník filmů jsem tu extravagantní a vynalézavou nálož stylistických hrátek, splitacreenů, intenzivního střihu a zběsilé akce dlouho obdivoval (nemluvě o bombastické hudbě), leč v závěru už jsem se cítil přesycen a po ukončení intradimenzionálních setkání už jen sledoval smršť audiovizuální dokonalosti v honbě za povinným ukončením. Rozhodně přelomové a obdivuhodné dílo, hraný Spidey se na tohle chytit nikdy nemůže..
10
V roce 2016 se v rámci Marvel Cinematic Universe ve filmu Captain America: Občanská válka objevil Spider-Man v podání Toma Hollanda a konečně to taky vypadalo, že se Spider-Man v klidu vrací domů a balance je vyvážena. Práva na Spider-Mana ale stále drží Sony a to logicky netěšilo se jenom dělit s MCU a proto se rozhodli, že začnou Spider-Mana dojit i jinak co to půjde. Tento rok do kin dorazil Venom, který byl hit a měl by ta nastartovat nové sdílené univerzum Spider-Manovských postaviček bez Spider-Mana. To ale Soňákům nestačí a už pár let chystali animák. Ten ze začátku působil dosti zbytečně a i přes to, že se měl objevit Miles Morales, kterého mají mladí afroameričané za boha jelikož se stal prvním Spider-Manem černé pleti, reálně to ze začátku nevypadalo, že bude důvod se těšit. Ihned poté ale nabalil do producentských a scenáristických pozic Phila Lorda a Chrise Millera, tvůrce filmových Jump Streetů a především Lego příběhu. Následně přitom bylo odhaleno, že zápletka bude spočívat v kontaktu s paralelními vesmíry, tedy tématem, kterého by bylo těžké v hraném filmu natočit a především téma, které potřebuje tvůrce s velkou představivostí a nápady. A ty naštěstí Lord a Miller mají! I přesto, že tedy Lord a Miller zůstali pouze na producentské židli (a na filmu se vystřídali tři různí režiséři- Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman), pořád upustili uzdu svého talentu a dali vzniknout pravděpodobně nejosobitější komiksovce posledních let společně s Black Pantherem. Paralelní světy jsou velice odlišné od předchozích Spider-Man filmů a především představují úplně nového hrdinu, přičemž Miles Morales není Peter Parker. I tak je to ale sympatická postava, které má divák důvod fandit. Peter Parker se tady jinak přesouvá na pozici mentora a jedná se tak o trochu jiný pohled na jeho postavu, který ale rozhodně stojí za to spatřit. Stojí za zmínku, že Paralelní světy vůbec není film pro děti. Když děti do sálu přijdou tak si film sice užijí, rozhodně ho ale nedokáží tak emocionálně procítit nebo si tak užít všechny různé pomrknutí. Paralelní světy si vlastně utahují téměř ze všeho co je se Spider-Manem spojené a dojde dokonce i na pár perliček z Raimiho trilogie. Neokoukaný vizuál zvyšuje zážitek a po všech těch klasických 3D animacích jsem rád, že si tady někdo řekl zkusme to udělat jinak, zajímavěji. Vůbec si přitom nedovedu představit jak by Paralelní světy vypadali ve standardním 3D formátu, jelikož Lord a Miller si vyžádali tento unikátní styl a spojili klasickou počítačovou animaci s tradičním komiksovým malováním. Výsledek stojí za to, aby taky ne když se na filmu vystřídalo 140 animátorů. Perfektní je taky fakt, že i ten kdo o Spider-Manovi nikdy neslyšel, si pravděpodobně film užije jelikož film nepotřebuje aby někdo viděl Raimiho trilogii, oba Amazing Spider-Many nebo loňský Homecoming. Na to jde příliš svou vlastní cestou a spíše než aby představoval postavy, které jsme viděli v celovečerácích sází na nové postavy. Záporáci jsou taky unikátní a především Kingpina se podařilo