To

77%

Komentáře a recenze 79

9 364 bodů
7
Máte-li v úmyslu se vydat na dráhu hororového diváka potažmo fanouška, tak To bych doporučil si pustit někdy ze začátku. Je to hodně mírný horůrek, u kterého bude každé leknutí vzácné. Snaží se to nějak komplexně uchopit letní zážitky jednoho kluka potažmo jeho party, takže se nevyhnete dětské lásce a ani maso-pojídajících klaunů. Když v tom úvodu poprvé tak nějak narážíme na klauna, či ho dokonce poznáváme na těch různorodých starých fotkách, tak jsem byl v mega hypu, jelikož tohle temnější mysteriózno žeru. Hrozně jsem se těšil na Pennywise v podání Billa Skarsgarda, fakt označil bych to snad až jako castingová trefa. No a v tomhle ohledu určitě nejsem zklamán, ačkoli bych ho tom určitě chtěl více, tak když už tam je, tak si to dává na výbornou a nejen, že baví, ale on i fakt děsí. Celá ta stylizace jakoby v 80. letech tomu hrozně sedla a mile to na mě dýchlo tou atmosférou. Dobrej film, ale co taky čekat od geniálního Stephena Kinga. 75%
9 035 bodů
7
Tak tedy To. Film, jejíž knižní předlohu napsal sám král hororů, Stephen King. Jak ale mnozí ví, není lehké Kingovu knihu adaptovat. Jediný, kdo pro mě umí adaptovat Kinga, je Frank Darabont. Zde se tvůrci musí poprat se psychologickou stránkou věci, jenž je v knize tak barevně odvyprávěna, že natočit to tak, aby to bylo děsivé, je přímo nadlidský úkol. Poroto se tvůrci rozhodli, že aby vyrovnali tuhle prázdnotu, přidají strašnou spoustu lekaček, kterých je ale takové množství, že to začíná nudit. Scénář je typicky Kingovský, jen mi ale u něj přišlo, že krásné vysvětlení postav, jako takových, je strašně málo a my, jako diváci, nemáme žádnou šanci se s postavami nějak blíže sblížit. To je strašně účelové, vždy se ukázalo jen, aby po někom šlo, tvůrci ho tam jen tak nacpou a to je vše (výjimka je začátek s lodičkou, tam to alespoň bylo dobré) a Bill Skarsgård je takový mix, vzhledově a pohybově jde o výbornou stránku, ale jeho nucené přehrávání v mluvení je chvílemi k smíchu. Hudba působí dost jednorázově a prakticky je slyšet plus mínus jeden motiv, ale je celkem použitelný. Herci naštěstí hrají jako o život a snaží se i celkem vtipně hláškovat, pro mě byl naprosto fantastický Jack Dylan Grazer, ten nad všemi přečníval, ale to je jen můj názor. Finální verdikt je následovný, pro fanoušky knihy zde chybí lepší vysvětlení, pro normálního diváka jde jen o OK horor. Původnímu To jsem dal 70%, protože drhla druhá půlka, tady je rozdělení na části mimo kontext, protože bez pokračování tato část nedává moc smysl. Zde tedy nemohu jinak, ale 70% má jistých. PS: Nechápu titulky, ale občas je překlad dost k ničemu. Třeba "Guys" rozhodně není "Hele".
8 634 bodů
2
Tady ty děti nemají žádnou osobnost. Nebál jsem se o ně, byly mi ukradený. Přečtěte si knihu. To je úžasné dílo. Zde spousta vděčných momentů nebyla zadaptována a výsledek je spíše úcházející. V kontextu většiny hororů dneška je to příjemná změna, ale v kontextu potenciálu látky je to jenom zklamání.
SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
9
"Vytáhl jsem si nejkratší sirku... Měli jsme to měřit podle šulina." Fenomenální! Dějově samá záhada, spoustu lekaček, temnější atmosféra. Takže prvky klasického hororu jen s děckama. Jak šel čas, tak se všechno měnilo a lepšilo. Efekty vynikající, děj začal být nepředvídatelný a k samotnému závěru nemám, co dodat. Bylo to zase něco úplně jiného, než co jsem doposud viděl. Je to povšech ohledech originální dílo od Stephena Kinga. Těším se na pokračování klauna Pennywise. - 90%.
blazma
blazma
4 928 bodů
8
Tento snímek mě přemluvil ať se znova začnu dívat na horrory, fakt to byla pecka a i přesto že částečně jde o krvák, což osobně vůbec nepovažuju za horrory, tak je to tady zvládatelný s poměrem té napínavé intenzivní a mysteriózní atmosféry. jop, Tohle je hodně dobrej horror.
Floridsky
4 376 bodů
10
Komedie roku!
FilipusMuff
FilipusMuff
4 015 bodů
8.5
Za mě rozhodně nejlepší možnost na co aktuálně v kině jít... atmosféra a lekačky uplně po celou dobu a co je hlavní tak kamera a digitlní uprávy pennywise sou naprosto uchvatný. uvidíme ještě co předvede part 2, ale jestli to bude aspon z poloviny tak skvělý jak tahle první část tak budu nadšenej...
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
8.5
Napínavý, roztažený příběh, který je dávkován po kouskách... Opravdu nádhera, jen chybý meší útržky, které v knížce určitě budou (nečetl jsem ji, ale nejspíš na to skočím). Film není vyloženě děsivý, ale napětí v zde určitě nechybí. Na konec musím uznat, že původní film z roku 1990 je asi dokonce horší, což není zvykem.
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
7.5
Líbilo se mi to... jen teda úplně jiným způsobem než jsem čekal. Myslel jsem, že to bude nervydrásající horor, ale TO šel trochu (a vlastně díky bohu) odlišným směrem. A je to fakt dobře - pokud je tu totiž za poslední roky nějaký originálnější mainstream horor, tak je to právě tenhle. Bylo to takový pohádkovitý a odlehčený (vlastně mi přišlo, že si film sám ze sebe dělá doslova p.del). Pokud bych však hodnotil pouze hororovou stránku, tam by to byl jen takovej lepší průměr. Je to více méně o lekačkách, některé scény jsou lehce trapné a k smíchu a taky se nedostatečně buduje atmosféra (i když paradoxně jsem se párkrát opravdu i bál a kvalitní horor by to mohl být z fleku - creepy klaun je na to dost slušnej materiál a i zde to občas fungovalo). No ale vedle hororu tu máme v podstatě feel good drama o děckách. A to je něco! Casting se povedl na jedničku s hvězdičkou - každá postava byla fakt dokonale ztvárněna. V každém z nich jsem vlastně poznával nějaké své bývalé spolužáky ze základky... :) Režijně to bylo naprosto precizní a bylo vidět, že režisér umí bravurně pracovat z dynamikou (a fakt bych od něj chtěl časem vidět nějakou dramedii, věřím, že v tom by byl jak ryba ve vodě). Škoda jen, že finále nebylo více gradující, holt si tvůrci asi opět mysleli, že závěrečná rvačka je něco, co diváka vytrhne ze židle. Nicméně neva, já si to jako celek užil. Ale je pravda, že nad tím nemůžete příliš přemýšlet a musíte se naladit na stejnou a tak trochu wtf vlnu jako tvůrci filmu... :) Za mě ale palec nahoru.