77%

Komentáře a recenze 58

Matli
Matli
8 300 bodů
8
Tak je to českej film nebo ne?:-) Hvězdičku navíc dávám za Ciliana Murphyho, stačilo aby si ještě nalil sklenku whisky a už jsem tam viděl bratry z Peaky Blinders, takže atentát by byl razdva vyřešenej:-) Každopádně celkem slušně natočené a ta angličtina českých herců se už taky docela lepší. Českýho lva si to klidně zaslouží. 70%
squirrelpool
squirrelpool
7 017 bodů
9
Tenhle film se mi hodnotil dost těžko. Protože na jedné straně mě jako vlastence potěšilo, že se v zámoří taky někdo dozví, že nejsou jediní kdo může být na něco hrdý. Na druhou stranu se mi na to, ale koukalo docela těžko. Sledovat české a britské herce jak všichni mluví anglicky a mají to být Češi jak poleno je prostě divné. Spíš mi to připadalo jako film o britském nebo americkém výsadku na našem území. Tak jsem nakonec dal takových 20-30% z vlastenectví.
Pas
Pas
6 225 bodů
9
Mrazivá zimní noc na sklonku roku 1941 v Protektoratu Böhmen und Mähren a v ní přistanou další dva výsadkaři , kteří mají tentokrát úkol z nejtěžších. Likvidaci kata Českého národa SS-Obergruppenführera Reinharda Heydricha.Hned při prvním kontaktu s domorodci výsadkáři zjištují, že nacistická perzekuce učinila své a v mnoha jejich krajanech se dostaly do popředí temné charakterové vlastnosti pokrytectví, prospěchářství a zrady.Není tomu tak ale zdaleka u všech a i když český odboj je roztříšten výsadkáři nachází kontak. Po oznámení svého úkolu však dochází k názorové neshodě se některými členy odboje ."Londýn je daleko, ale my zde musíme žít" Toto stanovisko se může jevit jako zbabělost ale pochopit tento postoj se jistě dá. Argument, že musíme dát světu vědět , že naše vlast není kolaborantskou připosranou zemí najde úrodnou půdu. Důsledky tohoto kroku jsou pak strašlivé jak ukáže další průběh války.Statečnost lidí kteří celý čin vykonali a položili život v Resslově ulici v Pravoslavném chrámu svatých Cyrila a Metoděje jakož i tísíců dalších v období Heydrichiády i po něm nesmí byt nikdy zapomenuta.Tvůrci snímku se nezabývali detailní až dokumentaristickou formou přípravy a průběhem akce na odstranění tyrana což je pro hraný film jen dobře.Ovšem finále v kostele a kryptě je natočeno velkolepě , včetně toho , že samopal nestřílí věčně a padlí jsou na obou stranách jak mnohdy jiní filmaři opomíjejí.Velké plus kladu rovněž na fakt, že nešlo o atentát ale likvidaci okupanta a nikoliv člena legální a legitimní moci. Snímek z roku 1964 s R. Brzobohatým v hlavní roli si toto dal dokonce do názvu..kdo ví proč ..snad proto, že čin spáchal zahraniční odboj řízený Londýnem.Pět hvězdiček nedávám hlavně proto, že film má dialogy a myšlení postav jako z roku 2016 a nikoliv 1942. Reálie se však tvůrcům podařily zachovat velice solidně.Herecké výkony nadstandardní a to včetně A. Geislerové. Výsadkaři i všichni účastníci se tak podle mého názoru dočkali po mnoha a mnoha letech zadostiučinění i když ze zahraničí.