představit jako opravdovou hrozbu a shlasem Liev Schreibera vynikne ještě víc. Všech šest Spider-Lidí jsou taky každý unikátní a zajímaví sami o sobě a každý z nich by si automaticky zasloužil vlastní spin-off. Vzhledem k tomu, že jde o animák se taky mohli tvůrci víc vyřádit a tak se dočkáme velkolepé akce, která by v případě hraného filmu mohla stát až 250 milionů dolarů, přičemž Paralelní světy stáli jenom 90 mega. a velkolepost jejich akčních scén přitom stejně vynikne. Díky své animované podobě si také můžou Lord a Miller dovolit v Paralelních světech věci na které by nikdo v hraných Marvelovkách opravdu koule neměl a jestli si to někdo může dovolit tak jenom opravdu oni. Je to taky výrazně dospělejší a brutálnější než by se mohlo zdát, pořád to jede na plný plyn a nezastavuje se to, nikdy si neřekne dost, chci další scénu ale naopak si budete přát aby každá scéna nebo sekvence trvala co nejdéle to půjde. Je to prostě perfektní práce u které si Lord a Miller opět ukousli velké sousto a přesto ho zvládli strávit a vykonat velkou komiksovou podívanou s nejlepším cameem Stana Leeho v historii a dost možná jednou z nejlepších potitulkových scén v historii. Ve výsledku vznikl film, který strká do kapsy oba Amazing-Spider-Many a dokáže se rovnat Raimiho trilogii i Homecomingu, po Úžasňákových 2 vznikl druhý nejlepší animák roku a skladatel Daniel Pemberton dost možná odevzdal nejlepší soundtrack roku. Ve výsledku prostě neuvěřitelná pecka, která si chystané pokračování i spin-offy zaslouží. Velký palec nahoru!!
M3lios
M3lios
9 140 bodů
10
Wow. Tá animácia je dokonalá. Aj takto sa dá zhodnotiť film Spider-Man Into the spider-verse. Pokiaľ milujete komixové ,animované ,stop-motion ,alebo anime kresby (ako ja) ,tento film budete milovať. Nie je ,čo riešiť ,je jasné ,že pokiaľ čítate tento koment film vás zaujíma a váhate ,či si ho pozrieť. Radím vám pozrieť ,neoľutujete. Je tu z každej animácie niečo. Tiež tu dostanete peknú dávku nostalgie a známych zloduchov. Udivuje ma ,že až teraz začal Marvel rozoberať pararelné svety vo svojích filmoch. Ale to nič nemení na tom ,že sme od Marvelu dostali jeden z najlepších animákov za posledné desaťročie.....A bude aj dvojka?
9 127 bodů
7
Někdy se vyplatí se na film podívat jen tak, aniž bych si přečetl o čem to je, či co mě čeká.. Tohle je přesně ten případ, jelikož kdybych věděl o čem to je, tak bych se na to zřejmě nepodíval. Což by ale byla chyba! Úvodní sekvence s "novým spidermanem" je klasika, ale jakmile dorazí Peter Parker, tak to začne celkem šlapat! Bohužel ostatní Spidermani mě vůbec nebavili, dokonce někteří mi šli až na nervy. Linka okolo našeho hlavního Spidermana Milese je vcelku povedená, vztah otec-syn (+strýc) je zajímavých kořením. K tomu monstrózní vizuální efekty.. Kdybych jen tak nepohrdal anime :/ 75%
9 025 bodů
8
Vizuálně nápadité, příběhově neotřelé a kreativně přehlcené (v dobrém slova smyslu). Spider-Man: Paralelní světy budiž důkazem, že i animované komiksy tu mohou mít místo. Jako nejlepší animák roku by tento film obstál, ale jako nejlepší film roku asi ne. U filmu jsem se sice bavil. Střihově je to pěkně svižné a animačně originální, ale já raději zůstanu při zemi a dávám hezkých 80%. Verdikt: Spider-Man není film, který mnohé dostane po shlédnutí, ale až po pozdějším zamyšlení, protože několik věcí a myšlenek snadno vypustíte či přehlédnete. Ps: Zamrzí nevyužití všech Spider-Manů, kteří jsou trochu zbyteční.
Milandob
Milandob
8 900 bodů