limeta
limeta
5 179 bodů
7.5
Filmu předcházela velká očekávání obrovská zvědavost. Atentát je moje srdeční záležitost, takže jsem byla opravdu napnutá. Děj je jako řeka pod přehradou. Místy se sotva sune a pak zas jakoby někdo otevřel stavidla, nabere na rychlosti a síle. Celkově se ve mně pere nadšení z toho, že byl na tohle téma natočený celovečerní biják, s tím, že prostě jen "vychází z výjimečného skutečného příběhu". Moje vnímání přesto rušilo neustálé porovnávání toho, co je notoricky známé a co se muselo do filmu "nacpat", aby to bylo koukatelný i pro diváky, kteří o atentátu nemají ani ponětí. A tohle porovnávání se mi vine celým filmem. Největší plus filmu, je každopádně to, že tento osudový mezník našich moderních dějin přiblíží mladším, pro které Sequensův skoro až dokumentárně pojatý film může být pro svůj věk už úplně out. Jako nejlepší a autenticky působící mi přišly scény ze zatýkání. Mrazivé, drsné, akční. Aňa je typově výborná, ale přesto mi nesedí tím, že její věk znám a vidím tam mladší herečku. Mystičnost závěru v kryptě je pro mě navíc. Dobová atmosféra je solidně vykreslená, Praze to ve filmu moc sluší. Je tam spousta scén, které tvoří tu koukatelnou omáčku, dost děje mi tam chybí, ale celkově spokojenost. A Jamie Dornan je fakt sympaťák.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 829 bodů
7
Zajímavější pro cizince než pro české publikum, a to nikoliv kvůli angličtině, i když ta samozřejmě českého diváka tahá za uši. Vzhledem k tomu, že hlavní příběh je dostatečně znám a příliš prostoru není ani pro interpretaci jednání Kubiše a Gabčíka, tedy pokud někdo nemá úmysl lámat historii přes koleno, režisérovi se nabízí k tvůrčímu vyřádění psychologie postav a akčnost scén. Sean Ellis sází na akci a daří se mu, zvlášť závěrečný boj v kostele má solidní parametry. Historicky je mile přesný. Umím si představit, že děj pro diváka nepoznamenaného znalostí českého odboje působí příběh napínavě a má i solidní dobovou atmosféru. Jen romantická linie se od reality liší a parašutistům lichotí. Doba byla velmi zlá a na hluboké city nebyl čas
stantheman
stantheman
2 399 bodů
7.5
Proč ne....? Film se nepodbízí , nevadí mi ani pomalá první polovina. Trochu mě vadily příliš stylizované pohledy na Prahu , jakoby celý děj chtěly odreálnit.Taky mi chyběl přesah , ale jinak docela v pohodě . Nad fakty se nemá cenu příliš zdržovat ...je to věc režiséra. Výsledek...lehký nadprůměr
skylark13
skylark13
2 085 bodů
10
Uz dlouho jsem nevidel tak dobrou valecnou scenu jako boj v kostele na konci filmu. Libi se mi, ze někdo ze zahranici natoci film o nasi historii a jeste s tak kvalitním obsazením.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
8
Anthropoid se mi hrozně těžko hodnotí. Musím se na něj totiž dívat objektivním okem a zkoušet si představit, že mě neovlivňuje moje češství, tedy že na něj koukám jako někdo ze zahraničí. Ale i přes tyhle představy musím říct - líbilo se mi to. Build up, napětí i samotnou akci si Sean Ellis zmáknul pěkně, navíc Cliliana Murphyho jsem měl vždycky rád, a Jamie Dornan (byť občas hraje v pěkných sračkách, však víme co mám na mysli) je taky hodně šikovnej. Určitě to není žádná pecka, některé scény se až příliš táhly, další byly zbytečné atd., nicméně ve výsledku se jedná o opravdu velice slušný historický thriller, který dělá původním hrdinům čest. A na kostelovou scénu budu ještě dlouho vzpomínat. A hudba je tam taky parádní.Btw, nadávání na přízvuk zahraničních herců je totální nesmysl. Vždycky se prostě dělalo, že anglicky mluvící herci se snažili napodobit typický přízvuk určitého národa, přičemž je prostě pravda, že většina Slovanů, včetně Čechů, má tuhle lámavou bramborovou angličtinu. Zcela hloupá výtka.
Arnarmo
Arnarmo
1 720 bodů
9.5
Jsem velice překvapený. Neřeším, jestli každý detail byl podle pravdy či ne, ale hodnotím zážitek. A ten mám obrovský. Příběh zaujal a dostal se mi pod kůži. A to se nepodaří každému filmu. Doslova jsem hltal každou minutu filmu, i když jsem věděl, jak to celé skončí. Navíc, to bylo zajímavé sledovat v angličtině. Doufám, že se tento příběh, díky tomuto filmu, dostane i do povědomí ostatním zemím. Doopravdy mistrovské dílo.
petr-hnyk
1 542 bodů
8